Cassidy schreef:Het is mensen eigen om aan een half woord genoeg te hebben en de rest zelf in te vullen.
Het is mensen eigen om te denken dat ze dingen begrepen hebben, zonder het hele verhaal aan te horen.
Het is mensen eigen om te denken dat ze een stukje van de ene trainer, een stukje van de andere trainer kunnen gebruiken, en hun eigen mix ervan kunnen maken, zonder dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Oefeningen in een programma zitten er niet voor niets.
De volgorde in een programma is uitgekiend.
Dingen weglaten of overslaan werkt niet.
Quick fixes en afkortingen werken niet.
En uiteindelijk gaat geld ook een rol spelen.
Prijs gaat belangrijker worden dan kwaliteit.
Snelheid gaat belangrijker worden dan zorgvuldigheid.
Neem de tijd die nodig is, zodat het uiteindelijk minder tijd kost....
Concessies doen pakt zelden goed uit....
Dit is een correcte weergave van de werkelijkheid en is minder generaliserend dan het lijkt.
Het punt is alleen dat wanneer ik de lessen van mijn lesgeefmens, met de vorderingen die daarbij geboekt worden, afzet tegen de kosten, dan ben ik voor minder geld, in een kortere tijd op een hoger punt gekomen.
Andere kanttekening daarbij is dat mijn lesgeefmens gewoon elke twee weken op komt draven voor les. De stapjes per les zijn dus niet zo groot, maar door de grote regelmaat, uiteindelijk erg effectief.
Wanneer ik naar de mensen om me heen kijk die willekeurig welk programma volgen dan moet ik helaas vaststellen dat hun vooruitgang veel langzamer gaat en hun inzicht in het totale plaatje van het wezen paard niet echt toeneemt. Dat is waar de meeste instructeurs (M/V) namelijk afhaken, niet zelden omdat de eigen kennis van onvoldoende niveau is........
Het punt is en blijft de keuze van een goede instructeur, het "programma" is daaraan ondergeschikt!