dry schreef:Weg met de hokjes dus.

Sorry Arie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dry schreef:Weg met de hokjes dus.
Nicolletje schreef:manzano schreef:Het is zeker zo dat als je er zelf niets van aantrekt dat je er dan minder last van hebt. Maar dat is volgens mij logisch.... dat geldt voor alles, maar dat staat los van het feit wat een ander kan zeggen/doen.
Dit is nogal psychologisch gezever, maar het laatste wat ik hierover kwijt wil is:
Wat voor jou logisch is, is dat niet altijd voor een ander.
Mensen zijn nogal geneigd om de schuld bij een ander te leggen "hij (zij) doet me pijn" "hij behandelt me slecht" maar diegene behandelt jou zo, omdat jij het toelaat zo behandeld te worden.
manzano schreef:Ik maak onderscheid tussen SPORTpaard en HOBBELpony. Als je dat onderscheid maakt heb je andere behoeftes en je paard daarmee ook![]()
Tuurlijk... ik zeg dat ik wil rijden en les wil hebben. Paard geeft vervolgens aan dat hij best wil werken, maar dat hij gewoon niet kan omdat hij een te dikke vacht heeft..... paard heeft dan behoefte aan minder vacht zodat hij met mij aan het werk kan (mijn behoefte). Als ik gewoon lekker kan lessen met die dikke teddyvacht vind ik het ook prima
Alleen paard werd er niet vrolijk van.
dry schreef:Dat geeft niet zolang je je paard er maar niet inzet.De hele wereld is ingedeeld in hokjes.
dry schreef:manzano schreef:Ik maak onderscheid tussen SPORTpaard en HOBBELpony. Als je dat onderscheid maakt heb je andere behoeftes en je paard daarmee ook![]()
Tuurlijk... ik zeg dat ik wil rijden en les wil hebben. Paard geeft vervolgens aan dat hij best wil werken, maar dat hij gewoon niet kan omdat hij een te dikke vacht heeft..... paard heeft dan behoefte aan minder vacht zodat hij met mij aan het werk kan (mijn behoefte). Als ik gewoon lekker kan lessen met die dikke teddyvacht vind ik het ook prima
Alleen paard werd er niet vrolijk van.
Dat zal ook ongetwijfeld zo zijn en ik snap ook wel waarom je dat doet.
Maar toch vind ik dat dat geen behoefte van het paard is.
manzano schreef:Maar bekent dat dan ook dat hij/zij daar het recht toe heeft.......
dry schreef:Maar toch vind ik dat dat geen behoefte van het paard is.
manzano schreef:Toch doe ik het voor het paard en niet voor mezelf (in dit geval).
vyenna schreef:njee inge ik bedoel dus Zij noemde het een appelstick en ik weet dat het bedoelt is al verlenging van je arm maar zij sloeg er echt mee........ nou dat is niet natuurlijk....vind ik maar goed.....
Inge_ schreef:Als mijn paard een dag in de stal staat heeft hij ook alsnog zijn oortjes naar voren en hij ziet er blij uit maar als hij in de wei staat kijkt hij vrolijker uit zijn ogen
Foresttravel schreef:Leuk topic. kunnen flinke ruzies uitkomen. omdat de meeste mensen die zich natural noemen een beetje interreasnt willen doen. en zo koppig als de pest zijn. maar das mijn mening.
Ikzelf heb nog niet een paard beklommen (ja in mijn kleutertijd)
Maar verder niet. ik haat de term natural. en volg geen enkele paardegoero als monty, klas, of pat. ik heb ene compleet eigen manier en zolang het voor mij werkt is het goed. wel leuk dat je dit topic opzet denk je dat je heel wat ontdekt over mensen die zich natural noemen
KiWiKo schreef:dat is niet waar Forresttravel, ik voel feilloos aan of een paard wel of niet gelukkig is, en een deel komt van de uitstraling die dat paard heeft. Wellicht heb ik veel gevoel voor het dier? dat kan.
Maar ik kan zo een paard zien en weten of het dier wel of niet gelukkig is
Nadya schreef:Oh ja? En wat ontdek je dan over mij?