Met goede afspraken en wederzijds respect krijg je heel veel voor elkaar.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
willeke_nijs schreef:Hier in Belgisch Limburg is er ook eentje, waar mijn paardje staat. De pension-eigenaresse was niet te spreken over de stallen die ze al gezien heeft. Ze heeft dan zelf een natural pension opgestart. Ik ben er héél erg over te spreken. Bij ons staan de paarden in 2 grote groepen: een groep ruinen en een groep merries die elk beschikken over ongeveer 5 Ha weiland met schuilstallen.
Bij ons op pension zijn de enkelingen die er op pension staan ook allemaal mensen die bezig zijn met Natural horsemanship wat het reuze gezellig maakt!
Caira schreef:willeke_nijs schreef:Bij ons staan de paarden in 2 grote groepen: een groep ruinen en een groep merries die elk beschikken over ongeveer 5 Ha weiland met schuilstallen.
Bij ons op pension zijn de enkelingen die er op pension staan ook allemaal mensen die bezig zijn met Natural horsemanship wat het reuze gezellig maakt!
Maar waarom een groep ruinen en merries? Dat heb ik nou nooit gesnapt, juist de combinatie zorgt voor een optimaal stabiele groep.
Caira schreef:Maar waarom een groep ruinen en merries? Dat heb ik nou nooit gesnapt, juist de combinatie zorgt voor een optimaal stabiele groep.
suze_ schreef:Ik heb toevallig samen met een vriendin op een 'gewone' stal een heel fijn plekje gevonden. We huren een stukje land daar waar ze 's winters 24/7 op staan. Er is een grote schuilstal (container, met daarvoor een droog stuk door matten en zand) bij waar ze kunnen schuilen als ze willen. Een deel van het land is wel blubberig door al die smeltsneeuw, maar het achterstuk is nog mooi droogZe krijgen 2x per dag hooi/kuil, maar dat is echt zóveel dat ze daar echt heel lang mee doen
Zomers gaan ze met de andere paarden 24/7 de grote weides in. Echt super
lique schreef:Miryamk schreef:Nou TS ik zit net iets onder Friesland, dus als je goed zoekt is er vast wel iets te vinden![]()
waar zit jij dan ergens?
Ik ben helemaaaaaaaal niet nieuwsgierig , maar ik zoek dit soort stal en hier in de kop van overijssel kan ik ook weinig vinden
Twiggy2008 schreef:Overigens hebben wij hier in het dorp een hit-actief stal (http://www.hilverzicht.nl) bij een wat traditionelere pensionstalling in, al heb ik het zelf nog niet mogen aanschouwen (ik heb begrepen dat het ook nog niet helemaal af is en zodra het af is ga ik eens kijken uit nieuwsgierigheid).
Amaretto27 schreef:@4leafclover, is de link die je geeft de stal waar jij staat? Mooie stal is dat, zoals het op de foto's lijkt.