Myukii schreef:Dressuurmatig met touwhalster of crb rijden vind ik trouwens niet heel eerlijk tegenover het paard.. Ik heb het een paar keer gedaan, maar vind het te scherp om dressuur mee te rijden. Een contactteugel gaat imo alleen met een fijne optoming, een touwhalster/crb is daar te scherp voor, vind ik..
Ik weet dat het een heel andere discussie is en dus offtopic, maar toch heel eventjes, als ik mag.. Heb er namelijk al eens letterlijk aan gehangen, en niet zo'n klein beetje ook (denk trouwens aan 1 teugel want aan 2 trekken werkt toch niet maar ik herinner het mij niet meer zo).. Als die echt zo scherp was als mensen beweren dan zat het paard zeker op z'n gat .. Alleen was het resultaat dat hij vrolijk doordenderde (in draf, maar dat klinkt niet zo spectaculair
) en we 50m verder allebei op de grond lagen ..
Vorig weekend trouwens nog (ik heb btw wat problemen met pony momenteel, dus hier wordt aan gewerkt en het is geen dagelijkse kost ofzo
), hij stond buiten stil, gewoon stil .. geen beweging in te krijgen .. Dacht op een bepaald moment: ik draai hem om, we rijden een stukje de andere kant uit en blablabla. Maar zoals ik al zei: geen beweging in te krijgen .. Toen heb ik met al mijn kracht aan 1 teugel gehangen, beest moet een helse pijn gehad hebben als het ding echt zo scherp is ... Maar beest bewoog amper een oor ..
Dus ofwel heb ik een paard met zo'n karakter dat hij bijna dood kan gaan van de pijn zonder een spiertje te verrekken (wat natuurlijk altijd mogelijk is), ofwel valt het met die scherpheid wel mee
En bij die foto's van mij kan je nu ook niet van een erg vast contact spreken ofzo