Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Mystica schreef:Je weet wat dragen is? En nee, dat is niet dat het paard door zijn benen zakt als er iemand op gaat zitten
GreenRider schreef:Mijn 'held' hempfling (sorry hoor maar ik hoe sommige mensen dat zeggen echt k*t) reed vroeger wel eens met bit, op andermans paarden. Zelf rijd hij zonder.
Wat er natuurlijk is aan bitloos? Nou geen ijzer ding in de mond!
Vind je dat wel natuurlijk dan? Geen druk op en in de paardenmond. Het liefst met halsring of eigenlijk helemaal geen.

Wendy schreef:NHevaVD schreef:Aaaah, zoo .. ;p Nou, heb nog nooit een paard meegemaakt dat zijn
ruiter niet kan dragen ;p Hierzo bij ons is alles prima
Dan kun je blijkbaar niet zo goed kijken![]()
Of je weet simpelweg niet waar je op moet letten.

Auky schreef:Puchje schreef:Ja. je komt op mij ook echt over alsof je veel vanaf weet;....
Hier hetzelfde. Lijkt me dan verder ook geen zinvolle discussie meer, madame is toch overtuigd van haar eigen 'kennis'
NHevaVD schreef:Ja, ben ik zeker ja ;p Pakken jullie je paard maar LEKKER IN met beschermlaagjes,
komt echt zo over alsof ze van suiker zijn! Haha, jeetje, te lagwekkend gewoon!
Succes met de discussie hoor!
NoBits schreef:Ben het eens met NHevaVD. Komt inderdaad ietswat overdreven over als het gaat om 'je paard kapot rijden'. Daarbij vind ik ook dat 'madamme is toch overtuigt van haar eigen 'kennis'' een erg rare zin vind. Jullie hebben toch ook allemaal een eigen methode en een eigen visie over hoe jullie het aanpakken? Waarom zojuist dan haar aanspreken hierover? Heb meer verhalen hier gezien die veeeel langer duren dan haar standvaste zinnetjes, maar daar word ook niet over geklaagd...
Wendy schreef:NoBits schreef:Ben het eens met NHevaVD. Komt inderdaad ietswat overdreven over als het gaat om 'je paard kapot rijden'. Daarbij vind ik ook dat 'madamme is toch overtuigt van haar eigen 'kennis'' een erg rare zin vind. Jullie hebben toch ook allemaal een eigen methode en een eigen visie over hoe jullie het aanpakken? Waarom zojuist dan haar aanspreken hierover? Heb meer verhalen hier gezien die veeeel langer duren dan haar standvaste zinnetjes, maar daar word ook niet over geklaagd...
Hee, wat leuk... een nieuwe SA die vandaag is aangemaakt die het met NHevaVD eens is.
Jij kunt het overdreven vinden, je paard kapot rijden, maar waarom denk je dat dressuur ooit ontstaan is? Niet omdat die ruiters het zo leuk vonden om in de bak rond te hopsen hoor.
Als NHevaVD met argumenten zou komen die haar mening ondersteunen, dan zou ik haar misschien serieus nemen ja. Maar alleen met pennyverhaaltjes komen 'en nog nooit een paard gezien hebben wat zijn ruiter niet kon dragen' zegt imo heel veel over de kennis die zij heeft over paarden, hun anatomie en wat er gebeurt als je op een paard stapt.
Verkeerde training is overigens echt niet beter dan geen training. Maar alleen maar wat freestyle door de bak hopsen heeft op termijn niet heel veel andere gevolgen dan 'geen gelul trek hem in de krul'. Lichamelijk gezien dan.
Mystica schreef:En dan te bedenken dat deze hele discussie oorspronkelijk niets met op een paard zitten te maken heeft

arlette5 schreef:Ik ook. Lees even vrolijk mee..
Hoi @ Auky trouwens, had je nog niet gezien hier
Fijn voor NHevaVD dat ze NH en VD ontdekt heeft door Cavalia (al wil ik niet weten hoe er achter de schermen met die beestjes omgegaan wordt), maar ze mag zich toch wel ietsje minder sterk uitdrukken?
Als ze de moeite had genomen wat profielen te bekijken van de mensen waar ze op reageert had ze geweten dat zowel Wendy als Auky NH'ers zijn en dus sowieso wel weten waar ze het over hebben
randalinpony schreef:@Arlette5: Wat bedoel je met 'wil niet weten hoe er achter de schermen met die beestjes wordt omgegaan?
Ben je er geweest, heb je het gezien? Ik niet, heb alleen ooit een interview gelezen waarin de paardentrainers heel gedreven en diervriendelijk overkwamen.
Let op, met zulke insinuaties trek je discussies scheef.
Verder zou ik het ook fijn vinden als we verder gingen discussieren over het oorspronkelijke discussiepunt, namelijk verschil tussen NH en VD, of misschien wel over de overeenkomsten en de verschillende stromingen en hoe die zich tot elkaar verhouden.
Die eindeloze discussies over wat beter is enzo .....