Ik denk dat iedereen zijn of haar dieren zo goed mogelijk houdt... Of je dan een "natural" bent weet ik niet.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Twiggy2008 schreef:MamboBeach, ik snap je eerste zin niet helemaal.![]()
Maarre..... ik vind het ook wel apart dat mensen je 'natural' noemen, als je je paard 24/7 buiten houdt. Ken zat mensen die dat ook doen met hun paarden, maar die toch niet helemaal onder dat 'hokje' vallen.
Dussss........
Verder vind ik het vooral gewoon gezond verstand gebruiken, dat ik mijn paard lekker buiten hou. Al hoewel ik er zeker wel heel bewust voor gekozen heb, want je moet in deze omgeving wel even je best doen om een fijne plek te vinden. Je hebt hier meer stallingen, waar ze 's winters opgesloten staan, dan stallingen met veel weidegang of waar ze uberhaupt dagelijks naar buiten kunnen. Vind ik persoonlijk schandalig, maar goed, daarom ga ik ook niet op zo'n stalling staan.![]()
Overigens staat mijn konijnenhok nu al een hele tijd open, maar ze willen er niet uit. In de winter en zeker dan nog eens met deze nattigheid zitten mijn nijnen liever droog en warm bovenin in hun ruime hokkie.![]()
Mijn buitenkat wil wel continu in en uit.
stef schreef:Maar ik vraag me wel af: Hebben mensen die hun paard op dergelijke wijze houden zelf nog andere dieren? Honden? Die niet dag en nacht los lopen en gefabriceerd voer krijgen? Katten? Een Vogel in een kooitje? Een vis in een kom? Een cavia of hamster misschien?
Of hebben hun voor hun andere dieren ook zoveel mogelijk voeding en leefruimte aangepast?
JoviBan schreef:Verder maakt het imo niet zoveel uit of je een kat echt vlees geeft of 'nep'-vlees uit een blikje.
wimmus schreef:JoviBan schreef:Verder maakt het imo niet zoveel uit of je een kat echt vlees geeft of 'nep'-vlees uit een blikje.
Uuhm, weleens verdiept wat er gemiddeld in brokjes (wat de meeste katten krijgen) en wat er in blikvoer zit? Dat kun je ook lang geen 'vlees' meer noemen, zoveel troep en toegevoegde stoffen zitten er in. Dan kun je toch écht beter een stuk (biologisch) vlees aan je kat of hond voeren.
Imo wél te vergelijken met wat paarden aan brok krijgen voorgeschoteld ipv ruwvoer.
MamboBeach schreef:Het valt me wel op dat de mensen die "natural" zijn de andere dieren juist "gehokt" zijn.
JoviBan schreef:stef schreef:Maar ik vraag me wel af: Hebben mensen die hun paard op dergelijke wijze houden zelf nog andere dieren? Honden? Die niet dag en nacht los lopen en gefabriceerd voer krijgen? Katten? Een Vogel in een kooitje? Een vis in een kom? Een cavia of hamster misschien?
Of hebben hun voor hun andere dieren ook zoveel mogelijk voeding en leefruimte aangepast?
Je vergelijkingen gaan niet op.
Bijvoorbeeld, een vogel in een kooi, of een vis in een kom/bak, heeft altijd nog meer bewegingsruimte dan een paard in een box.
Een juiste vergelijking is: een paard in een box versus met een vogel in koektrommeltje, een vis in een jampotje, een konijn in een schoenendoos en een kat in een kattenbak.
Dit vindt iedereen not done, terwijl een paard in zo'n klein hokje en bovendien in z'n eigen uitwerpselen moet staan/liggen, een algemene norm is voor velen.![]()
Verder maakt het imo niet zoveel uit of je een kat echt vlees geeft of 'nep'-vlees uit een blikje. Een kat is er op gebouwd om vlees te eten, dus geef je 'm vlees, en geen sla of mandarijn. Een paard is er op gebouwd om continue ruwvoer te eten, dus geef je 'm continue hooi en/of gras, en geen kilo('s) fastfood in één keer zoals brok.
pharagirlke schreef:Ik geloof dat jij eens moet gaan opzoeken hoeveel ruimte 1 visje minimum nodig heeftJouw vergelijking gaat niet op. En dan heb ik het nog niet over een fikse goudvis maar gewoon over bv een kempvis (zo'n sluier ding) die ze in akelig kleine kotjes verkopen die niet veel groter zijn dan een jampotje