En jij ook veel plezier daar,is een mooie omgeving!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Antheman schreef:En de beschadiging die ik gisteren onder zijn kroonrand heb gemaakt, zie je niet eens meer.
Mac schreef:Ik leg het niet goed uit. Ter illustratie:
De rose lijn is dus 2/3 van de voet van kroonrand naar het "ijkpunt". Deze lijn trek je door naar de grond en alles wat daarbuiten valt kun je in principe veilig weghalen.
Het venijn zit 'm in de "in principe"
Mac schreef:Antheman schreef:Bedoel je dat deze lijn kaarsrecht moet lopen? En wanneer er een knik inzit, dat de hoef zich aan het herstellen is?
Ja. Of zelfs iets bol (zie mustangvoet). Een knik is altijd een flare en moet er uitgroeien. Overigens zei Pete er ook bij dat je soms door verschillende cycli gaat met een herstellend paard. Dan ben je bijna op de grond met je "goede" uitgroei en dan komt er weer een andere hoek uit de kroonrand gegroeid. Dat proces kan soms een aantal jaar duren.
Tinkerloos schreef:Ik ga nu iets zeggen,waar misschien al jullie haren van omhoog gaan staan.. Ik heb nog totaal geen idee wat nu PRESIES het natuurlijk bekappen inhoud,maar ik doe het op dit moment zo:
ik rij veel over asvalt en steen,en amper op zand en gras.(op de hei natuurlijk wel..)
de hoefsmid komt 1 x in het half jaar,en haalt een klein randje weg. de rest slijt op het asvalt,en ze brokkelen en scheuren ook nooit.(bijna nooit..) ze loopt ook absoluut niet gevoelig,en draaft (en soms galopeert) ze vrolijk over de weg.
Zo doe ik het nu al vanaf dat ik haar heb,en gaat nog steeds geweldig.
(ik heb haar nu vanaf okt.2000)
Lijkt dit enigzins op wat jullie doen? of sla ik hier de plank totaal mis...
opala schreef:En blijft die vettige rand op dezelfde hoogte zitten ondanks de hoefwandgroei???
Ga ik doen na mijn vakantie!!Citaat:Maak eens wat foto's van de hoeven, dan kijken we even mee
Isapaardje schreef:Het was weer huifbedmiddag vandaag ...
Ik was de ene pony zijn hoeven aan het uitdoen
Tinkerloos schreef:Heerlijk hoor!!
En jij ook veel plezier daar,is een mooie omgeving!
Isapaardje schreef:Antheman schreef:En de beschadiging die ik gisteren onder zijn kroonrand heb gemaakt, zie je niet eens meer.
Waarschijnlijk heb je alleen wat geraakt van de glazuurlaag en niet zo zeer de wand zelf. Isabella heeft onder de kroonrand tot ca. 1/4 van de hoef naar beneden een
vettige rand zitten. Weet niet goed wat dit is, is bij regen wit en bij droogte grijs, hard en gescheurd. Ziet er niet mooi uit maar heeft ze al jaren. Dat raak ik ook wel eens, maar kan geen kwaad denk ik zo.
Pellie schreef:het valt me op dat gam's zolen minder hol zijn dan een maand terug maar dat ik er ook amper wat vanaf kan krabben.
ook groeien zijn steunsels niet terug, in tegenstelling tot anderen hier las ik laatst?
welkom tinkerloos!
Tinkerloos schreef:Ik ga nu iets zeggen,waar misschien al jullie haren van omhoog gaan staan.. Ik heb nog totaal geen idee wat nu PRESIES het natuurlijk bekappen inhoud,maar ik doe het op dit moment zo:
ik rij veel over asvalt en steen,en amper op zand en gras.(op de hei natuurlijk wel..)
de hoefsmid komt 1 x in het half jaar,en haalt een klein randje weg. de rest slijt op het asvalt,en ze brokkelen en scheuren ook nooit.(bijna nooit..) ze loopt ook absoluut niet gevoelig,en draaft (en soms galopeert) ze vrolijk over de weg.
Zo doe ik het nu al vanaf dat ik haar heb,en gaat nog steeds geweldig.
(ik heb haar nu vanaf okt.2000)
Lijkt dit enigzins op wat jullie doen? of sla ik hier de plank totaal mis...
angela88 schreef:Ik ben net weer gaan buitenrijden, was weer een ramp. Weer geen pas verzetten, in ieder geval niet vooruit. In de bak kwam ik erachter dat het waarschijnlijk aan de zweep ligt, zodra ik die erbij pakte weigerde hij weer. De zweep laat ik voorlopig in ieder geval linksliggen. Morgen maar eens kijken of het buiten dan beter gaat.
Cookies schreef:Leuk als het zo kan, isapaardje. Gewoon iedereen in zijn waarde laten. Tuurlijk kun je wel vertellen hoe jij het doet en waarom, maar als je het op gaat dringen (zoals PN/HN) dan strijk je gelijk al mensen tegen de haren in en gaan ze bij alles wat je zegt in de verdediging.