wie rijd er allemaal zonder zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovemeintje

Re: wie rijd er allemaal zonder zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 09:45

in welk topic zou dit volgens jullie moeten staan?

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 18:09

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 06:23

fransien schreef:
bispax schreef:
ik rij meestal zonder iets ...vooral met axel die heeft alleen een neck-rope nodig en die kan ik nog eens weg laten in de bossen
m`n 5 jarige hengst spring ik af en toe zonder iets etc etc
ik rij graag zonder dwang ...zie foto`s in m`n profiel

heerlijk om jouw zo bezig te zien!

thnx voor je complimentje Haha!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:22

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:39

Ik rij soms zonder zadel. Het rijdt heerlijk en is goed voor je zit. Maar mijn tinker kan redelijk stuiteren zo nu en dan, dus op buitenrit rij ik zelden zonder zadel (wel aantal keren gedaan overigens). Ik wissel ook af, met bit en zonder bit.
Hier reed ik met touwhalster, maar normaal gesproken rij ik met een sidepull (ook buitenritten).

Afbeelding

Afbeelding

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:10

Ik moet welzonder zadel rijden want ik heb geen passend zadel!
Mijn paard zit geweldig zonder zadel. Vraag me af wat voor zadel ik moet kopen om dit gevoel te houden. Misschien is trouwens een bbp geen overboodige luxe heb het idee dat dat iets prettiger is voor mij en paard of niet??

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:17

Ik rijd zelf ook aardig vaak zonder zadel en vooral om voor me zelf me zit te verbeteren maar ook omdat mijn zadel nu niet optimaal past..
Wat me trouwens enorm opvalt aan de foto's hier zo, is dat jullie bijna allemaal zonder cap rijden Clown

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:03

ZusJacobs schreef:
Ik rijd zelf ook aardig vaak zonder zadel en vooral om voor me zelf me zit te verbeteren maar ook omdat mijn zadel nu niet optimaal past..
Wat me trouwens enorm opvalt aan de foto's hier zo, is dat jullie bijna allemaal zonder cap rijden Clown

oja een cap da's waar ook Tong uitsteken
inmiddels rij ik wel met cap hoor, ben er een paar keer afgestuiterd Clown

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:24

Ik rijd sinds een klein 1 1/2 jaar alleen nog maar zonder zadel en sinds ongeveer een jaar ook nog bitloos. Voor mij geen bit meer. Ik heb nog wel een barefootje liggen waar ik afentoe mee rijd als ze heel fris zijn.
Ik rijd alle 3 onze paarden op deze manier (een arabier, fjord en ijslander) die alle 3 behoorlijk veel pit hebben, toch vind ik het heerlijk en ook op de meeste buitenritten zie je mij bitloos en zadelloos langskomen Knipoog

[edit] typfout

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 17:34

mmm ja die cap he.
ik heb er eigelijk geen
ben uit mijn oude gegroeit en heb er nog geen gekocht agja eigen schuld dan he.
ja een bbp is ideaal in de zomer als ze erg zweet dan is het lekker. in de winter ook als ze nat uit het weiland komen.
maar verder gewoon bloot hoor
ook een tic van mij in de zomer met korte broek en op blote voeten zonder zadel en zonder bit heerlijk dat paarden vachtje (moet je langskomende mensen zien kijken je ziet ze denken heeft dat mens geen schoenen overigens kennen ze mij zo in de buurt nu wel hihi)

leuke foto,s mensen!
wat een sneeuw trouwens vandaag he?!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DNK4D3QV.jpg kontje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JNDXE4UJ.jpg moet dit nu?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NOSTKDQP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E8OE8QH8.jpg let niet op de hack is eigelijk van flair.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AZDFXB33.jpg toch nog wat gras gevonden

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:08

Ik reed ook altijd zonder zadel op mijn verzorg shetten (heb ik zo'n 6 jaar gedaan, toen ik er dus nog op paste Tong uitsteken ).
Deed er alles mee, ook springen en kei hard met je handen in de lucht crossen door de bossen Tong uitsteken.
Dikkie reden we ook alleen met halster, Romy reden we wel met bitje, maar word nu ook wel eens gereden met Cross-rope bridle door onze bijrijder.

Oude foto zonder zadel op Dikkie (een van mijn laatste keren dat ik er nog op reed).
http://a522.ac-images.myspacecdn.com/images01/3/l_a99195114f53e95dbc8eb7884d804e89.jpg

Op vakantie in Cyprus.
http://94.100.114.26/413400001-413450000/413420401-413420500/413420422_5_6ufm.jpeg
http://94.100.113.33/413400001-413450000/413420201-413420300/413420287_5_tNvj.jpeg

Verder reed ik in de zomer op de manege vaak zonder zadel.
Nu zit ik bij de meest geweldige manege die je je kan bedenken Haha! waar er elke les zonder zadel en bit word gereden, ik zit daar nog niet zo lang dus ik ben nu nog volop met grondwerk bezig, maar het rijden komt over een tijdje ook aan bod Haha!

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:12

Ik ook! ik vind het veel leuker als mét zadel.. ik rij regelmatig op mn zus haar paard zonder zadel.. helaas is mn eigen paardje nog niet ingereden maar die zal ook heel wat rondjes gaan beleven zonder zadel Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:45

hoi..

Ik rij ook veel zonder zadel!
Mensen staan me nogal raar aan te kijken dan vanwege de hoge schoft ,maar ik heb daar eigelijk helemaal geen last van..
ik zit er aan te denken om eens een barebackpad aan te schaffen ..kijken hoe dat zit..

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 16:45

een bbp zit lekker je voelt alles toch nog net als zonder zadel'
maar alsjeblieft mensen doe er geen stijgbeugels aan dit is slecht voor de rug van je paard/pony omdat de druk dan alleen op/achter de schoft hangt
en het is erg gevaarlijk ivm gevaarlijke glijers!
persoonlijk vind ik de blote paarden rug het lekkerst maar bbp is een uitkomst daarbij heb ik een boomloos zadel waar ik flair nog heel goed voel ondanks de dubbele inlages eronder.
zij voelt mij ook goed aan dit hadden we niet met het vorige ijslands zadel.

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:00

Ik reed vroeger altijd zonder zadel op mn verzorg shetlander.
Nu rijd mijn zusje op hem, en die rijdt ook regelmatig zonder zadel, ik heb hier een filmpje van vorige week, mijn zusje zonder zadel op juulke in de sneeuw Haha!
Afbeelding

Merryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:46

ik reed vroeger ook veel zonder zadel:D alleen wel irritant dat die haren zo door je rijbroek heensteken! Tong uitsteken En draven zit ook nooit zo lekker, veel te veel gehobbel Tong uitsteken

btw grappig filmpje trouwens in de sneew Haha! !

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 18:35

leuk filmje stoer hoor

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:19

zonder zadel rijden is echt zalig Knipoog
ik rij dan zelfs ook beter, want in een zadel zitten mijn benen altijd kort (te vaak gesprongen) en kan het niet verdragen lang te zitten, en zonder zadel kun je niet anders.
Heb nog geen foto's

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:05

ik heb enkel nog een oude foto terug gevonden van met darwin vorig voorjaar Afbeelding

ik heb nooit een fotograaf bij de hand als ik ga rijden...

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 16:10

nee ik ook niet vandaar de foto,s zonder mij maar welm van de knollen Knipoog

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:46

ik rijd ook zondr zadel op mijn shet hoofdstel??? is een halsetr met touw Tong uitsteken buiten alles gaat prima springen 40 cm met mij erop 55 zonder mij Tong uitsteken

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:51

Ik rij bijna altijd zonder zadel Lachen Momenteel is het nu al euhm 3 maand geleden dat ik nog met zadel heb gereden op mijn pony.

bitloos en zadelloos springen

XR_biin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:04

ik rijd ook zonder zadel,
eerst met zadel,een beetje draven en stappen,
en dan zonder zadel, eerst draven , en daar naa,
keihard door de bak, en ze blijft echt zo voorzichtig als je er zonder zadel op zit,
heb ook met haar voor de eerste keer(voor haar) zonder zadel gereden,
en ze bleef echt super rustig. Haha!
gelukkig heeft ze niet zo'n hoge schoft(ArabierXQuarter)
en het gat al steeds beter, kijken of ik in het weekend foto's kan maken. Cheese!

XKuss My

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:52

Wij rijden eigelijk allemaal en bijna altijd zonder zadel (wel met een bbp of sheepskin pad)...
Een rengalopje langs de ijssel doe ik liever zonder zadel dan met, omdat je de bewegingen veel beter kunt voelen en mee kunt pakken.
Ook mijn vriend heeft de smaak te pakken en rijd tegenwoordig met geen enkele optoming Lachen

Mijn paardrijlessenlessen geef ik in eerste instantie allemaal zonder zadel om een goede zit te creeren.

Afbeelding

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:08

annebe schreef:
Mijn paardrijlessenlessen geef ik in eerste instantie allemaal zonder zadel om een goede zit te creeren.

Toch klopt dat niet. Je krijgt er over het algemeen geen goede zit van, want je komt vrijwel altijd in een stoelzit uit. Wat je er wel mee krijgt is balans en het is gemakkelijker om te leren wat er onder je gebeurt. Maar een betere zit, niet echt.

En nee, ik rij niet meer zonder zadel. Mijn merrie vindt het absoluut vreselijk en ik kan haar daar geen ongelijk in geven: er komen veel meer signalen heel nadrukkelijk door en zij houdt niet van zoveel signalen. Dus rij ik haar met een boomzadel, want boomloos heeft ze ook afgekeurd.
In het verleden heb ik ruimschoots zonder zadel gereden, je bent jong, je weet niet beter en je treft paarden die heel tolerant zijn Cool