Waarom ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Re: Waarom ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:57

Maar Apple, dát durven mensen nou net niet,toch?
Dus doen we allemaal wat iedereen doet omdat het zo hoort en zo gaat het goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:57

En wat iedereen doet is ook nog streek gebonden heb ik het idee Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:58

Idd Kawa.pas toen ik in Brabant ging wonen mocht ie in de winter naar buiten...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:59

Dat denk ik ook ja...

lesilla

Of gewoon door gegeven ouders - kinderen
Zoals ik bij het zadelmak topic ben tegengekomen, zou me niet verbazen dat het met huisvesting anders zou zijn.

Apple

Wat iedereen doet is ook nog streek gebonden inderdaad Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:00

Maar spreken jullie in het echt ook mensen aan?
Ik heb een behoorlijk aantal stalgenoten waarvan de paarden zeer weinig buitenkomen terwijl er wel mogelijkheid is qua paddocks... en ergens ben ik dan heel ego Bloos want ergens is dat voor mij fijn want ik kan [***] daardoor lang buiten laten 's avonds.. terwijl ik het ook idd niet vind kunnen voor die andere paarden.. ik brul tegen bijna iedereen zet je paardje er gezellig bij, want ik heb veel liever dat [***] niet alleen buiten staat..

maar echt men er op aanspreken doe ik niet.. want
1. ik hou er zelf ook niet van als mensen op stal zich er mee gaan bemoeien hoe ik met mijn paard omga
2. had zal de sfeer niet echt bevorderen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:01

OP de plaatsen waar ik stond was dat niet nodig
daar werd alles smorgens door de stalhouder buiten gezet, smiddags binnen
Geen uitzondering

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:01

Op mijn eerste stal heb ik dat geprobeerd.
Nu doe ik dat niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:02

Op de stal waar ik zaterdag naar toe verhuis (om die reden) is dat gelukkig ook zo Ja Op deze stal moet iedereen het zelf doen.. en de meesten zijn er 's avonds. Zou drukke boel kunnen zijn, maar het is maar een klein vast groepje paardjes wat buiten komt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:05

Hihihi, mijn paard zijn huis is zijn enorme weiland met gras, modder, zand, sloten, struiken en bomen (en onbeperkt hooi/kuil). En hij is dol op smerig zijn, het kan niet smerig genoeg voor hem. Zonder modder of zand vind 'ie het leven niet zo geweldig, hoor. Knipoog
Hij ligt er een paar keer per dag heerlijk in te slapen en te rollebollen. Net als in de sneeuw, daar ligt hij ook rustig in te slapen.

Ik word gek van al die eeuwige zeurpieten, die maar roepen 'oh, wat zielig, hij is nat of smerig'. Hij heeft bij ons de reputatie van grootste smeerpoets en van mij mag hij zijn gang gaan. Als hij het maar lekker vindt! En wat anderen met hun opgepoetste paarden met driedubbeldikke dekens er maar van denken, denken ze maar. Clown
Mij een biet.

Hij drinkt uit de brede sloten rondom en in het gebied waar 'ie staat, er komt geen prikkeldraad aan te pas, hoogstens wat houten hekken en heeft een prima leven in een leuke kudde, waar hij hechte vriendschappen gesloten heeft. Geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt om hem in een box te houden, waar 'ie zich rot verveelt, geen contact met andere paarden heeft en zich niet kan bewegen. Sneeuw en storm, het deert hem niet. En alleen bij echt langdurige regen, haal ik zijn ongevoerde regendeken te voorschijn. Misschien wel meer voor mezelf dan voor hem, zo eerlijk ben ik dan wel.

En nee, hoor, hij heeft totaal geen last van blessures, mok of rotstraal. Is gewoon een gezond, speels, jong paard, die lekker buiten leeft en daar zeer tevreden mee is. En ik woon in de Randstad, dat even voor alle duidelijkheid.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:06

Vjellko schreef:
Maar spreken jullie in het echt ook mensen aan?
Ik heb een behoorlijk aantal stalgenoten waarvan de paarden zeer weinig buitenkomen terwijl er wel mogelijkheid is qua paddocks... en ergens ben ik dan heel ego Bloos want ergens is dat voor mij fijn want ik kan vjell daardoor lang buiten laten 's avonds.. terwijl ik het ook idd niet vind kunnen voor die andere paarden.. ik brul tegen bijna iedereen zet je paardje er gezellig bij, want ik heb veel liever dat vjell niet alleen buiten staat..

maar echt men er op aanspreken doe ik niet.. want
1. ik hou er zelf ook niet van als mensen op stal zich er mee gaan bemoeien hoe ik met mijn paard omga
2. had zal de sfeer niet echt bevorderen...

Ik kijk wel lekker uit, als het ergens is op een manege waar ze mij niet kennen ok. Maar ik ben veel te bang dat mensen wraak op me gaan nemen n.a.v. het commentaar door de DB te bellen voor mijn paarden, immers die staan de heeeeeeele winter buiten.... sielughhhh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:06

waar in de randstad nadya?

klinkt heerlijk hoor, [***] zou het geweldig vinden Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:09

@Vjelko: Gooi- en Vechtstreek..... Tussen Utrecht en Hilversum. Te ver van Rotterdam helaas... Een weidegenootje erbij zou altijd gezellig zijn... Haha!
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 22-02-07 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:09

Nadya niet elk randstand is randstad.
Je heb ook delen in de randstand die anders bevolkt zijn. Omdat jij in de randstand woont en toevallig plekje buiten heb voor je paard dat wil niet zeggen dat iedereen dat plekje kan hebben.
Hier is het gewoon weg niet mogelijk en ik zou er geen goed gevoel over hebben als ik mijn paard 30-40 km verder op moet stallen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:10

Want?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:10

net andere end van de randstad Clown

als ik ooit zoiets hier kan vinden zou ik het wel weten Ja

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:11

30-40 kilometer verderop betekend al snel 45 minuten enkele reis. Dan wordt je reistijd naar je paard anderhalf uur per dag.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:12

Nee Vellko, ik ben opgehouden mensen aan te spreken.
Mijn stalhouder heeft wel eens heel onschuldig gevraagd aan mensen op stal waarom hun paarden een deken op hadden en de mijne niet, en de mijne werd niet ziek. Hoe wisten zij dan zo zeker dat hún paarden er wel ziek van werden?
Dat had ie beter niet kunnen doen Lips are sealed

Zij konden er nieteens een fatsoenlijk antwoord op geven, behalve het zweten-gedeelte na het rijden (mijn paard wordt niet ziek van zweten en als het te erg is leg ik er tijdelijk een fleecedekentje op om het ergste zweet op te nemen) maar het hele punt in mijn ogen is dus, dat mensen vaak maar meewaaien met de rest en doen wat 'hoort' ofzo.
In die zin ben ik heel blij dat de discussie nu is aangewakkerd met dat hele naturals-gedoe, het jammere alleen is, dat het meteen allemaal weer zo doorslaat.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:13

Tja ik ken wel stallen in rotterdam waar ze buiten kunnen lopen maar daar wil je gewoon niet staan geloof me je hooi en stro moeten achter slot en grendel anders ligt het bij je buurman in zijn box.

Jullie moesten eens weten hoeveel mange's en pensionstallen in de randstad (dan spreek in over drechtsteden en rotterdam en 10 km omtrek ) geen WEIDE hebben ook niet in de zomer.

HummerTime

Hoe ga je dat doen als je paard ingereden is nadya?? Ik bedoel, je wilt gaan rijden en je paard is nat en vies. Besluit je dan om niet te gaan rijden, ook al is dat dagen achtereen? Als je paard nat en vies is kun je hem nooit schoon borstelen en dan zou je weer schuurplekken kunnen krijgen door zand onder je zadel en zo.....

Hoe los jij dat op??

Vandaar dat mijn paard onder een ongevoerde regendeken staat dus Clown, onze enter en twenter mogen lekker vies zijn als ze dat willen. Maar als die tinker (twenter) van mij zo'n varken blijft, gaat ie wel onder een ongevoerde regendeken als ie onder het zadel is.... Haha!

Anoniem

Nicolletje schreef:
In die zin ben ik heel blij dat de discussie nu is aangewakkerd met dat hele naturals-gedoe, het jammere alleen is, dat het meteen allemaal weer zo doorslaat.

daar ben ik het mee eens Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:14

Citaat:
30-40 kilometer verderop betekend al snel 45 minuten enkele reis. Dan wordt je reistijd naar je paard anderhalf uur per dag.

Ik heb hier een paard op stal van een vriendin van mij, die dat dus rijd.
Ze heeft hem hier neer gezet zodat ze weet dat hij echt dagelijks buiten komt.

Ik geef toe, ik zou het gezien deze omgeving ook dichterbij huis zoeken...

tita

Apple dat klopt ik heb een goede stal gevonden maar ruim 60 km van mijn huis vandaan.
Ik zou dan zeker nog maar 3x in de week naar stal gaan de overig dagen zou die stal hem verzorgen maar daar heb ik voor mijn gevoel toch geen paard voor.
Dan zorg ik maar met halve overgave

Twiggy2008

Tita, die discussie hebben wij samen al eens gehad en ik zie dat echt ietsje anders, zoals je weet.

Ik word gewoon stapelgek van dat gezeik over 'zielig' en 'nat, koud en smerig' en 'modder' en al dat gedoe. Kom eens kijken naar mijn paard, zie zijn wintervacht, observeer 'm eens een tijdje, zie hoe hij is en doet en trek dan je conclusies maar. Die ga je echt niet binnen zetten. Zelfs dat kan ik iedereen laten zien, hoe hij daarop reageert. Misschien dat die zeurpieten dan eens ophouden met 'kan 'ie wel buiten blijven de hele winter'? En dat soort dingen mogen ze de jeugd ook wel eens leren op maneges e.d. Gemiste kans, volgens mij, want op maneges leren ze dat de kinderen niet, dus als die ouder worden weten ze nog steeds niet beter. Dat het ook anders kan!