[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 07:24

Ja,dat valt me idd. steeds vaker op.
Zodra ik iets zeg dat een beetje afwijkt van de 'normale' reacties,dan heb ik het meteen gedaan.
(ze pb-en meestal druk met me dan,en ik typ normaal hele betogen terug,maar gisteren kon ik alleen dit typen: Muts) Cool

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 07:43

Goedemorgen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:11

Goeiemorgen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:17

dit gaan jullie niet geloven: ik ga net ff plassen voor ik m'n rondreis door NL ga beginnen, hangt m'n string in de plee Clown Tong uitsteken

heb-ik-dat.... moet je zo'n ding maar niet in je achterzak proppen......

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:19

Hahahahaha,ik moest ff visualiseren hoor...
Ik zag je (onderbroek) string al in de plee hangen...
*heeft erge lol*

Veel succes met je auto..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:22

tnx, allemaal duimen hè natural-power....... als ik op tijd klaar ben en de auto doet het, rijd ik ff door naar Wanda, zit ik toch in de buurt dan

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:35

's Morgens

Ik jaag ook wel eens mijn paard op, bijv. in de bak 's winters, ter losmaking van de spieren, anders blijft ze rustig op 1 plek staan. Nou volgens mij heeft ze er geen trauma aan overgehouden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:41

Ik jaag Anouar niet echt op, maar speel wel eens met hem.
Hij heeft geleerd dat als ik hem in de paddock zet en een beetje met de longeerzweep wiebel het speeltijd is. Dan gaat hij lopen showen en doen. Tot ik zeg dat het weer genoeg is. Dan stopt hij direct en loopt weer als een lammetje achter me aan

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:50

Ik "jaag" witte ook wel eens op, vind ie helemaal geweldig.. ik laat hem dan, door de andere arm op te steken, regelmatig van hand veranderen. Als ik stop staat ie van een afstandje te kijken van "oh, zijn we al klaar???, nou dan kom ik maar weer gezellig bij je staan...."

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:07

Tinkerloos schreef:
Ja,dat valt me idd. steeds vaker op.
Zodra ik iets zeg dat een beetje afwijkt van de 'normale' reacties,dan heb ik het meteen gedaan.
(ze pb-en meestal druk met me dan,en ik typ normaal hele betogen terug,maar gisteren kon ik alleen dit typen: Muts) Cool

mij is net ter oren gekomen dat er een groep mensen hier op bokt zit ergens in de HK. 'Toevallig' zitten daar de mensen die ik elke keer weer tegenkom in reltopics Cool Ze verwijzen in hun topic naar andere topics en stormen daar dan met zijn allen op af om herrie te trappen.

Bokt is gewoon het forum voor penny's. Zo staat bokt ook wel bekend op andere fora.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:14

kan die regen ook uit trouwens?

he en diezelfde groep bokkers maakt nu melding van mij uitspraak hier in hun eigen topic

hoezo meelezers? Clown

Doei!
even gedag zeggen tegen al mijn meelezers

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:15

Goeiemorgen

Wat eng Arno, tijdens onze bijna bliksem treffing hoorde we ook alleen een knetterend geluid. En het licht was even heel fel. Je hebt echt mazzel gehad!

Karlettes, zijn dat relnormals?

Paard aan bit laten wennen zou ik na 2,5 jarige leeftijd doen en dan alleen in doen met wandelen, eventueel knuffelen. Als je erbij bent in ieder geval. Komende paarden ga ik bitloos beleren.

'Opjagen' doe ik alleen als ik weet dat het paard het ook als een spelletje ziet en na de actie weer bij me komt knuffelen. Onze eigen paarden kennen dit nu heel goed. Ze weten precies wanneer de actie afgelopen is en komen dan weer naast ons staan suffen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:16

Geen kwaad woord over Bokt. Iedereen mag zijn mening geven, penny of niet. Dat vind ik juist de kracht van Bokt. En wanneer je er geen zin in hebt, dan zet je je comp uit Clown .

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:18

Aan het bit laten wennen zou ik juist niet te vroeg doen, ook in verband met het wisselen op die leeftijd.
Walter heeft nog geen wolfstanden en qua wisselen is het nu rustig bij hem in de mond, vandaar dat ik het nu doe Lachen

Opjagen doe ik niet, zie ik het nut niet van in. Loswerken doen we weleens Lachen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:21

Sommige paarden vinden het opjagen ook helemaal niet leuk. Dat zie je gelijk. Arabel vind het geweldig, en ik zie de paarden het onderling in het land ook doen als spelletje. We gaan er nooit met zweep oid achteraan. Dat vind ik wel opjagen. En we rennen zelf ook altijd mee, goed voor conditie Knipoog

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:23

Hoi allemaal,

Wendy;ik probeer wel eens los te werken met Namkje , de tweejarige friese merrie , maar ze laat zich echt niet bij mij vandaan sturen... Ik vind dat wel erg lief van haar , maar hoe kan ik het nou voor elkaar krijgen dat ze bij mij vandaan loopt , zonder dat ik direct een boeman voor der word?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:33

Hoe dicht blijft ze bij je? Te dicht bij je is namelijk helemaal niet lief, dan gunt ze jou je persoonlijke ruimte niet. Dat is dominant gedrag.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:43

Of ze dominant is,...mmmmm weet ik niet , wel erg onzeker denk ik , maar ik kan hier ook een grote inschattings fout maken!
Ze loopt me niet omver , maar je zou het wel kunnen interpreteren als opdringerig wat ze doet.
Ik vraag mij uberhaupt af of het wel slim is om haar van mij vandaan te sturen , maar van wandelen word ze niet moe , en ik zou zo graag zien dat ze een beetje beweging kreeg! Ze is namelijk wel wat aan de vette kant , en dat is netjes uitgedrukt!! Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:46

Haha, het is soms heel lastig te zien of het onzekerheid of dominantie is Haha!
Daar heb ik me bij mijn paard ook in vergist. In het begin was het wel onzekerheid, maar later begon hij wat meer dominant gedrag te vertonen. Dit is ook de leeftijd waarop ze zichzelf ook geestelijk behoorlijk aan het ontwikkelen zijn. Loswerken zou ik trouwens niet te vaak doen omdat het toch een eenzijdige belasting is voor de gewrichten die nog volop in de groei zijn Lachen

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:55

Wat een mazzel arno!, brr eng hoor..
De buienradar voorspeld niet echt veel goeds voor vandaag..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:01

ik zie vanuit mijn kantoor een heel klein stukje blauwe lucht, ik zal er nog even goed naar kijken. Je weet maar nooit hoelang het duurt voordat je dat weer ziet Cool

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:09

Wendy ,Dat begrijp ik , dat ik nog niet teveel kan loswerken. Ze word ook pas ingereden als ze 5 jaar oud is [ben zelf nogal aan de zware kant Bloos
Het vervelende is dat ik doordat ze altijd zo dicht bij me staat ,niet het hele plaatje te zien krijg. Das dus moeilijk beoordelen voor mij. Ben ook nog maar een beginneling met het naturalgedonder.

Waar ik de meeste moeite mee heb is dat alle boeken die je leest beginnen met 'uit je gevoel' terwijl ik veel meer loop te denken en bedenken. Jovarna probeerd dat eruit te slaan Hamer maar blijkbaar valt het kwartje nog niet... Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:17

Laat dat maar aan Jovarna over Haha!
Herkenbaar hoor, maar het punt is dat de wereld van het paard iets anders in elkaar zit dan onze eigen. Wij vinden het niet leuk om een paard weg te sturen, zij zelf beleven dat heel anders. Het is een stuk communicatie die je moet leren en die heel anders in elkaar zit dan de onze.

Waar ben je je nu in aan het verdiepen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:21

ook een vorm van antropomorfisme
(he ik hoef het woord niet meer op te zoeken)

Wat las ik tot mijn ubergrote verbazing in de Hoefslag (HET blad voor normals Haha! )

Citaat:
Bij een normaal functionerend hoefmechanisme van de blote hoef, heeft deze voldoende grip op gras en zijn ijzers af te raden.

dat ging over paarden beslaan voor dressuur wedstrijden op gras. Er werd ook duidelijk gemaakt dat paarden die beslagen zijn omdat ze bijv. ook gemend worden met hun ijzers op scherp gezet moeten kunnen worden. Maar dat de gewoonte om paarden speciaal voor wedstrijden op gras op ijzers te zetten nergens op slaat.

Wow!
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 28-08-06 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:23

krisis , och in van alles. Ben met Maike wel eens bij emiel voest geweest , maar daar vind ik teveel dwang...hetzelfde met monty robberts en parreli. Ik ga over drie weken een cursus krijgen in Operant conditionering. Ik denk dat dat de manier voor mij is , en ik hoop dat Namkje dat ook leuk gaat vinden. Toch heb ik ook wel het gevoel [hihihi] dat parreli en de 7 games een hele goede zou zijn.
Het liefst zou ik going with willen doen , maar daar ben ik zelf te onzeker voor , tenminste nu nog.Maar dat is mijn streven. Ik doe dat nu al met de oude , en hij maakt er over het algemeen geen misbruik van. Is echt leuk om te doen!!

Wat zou jij doen bij een tweejarige?