[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:57

Citaat:
Is je levels halen van Parelli ook niet een soort wedstrijd?
daar heb ik heel lang over nagedacht en er met een aantal (Parelli) vrienden (jaja zelfs ik heb vrienden ) over gesproken en ik vind het geen wedstrijd: er wint namelijk niemand. Het is een test voor jezelf, je test je eigen savvy. Je kan ervoor kiezen om het in je eigen omgeving te doen en te laten filmen, je hoeft er je paard niet eens voor naar een andere lokatie te vervoeren.

Daar kies ik nu toevallig wel voor, omdat ik een erg moeilijk paard heb en hulp nodig heb van de enige instructeur die NL rijk is.

Morrie gaat echter wel naar een natural lokatie, heb ik ook voor gekozen, hoewel een cursus op een manege waar honderden paarden in kooitjes van 3 x 3 staan stukken dichterbij is.

Aan het tournement wil ik weer niet meedoen, dat vind ik al teveel competitie element

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:57

Ik maak Lan heel blij met een prutsig springwedstrijdje. Ze gaat echt op de plek huppelen van al die paarden en springen vindt ze gaaf. Dat wij niet op springwedstrijd gaan, komt omdat ik er een hekel aan heb.

Bij westernwedstrijden staat ze ook zeer relaxed om zich heen te kijken. Dreigt wat naar paarden die ze niet leuk vindt, neust en merrie-hinnikt naar paarden die ze wel leuk vindt. Over het geheel genomen loopt ze er zeer tevreden bij. En verder kan ik haar erg blij maken met de trailer naar een mooi bosgebied te rijden en het bos in te gaan met een groepje. Soort endurance toch.

Ik denk dat het meer ligt aan de wedstrijdmentaliteit van sommige ruiters, dan aan het feit dat paarden wedstrijden niet leuk vinden.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:01

ik ben evenzeer fel tegen honden- en katten (konijnen, wat dan ook) tentoonstellingen en wedstrijden met noem maar op wat voor dieren, protesteer ook als er hier weer een circus wordt neergepoot voor de deur met dieren,met succes, want ze komen gelukkig niet meer..... enz. enz.

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:12

Ik denk dat Veseo wedstrijden wel leuk zou vinden, die vind zichzelf al helemaal geweldig en als er dan ook nog andere mensen kijken dan wordt ze 20 cm groter. Ik heb met Ponto western wedstrijden gereden, ik geloof niet dat hij dat erg vond. Altijd wel gezellig. Ik kan er zelf niet meer tegen, de stress en het gedoe. Mischien dat het met endurance wel leuk gaat worden omdat je dan niet voor een jury rijd.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:19

Morrie vindt het ook geweldig om op te treden en aandacht te krijgen op b.v. een boerendag, dat is bij ons in het dorp en dan mag hij boomslepen, dat is zijn specialiteit. Er is echter niets te winnen......
Er is ook een boomsleepclub die een competitie heeft, daar doe ik dan weer niet aan mee.

Ik heb het vroeger allemaal gedaan hoor: dressuur, springen, jagen, met honden tentoonstellingen lopen, op paard&koets shows rijden,noem maar op, maar nu niet meer.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:24

smurf schreef:
Citaat:
Is je levels halen van Parelli ook niet een soort wedstrijd?
daar heb ik heel lang over nagedacht en er met een aantal (Parelli) vrienden (jaja zelfs ik heb vrienden ) over gesproken en ik vind het geen wedstrijd: er wint namelijk niemand. Het is een test voor jezelf, je test je eigen savvy. Je kan ervoor kiezen om het in je eigen omgeving te doen en te laten filmen, je hoeft er je paard niet eens voor naar een andere lokatie te vervoeren.

Daar kies ik nu toevallig wel voor, omdat ik een erg moeilijk paard heb en hulp nodig heb van de enige instructeur die NL rijk is.

Morrie gaat echter wel naar een natural lokatie, heb ik ook voor gekozen, hoewel een cursus op een manege waar honderden paarden in kooitjes van 3 x 3 staan stukken dichterbij is.

Aan het tournement wil ik weer niet meedoen, dat vind ik al teveel competitie element

Ik denk toch dat de essentie van het halen van je levels niet veel anders is dan bijvoorbeeld het rijden van dressuurwedstrijden, als je paard plezier in dressuur heeft.
Uiteindelijk gaat een wedstrijd niet om het winnen maar om het testen hoe je er voor staat in de training.

Ik houd er niet zo van om op die manier beoordeeld te worden, dus ik zal mijn level ook niet filmen en ik rijd dus ook geen wedstrijden meer

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:38

Ik ben gek op wedstrijden, maar op één voorwaarde: het paard moet er plezier in hebben, anders hoeft het voor mij ook niet.

Ik doe ook niet mee om te winnen, maar om te kijken hoever ik ben qua training. In die zin vind ik een level-examen vergelijkbaar: een onafhankelijk iemand laten kijken hoever ik ben, of ik op het juiste spoor zit.

"Al" mijn paarden hebben aan wedstrijden meegedaan, al bleef dat beperkt tot weinig starts; een stuk of 4-7 per jaar, of dat nou dressuurwedstrijden waren of drafkoersen. Dat aantal is mooi genoeg, je weet waar je staat en waar je verder aan kunt werken. Het is een soort motivatie, buiten het feit dat ik het gewoon leuk vind . Maar nogmaals: nooit ten koste van het paard.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:51

Citaat:
In die zin vind ik een level-examen vergelijkbaar: een onafhankelijk iemand laten kijken hoever ik ben, of ik op het juiste spoor zit.

precies, daarom ga ik op cursus, er wordt zeer regelmatig gecheckt of ik op het goede pad ben, maar niet door een instructeur, want daarvan is er maar 1 in NL......

Buiten dat lijkt het me erg leuk om eens 3 dagen alleen maar met gelijkgestemde zielen bijeen te zijn

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:55

Bij endurance zeggen ze niet voor niks To finish is to win.
De vorige keer was ik bijna laatste, maar ik was wel gefinisht met een paard dat helemaal fit was en drie dagen erna nog liep te glunderen. Wat is daar mis mee?

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:56

Dat zou voor mij ook de enige reden zijn om nu nog met Danny ergens heen te gaan, lekker een paar dagen met mensen die met hetzelfde bezig zijn . Erg motiverend. Gelukkig heb ik een stalgenote met exact dezelfde ideeën, veel mensen moeten dat al missen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:59

endurance vind ik een twijfelgeval..... heb er zelf over nagedacht toen ik Morrie gekocht had, maar toen hij nog niet in Oostenrijk stond (en ik nog erg normal was) toen ik Morrie eenmaal had gezien en zijn kromme, maaiende voorbenen had gezien, wist ik dat het onmogelijk zou zijn, hij zou nooit door de keuring komen.....

Er zit in mijn hoofd echter veel meer achter dan dat ik ertegen ben omdat het competatief is, maar dat zijn HC-achtige redeneringen en die zal ik jullie besparen..... mijn eigen hersenkronkels.
Iedereen mag van mij op wedstrijd, zolang ik maar niet mee hoef, men mijn paard er niet voor wil lenen, mijn auto niet en geen lovende woorden van mij verwacht.....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:14

Ja Prom met Danny zou ik ook geen wedstrijden meer doen. Die valt onder de senioren tegenwoordig. En als mijn paarden de pest aan wedstrijden zouden hebben, dan zou ik het ook niet doen.

Maar ik ben met Wiz bijvoorbeeld trail in hand aan het doen. Hij vindt het geweldig. Hij is echt zo trots als ik zeg dat ie geweldig is omdat hij door de balkjes heeft gedraafd. Of op het eerst zo enge zeiltje staat. Dat is gaaf. En hij vindt het leuk met andere paarden in de bak te zijn. Dus Wiz gaat mee op een klein wedstrijdje. Niet om te winnen, die tijd heb ik gehad. Maar omdat het gezellig is, en Wiz het ook gezellig vindt.

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:25

Anya schreef:
Ja Prom met Danny zou ik ook geen wedstrijden meer doen. Die valt onder de senioren tegenwoordig.

Laat ze het maar niet horen . Ze ging vandaag weer met de staart op de rug door de bak, en vorige week is ze er 6 keer in één ritje met me vandoor gegaan . Maar Level 2 gaan we dit jaar wel proberen te halen, en dat kan ook lekker thuis

Leuk dat Wiz het zo goed doet! Mooi hè, weer met de volgende generatie aan de slag? Ik ga Beyond zaterdag ook weer even opzoeken, die heeft voorlopig zijn 'hoefjes' nog vol aan groter worden .

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:30

Anouar liep vanmiddag een beetje over het terrein te scheumen met z'n tonnetje en op zoek naar gras. Zei iemand: Hij loopt hier rond alsof hij de koning is.
En eigelijk was dat ook wel zo, ik moest er wel om lachen

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:35

Ik vind het zó schattig, een paard dat je zelf hebt opgevoed.
Die zijn toch vanaf het begin veel meer op je gericht.
En Wiz heeft (in tegenstelling tot Lan) vanuit zichzelf een soort will to please. Hij is echt in zijn nopjes met een compliment of een uitgebreide aaibeurt als hij iets doet wat ik vraag.

En omdat hij zo groot wordt, komt hij voorlopig nog niet onder het zadel. Ik zal er wel een keertje op gaan zitten om hem te laten wennen, maar echt werken wacht ik nog wel een jaartje (of als nodig is twee) mee.

Heb je al nieuwe foto's van Beyond?

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:01

Nog geen nieuwe foto's, ik zal zaterdag kijken of ik er wat kan maken . En de band die je met een zelf opgevoed paard krijgt is inderdaad anders, heel intens. Danny ken ik ook al vanaf dag 1 - wat vliegt de tijd dan toch eigenlijk...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:52

*gaap* ben gebroken, weer een nacht amper geslapen, werd uit bed ge-smst door iemand die een probleem had en heb daarna amper meer kunnen slapen.......
De osteopaat komt en aangezien het gisteren te druk op stal was om benen van Morrie te wassen, zal het nu moeten *gaap*......

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:17

Volgens mij komt de lente er nu echt aan, inclusief hooikoorts. Ik had het vanmorgen echt vreselijk benauwd op de fiets!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:18

o is dat het, ik heb het ook vreselijk benauwd, ben al op zoek naar de puf-dingetjes...... hoest me gek....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:21

smurf schreef:
*gaap* ben gebroken, weer een nacht amper geslapen, werd uit bed ge-smst door iemand die een probleem had en heb daarna amper meer kunnen slapen.......
De osteopaat komt en aangezien het gisteren te druk op stal was om benen van Morrie te wassen, zal het nu moeten *gaap*......

oh vertel?

soms vergeet ik dat niet iedereen hetzelfde belachelijk slaap en waakritme heeft als ik

sorry smurf... mag ik straks nog langskomen op stal, of hebben we nu ruzie

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:24

Ach, je kunt je mobiel ook uitzetten als je echt wilt slapen

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:27

Mijn gloedjenieuwe telefoon ligt al 3 dagen dood te wezen in een put wel lekker rustig. Gelukkig heb ik wel 2 uitnodigingen voor sollicitatiegesprekken die gelukkig via mail en post kwamen pff. Kan de voicemail ook niet afluisteren omdat eerst de aangevraagde simkaart geactiveerd moet worden en tmobile gister de hele dag storing had en nu nog steeds volgens mij.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:29

ja T mobile had zeker storing, mijn opa springstal aanbidder klaagde er al over

wat doet jouw mobieltje in een put???

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:29

Dat vroeg ik me ook al af

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:34

*joehoe* Els
ben je in slaap gevallen boven je toetsenbord?