Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isapaardje schreef:[ Ze heeft volgens mij te vroeg opgegeven en het ging haar toch uiteindelijk om de winstpunten, iets waar ze ook mee besluit ... ze heeft al weer wedstrijden gereden.
[/quote]
angela88 schreef:Het is alleen als ik erop zit, en niet altijd. Van een flinke tik op zijn kont is meneer niet onder de indruk, eerder beledigd... hij staat dan stil en doet niets meer. Toen we hem kregen kon je z'n kont niet eens aanraken zonder dat ie er vandoor stoof, ik heb hem aan dingen op z'n kont laten wennen, met een resultaat waar ik niet zo blij mee ben,..... hij is niet meer onder de indruk. In de bak nog wel, maar buiten niet. Buiten draaft ie echt z'n eigen zin door.
Het achteruit lopen is trouwens alleen met het buitenrijden, nooit in de bak. Echt puur eigenwijs dus... met een ander paard erbij doet ie het ook niet.
Hij heeft uitgevonden dat ik weinig kan doen als ie achteruit loopt... misschien moet ik hem eens met iemand anders naar buiten laten gaan, iemand met meer overtuigingskracht dat ie toch echt naar voren moet doorlopen...
Maar ja, paardrijden zonder het tegen problemen aanlopen is ook niet alles, zijn eigenwijsheid is ook z'n charme.
angela88 schreef:Ik ben het daarmee met je eens Isapaardje. Ik kan me voorstellen dat ze niet meer aan het NB-en wilt, maar ik hoop wel dat ze ivanhoe weer van de ijzers gaat afhalen.
Zeker is voor mij dat het nb-en bij mijn paarden werkt, en dat dat bij alle paarden het geval is, mits je natuurlijk wel de goede begeleiding hebt, en er de tijd voor wilt nemen. Bij Esther en Ivanhoe is er ergens iets mis gegaan, helaas zullen we er nooit achter komen WAT er precies is fout gegaan.
Isapaardje schreef:Antheman schreef:Het is geen echte volte, je trekt hem eigenlijk gewoon om en in beweging blijven houden!
O ja zoiets deed ik net ook toen ze dus niet meer wilde lopen. Ik achteruit naar haar en dan met "focus" die achterhand wegkijken. Geleerd bij een of andere vage parelli-cursus vorig jaar met de huifbedpony's.
Tja dan moest ze wel om de achterhand keren (of om de voorhand eigenlijk, maar ze keerde om de achterhand) en dan liep ze daarna weer even mee, want dat omkeren was nie leuk !!! haha
Isapaardje schreef:tik op de kont ....
Iets wat de huifbedpony's moeten leren NIET op te reageren. Niet door stil te gaan staan, niet bokken, niet harder lopen. Want het gehandicapte kind op het bed kan onverwacht een spastische beweging maken en de pony een klap verkopen met de voet (of hand) en dat is bijna altijd op de kont. Daarom doen wij altijd wel de schoenen uit. Alleen de oude Fabiola gruwelt er nog van en onrustige kinderen dus niet op haar rug anders gaat het gelijk wat harder allemaal (hoewel we hebben er een paar bij die dat prachtig vinden trouwens)
Isapaardje schreef:
[color]
Bloed gezien inderdaad ja. Ze had het al gezegd dat dit kon gebeuren. ze ging de steunsels weghalen, maar dan wat dieper (verloop moet 1 cm zijn van omslagpunt naar einde (richting staalpunt zeg maar). Dat was bij die pony niet dus werd het uithollen, en uithollen en nog dieper. En ineens ja hoor, druppeltje bloed. Nou dat was het teken om te stoppen vond zij.[color=#FF0000]
Als ze nog 1x dieper zou gaan kwam ze in het leven. Ze zei dat de hoef zo vol bloed zit dat dit al snel door wat dunnere plekken geperst wordt, dus die druppel was helemaal niet erg, maar eerder normaal ... jaja dacht ik toen ... die polonaise niet aan mijn pony
[color]
ze zat dus al in het leven. en over die 1 cm hoge steunsels c.q. straalgroeven: je kunt niet bij ieder paard dezelfde maatstaven toepassen. Pete snijd tegenwoordig bijna helemaal niet meer en doet alles met de vijl[color=#0000FF]
Maar die mustangroll ... ik weet het niet. Ik rond de hoef wel af, maar niet zo extreem. Dus niet tot aan de witte lijn. Ik laat wat
[/olor]
draagrand[color=#FF0000] zitten waar ze ook op loopt, maar rond af om geen scheuren te krijgen. De toon rond ik wat meer af, wel bijna tot de witte lijn, zeker achter omdat ze anders met haar teentjes de straat aantikt bij het draven. Maar aan de zijkant niet en bij de hielen zeker niet want daar is de wand echt al erg dun. Afbrekende hoefwand had ik vroeger enorm erg, maar nu helemaal niet meer.
[color]zolang die draagrand (ik vind het woord misleidend) niet hoger is al ca. 1mm is het niet erg. langer moet ie niet worden anders kun je flares krijgen. en zo hoe jij omschrijvt hoe je de hoef afrond doet Pete het ook, alleen wat extremer. hij maakt de mustangroll ook groter aan de voorkant van de hoef en rond de achterkant maar minimaal af.[color=#0000FF]
Verder pas ik niets van strasser toe, zeker dat gesnij niet. Waarom zou je in een goede gezonde zool gaan zitten snijden? Tot bloedens toe nog wel? Om het hoefmechanisme te optimaliseren?
Ik vraag me af wat er gebeurd als je zo'n paard met "bloed aan de hoef" weer in de wei zet ... gaat dat niet ontsteken?
angela88 schreef:Hee das een goed idee, snel achteruit....eens kijken wat ie daar van vind..... Als ik hem op een volte wil zetten gaat ie stilstaan, en doet ie niks, staat stil, net zo lang tot ie weer achteruit gaat... als ik 1 pas naar voren wil, gaat hij er 3 terug...
Normaal blijf ik wel zitten, maar ik had nu honger.....dat brood wat ik ging halen was ons ontbijd...voortaan pak ik daar de auto maar voor...
angela88 schreef:Zeker is voor mij dat het nb-en bij mijn paarden werkt, en dat dat bij alle paarden het geval is, mits je natuurlijk wel de goede begeleiding hebt, en er de tijd voor wilt nemen. Bij Esther en Ivanhoe is er ergens iets mis gegaan, helaas zullen we er nooit achter komen WAT er precies is fout gegaan.
Antheman schreef:Gaat hij de paarden kusjes geven!Echt letterlijk, een kusje op de nek ofzo. En keihard gillen ondertussen van de pret.
Huertecilla schreef:Ik heb na haar eerste topicstarter besloten niet te reageren vanwege:
- haar haast
- haar proriteiten
jackie schreef:ze zat dus al in het leven. en over die 1 cm hoge steunsels c.q. straalgroeven: je kunt niet bij ieder paard dezelfde maatstaven toepassen.
Isapaardje schreef:angela88 schreef:Zeker is voor mij dat het nb-en bij mijn paarden werkt, en dat dat bij alle paarden het geval is, mits je natuurlijk wel de goede begeleiding hebt, en er de tijd voor wilt nemen. Bij Esther en Ivanhoe is er ergens iets mis gegaan, helaas zullen we er nooit achter komen WAT er precies is fout gegaan.
De strasserbekapper was Petra
Antheman schreef:Even voor alle duidelijkheid:
Ivanhoe was ZELF verantwoordelijk voor het NIET slagen!!
Voordat Petra een slechte naam krijgt.