Monty Roberts filmje met Dandor zadelmak maken, interessant!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: Monty Roberts filmje met Dandor zadelmak maken, interess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:30

ben het met je eens escardo

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:50

Escardo schreef:
Denk inderdaad dat wij dan het zelfde gezien hebben.. ik vond dat Monty niet hard handig was tegenover Dador.. hij corrigeerde hem waar nodig was, en het rukken aan de lijn was in mijn ogen niet "rukken"aan de lijn als je begrijpt wat ik bedoel... Dador had snel door wat er van hem verwacht werd..

Nee helaas begrijp ik niet wat je bedoelt, ik ben dus echt geschrokken van het rukken aan de lijn maar misschien ben ik een mietje of zo, ik ben absoluut tegen alles wat een paard ook maar enigzins pijn kan doen. Waarom deze geweldadige manier van "corrigeren"?
De manier waarop mijn paard bij de voorselectie werd behandeld was voorzichtig en totaal niet hardhandig, ik heb met Monty zitten praten toen Dan en Annemarie met mijn paard bezig waren (overigens absoluut zonder geweld en zoals ik het echt graag zie, petje af voor die 2 hoor) en hij kwam mij absoluut over als een zeer vriendelijke zachte man. Vandaar dat ik mij dus rot ben geschrokken van de behandeling die Dador kreeg tijdens de show want daarvan was imo tijdens de voorselectie geen sprake.
Maar goed, mede hierdoor ben ik wel bekeerd, ik zoek mijn heil nu in NHE (Nevzorov Haute Ecole) een manier waar absoluut geen enkele vorm van geweld wordt gebruikt en paard en mens gelijke zijn, dat bereik je absoluut niet door de manier van werken die ik tijdens deze show mocht aanschouwen. Ik ben blij dat ik nu wel heb gevonden wat ik zocht en belangrijker nog, mijn paarden zijn daar ook erg gelukkig mee Knipoog

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:15

Tanja, welk paard was van jouw bij de selectie? Ik heb namelijk een boel foto's van de selectie, grote kans dat jouw paard ertussen zit. Mocht je interesse hebben in de foto's, dan kun je mij pb-en.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:19

Mozart, maar dat zal je niet veel zeggen denk ik? Ik geloof dat hij de 5e was maar weet het niet zeker. Hij zat in het blok bokkers, ik pb je wel even.

AstraGirlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:31

Maar hoe moet je zo'n paard dan wel corrigeren?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:09

Wat leuk, de nieuwe eigenaar van Dador zit op bokt en heeft mooie foto's geplaatst waarop ze hem rijdt. Hij is gecastreerd en prima handelbaar Lachen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:11

Hee, ik wil ff kijken, heb je een link van die nieuwe foto's van Dador??

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:13

Eh, Rassenpraat - Arabieren, link heb ik zo niet. Is al een wat ouder topic maar vandaag nog in gepost.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:16

Ik ga wel ff zoeken, thnx Haha!

Amberr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:24

T@nj@ schreef:
Escardo schreef:
Denk inderdaad dat wij dan het zelfde gezien hebben.. ik vond dat Monty niet hard handig was tegenover Dador.. hij corrigeerde hem waar nodig was, en het rukken aan de lijn was in mijn ogen niet "rukken"aan de lijn als je begrijpt wat ik bedoel... Dador had snel door wat er van hem verwacht werd..

Nee helaas begrijp ik niet wat je bedoelt, ik ben dus echt geschrokken van het rukken aan de lijn maar misschien ben ik een mietje of zo, ik ben absoluut tegen alles wat een paard ook maar enigzins pijn kan doen. Waarom deze geweldadige manier van "corrigeren"?
De manier waarop mijn paard bij de voorselectie werd behandeld was voorzichtig en totaal niet hardhandig, ik heb met Monty zitten praten toen Dan en Annemarie met mijn paard bezig waren (overigens absoluut zonder geweld en zoals ik het echt graag zie, petje af voor die 2 hoor) en hij kwam mij absoluut over als een zeer vriendelijke zachte man. Vandaar dat ik mij dus rot ben geschrokken van de behandeling die Dador kreeg tijdens de show want daarvan was imo tijdens de voorselectie geen sprake.
Maar goed, mede hierdoor ben ik wel bekeerd, ik zoek mijn heil nu in NHE (Nevzorov Haute Ecole) een manier waar absoluut geen enkele vorm van geweld wordt gebruikt en paard en mens gelijke zijn, dat bereik je absoluut niet door de manier van werken die ik tijdens deze show mocht aanschouwen. Ik ben blij dat ik nu wel heb gevonden wat ik zocht en belangrijker nog, mijn paarden zijn daar ook erg gelukkig mee Knipoog

ik ben ook behoorlijk geschrokken van die rukken aan 't halster. dat had ik egt totaal niét verwacht. Scheve mond
eerder dacht ik heel positief over hem, mede door Roberts ben ik rond gaan neuzen in een meer nh kant. maar die rukken lijken mij ook een beetje extreem. vond het ook helemaal niks

ben denk ik ook bekeerd. NHE vind ik ook geweldig Bloos , of in ieder geval datgene wat ik er over weet: geen geweld enz.
hoop niet dat dat ook ineens toch niet zo blijkt te zijn!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:30

Ben je lid van de school Amber? (pb me anders even, past eigenlijk niet in dit topic Knipoog )

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:19

promptertje schreef:
Eh, Rassenpraat - Arabieren, link heb ik zo niet. Is al een wat ouder topic maar vandaag nog in gepost.

viewtopic.php?f=155&t=678219&st=0&sk=t&sd=a&start=100

En zie wat castereren en aandacht met een "onhandelbaar" paard kan doen. Zo onhandelbaar was hij dus niet, hij kwam imo alleen grof aandacht te kort. Nu wordt er lekker met hem gewerkt en is het een ander paard geworden (en het blijft een geweldig mooi dier Kwijl )
Jammer dat zijn ballen eraf zijn maar ik lees dat hij op een pensionstal vol merries staat, dan is het wel een wijs besluit Haha!

Dador_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:57

promptertje schreef:
callippo schreef:
@tinkerloos: ik weet niet wat jij dan onder rukken aan de lijn verstaat. Maar ik heb toch regelmatig gezien dat het paard zijn hoofd stil had, terwijl Monty met strakke lijn zijn handen bewoog... Zoals wanneer het paard hinnikt, met zijn hoofd omhoog, dan geeft Monty echt wel een flinke ruk hoor.

Exact wat ik heb gezien, op het filmpje van de complete training van Dador, dus niet op het Een-Vandaag filmpje. Flinke rukken, elke keer als het paard hinnikt. Erg onaangenaam om te zien, en zeker met dat dually halter om.

Ikke, natúúrlijk weet ik wie Ursula Bruns is. Nog niet zo lang geleden een foto van haar gezien op 76-jarige leeftijd, waarbij ze op een draver zat. Dat lijkt me een mooie toekomst voor mij persoonlijk Haha!.

Callippo: ook eens dat hij het paard aan het publiek voorstelt als gevaarlijk, terwijl het dier maar 1 ding denkt: "hoe kom ik wég uit deze kooi...". Maar ja, een gevaarlijke hengst temmen doet het publiekstechnisch beter dan een bang hengstje op zijn gemak stellen Knipoog

mag ik weten waar je het complete filmpje dan vandaan heb gehaald ?
xx.

Dador_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:19

T@nj@ schreef:
promptertje schreef:

viewtopic.php?f=155&t=678219&st=0&sk=t&sd=a&start=100

En zie wat castereren en aandacht met een "onhandelbaar" paard kan doen. Zo onhandelbaar was hij dus niet, hij kwam imo alleen grof aandacht te kort. Nu wordt er lekker met hem gewerkt en is het een ander paard geworden (en het blijft een geweldig mooi dier Kwijl )
Jammer dat zijn ballen eraf zijn maar ik lees dat hij op een pensionstal vol merries staat, dan is het wel een wijs besluit Haha!

Het is jammer dat hij gecastereerd moest worden
maar ik zou toch niet met hem gaan fokken,
& omdat hij vol met merries staat d8 ik van nee..
Hij is nog steeds niet het rustigste paard dat je kan hebben hoor
maar heel erg veranderd is hij zeker. !!
& het zadel is he-le-maaaal geeen probleem !?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:56

Echt fijn dat je zo lekker met hem kan werken en idd, castereren is de beste oplossing als je niet met hem gaat fokken en zeker op een stal vol met merries.
Ik zal even kijken of ik de link van het hele filmpje nog ergens kan vinden.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:58

Dador_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:42

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:45

Ben in ieder geval blij voor Dador dat hij een fijn nieuw baasje heeft....hij ziet er goed uit..en leuk om te zien dat hij gereden wordt en rustiger is......