[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:36

Mijn ouders zijn beide onderzocht of ze het gen dragen voor coeliakie maar hebben het beide niet wel maf. Kan dus ook gewoon over slaan denk ik dan altijd maar weer. Bij mij in de fam zit veel kanker. Pas een nicht gestorven met 2 kleine kids, nu een oom in het ziekenhuis met acute leukemie. Ga toch ook liever als ik de straat oversteek of in mijn slaap zo in 1 klap. Eigenlijk gewoon des te meer redenen om nu maar gewoon van het leven te genieten en er uit te halen wat er in zit.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:42

gouda schreef:
Grr wil ik net onder de douche springen ff opfrissen voor sollicitatie. Nou heb het geweten. Ijs en ijskoud brrrrr. Ze hebben hier vanmorgen aan de gasleidingen gewerkt en een gat gegraven. Zal het daar zeker wel weer aan liggen grrrrr

ik kwam er net achter dat ik alleen maar paardenkleren bij me heb, heb mijn baas al een mailtje gestuurd:

ahum, je zal wel weer gaan lachen, maar ik kwam er vanochtend achter dat ik weer een niet zo scherpe actie heb begaan...

Ik zit nu bij mijn ouders en gisteravond ben ik hier met mijn paardenkleren gekomen. Helemaal vergeten om ook nog fatsoenlijke kleding in te pakken en mee te nemen.....

Hopelijk kan ik nog wat vinden in de klerenkast van mijn zusje, anders sta ik vanmiddag in stinkiepaardenkleren bij Alterra....

Oh wat zal jij blij zijn als het 1 november 2009 is

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:56

hi hi zou ook een stunt voor mij wezen. Oeps foutje. 2009 wat stond er dan ook al weer te gebeuren?

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:56

dan loopt mijn contract af
waarschijnlijk hebben alle collega's die datum al genoteerd als nationale feestdag, ze worden af en toe zoooo moe van mij

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:59

hij mailde net terug:
Tsja wat zal ik daar nu weer op zeggen....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:00

ik weet wel wat mijn baas zou zeggen....... wacht maar af tot je een functioneringsgesprek krijgt, dan krijg je al dit soort dingetjes keihard terug

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:12

stelletje loonslaven

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:13

Mijn oma is in januari overleden aan de gevolgen van kanker, daarbij was ze ook nog eens erg dement (waarschijnlijk door de hersentumoren).
Mijn oom heeft prostaatkanker en hoort binnenkort of hij "genezen" is.
Mijn schoonmoeder heeft borstkanker gehad en de moeder van mijn vriends beste vriend is vorig jaar in onze vakantie ook overleden aan kanker (na 4 keer "schoon" te zijn verklaard).

Het lijkt wel net zo gewoon te worden als een verkoudheid zou toch wel ergens een oorzaak moeten zijn bv mobieltjes.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:14

*kssst* ga jij het KCE maar tevredens tellen
evitatinkle schreef:
stelletje loonslaven

*kssst* ga jij het KCE maar tevreden stellen
ik ga naar stal, tuusen 11.30 en 12.30 komt de osteopaat, arme Morrie die weet nog van niets (hoop ik)

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:16

smurf schreef:
ik weet wel wat mijn baas zou zeggen....... wacht maar af tot je een functioneringsgesprek krijgt, dan krijg je al dit soort dingetjes keihard terug

Ik heb er pas eentje gehad
Ik dacht nu gaan we het krijgen
Maar nee ik had een GOED
Er werd in gezegt dat ik zelf veel [inisjatief] toonde en eerst zelf nadacht voordat ik ja en amen zei, bij mijn oude baas werd ik daarvoor afgestraft nu werd ik de hemel in geprezen (bij wijze van spreken dan ).

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:18

Iedereen krijgt kanker, sommige eerder als andere en andere overlijden weer aan iets anders voordat ze kanker krijgen. Ik vind het een verschrikkelijk iets.
Vooral (jonge) ouders die overlijden en de kinderen achterlaten. Heb het van dichtbij meegemaakt.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:26

pony25 schreef:
Mijn oma is in januari overleden aan de gevolgen van kanker, daarbij was ze ook nog eens erg dement (waarschijnlijk door de hersentumoren).
Mijn oom heeft prostaatkanker en hoort binnenkort of hij "genezen" is.
Mijn schoonmoeder heeft borstkanker gehad en de moeder van mijn vriends beste vriend is vorig jaar in onze vakantie ook overleden aan kanker (na 4 keer "schoon" te zijn verklaard).

Het lijkt wel net zo gewoon te worden als een verkoudheid zou toch wel ergens een oorzaak moeten zijn bv mobieltjes.

Ik denk eerder dat het tegenwoordig sneller ontdekt wordt. Enerzijds van de aandacht die er voor is, anderzijds door de betere technieken om dingen sneller op te sporen.

Maar schoon verklaren doen ze toch pas na 10 jaar?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:27

evitatinkle schreef:
Iedereen krijgt kanker, sommige eerder als andere en andere overlijden weer aan iets anders voordat ze kanker krijgen. Ik vind het een verschrikkelijk iets.
Vooral (jonge) ouders die overlijden en de kinderen achterlaten. Heb het van dichtbij meegemaakt.

Ik ook. Mijn vader overleed op zijn 43e, mijn oom op zijn 44e, mijn opa op zijn 63e.

Mijn oma van de andere kant heeft een keer of 3 kanker gehad, maar is uiteindelijk overleden aan dementie.

Vooral bij jongere mensen is het gewoon heel erg.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:30

Hallo allemaal!
Je moet er ook niet teveel bij stil staan hè, nu ook weer met, hoe heet ze ook weer, uit gtst... de 2e al...
Zoveel jonge vrouwen die het krijgen , het lijken er wel steeds meer, of misschien komt het doordat je wat ouder wordt en er wat meer op let ofzo....

Smurf, ben zo benieuwd naar wat de osteopaat doet en haar bevindingen!

en Ara, schone kleding kunnen regelen?

Wat erg Wendy, hoe oud was jij toen?
Hoe vergaat je zus in Ierland?

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:32

smurf schreef:

pfoeh, nou dat wordt de waslijst toch lang... Ik loop regelmatig allerlei mensen te etteren, incl de baas zelf, hang Loesje posters op, loop te tetteren door de gang, ben veel te aanwezig en druk tijdens de koffiepauze etc Zit te bokken onder werktijd (omdat er geen werk is op dit moment)

Ach weet je hij doet maar, laat hem maar een betere promovendus zoeken . Een nerd die zich de hele dag opsluit in een hok en geen boe of bah zegt

Kijk ik ben GEVRAAGD voor die baan Hij doet het er maar mee, moet ie volgende keer maar beter uit zijn doppen kijken voordat ie een leuk, lief schattig ( ) meisje aanneemt

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:33

ik heb een veel te grote broek van mijn zusje aan, vestje om mijn middel geknoopt dan valt het niet zo op

Sinds ik heb gewerkt met de kinderen uit Volendam (7 begrafenissen en 300 gewonden op die school) ben ik anders gaan denken over het leven. Neem het er van, je weet nooit wat er om de hoek op je staat te wachten.

Dat maakt ook wel dat ik nu af en toe zo wazig overkom op mijn werk en zoveel lol trap daar. Ik werk gerust wel hard, maar niet werk boven alles!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:34

ik spring in de auto naar Smurf
hopelijk lukt het me om daar schoon te blijven

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:34

IMJ schreef:

Wat erg Wendy, hoe oud was jij toen?
Hoe vergaat je zus in Ierland?

Ik was 15, mijn zus 13, bijna 14.

Het vergaat haar goed in Ierland, leuke huisgenoten, fiets gekocht (tsja, je bent hollander of je bent het niet ), maandag moet ze aan het werk!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:42

Wendy... jong hoor, bah....

Gelukkig leuke huisgenoten, is belangrijk hoor! En gelijk al een fiets!!! Ha, leuk... wanneer ga jij?

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:20

Arabesk schreef:
smurf schreef:

pfoeh, nou dat wordt de waslijst toch lang... Ik loop regelmatig allerlei mensen te etteren, incl de baas zelf, hang Loesje posters op, loop te tetteren door de gang, ben veel te aanwezig en druk tijdens de koffiepauze etc Zit te bokken onder werktijd (omdat er geen werk is op dit moment)

Ach weet je hij doet maar, laat hem maar een betere promovendus zoeken . Een nerd die zich de hele dag opsluit in een hok en geen boe of bah zegt

Kijk ik ben GEVRAAGD voor die baan Hij doet het er maar mee, moet ie volgende keer maar beter uit zijn doppen kijken voordat ie een leuk, lief schattig ( ) meisje aanneemt

Ik vind het wel goed als je ergens je zelf kunt zijn en bent. Als ik kijk naar mijn vorige banen was iedereen altijd bang voor de baas. Ik flap bijna altijd alles er gewoon uit. Moeten ze mij niet dan niet. Heb ik daarom al zoveel banen gehad Net tijdens het sol.gesprek ben ik ook mijzelf geweest, niet gelogen ben benieuwd. Ze zoeken toch altijd een bepaald typje. Jij zal ook wel niet voor niets gevraagd zijn destijds.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:44

Wendy schreef:
Maar schoon verklaren doen ze toch pas na 10 jaar?

Tja weet ik niet dat heeft zij verteld.
Eerst 1 borst toen darmkanker toen weer een borst (minder) en toen weer darmkanker.
Als laatste weer darmkanker hoewel ze weinig darm over had

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:31

Morrie is toch gemanipuleerd door de osteopaat, ik mag er een week niet op...... hij heeft heel veel problemen in z'n lijf èn in z'n organen, doordat die balans ver te zoeken is, heeft ie ook van die achterlijke acties (schrikken, rennen enz)
Hij toont absoluut geen pijn (erg onhandig, je weet nooit wanneer er iets mis is) en hij heeft enorme spieren (vooral rugspieren) dus hij is niet vet, maar gespierd en dat zonder enige vorm van dressuurmatige training......

De diagnose klopte wel met die van Steffi van vorig jaar: lever, nieren en een aantal knopen. Aanraken van het hoofd vindt ie heel vervelend (wist ik natuurlijk wel) vooral de oren. Met de stick en string kan ik wel de oren aanraken, maar met de hand niet

Hij moet heel veel stress gehad hebben vroeger (klopt ook, die Oostenrijkers gaan niet zo tuttelig met paarden om als wij) en daar ook z'n stereotiepe gedrag met de tong ontwikkeld hebben.
We kunnen nu wel stereoptiep gedrag en ongenoegen/protest onderscheiden.

Op Parelli cursus gaan zal weer veel stress met zich meebrengen, maar weer eens overwegen of ik wel ga dus......

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:38

@smurf maar dus niet longeren aan de bijzet

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:49

nee longeren doe ik sowieso niet, nutteloze bezigheid, an verveelt Morrie zich dood

Morrie is in de bak behandeld (Ara heeft er foto's van gemaakt) en dan is een beetje Parelli wel heel handig, als ie het zat is en wegloopt, kan ik hem met 1 blik weer recht voor me parkeren, scheelt een hoop getrek en gesjor......

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:17

FOTO´S