Stelling: "NH is geen doel maar een middel"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:15

Ts, uit je opening maak ik op dat je niet zo goed weet wat NH inhoudt, erg jammer. Het lijkt me erg boeiend om een goede discussie met elkaar te voeren over NH, maar door deze opening, jaag je de mensen op de kast en krijg je weer zo'n dikke kloof. Als mensen nu eens zich eerst zouden inlezen over NH en dan met een mening of stelling komen: Ja, hartstikke leuk! Wellicht komen er dan meer topics waarin het moddergooien minder wordt, en het luisteren naar elkaar steeds beter gaat, zodat we (ja ja) nog eens iets van elkaar kunnen leren.

Persoonlijk vind ik dat je jezelf een beetje voor schut zet, ts. Zelden zulke vreemde vooroordelen over NH gelezen als in jouw opening.

Om maar eens ontopic te gaan:

Het is naar mijn mening Kul. Ik ken genoeg mensen die prima kunnen rijden en zichzelf graag in het hokje NH plaatsen. :)

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:20

Mensen toch...... :D Hahaha......... krijg weer lekker de meute over me heen en wordt voor van alles uitgemaakt door mensen die mij niet kennen, en niet weten in hoeverre ik van NH op de hoogte ben, hoe ik met mijn paard omga of wat dan ook :+

En dan te bedenken dat ik alleen constateer dat er een aantal fanatiekelingen voorbij komen die in al dit soort topics overal bovenop duiken!!! Dat is een feit en geen veroordeling ;)

Ik respecteer ieder in zijn of haar manier van omgaan met hun dier, zolang het dier zich er happy bij voelt!!!

Nergens lezen jullie dat ik NH een trap na geef. Ik moet alleen lachen omdat je met zo'n topic al vantevoren weet waar het op uitdraait, ik vind dat humor, en gezien de aanvallen naar mij toe zien een aantal NH-ers die humor en niet en vatten ze het persoonlijk op...... :+ Beetje jammer :D

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:22

Hannah_Menno schreef:
Citaat:
Grow up, kom van die haverkist, en oordeel over dingen waar je over KUNT oordelen

HAHA! Dus nu mag ik ineens alleen nog maar oordelen over dingen waar ik verstand van heb?
Dan mag jij je berichten wel eens heel snel aan gaan passen! :+

Grappig dat je mij de les probeert te lezen maar zelf net zo hard de fout in gaat!

Ik vraag jou in die post niet over MIJ te oordelen of over mijn manier van rijden/omgaan met mijn paard. Daar kún je namelijk niet over oordelen, je kent mij niet eens ;)

Dus effe niet zo rap op je teentjes getrapt en even goed lezen :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:24

HummerTime schreef:
Mensen toch...... :D Hahaha......... krijg weer lekker de meute over me heen en wordt voor van alles uitgemaakt door mensen die mij niet kennen, en niet weten in hoeverre ik van NH op de hoogte ben, hoe ik met mijn paard omga of wat dan ook :+

En dan te bedenken dat ik alleen constateer dat er een aantal fanatiekelingen voorbij komen die in al dit soort topics overal bovenop duiken!!! Dat is een feit en geen veroordeling ;)

Ik respecteer ieder in zijn of haar manier van omgaan met hun dier, zolang het dier zich er happy bij voelt!!!

Nergens lezen jullie dat ik NH een trap na geef. Ik moet alleen lachen omdat je met zo'n topic al vantevoren weet waar het op uitdraait, ik vind dat humor, en gezien de aanvallen naar mij toe zien een aantal NH-ers die humor en niet en vatten ze het persoonlijk op...... :+ Beetje jammer :D

In vind andere mensen hun 'manier van omgang met paarden' uit maken voor iets 'doms' (wat duidelijk naar voren komt in het eerste bericht v/d TS) helemaal niet vermakelijk. Nogal wiedes dat een aantal NH-ers de humor er niet van inzien.

En als je al weet waar dit op uit gaat draaien, waarom start je dan een topic? Dat is vragen naar de bekende weg.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:25

@ Hummertime:

Voor zover ik het weet had ik het over de beginpost van de TS.
Ik geef alleen aan dat de beginpost/gedachte niet overeenkomt met wat het NH is.

Dat is namelijk niet : -niet kunnen rijden -Alleen aan de halster kunnen ''rondlopen'' en - niet het laatste woord hebben.
De beginpost gaf voor mij aan dat de TS duidelijk niet weet wat het NH inhoudt.

''Nergens lezen jullie dat ik NH een trap na geef. Ik moet alleen lachen omdat je met zo'n topic al vantevoren weet waar het op uitdraait''

Dit vind ik knap, wanneer ik uit de beginpost opmaakte dat de TS wist waar ze het over had, dan had ik waarschijnlijk heel anders gereageerd.
Wij willen alleen aanduiden dat de gedachte van de TS over het NH niet overeenkomen met de werkelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Joosiien op 15-05-09 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:26

Ja maar is dat niet menselijk om dingen in een hokje te willen stoppen en het liefst nog met een dikke zwarte rand erom ;) en dan zijn paardenmensen natuurlijk nog een stukje erger.....
Er zijn zat mensen die van alles wat combineren, alleen wordt er bij die personen helaas dat stukje uitgefilterd wat een ander niet aan staat. En al kan je het totaal niet vinden in de manier waarop een ander met zijn paard omgaat, je hoeft zo'n iemand niet aan de schandpaal te nagelen.

Zolang een paard er geen last van heeft maakt het mij niet uit wat iemand er mee doet.

@ Hannah- Menno, jij bent zelf ook niet vies van aannames. Zoals jij het schrijft komt het over of iedereeen die niet aan NH doet zijn paard mishandeld
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 15-05-09 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:34

Hummertime,
Ik wil alleen even duidelijk hebben dat het erom gaat dat er argumenten worden gegeven die absoluut niet overeenkomen met het NH,
waarschijnlijk zou er heel anders gereageerd worden wanneer er methodes werden gegeven die wel overeenkomen met het NH...
Mensen irriteren zich in dit topic meer aan het onjuiste beeld dat er van het NH geschetst wordt dan aan het feit dat niet iedereen aan NH doet 8)7

Ik ben het levende bewijs, want ik doe zelf ook niet aan NH.
Laatst bijgewerkt door Joosiien op 15-05-09 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:35

Op zicht is het ewl een goed discussie waard, is alleen jammer dat het zo denigrerend is geschreven en daardoor voelen veel mensen zich aangesproken.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:38

Als NH een andere benaming is voor mensen die niet (echt) kunnen paardrijden.... Draag ik het stempeltje met trots!!! :+

Ben geen Anky, maar ben wel stapelgek op mijn paardjes en beleef een hoop lol met ze, dus boeien wat voor een benaming je het wilt geven.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:38

Joosiien, jij snapt het. :j
Tita, jij ook. :)

Bovendien heb je binnen NH ook weer zoveel stromingen..... En ik denk dat iedereen die wel aan NH doet dat toch weer op een individuele manier kan doen, dus idd ook bv gecombineerd met wedstrijden, (klassieke) dressuur en noem maar op.

Verder blijf ik erbij dat ik niet snap wat nou het probleem is, als iemand wel veel met zijn paard wil wandelen en een ander weer meer wil rijden. Dat moet men toch zelf weten?

tita

Re: NH is gewoon een benaming voor mensen die niet kunnen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:42

uiteindelijk als iemand heel veel van zijn paard houdt en hij wordt oud en je kan er niet meer op rijden maar hij is te goed voor de slacht ga je samen wandelen dus bijna iedereen wordt later een :=

:D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:44

Twiggy, ik zeg altijd al zet je hem op zijn kop, zolang het best er geen last van heeft maakt het mij niet uit wat je ermee doet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:47

Nou, die van mij is nog erg jong :D , maar ik vind wandelen gewoon erg leuk om te doen met mijn paard. Heerlijk om samen (onbelast) door de natuur te gaan en hem buiten aan de hand te leren omgaan met van alles en nog wat (verkeer, landende vliegtuigjes die over hem heen vliegen, water, enzovoort). Buiten rijden vind ik ook heerlijk, hoor, maar ik wissel het graag af eigenlijk..... :)

Dan maar een enorme paardentut, mij een biet, hoor..... :D
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 15-05-09 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:49

gr_roos schreef:
Twiggy, ik zeg altijd al zet je hem op zijn kop, zolang het best er geen last van heeft maakt het mij niet uit wat je ermee doet.

Nou, precies. :j
Wat kun je nou zo erg vinden aan een mens en een dier die het samen leuk hebben? :)
Tenzij je zelf een enorme zeurkous bent en echt iets wil zoeken om over te miepen...... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:08

Hummertime heeft al veel getypt waar ik het mee eens ben. Wat mij nou zo ontzettend opvalt aan dit soort topics is dat er maar één enkel argument terug gegeven wordt en dat heet dan onwetendheid. Maar stel nou dat je alles weet (there is to know) van NH en dat je dan nog een eigen mening hebt die ongeveer neerkomt op hetgeen AnneGTI in de beginpost zet, dan is JUIST doordat men weet waar het over gaat en niet door onwetendheid.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:14

Lovely, dat jij niets hebt met NH is wel duidelijk ondertussen, hoor. ;)
Hoe je het ook wendt of keert, haar beginpost klopt gewoon niet. Bij NH hoort een paard ook te doen wat jij wilt, om maar een voorbeeld aan te dragen. :j

Verder koopt ook niet iedereen die aan NH doet per se tig dvd's en voor zover ik weet zijn er ook geen CD's over NH. Ik ken ze niet, in elk geval. :+

Maar je mag het allemaal vreeeeeeselijk slecht vinden, hoor, wat wij, NHers doen. :D
Ik, als fervente NHer, lees toch echt duidelijk veel onwetendheid bij mensen met deze zogenaamde mening.
Ik lees de grootste onzin en herken er weinig van. En gelukkig blijven het ook nog eens meningen en geen feiten. :D

Ik ga eens wat nuttigers doen. :wave:

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:16

Lovely schreef:
Hummertime heeft al veel getypt waar ik het mee eens ben. Wat mij nou zo ontzettend opvalt aan dit soort topics is dat er maar één enkel argument terug gegeven wordt en dat heet dan onwetendheid. Maar stel nou dat je alles weet (there is to know) van NH en dat je dan nog een eigen mening hebt die ongeveer neerkomt op hetgeen AnneGTI in de beginpost zet, dan is JUIST doordat men weet waar het over gaat en niet door onwetendheid.

Tuurlijk mag iedereen zijn eigen mening geven, maar
als iemand zegt : 1 + 1 = 5
Dan zeg jij toch : Nee, 1+ 1 = 2

en vervolgens zegt diegene: jij kunt niet tellen!!!!!

Dan pak jij toch je rekenmachine erbij en zegt: 1 + 1 = 2 ..

Ik wil alleen maar even tegen de TS zeggen dat je WEL kunt rijden met NH, dus dat het NIET alleen maar met een halster + paard rondlopen is, want dat is GEEN NH.

''Ik ken de tafel van 1 : 1 + 1 = 2''
''Dat is geen tafel, dat is een optelsom''

Komt op hetzelfde neer toch :j ?

Leer eerst het verschil tussen een tafel & een optelsom
& kom daarna met je berekeningen en je antwoorden & je mening + je conclusie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:19

Met een knopen-halster rondlopen is wel NH en met een dually-halster rondlopen is ook NH, maar met een gewoon halster is dus kennelijk maar gewoon gewoon? Dat is exact wat AnneGTI ook zegt :).
Iemand enig idee hoeveel paarden er al bij AnneGTI door de handen zijn gegaan?

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:23

Ik heb geen idee hoeveel paarden er bij AnneGTI door de handen zijn gegaan, maar doet dat er wat toe ?? Doordat zij veel paarden in handen heeft gehad weet zij plotseling wel/niet wat NH is ? ....

NH is niet alleen met een halster rondlopen ;) NH gaat veeeeel verder dat dat.
Als ik het paard een dually halster omdoe en ik ga met het paard een rondje lopen dan doe ik echt niet aan NH, was het maar zo makkelijk ;) !

+ dat ik nogmaals wil aangeven dat je dus WEL kunt rijden en is het niet alleen maar RONDLOPEN.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:24

Twiggy2008 schreef:
Lovely, dat jij niets hebt met NH is wel duidelijk ondertussen, hoor. ;)
Hoe je het ook wendt of keert, haar beginpost klopt gewoon niet. Bij NH hoort een paard ook te doen wat jij wilt, om maar een voorbeeld aan te dragen. :j

Daar gaat het topic helemaal niet over. Hier gaat het om:

Anne_GTI schreef:
NH is geen doel maar een middel om te bereiken wat je wilt.

Het valt mij op dat NH vaak als doel wordt gezien hier op bokt.

Twiggy2008 schreef:
Verder koopt ook niet iedereen die aan NH doet per se tig dvd's en voor zover ik weet zijn er ook geen CD's over NH. Ik ken ze niet, in elk geval. :+

Twiggy2008 schreef:
Ik lees de grootste onzin en herken er weinig van. En gelukkig blijven het ook nog eens meningen en geen feiten. :D

Omdat je de DVD's niet gezien hebt. :+

Ga de discussie nou eens áán en verdedig nou niet alleen maar.......

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:29

Ik doe zelf niet aan NH, maar ik denk dat het je verder kan brengen met de band die je met een paard hebt + de prestaties uiteindelijk,
dus ik zie NH niet als doel maar ook als een middel om verder te komen en dingen te verbeteren :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:31

Citaat:
Ga de discussie nou eens áán en verdedig nou niet alleen maar.......

......... en waarover zou dan gediscussiëerd moeten worden? Over de nogal domme uitspraak dat als iemand met een paard + halster loopt, die persoon niet zou kunnen rijden? Of dat NH een benaming is voor mensen die niet kunnen rijden?
Te zot voor woorden.

Ik ga graag een discussie aan maar dan wel liever op basis van een échte stelling. Dom geblaat hebben we niks aan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:34

Jannepauli schreef:
......... en waarover zou dan gediscussiëerd moeten worden?

Over het feit dat NH als doel gebruikt wordt ipv als middel..................

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:36

En wat is er dan mis met een doel?

Of je NH nou als doel stelt, of NH als middel gebruikt om een doel ( welk doel??) te bereiken, da's toch om 't even.
Wat mij betreft tijdsverlies en overbodige bemoeizucht !

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:37

Twiggy2008 schreef:
Ik vind NH zeker een middel, maar het kan ook zeker een heel mooi doel zijn: Om zo'n overeenstemming samen met je paard te vinden is erg leuk!! Ik denk dat het bij mij een combinatie van beiden is. Verder heb ik mijn paard niet alleen maar om op te rijden. Ik heb hem vooral, omdat ik graag een speciaal paard een fijn leven wil geven en ik geniet van de ontspanning, de liefde, het samen zijn en het samen werken aan iets. Rijden is maar zo'n klein stukje van het hebben van een eigen paard. Althans, dat is mijn ervaring. Ik zit net zo lief urenlang in het land naar de kudde te kijken (doe jij dat wel eens, TS?) en ook dat wordt niet altijd begrepen door mensen die paarden hebben. Tja, dat kan, maar je mist wel wat. Want ik denk dat je van niemand zoveel over paarden kan leren dan van de paarden zelf. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Bij deze, Nadir. Nou kan ik er helemaal over gaan uitwijden, wat ik graag doe met mensen die oprecht geinteresseerd zijn, maar ik heb zo het idee dat het in dit topic weinig echt oprechte interesse is (en dan heb ik het niet per definitie over jou). :)

*En nu ga ik verder met mijn huis opruimen, moet ook gebeuren :D *
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 15-05-09 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt