Wie rijdt er nog meer met een halsring (neckrope)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Puchje

Re: Wie rijdt er nog meer met een halsring (neckrope)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:47

Oke, dat wist ik niet :D
Je komt nu op me over alsof je echt weet wat je doet en wanneer :D
Toppie!

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:06

Mooiste voorbeeld.. wij hebben een mega groot blok in de wei die ligt er nu zo jaar ofz..
daar kunnen we ze laten opstaan.. nu pas jaar later kan zij in 1 beweging erop staan..
we hebben heel lang geoefend op een klein blok en dat ging zoo moeizaam, dat zijn dingen daar word ze ZOO onzeker van..
en als ik dan de paarden zie bij ons in de wei die staan er in 1 vlotte beweging op en allerlei gekke fratsen uithalen terwijl erop staan van mag ik er weer af zo onzeker als ze is over zichzelf..

en vreemde is ook als ik met teugels rijd is ze niet zo dapper als ik met neckrope rijd, dan wil ze ineens lekker voorop en vanalles doen haha.. blijft een mafkees soms..

p,s wat stel schitterende paarden heb jij :o

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:56

Yups soms rijd ik er mee, gewoon voor de afwisseling en kijken of ze nog echt goed aan de hulpen is.
Ook spring ik zo weleens.

<<<<<Zie avatar

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:01

Vandaag eb ik voor het eerst in tijden weer gereden. Het stormde flink maar ik heb hem lekker kunnen rijden met een touwtje om zijn nek... zo trots!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:27

Ik reed mijn vorige paard vaak met een dikke touwteugel om de nek. Hier een heel elegant fototje :D :
Afbeelding
Hij deed het er super mee. Met mijn nieuwe paard ben ik nog niet zo ver. Wel vanaf het begin bitloos maar nog niet hoofdstelloos ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 23:28

Leuke fotos'in dit topic!

Het is idd een ultieme test van het luisteren naar je hulpen, dat maakt het mede zo leuk, dat je paard gewoon luistert zonder dat je overal aan moet zitten rukken en plukken! ;) (En een goede oefening voor jezelf!)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:29

Ik hoop dat ik weer een keer iemand zo gek kan krijgen om foto's te maken van mij en Nig op halsring.
Vandaag weer gereden, dit keer met touwhalster en touwteugels.
Maar ik hoef maar de teugels tegen zn hals aan te leggen en hij weet wat de bedoeling is. Kan hem ook zo makkelijk op 2, 3 of 4 sporen rijden.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 23:32

Puchje schreef:
Ik hoop dat ik weer een keer iemand zo gek kan krijgen om foto's te maken van mij en Nig op halsring.

Da's altijd een nadeel he, als je alleen rijdt! ;) Je doet allerlei leuke dingen met je paard, maar niemand die dat kan vastleggen.
Ik heb een stalgenoot die altijd zijn camera bij zich heeft en erg graag fotografeert en daar heb ik al heel wat leuke (actie)fotos aan te danken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:24

Met shetlanders als rijpaarden rij ik zelf niet met halstouw/cordeo, maar [***] en [***] train ik er wel dressuurmatig mee vanaf de grond en we gebruiken de cordeo voor wandelingen. Het grappige is dat ze tijdens het wandelen met cordeo veel alerter op mijn hulpen zijn dan met halster. Alsof ze doorhebben dat ik zonder halster minder kan ingrijpen en ze dus zelf een groot deel van de verantwoordelijkheid dragen!

Als halstouw/cordeo gebruik ik gewoon de helft van een normale teugel, die heeft precies de juiste lengte voor de poonies. We hebben trouwens ook een sjieke cordeo van http://www.equihof.be , maar die is echt voor de sjiek. ;)

Ik ken trouwens wel 462 mensen die met cordeo rijden, 8) namelijk het AND-forum. De meesten trainen dressuurmatig op die manier, maar een aantal ook western en veel rijden ermee buiten.

Inspirationn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:47

Met mijn Fjord Tiola reed ik (bijna) altijd met een touwtje om haar hals

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:31

Wat een geweldig filmpje!
En wat super ook dat je telkens iemand bij je had om het te filmen.

Inspirationn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:36

JoviBan schreef:
Wat een geweldig filmpje!
En wat super ook dat je telkens iemand bij je had om het te filmen.

Ik heb inderdaad erg mazzel. Mijn vriend maakt de filmpjes en monteerd ze ook. Hij is ook gek van fotoá maken dus heb er ook aardig wat foto's van

Afbeelding

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 14:44

xyzutu2 schreef:
Met shetlanders als rijpaarden rij ik zelf niet met halstouw/cordeo, maar Blacky en Sjors train ik er wel dressuurmatig mee vanaf de grond en we gebruiken de cordeo voor wandelingen. Het grappige is dat ze tijdens het wandelen met cordeo veel alerter op mijn hulpen zijn dan met halster. Alsof ze doorhebben dat ik zonder halster minder kan ingrijpen en ze dus zelf een groot deel van de verantwoordelijkheid dragen!

Als halstouw/cordeo gebruik ik gewoon de helft van een normale teugel, die heeft precies de juiste lengte voor de poonies. We hebben trouwens ook een sjieke cordeo van http://www.equihof.be , maar die is echt voor de sjiek. ;)

Ik ken trouwens wel 462 mensen die met cordeo rijden, 8) namelijk het AND-forum. De meesten trainen dressuurmatig op die manier, maar een aantal ook western en veel rijden ermee buiten.

Leuk zeg! Wat is het AND-forum :o ?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 14:45

Inspiration: filmpje moet ik nog bekijken, maar mooie foto hierboven!

Inspirationn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:47

simondi: bedankt :-)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:10

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:18

@ Inspirationn: wat kijkt je fjord heerlijk vrolijk op de foto!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-22 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:26

Bojangles: gave foto's!

Inspirationn: je filmpje is ok schiterend! Dat traplopen ...! :D

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:23

wat gaaf allemaal !!!
wist niet dat er zo veel waren die dit ook deden :D
heb ooit een topic geopend dat ik met halsring reed en later ook zo door het dorp, nou heb half bokt over me heen gehad dat ze dat echt te onverantwoordt vonden wat ik deed :S

Inspirationn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:29

HAha die reacties kreeg ik als ik in het bos reed:P

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:54

jah alsof je met bit een in paniek gespagen paard zo de baas zou kunnen :S wha XD probeer jij maar eens met gemiddeld 60 kilo een paard van 400 kilo te stoppen... gaat je alleen lukken met rust, kennis en vertrouwen ;)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:00

Heey wat leuk om te zien dat er toch nog aardig wat mensen met halsring rijden!
Wij rijden zelf ook met halsring (of gewoon touwetje) ik nog merendeel in de bak, maar vriend rijd er ook mee buiten.

Zal binnenkort ook wel wat foto's plaatsen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:08

Mooie plaatjes!!!
Ik rij in de bak regelmatig met touwtje (halsring heb ik een tijdje geleden besteld, maar is nog niet binnen..). Als ik haar buiten met touwtje rij dan heb ik er wel altijd ook een touwhalster oid aan hangen met teugels.. al is het maar voor het commentaar van andere (paarden)mensen waar ik geen zin in heb ;)

Ik doe eigenlijk niet eens echt aan NH, maar reed mijn pony veel op neckreining en kon er dus ook zo mee wegrijden.

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:17

Leuk topic, en ook erg leuke foto's!
Ik rijd momenteel niet, maar als ik weer ga rijden, ga ik ook zeker de neckrope proberen!
Ik blijf dit even volgen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:25

Ik doe t ook wel eens, momenteel eigk even niet omdat we veel met lessen en trainen bezig zijn en dat doe ik met mn bitloze hoofdstel, maar zomers vind ik t heerlijk om te doen vooral op de dagen dat ik t echte trainen ff laat zitten omdat t t warm is ofzo.
Ik heb alleen wat oudre foto's

Afbeelding

Afbeelding

het is heelijk om zo te rijden!