Stick&string

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:31

Anne_GTI schreef:
Zo haalde ik 25 jaar geleden de koeien al op. Alleen was de stick een stukje tyleenslang en het paard een koe. Dan ben je aan het meeliften maar heeft met serieus rijden weinig van doen. Je gaat de kant op waar je heen wilt en als je handig bent ook in het tempo van je keuze maar dan nog vind ik het geen serieus rijden maar meeliften.

Wie zegt dat ik zo 'serieus' rijd? Ik vind het gewoon lekker om op mijn paard te springen en even te rijden met een stick :) Dressuur matig trainen doe ik daar inderdaad niet mee, dat doen we een andere keer of van te voren :) .

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:45

xmarliez schreef:
Anne_GTI schreef:
Zo haalde ik 25 jaar geleden de koeien al op. Alleen was de stick een stukje tyleenslang en het paard een koe. Dan ben je aan het meeliften maar heeft met serieus rijden weinig van doen. Je gaat de kant op waar je heen wilt en als je handig bent ook in het tempo van je keuze maar dan nog vind ik het geen serieus rijden maar meeliften.

Wie zegt dat ik zo 'serieus' rijd? Ik vind het gewoon lekker om op mijn paard te springen en even te rijden met een stick :) Dressuur matig trainen doe ik daar inderdaad niet mee, dat doen we een andere keer of van te voren :) .

Prima toch, gewoon lol met je knol maar het hoort niet thuis op rijtechnische discussies en dat ben je blijkbaar ook wel met me eens.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:49

Uiteraard, ik vind sowieso niet dat dit topic bij Rijtechnische Discussies hoort aangezien ze niet vroeg, hoe rijd je met Stick en String. Ze wilde uitleg over de Stick en String. :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:51

3lsk3 schreef:
ik zit met het uiteinde van mijn touw altijd in de knoop, dan is het weer te kort, dan te lang, dan is mijn paard weer te ver weg voor de lengte touw die ik wil. op zich is mijne inmiddels oom behoorlijk subtiel, maar hangt af en toe nog wel eens de eigenwijze haflinger uit.

http://www.youtube.com/watch?v=oHQczRbBHxI ik vind dit toch meer dan meeliften.

Ik vind dat het ultieme spelen met je paard maar een topdressuurproef zal ie niet afleggen. Ik heb de beste man wel live in actie gezien.

3lsk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:54

Ik ook, en ben het met je eens. Het is immers ook maar net wat je met je paard wilt bereiken.

Ik dacht dat ik het topic getempt had, maar ik weet het niet zeker want mijn computer deed wat raar op dat moment.

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:32

Citaat:
Uiteraard, ik vind sowieso niet dat dit topic bij Rijtechnische Discussies hoort aangezien ze niet vroeg, hoe rijd je met Stick en String. Ze wilde uitleg over de Stick en String.

Dat wist ik niet :D
Waar moet ik dit dan plaatsen?

Of zal ik nu gewoon vragen, " Hoe rijd je met de Stick & String? "

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:35

_Google_

Re: Stick&string

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:38

Ok. Dan weet ik dat voor de volgende x. :D
Of kan dat nu nog?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:39

Dan moet je even TEM'n maar 3lsk3 zei dat ze dat al gedaan had :)

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:45

huh TEM'n? Sorry, zolang zit ik nog niet op bokt haha..

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:47

Tip een Mod.
Mods (Moderators) verplaatsen topic's als ze in het verkeerde forum geplaatst zijn :j .

3lsk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:49

ik weet alleen niet zeker of ik het heb gedaan, anders doe ik het nog wel een keer voor de zekerheid.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:50

Anne_GTI schreef:
3lsk3 schreef:
ik zit met het uiteinde van mijn touw altijd in de knoop, dan is het weer te kort, dan te lang, dan is mijn paard weer te ver weg voor de lengte touw die ik wil. op zich is mijne inmiddels oom behoorlijk subtiel, maar hangt af en toe nog wel eens de eigenwijze haflinger uit.

http://www.youtube.com/watch?v=oHQczRbBHxI ik vind dit toch meer dan meeliften.

Ik vind dat het ultieme spelen met je paard maar een topdressuurproef zal ie niet afleggen. Ik heb de beste man wel live in actie gezien.

Och, beetje oefenen en ik doe het beter. Ik heb hem meerdermalen bezig gezien; not impressive. Ik longeer mijn paard los in een weiland van 2ha, netjes op een volte van 20mtr. Zo spannend is dat allemaal niet.

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:56

xmarliez en 3lsk3 dankjewel. :D

3lsk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:58

graag gedaan hoor :)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:49

ikke schreef:
Och, beetje oefenen en ik doe het beter. Ik heb hem meerdermalen bezig gezien; not impressive. Ik longeer mijn paard los in een weiland van 2ha, netjes op een volte van 20mtr. Zo spannend is dat allemaal niet.

:D Dat kan ik ook, zullen we samen een boek gaan schrijven????

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:47

Anne_GTI schreef:
ikke schreef:

:D Dat kan ik ook, zullen we samen een boek gaan schrijven????

Beschrijf inzicht.......... Hhmmm, we kunnen natuurlijk een poging wagen, niet geschoten is altijd mis. Wanneer heb je tijd? Begin feb?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:06

Verplaatst: RUI --> NH

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 01:58

Er werd eerder verwezen naar een filmpje op youtube naar het "sacking out" van een merrie met een feedbag, door Clinton Anderson.

Voor meer info beteffende de trainingsmethodes van Clinton Anderson:

Zie: http://www.downunderhorsemanship.com/articles.html, de eerste 10 artikelen.

en http://www.youtube.com/watch?v=KX0n9dAU ... re=related

Misschien is het moeilijk om op grond van het filmpje; desensitizing voor de feedbag meteen te begrijpen wat de filosifie is achter deze actie.
Maar misschien is het ook wel handig om even naar het filmpje te kijken in mijn onderschrift.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:20

Cassidy schreef:
Er werd eerder verwezen naar een filmpje op youtube naar het "sacking out" van een merrie met een feedbag, door Clinton Anderson.

Voor meer info beteffende de trainingsmethodes van Clinton Anderson:

Zie: http://www.downunderhorsemanship.com/articles.html, de eerste 10 artikelen.

en http://www.youtube.com/watch?v=KX0n9dAU ... re=related

Misschien is het moeilijk om op grond van het filmpje; desensitizing voor de feedbag meteen te begrijpen wat de filosifie is achter deze actie.
Maar misschien is het ook wel handig om even naar het filmpje te kijken in mijn onderschrift.

Het doel is wel duidelijk, hij heeft alleen een timing van een oceaanstomer! Dat paard heeft al 100 keer aangegeven de bedoeling te begrijpen, maar hij blijft maar doormeppen. Dat is toch wel overduidelijk dat zijn inzicht ongeveer dat van een garnaal is! Moet je eens komen proberen met Morris, dan ben je al 20 keer in elkaar geslagen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:40

Ikke, ben het gedeeltelijk met je eens over die oceaanstomer, maar het is een educatief filmpje en het paard heeft het wel allang subtiel aangegeven dat ie het snapt maar voor de beginnende toeschouwer is het nog láng niet duidelijk, ik kan me voorstellen waarom Clinton doorgaat tot het paard het bijna uitschreeuwt..... ben het er niet mee eens maar snap wel waarom.
Hij moet toch iets ´groots´laten zien om de mensen aan het denken te zetten en te laten leren waardoor ze later alleen nog ´klein´hoeven te praten? Heb ook zat gezien van hem waarin hij wel heel duidelijk de timing van een speedboot heeft ;) Ik denk ook dat Cassidy zoiets bedoelt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:50

Dat bedoel ik inderdaad, maar behalve dat stukje met Mindy heb ik hier niets van Clinton wat ik kan laten zien. Aangezien het dan woord tegen woord gaat worden, heb ik nu even helemaal geen zin om tijd en energie erin te gaan steken om mensen proberen te overtuigen die niet overtuigd willen worden.

Your loss, not mine....

macc ('ll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:44

idd ze protesteren minder.
alleen is het niet zo'n leuke manier.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 23:53

ikke schreef:
Anne_GTI schreef:

Dat VRAAGT gewoon om een FILMPJE :j :j

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:54

Sommige mensen hier lopen toch echt wel hoog op met zichzelf. Een beetje bescheidenheid zou toch wel op z'n plaats zijn.