[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:20

Citaat:
Smurf, heeft Parelli iets specifieks hierover? Rijden komt pas in latere levels weet ik maar ik vroeg me af of hij ervaring had met stop problemen. One rein stop is levensgevaarlijk als ie al werkt.

aangzien ik er geregeld op gewezen word dat ik niets van Parelli weet een een rare interpretatie van het progrmma heb, kan je dat beter aan de experts vragen

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:21

ik krijg de ORS niet voor elkaar met Bessie

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:41

ik vroeg het juist aan jou omdat ik je interpretatie kan waarderen.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:50

*sterf*

een nieuw paspoort aanvragen kost 180 euro!

Ik ben het kwijtgeraakt... en nu kan ik dus nooit meer aan wedstrijden meedoen oid.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:03

Heb je je paard laten chippen? Wij hebben dna identificatie aangevraagd en nu net een paspoort. Wacht de kosten af maar we zijn gewaarschuwd dat deze nog meer zullen worden als van een gechipt paard. Ach liever een natuurlijk paard dan blut zijn..

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:08

gechipt...
ik zit er over te denken om de chip onklaar te maken en DNA registratie aan te vragen...

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:11

Ik heb vet de pest in. Het paspoort van arabesk is onvindbaar sinds van de zomer. Het lag aldoor in mijn achterbak en alle andere dingen die daar lagen liggen er nog steeds. Ik weet bijna zeker dat ik het paspoort er een keer uitgehaald heb en aan mijn ouders heb gegeven zo van 'dan kan het niet kwijtraken'
Nu is het dus kwijt. Zij beweren dat ze het nooit van me gehad hebben en ik weet vrijwel zeker dat ik het een keer op de salontafel heb gelegd.
Hier ben ik echt even goed doodziek van zeg, dat betekent dat ik met stofnest dus nooit meer wedstrijden kan rijden tenzij ik 180 euro neerleg. Zijn ze gek geworden bij de KNHS.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:56

Het gaat niet alleen om wedstrijden, je paard moet een paspoort hebben. Ook als je op de weg buitenrijd of met de trailer weggaat. Als hij geidentificeerd moet worden en je hebt niks geen paspoort dan kost het nog veel meer geld.

Ik ben mijn paspoort ook kwijt geweest. Arabel is toen wel ingeent maar ik heb geen sticker dus. Die kon ik nog ophalen daarna maar stom stom nooit gedaan. Zal er achteraan moeten anders mag ik ook geen wedstrijden meer rijden.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:14

Blegh, misschien had Walter toch geen luizen, ik krijg nog steeds meer bultjes op mijn lichaam en ze jeuken als een gek.
Walter had ik al behandeld met veerust, vanavond anders nog maar een keer en misschien nog eens ontwormen met ivermectine.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:31

Hoi Iedereen,

Heb net mijn nep-carrotstick met string en leadrope opgehaald. Ik hoop er volgende week mee te kunnen beginnen... incl het trailerladen met Wit.

Orlanda heeft met de paasshow op de manege meegelopen. Ze vond het erg leuk om haar oude vriendjes weer te zien, maar had er na een paar uurtjes wel flink de pest in dat ze in een stal moest staan. Ze hoefde alleen maar een paar minuten te stappen met een gehandicapte jongen erop. Hij reed vroeger altijd met Orlanda, en omdat de pony waar hij mee rijdt sinds Orlanda bij ons is niet helemaal lekker was, heb ik aangeboden dat ie nog wel een keertje met Orlanda mocht. Hij was echt helemaal gelukkig. Hij had al weken voor de show geoefend en was bang dat ie niet mee kon doen... andere pony's waren geen optie, omdat hij hele korte armen heeft, stuurt hij heel moeilijk en moet de pony echt begrip voor de ruiter hebben. Ik vond het wel leuk dat ie zo gelukkig was dat ie nog een keertje met Orlanda mocht rijden.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:49

Parelli lijkt me ook heel leuk, maar zo'n pakket is zo vrezelijk duur

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:50

ik heb een Oostenrijks paspoort waar ze bij het dna onderzoek erg moeilijk over deden, maar het is toch goed gekomen
Het entboekje van veulen af aan is er niet bij en bij de laatste enting was ik een week te laat, formeel mag hij nu de openbare weg niet op volgens de DA en wedstrijden mag ik ook niet meer rijden, da's nou erg......

@Anouar, zoals velen zullen kunnen bevestigen is een Parelli pakket iedere cent meer dan waard

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:52

Maar dan moet je die centen wel hebben

Alikesflame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:53

Arabesk schreef:
Ik heb vet de pest in. Het paspoort van arabesk is onvindbaar sinds van de zomer. Het lag aldoor in mijn achterbak en alle andere dingen die daar lagen liggen er nog steeds. Ik weet bijna zeker dat ik het paspoort er een keer uitgehaald heb en aan mijn ouders heb gegeven zo van 'dan kan het niet kwijtraken'
Nu is het dus kwijt. Zij beweren dat ze het nooit van me gehad hebben en ik weet vrijwel zeker dat ik het een keer op de salontafel heb gelegd.
Hier ben ik echt even goed doodziek van zeg, dat betekent dat ik met stofnest dus nooit meer wedstrijden kan rijden tenzij ik 180 euro neerleg. Zijn ze gek geworden bij de KNHS.

Anders kan je ook nog de basisenting over doen dan is t ook klaar.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:54

Misschien toch eens goed bij je ouders zoeken. Hij moet toch ergens zijn

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:55

Hoe zit dat nou eigenlijk? Mag hij zonder paspoort de weg niet op of zonder entingen?
Het gaat toch alleen om het paspoort?

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:56

idd. Wel leullig van je paspoort..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:57

Volgens mij gaat dat alleen om het paspoort. Zonder paspoort mag je het terrein niet af

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:01

Wendy schreef:
Hoe zit dat nou eigenlijk? Mag hij zonder paspoort de weg niet op of zonder entingen?
Het gaat toch alleen om het paspoort?

ah dat gezeik in NL ook met die registratie drang, ik ben er weer even helemaal klaar mee

voor elke poep en scheet die je laat moeten er tien formulieren ingevuld worden

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:03

Ik heb alle papieren die met Anouar te maken hebben in een grote map zitten, paspoort, papieren van de KNHS, endurancevereniging, avs, noem maar op.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:04

Ik heb ze in de kluis liggen thuis

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:14

IK IN DE PRULLENBAK oeps capslock stond nog aan...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:23

Zaterdag weer wedstrijd. Heb er heel veel zin in, ook al is het iets minder Natural.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:45

wat voor wedstrijd? Ik rijd ook nog steeds springwedstrijden met Flame.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:22

wedstrijden???? laat ik maar niet zeggen hoe ik daarover denk

ik moet zo de vele lagen klei en bagger van Morries benen gaan wassen, morgen komt de osteopaat... hoe ga ik die nu weer uitleggen dat ik geen 3 weken bijgezet ga longeren... *zucht*......

Ze komt onderzoek doen naar insulineresistentie dus hopelijk gaat ze niet manipuleren, het paard van een kennis van me is al weken uit de running na zon behandeling. Dat laat ik toch liever door Steffie v.d.Laarse doen eigenlijk