[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:02

NEE he... ik dacht... goh wat een mooi zadel, maar helaas het is al verkocht... en dat voor zo'n mooie prijs...
Arghhhhh neeeeeee ik wil niet weer rood staan...
help...

Eh... Kan ik kijken of het iets voor Vanilla is? (uitproberen)

Ben nu weer naar de paarden, dus ik lees het straks wel.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:11

Ik word niet zo blij van de mailtjes van Klaas.
Hij had het over verbening van het hoefkraakbeen.
Maar hij vind het erg moeilijk om er aan de hand van foto's iets over te zeggen. Hij vroeg waar ik woonde, maar ik denk dat Hilversum niet echt in zijn werk gebied ligt.

Morgen komt hij bij een vriendin in Lunteren. Helaas moet ik weer naar school, maar ik ga proberen of ik het ga redden. Ik kan van Utrecht in een stuk door naar Lunteren

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:17

Mijn droompaard kost niet zoveel en nu ik de afstamming weet is ie nog leuker! Nu nog even bedenken waar ik het geld vandaag ga halen. Als ik een paard koop betekend dat wel dat ik in dit huis moet blijven wonen voor een paar jaar...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:17

Arno, doe de groetjes aan Annette van me Lachen
Lenneke, stond er niet iets op het bewegingsforum over verbening van het hoefkraakbeen??

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:19

Mail van Klaas. Kunnen jullie letterlijk lezen wat hij schreef, misschien interpreteer ik dingen anders, dat zou dan niet leuk zijn als dat op bokt komt.
Beste Lenneke,

Van zijn lever probleem is hij af, hoe heb je dat gedaan? ooit gereinigd met groene leem reinigingskuur?

Het lijkt dus zo te zijn dat na flink lopen op verharde grond de blauwe plekken ontstaan? lopen is in stap neem ik aan?

hoe voelt de kroonrand na zo'n stuk lopen? overmatig warm op die plek?

Wat miss zou kunnen op die plek, maar dat zou je dan even aan de da kunnen vragen of dat idd zo kan zijn, en is eventueel door hem te voelen.

Dat is dat het hoefkraakbeen dat aan het hoefbeentje zit aan het verbenen is, en op die plek echt te veel is. niet zo veel dat het paard er kreupel van loopt maar dat er te veel druk komt.

Dit is maar een hersenspinsel van mij, dus miss totaal onmogelijk, maar ik denk dat er iig kneuzing optreed na lang stappen.

Ik zou erachteraan kunnen gaan wat hiermee te doen is ook op natuur geneeskundig vlak.

Maar dan is het voor mij wel belangrijk te weten waar je woont, omdat ik graag wil kijken en voelen voor ik dit durf te zeggen, dit is namelijk maar een ideetje wat het eventueel zou kunnen zijn....

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:42

klinkt ernstig lenneke, ik hoop dat het meevalt!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:45

Ik heb even gegoogled. Maar wat ik gelezen heb zit de verbening (of eigelijk het kraakbeen) alleen aan de achterkant (hoofcare is toch best een handige site) en daar heeft hij helemaal nooit problemen.
Als verbening de oorzaak is van de scheur aan de voorkant zou er aan de achterkant toch ook iets te zien moeten zijn lijkt mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:37

Hmm, klinkt niet zo best Lenneke; Ben wel benieuwd wat het nou kan zijn..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:02

arno8 schreef:
NEE he... ik dacht... goh wat een mooi zadel, maar helaas het is al verkocht... en dat voor zo'n mooie prijs...
Arghhhhh neeeeeee ik wil niet weer rood staan...
help...

Eh... Kan ik kijken of het iets voor Vanilla is? (uitproberen)

Ben nu weer naar de paarden, dus ik lees het straks wel.
Tuurlijk mag je hem proberen!
Kom hem maar halen om te passen hoor...
Ti's vanaf H'sum naar Waalwijk ongeveer 1 uur rijden.
Je mag hem op vrijdag halen en op zondag weer terugbrengen ofzo??
(en als je hem besluit te houden hoef je niet weer helemaal terug...)
Kijk maar...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:03

zo weer terug, de auto is gemaakt, alle nieuwe onderdelen voorn iets, want er lag een draad los van het navigatiesysteem van de vorige eigenaar en die raakte de massa en toen viel het dashboard uit..... was na 2 uur verholpen dus ik ben doorgereden naar Wanda en heb er héél veel foto's gemaakt en héél veel knuffelige lieve Norikers geknuffeld die perfect op m'n Parelli-gebaren reageerden Clown ik ben dus nog helemaal heel

Toen ik daar achteruit de oprit op draaide, sloeg de bliksem in bij de buren, vreselijke klap ik schrok me helemaal kapot de hele auto stond te schudden, ik dacht dat ze een nieuw hek gezet hadden waar ikniets van wist ofzo en dat ik dat eruit had gereden, je kon geen hand voor ogen zien, er is 20 ml regen gevallen in 10 minuten (regenmeter van de buren).

Beetje jammer al dat water op de foto's aar het gaf wel leuke effecten, Wanda en ik zo'n beetje zwemmend over het erf...... we zagen elkaar zelfs niet meer zo'n noodweer was het en aangezien het terrein nogal groot is, moesten we elkaar bellen om elkar weer te vinden Haha!

Ben nu aan het uploaden maar het zijn er nogal veel geloof ik.....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:07

Lenneke: het zal wel meevallen hoop ik.
Die snee is toch al eerder weer vanzelf weggegaan?
Ben benieuwd wat een deskundige zegt als ie de hoef in real life gezien heeft.

Morrie: fijn dan alles het weer doet,en ben benieuwd naar je foto's.

Mijn kippenhok met kippen komt morgen avond.
De kipjes zijn van Mei,dus nu ruim 4 maanden.
Lieve kipjes...en 1 haan. Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:08

Ze groeien er vanzelf weer uit. Maar dan komt er weer een nieuwe en dat vind ik raar

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:10

Anouar is vast allergisch voor shetlanders Clown
Hij heeft ineens overal kleine bultjes.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:13

Morrie had al 4 jaar een horizontale scheur aan 1 voorvoet, de meest scheef groeiende voet, die ook iedere keer terugkwam. Nu is hij echter al ruim 6 weken de wei niet uit geweest en heeft niets gedaan en *voila* de scheur is uitgegroeid en niet teruggekomen.... toch overbelasting in zijn geval dus

Hij is nog niet verkampt, het is echt te triest voor woorden, vanmorgen toen ikkwam kwamen ze alle 8 aan galopperen in de hoop dat ze eruit mochten naar het vollere land ernaast, helaas pindakaas en vanavond precies hetzelfde, er was nog iemand, we lieten Morrie en dat andere paard los en die renden meteen naar voren om te vreten.....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:16

Hebben mensen toch ook wel eens?
Dan scheurt zomaar de nagel halverwege af en groeit het na een tijd weer aan.
En dan zomaar na een tijd zit die scheur er weer in...
Vreemd...
Zal iets in het nagelbed zijn(nagelriem) dat klemt en daardoor een snee maakt ofzo...
Met een hoef zou er iets op de kroonrand kunnen drukken af en toe,zodat als de hoef groeit er een zwakke plek ontstaat.
(ik denk maar wat hardop hoor,ik ben geen hoef expert..) Cool

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:20

Ik maak me er toch wel een beetje zorgen om. Hij heeft er nu geen last van, maar ik wil niet dat hij er wel last van gaat krijgen. Ik weet niet wat het is. Voor hetzelfde geld is het iets dat nu ng goed te genezen/verhelpen is, maar over een half jaar niet meer.
Ik rij veel en mijn doel is nog steeds een 160, maar dat zou niet gaan met slechte voeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:28

Benieuwd naar de foto's Morrie, die klap zal wel schrikken geweest zijn; Heb het zelf ook meegemaakt bij de buren, je schrikt je echt rot.

Nou Len, ik hoop voor jou dat het allemaal meevalt met Anouar..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:35

Jullie maken me nog banger voor onweer dan ik al ben

Als het 's nachts onweert ga ik beneden op de bank slapen. Ik word gewoon al wakker als de onweer eraan komt, voordat je het hoort of ziet

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:41

Hmm Lenneke dat klinkt niet fijn! Ben benieuwd of Klaas bereid is om langs te komen. Hoop voor je dat het meevalt!

Pff.. vandaag kwam 'meneer de eigenaar' ineens opdraven. Ik legde hem voor dat de smid het wel een goed plan vond om Auk z'n achterijzers eraf te halen van 't weekend en meneer ging uit z'n panty Scheve mond Dat kon niet, als hij 4x op en neer op de straat zou lopen, zouden zijn hoeven er helemaal afgesleten zijn. (ja, letterlijk zijn woorden)
Kan niet wachten tot we eindelijk over kunnen gaan tot aankoop, kan ik tenminste helemaal zelf beslissen wat goed is voor mijn paardje Boos!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:42

Brr wat een blikseminslagen zeg! Len, ik heb her ook al niet zo op onweer.. snap helemaal je reactie Scheve mond

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:44

Sommige mensen zijn gewoon zo onwetend.

Ik was zaterdag even kijken bij het ringsteken. Daar zit natuurlijk ook zo'n omroeper bij.
Heel verhaal. Het kwam erop neer dat je paarden altijd aan de teugel moet rijden, anders vallen ze
Clown

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:47

poe he lenneke das wel even balen van die hoeven! ik ben benieuwd hoe het afloopt!
Auky balen hoor van die eigenaar! zou wel fijn zijn ja als het dalijk helemaal jou paardje is!!

Ik heb net 2 wrangler spijkerbroeken gekocht Lachen echte cowboy broeken Lachen ik heb nog een rijbroek maar dat zit gewoon echt niet lekker... en mijn goeie spijkerbroeken slijten allemaal zo snel als ik er ook mee ga rijden

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:47

hahaha Clown zal toch eens gebeuren zeg!

Het vervelende is gewoon dat die man gewoon niet wil luisteren als ik met mijn mening kom. Ik bedoel, ben het met ongeveer 80% van zijn visies m.b.t Auk niet eens, maar als ik daar rustig over begin, dan komt hij met van die heerlijk slecht onderbouwde antwoorden.. wordt er af en toe echt moedeloos van..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:49

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:51

Morrie, heb je mijn pbtje gehad??