[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:48

Is voordrooghooi trouwens niet hetzelfde als kuil?? Je kunt tegenwoordig alleen nog maar pakken ingeseald(, hoe schrijf ik dat in godsnaam?) kuil kopen. Van kuil is toch bekend dat het meer eiwitten bevat dan gewoon droog hooi.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:50

Nee, er zit wel degelijk verschil tussen. Kuil is veel natter, ruikt sterker en bevat nog meer eiwitten e.d. dan voordrooghooi.

Echte koeienkuil stinkt een uur in de wind....

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:50

Kuil is toch als het nog zo'n beetje als groen gras ingepakt wordt?
Voordroog heeft volgens mij veel langer op het land gelegen, en lijkt dus meer op hooi.
Op mijn vorige stal hadden we meestal hooi, nu voordroog, ik merk heel weinig verschil

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:51

nee voordroog hooi wordt langer gedroogd en vaker gekeerd dan kuil, kuil owrdt gemaaild en nat in pak gedaan, voordroog wordt alleen bij bepaald weer gemaaid en dan een aantal malen gekeerd om te drogen voor het in pak gaat.

Vroeger (en soms nog wel bij sommige boeren) ging kuil vers gemaaid op een berg met plastic eroverheen, autobanden erop en dat is dan de kuil..... net als een maiskuil. Dat zijn die enorme bakken gras die je ziet rijden in de zomer....

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:51

Wendy schreef:
Nee, er zit wel degelijk verschil tussen. Kuil is veel natter, ruikt sterker en bevat nog meer eiwitten e.d. dan voordrooghooi.

Nee dat ruikt juist lekker!! Alleen je krijgt die geur niet meer van je af

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:52

Arabesk schreef:
Ik hoopte hiermee ook de boer onder ogen te laten zien dat 2x per dag een plakje hooi wel goed bedoeld is, maar dat ze eigenlijk de hele dag moeten kunnen knabbelen. Nu knabbelen ze de rest van de dag op de schuur, hekken, paaltjes, planken etc....

Ja en dan de meest gore chemische troep opsmeren zodat ze niet meer kunnen knabbelen, want dat is wel zo vervelende gewoonte...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:55

Citaat:
Alleen je krijgt die geur niet meer van je a

tip van de dag: ga voor je een lange vervelende vergadering hebt een kwartiertje in de koeienstal staan, ga vervolgens naast de grootste zeikerd van de vergadering zitten, wedden dat ie snel uitgepraat is

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:55

marina schreef:
Wendy schreef:

Nee dat ruikt juist lekker!! Alleen je krijgt die geur niet meer van je af

Smaken verschillen blijkbaar

We woonden vroeger naast een koeienboer, je rook dat spul al als je langsreed daar. Blijkbaar teveel van geroken.
Ik vind voordroog iig een stuk lekkerder ruiken

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:58

het eerste jaar dat Morrie in de groep stond waar hij nu in staat, kreeg hij de schuld van alle kapotte dekens, (tja je kunt het proberen natuurlijk om een nieuwe deken los te peuteren van een nieuwe stalgenoot) en heb ik potten Cribbox en spuitbussen anti-bijt ter beschikking gesteld, waarmee ze de dekens in konden smeren en spuiten opdat Morrie eraf zou blijven..... de dekens bleven stuk gaan, het werd pas beter toen er een schrikdraadje voor het prikkeldraad werd gespannen Maar ja, Morrie heeft de reputatie een slopend, aanvallend, lomp monster te zijn en die daar maar eens vanaf te geraken.....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:04

en hij was de enige zonder deken, dus moet jij het ontgelden! Net als in de middeleeuwen de joden kregen de schuld van de pest, alleen maar omdat zij het NIET kregen (omdat zij zich wel wasten en bepaalde hygiene regels kenden)

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:04

Goodmorning. Wat hebben jullie al weer een end gekletst. Moet werken helaas.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:22

smurf schreef:
het eerste jaar dat Morrie in de groep stond waar hij nu in staat, kreeg hij de schuld van alle kapotte dekens, (tja je kunt het proberen natuurlijk om een nieuwe deken los te peuteren van een nieuwe stalgenoot) en heb ik potten Cribbox en spuitbussen anti-bijt ter beschikking gesteld, waarmee ze de dekens in konden smeren en spuiten opdat Morrie eraf zou blijven..... de dekens bleven stuk gaan, het werd pas beter toen er een schrikdraadje voor het prikkeldraad werd gespannen Maar ja, Morrie heeft de reputatie een slopend, aanvallend, lomp monster te zijn en die daar maar eens vanaf te geraken.....

Stond bij mijn paard met deken... Weet van beschuldigingen, vond het belachelijk. Mijn deken bleef altijd heel, tenzij hij hem gewoon zelf sloopte. Zei ook altijd tegen stalgenoten dat dat het risico is van buitenpaarden met deken... ach, er moet altijd een zondebok zijn hè...
Sinds er schrikdraad is begrijpt Morrie blijkbaar dat ie van de dekens af moet blijven

Die kuilbulten zie je haast niet meer bij ons, liggen nu grote groene ingepakt spul.
Idd wordt dit hooi een aantal keer geschud voor het ingepakt wordt... Was ik vergeten. Onbegrijpelijk dat ik dat vergeet trouwens, want de trekkers komen op bepaalde data met grote kermisatracties de polder in om de boel te schudden en in te pakken...Ik durf dan de polder niet meer uit!!! Ga met paard aan de hand langs de weg staan kijken, in de hoop dat ie een grote trekker leuk en interessant gaat vinden . (tot nog toe niet gelukt )

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:28

Zo, ik ga even naar mijn paard, stal afmesten e.d. en dan door naar de Achterhoek. Mijn zusje vertrekt vandaag voor onbepaalde tijd naar ierland, en ik ga natuurlijk mee uitzwaaien!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:29

Gaat ze daar werken ofzo?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:29

Ja, ze gaat werken bij Ebay. Heeft een contract voor onbepaalde tijd aangeboden gekregen.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:30

Wendy schreef:
Zo, ik ga even naar mijn paard, stal afmesten e.d. en dan door naar de Achterhoek. Mijn zusje vertrekt vandaag voor onbepaalde tijd naar ierland, en ik ga natuurlijk mee uitzwaaien!

Ierland!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:31

volgens mij wil ara mee!!! Lekker muziek maken, toch ara?!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:33

Wendy schreef:
Ja, ze gaat werken bij Ebay. Heeft een contract voor onbepaalde tijd aangeboden gekregen.

spannend zeg!!!
Kan jij er zo nu en dan ook even een kijkje nemen! Volgens mij kan je daar ook heel goed paardrijden (mooie omgeving!)

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:33

ik denk dat ik dan niet meer weg te slaan ben uit de kroeg, en waarschijnlijk wil ik nooit meer naar NL dan

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:38

Ik vindt kuil ook lekker ruiken Zal wel een hersenkronkel hebben zoals dat hier wel eens genoemd wordt

Shy krijgt een combi van kuil en dat andere ligt een beetje aan de baal.
Het enige probleem is dat het bermspul is, ik vindt altijd snoeppapiertjes in mijn stal
Volgend jaar wil hij iets anders Dit nadat wij met het Jacobskruiskruid verhaal aan kwamen (een KNHS-vertegenwoordiger zou beter moeten weten).
Ach als alles goed gaat ben ik er aan het einde van het jaar weg en kan ik samen met Shy Smurf komen stalken

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:40

IMJ schreef:
spannend zeg!!!
Kan jij er zo nu en dan ook even een kijkje nemen! Volgens mij kan je daar ook heel goed paardrijden (mooie omgeving!)

Tuurlijk ga ik haar opzoeken
Tegenwoordig kost dat ook niet veel meer en het is te doen voor bijvoorbeeld een weekendje!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:40

Via Eindhoven vliegen schijnt heel goedkoop te zijn, goedkoper dan een treinkaartje van amsterdam naar maastricht

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:41

Arabesk schreef:
Via Eindhoven vliegen schijnt heel goedkoop te zijn, goedkoper dan een treinkaartje van amsterdam naar maastricht

Klopt!

Ik hoopte dat ik eigenlijk ook vanuit Duitsland kon vliegen, das dichterbij, maar helaas

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:42

Arabesk schreef:
ik denk dat ik dan niet meer weg te slaan ben uit de kroeg, en waarschijnlijk wil ik nooit meer naar NL dan

Volgens mij gaan de kroegen daar vroeg dicht en is het alcoholpercetage veel lager dan in NL. (Vandaar altijd die vervelende dronken engelsen tijdens vakanties)
Zou jij daar niet willen gaan wonen dan?

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:42

Ik ga naar Turkije en vlieg lekker vanaf Rotterdam
Is echt veel makelijker dan A´dam