pharagirlke schreef:Zo, dit plaats je wel op het juiste forum. Met bit is niet veel slechter als zonder bit. Wil je het natuurlijk, ga er dan niet opzitten.
mee eens
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Arabesk schreef:Niemand commentaar of tegenargumenten op mijn stuk?
Het gaat niet om wel of niet passen of wel of niet aan de teugels trekken.
Iedereen roept maar 'ja je moet bit en bitloos niet aan de teugels trekken' vooral om te laten zien dat ze zelf oh zo'n geweldige ruiter zijn die deze hele nieuwe wijsheid 'niet trekken' ontdekt heeft.
Mijn merrie verfoeid druk op haar hoofd. Dus ik ga er geen bitloos hoofdstel rond hangen omdat een stel goeroe's vind dat het bit slecht is. (waar enkel onderzoek naar gedaan is door mensen die pro-bitloos waren, kortom; geen betrouwbare onderzoeken.)
pharagirlke schreef:Ik word sowieso een beetje moe van een persoon die iemand anders verwijt niet open te staan voor andermans mening.... Maar goed, daar irriteer ik me al zo lang aan. Kennelijk mag de ene bokker wat meer dan de andere. Elk ander zou voor die manier van doen nl een OW krijgen.

) wel een keer voor elkaar gekregen een hap gras "mee te snaaien". Dus ik weet niet of dit dan alleen voor de galop geldt en waar het uit blijkt? Want ik kan met zekerheid zeggen dat ik wel paarden stappend en dravend heb zien eten? Maar misschien ken ik alleen maar hele vreemde paarden?
annebe schreef:Ondanks dat ik erg voor bitloos ben, vind ik een bit niet persee slecht maar deze moet wel in de mond van een paard passen.
En dat is iets waar we soms niet bij stil staan.

aerdenhout1 schreef:Van wat word je een beetje moe Rana...dat eeuwige gezemel van bitloos of niet, of van een bepaald persoon die nooit in is voor de mening van anderen en alles zwart wit ziet??
Myour schreef:pharagirlke schreef:Ik word sowieso een beetje moe van een persoon die iemand anders verwijt niet open te staan voor andermans mening.... Maar goed, daar irriteer ik me al zo lang aan. Kennelijk mag de ene bokker wat meer dan de andere. Elk ander zou voor die manier van doen nl een OW krijgen.
Ik denk dat er daarom al niemand meer de moeite neemt om te reageren op die ene persoon (waaronder ik).
Citaat:Ik vraag me af wat voor les de persoon die dit stuk geschreven heeft gehad heeft en als deze persoon inderdaad geleerd heeft dat je een paard moet laten buigen door aan de teugels te trekken, dan kan ik me inderdaad een halleluja gevoel voorstellen als je merkt dat het anders kan.
) en heb geen tijd, maar ik heb 'm gezien
hij staat genoteerd

als je kan rijden zou je daar de z mee uit moeten kunnen rijden
mijn mening dan