Citaat:Erg grappig, maar het is wél een fundamenteel punt wat met het ´natural´ van de ts van doen heeft.
Als je niet op een ´onvoorspelbaar vluchtdier´ rijdt, maar op een betrouwbare helper, dan is het perspectief waar je het nut van beschermende kleding in ziet fundamenteel anders.
Daar kunnen schrijvers hier schamper over naar mij doen maar waarom, waarop? Is dat niet wat eigenlijk iedere ruiter wil?
hc
en wat als ik je vertel dat al mijn reacties tot nu toe al vanaf dat punt gegeven zijn?
mijn paard is mijn benen .. mijn balance is niet alles meer ..als ik moe of zwak ben en scheef zak zet mijn paard mij weer recht op zijn rug
en ja ook ik lach vriendelijk en zeg vriendelijk gedag of vaak slechts een knikje
ook de heren met pet die ik tegen kom wijzen slechts met de vinger naar de pet als goedendag
zoals hier gewoon ..
mijn paard volgt me braaf ..toch heb ik het einde van de lijn op mijn schouders hangen
VOOR HET GEVAL DAT .. want ALS hij 2 passen opzij zou zetten betekend dat 9 vd 10 keer einde paard .. omdat daar dan een vrachtwagen tractor of fietser rijd (okee laatste geval eerder einde fietser
en uberhaud is het wel fijn voor de mede mens als mijn paard netjes bij mij blijft ook tijdens een evt schrikactie
je weet imo nooit het vblijft imo ook al bestaat die term die je nu zelf dan toch gebruikt vluchtdier niet
vluchtdier) en ja ik rijd met cap ..voor het geval dat mijn paard mij niet op tijd recht zet of hij perongeluk stukje uitglijd en ik er af of mocht hij struikelen ..iets wat altijd kan gebeuren
ondanks alle training en voorzorgsmaatregelen ..en ja dan kan je nog steeds een dwarslezie op lopen maar de kans dat ik dan mijn hersenpan aan gort kop tegen een stoeprand oid is dan een stukje kleiner ..niet niet mogelijk..
mijn paard IS mijn helper ..daardoor kan ik af en toe eens van de omgeving genieten verder dan mijn eigen tuin zonder iemand anders nodig te hebben (die auto rijd of mijn rolstoel duwt of wat ever) en nee ben geen iets wat scheldend vloekend en tierend gevaarlijk met de zweep zwaait

macho
. Als ik een fietshelm opdoe is dat toch ook niet omdat ik mijn fiets niet vertrouw? Of dat ik twijfel aan mijn eigen fietskunsten?

.