Wat is nou precies Natural?!?...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

901823

Re: Wat is nou precies Natural?!?...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:12

Dan krijg je inderdaad het leiderschap idee. Lachen
Leuk dat je dat hebt gedaan, als ik met mijn pony wandel, loopt hij ook altijd los mee. Lachen

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:13

Als ik naar mezelf kijk, Mijn pony staat dag en nacht buiten hele jaar door.
Ze heeft heel erg eczeem dus met flinke regen krijgt zij deken op aangezien de eczeem deken super nat is en zij ziek word.
Wij rijden eigenlijk altijd buiten zoveel mogelijk over straat daardoor is mijn pony al 4 jaar lang niet bekapt, de hoefsmid (natuurlijk hoef bekapper) komt een keer in de 12 weken kijken bij sophie, en is tot nu toe altijd tevreden.. (hij is nog niet zoveel geweest)

maar goed. we reden dus enorm veel, de hoefbekapper hoeft nooit iets aan haar te doen doordat de natuur zijn werk doet.
Ik rij boomloos en bitloos, doe veel grondwerk.

Ik denk dat natural is beetje terug gaan naar het paard zelf, kijken naar hoe hij in het wild leeft niet opsluiten in een stal en hem daar halve dag op laten staan en vervolgens uurtje naar buiten. (ik vind dat zelfde als ze jou opsluiten in je kamer ga daar maar is een halve dag zitten "zonder pc of iets )
Denk dat je hier wle eeuwen over kan praten.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:13

was echt geweldig, malle dier plukte aan gras e.d. maar als ik een end verder was kwam ze bokkend aangescheurd. Een keertje toen ze schrok kwam ze vlug achter mijn schouder kruipen.

Ik heb dit dier zelf gefokt en nog de fles gegeven, is niks naturals aan, maar het heeft de band misschien versterkt..

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:15

Ik denk dat het "natural houden van paarden" ook op verschillende manieren gedaan kan worden, net als de "standaard" manier. Bij het laatste kun je dit ook op verschillende manieren doen, tot in het extreme. De uiteindelijke gedachte erachter is dat men zo goed als mogelijk het beste voor hun paard willen hebben. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om paarden 24/7 buiten te houden, we zijn al blij als ze overdag naar buiten kunnen. (Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik met dit weer blij ben dat mijn paard niet 24/7 buiten staat).

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:15

MSophie schreef:
Als ik naar mezelf kijk, Mijn pony staat dag en nacht buiten hele jaar door.
Ze heeft heel erg eczeem dus met flinke regen krijgt zij deken op aangezien de eczeem deken super nat is en zij ziek word.
Wij rijden eigenlijk altijd buiten zoveel mogelijk over straat daardoor is mijn pony al 4 jaar lang niet bekapt, de hoefsmid (natuurlijk hoef bekapper) komt een keer in de 12 weken kijken bij sophie, en is tot nu toe altijd tevreden.. (hij is nog niet zoveel geweest)

maar goed. we reden dus enorm veel, de hoefbekapper hoeft nooit iets aan haar te doen doordat de natuur zijn werk doet.
Ik rij boomloos en bitloos, doe veel grondwerk.

Ik denk dat natural is beetje terug gaan naar het paard zelf, kijken naar hoe hij in het wild leeft niet opsluiten in een stal en hem daar halve dag op laten staan en vervolgens uurtje naar buiten. (ik vind dat zelfde als ze jou opsluiten in je kamer ga daar maar is een halve dag zitten "zonder pc of iets )
Denk dat je hier wle eeuwen over kan praten.

Vind je onderschrift wel een mooie trouwens. Knipoog

Ik zou dat dan idd niet aandurven met hoeven, dat de bekapper er niks aan hoeft te doen.. Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:16

Zelf doe ik veel met homeopathie, vind dat eigenlijk ook wel Natural.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:18

Zo'n verhaaltje heb ik in mijn profiel, lijkend op het onderschrift van MSophie.

Blijven doen detour het is geweldig! En inderdaad, met de fles opvoeden versterkt het vertrouwen enorm. Maar kan ze ook goed meekomen in de kudde? Lachen Heeft ze dat geleerd? Lachen Homeopathie vind ik ook erg mooi. Ja
Gewoon benieuwd hoor. Lachen

En waarom zou je dat niet aandurven, als er niks van de hoeven af moet op dat moment is het goed. Je moet niet téveel van de hoeven afhalen als het zo goed is. Lachen

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:21

Detour, maar de bekapper kijkt wel maar hij hoeft er niks aan te doen, omdat de natuur zijn werk doet. Ik rij zoveel mogelijk over straat op stenen en zand en vanalles.
Enige wat de bakpper doet is de veil erop leggen kijken of hij recht is;) en tot nu toe was het iedere keer recht, ook zelf veil ik er niet aan krab ze alleen iedere dag uit.

Mijn moeder doet ook veel met homeopathie, ook als mijn pony wat heeft;) direct kijken of er iets voor is haha altijd zo lief maar vaak werkt het wel.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:24

LilianR schreef:
Zo'n verhaaltje heb ik in mijn profiel, lijkend op het onderschrift van MSophie.

Blijven doen detour het is geweldig! En inderdaad, met de fles opvoeden versterkt het vertrouwen enorm. Maar kan ze ook goed meekomen in de kudde? Lachen Heeft ze dat geleerd? Lachen Homeopathie vind ik ook erg mooi. Ja
Gewoon benieuwd hoor. Lachen

En waarom zou je dat niet aandurven, als er niks van de hoeven af moet op dat moment is het goed. Je moet niet téveel van de hoeven afhalen als het zo goed is. Lachen

Yep, ze is opgegroeid in de kudde en mams had geen melk, met een homeopatisch middel heb ik die toevoer samen met een arts weer aand e slag gekregen. mams was dominant en zij lijkt dit wat te hebben overgenomen, maar mams haalde ik groen uit Ierland toen ze 5 was en dat is een immens verschil. Pling

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:25

MSophie schreef:
Detour, maar de bekapper kijkt wel maar hij hoeft er niks aan te doen, omdat de natuur zijn werk doet. Ik rij zoveel mogelijk over straat op stenen en zand en vanalles.
Enige wat de bakpper doet is de veil erop leggen kijken of hij recht is;) en tot nu toe was het iedere keer recht, ook zelf veil ik er niet aan krab ze alleen iedere dag uit.

Mijn moeder doet ook veel met homeopathie, ook als mijn pony wat heeft;) direct kijken of er iets voor is haha altijd zo lief maar vaak werkt het wel.

Klopt, het werkt ook vaak, hoor, heb zelf een kleine twee jaar homeopathie gestudeerd en regulier afgeschreven knollen toch weer aardig aan de gang gekregen, Knipoog

natuurlijke slijtage van de hoeven kan ik volgen maar op asfalt, nee. Bloos

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:28

detour schreef:
Yep, ze is opgegroeid in de kudde en mams had geen melk, met een homeopatisch middel heb ik die toevoer samen met een arts weer aand e slag gekregen. mams was dominant en zij lijkt dit wat te hebben overgenomen, maar mams haalde ik groen uit Ierland toen ze 5 was en dat is een immens verschil. Pling

Die is dus ook opgegroeid in een kudde. Lachen Tinker?
Geweldig! Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:28

Nee, Volbloed!
Die paarden hebben het overall beter in Ierland dan de gemiddelde opgroeiende Tinker, hoor.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:29

detour schreef:
Klopt, het werkt ook vaak, hoor, heb zelf een kleine twee jaar homeopathie gestudeerd en regulier afgeschreven knollen toch weer aardig aan de gang gekregen, Knipoog

natuurlijke slijtage van de hoeven kan ik volgen maar op asfalt, nee. Bloos

Asfalt is hard, dus de hoeven slijten ervan. Knipoog

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:30

detour schreef:
Nee, Volbloed!
Die paarden hebben het overall beter in Ierland dan de gemiddelde opgroeiende Tinker, hoor.

Gaaf joh! Haha!
Ik vroeg Tinker omdat die vrij veel in kuddes leven in Ierland en dan naar bijv. hier worden gehaald. Ja

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:30

Dat wel, maar het is glad en gelijk, in de natuur is hardheid van heel ander materiaal. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:31

LilianR schreef:
detour schreef:
Nee, Volbloed!

Gaaf joh! Haha!
Ik vroeg Tinker omdat die vrij veel in kuddes leven in Ierland en dan naar bijv. hier worden gehaald. Ja

Heb met beide in Ierland gewerkt en geloof me, er worden zelfs Tinkers gedumpt en doodgereden op de snelweg, is wel offtopic dit maar Volbloeds brengen nu eenmaal meer in het laatje. Bloos

Tinker is zelfs een scheldwoord, ze noemen ze daar anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:32

detour schreef:
dank voor je uitleg!
En sorry dat ik dat nog niet had gedaan...

je volg ahw je eigen stroming, maar is deze dan vanuit verschillende bestaande theoretische visies opgebouwd?

Oké. Knipoog

Ik doe mijn eigen ding. Ik 'volg' niets. Ja toch wel, want ik volg mijn paarden. Wat zij mij laten zien en aanbieden.

Ik ben ook niet bepaald theoretisch bezig, maar bepaalde theorieën (kennis/inzichten) zijn me bekend en pas ik (bewust of onbewust) toe.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:32

Dat klopt, maar het is hard en slijt. En daar gaat het om, dat het goed slijt. Knipoog
In de natuur is het inderdaad rotsachtiger.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:33

detour schreef:
Heb met beide in Ierland gewerkt en geloof me, er worden zelfs Tinkers gedumpt en doodgereden op de snelweg, is wel offtopic dit maar Volbloeds brengen nu eenmaal meer in het laatje. Bloos

Tinker is zelfs een scheldwoord, ze noemen ze daar anders.

Aj, weer wat geleerd, dat wist ik niet. Scheve mond

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:37

Je hebt ook veel verschillende weg asfalt, je hebt heel glad zoals autosnelweg
Maar bij ons is de weg zeg maar beetje oud ook enz, dus haar hoeven worden op een natuurlijk manier afgesleten ik doe ook draven op de weg.
En zandwegen zijn daarnaast ook erg goed voor hoeven omdat er vaak kleine steentjes in zitten die tegen de hoeven aan komen, en als je maar vaak genoeg doet slijten ze ook daardoor.

ben erg blij mee want scheelt me iedere keer nog weer geld voor de hoefsmid;)
En ik rijd ook wel over puin wegen enz, loopt ze opzich prima overheen maar door die wegen slijten haar hoeven niet vind ik.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:38

Yep, life is a bitch.. Bloos

Jovi ban, doet niet iedereen dat met verschillende paarden? Kijken per individu wat het nodig heeft etc?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:39

MSophie schreef:
Je hebt ook veel verschillende weg asfalt, je hebt heel glad zoals autosnelweg
Maar bij ons is de weg zeg maar beetje oud ook enz, dus haar hoeven worden op een natuurlijk manier afgesleten ik doe ook draven op de weg.
En zandwegen zijn daarnaast ook erg goed voor hoeven omdat er vaak kleine steentjes in zitten die tegen de hoeven aan komen, en als je maar vaak genoeg doet slijten ze ook daardoor.

ben erg blij mee want scheelt me iedere keer nog weer geld voor de hoefsmid;)
En ik rijd ook wel over puin wegen enz, loopt ze opzich prima overheen maar door die wegen slijten haar hoeven niet vind ik.

Fijn dat het zo goed gaat, maar dat durf ik dus niet met mijn paarden. Knipoog

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:41

Maar detour, mochten de hoeven te weinig slijten, bekapt hij gewoon zoveel als nodig hoor. Knipoog
En als het góed is, kijkt iedereen naar ieder paard wat hij als individu nodig heeft. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:42

detour schreef:
Jovi ban, doet niet iedereen dat met verschillende paarden? Kijken per individu wat het nodig heeft etc?

We kunnen niet spreken over en voor "iedereen".
Het zou mooi zijn als iedereen werkelijk kijkt naar wat het paard nodig heeft en aangeeft. Maar of 'iedereen' dat doet, dat betwijfel ik. Knipoog

Tis ook best lastig soms, omdat wij mensen met ons ego en menselijke gevoelens zitten, die we gemakkelijk op ons paard kunnen projecteren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-10-08 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:43

Ik denk dat iedereen het op zijn of haar manier doet. De een met meer kennis en een beter oog dan de ander.