Ervaringen Barefoot London?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan1982

Re: Ervaringen Barefoot London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:54

moet ik ff zien hoe ik fotos ga plaatsten, tis de moeite waard!
Hier heb ik gewoon een neus voor haha, nee hoor, dit is gewoon van Barefoot, ik denk dat ze in een gekke bui waren of zo. Hier is er dan echt maar 1 van

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:01

Uploaden bij www.imageshack.us en dan de directe link plaatsen tussen [img][/img]

Ik denk dat hij veels te lang is maar ben wel heel benieuwd hoe het eruit ziet!

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:11

[img]Afbeelding[/img]

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:17

[img]Afbeelding[/img]

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:17

hmmm beetje klein he? ik hoop dat je het ziet.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:24

Wooot wat is er met dat zadel? Nagelbijten / Gniffelen

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:17

haha, dit is een hele speciale, enkel de kleur hoor, verder gewoon lekker leder. het is een Cheyenne eenmalig gemaakt.
de singel is ook een gewone Barefoot singel (nieuw model) met een leuk detail eraan. (indien je ervan houd natuurlijk) ik vind het erg grappig

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:55

Ja is het zeker! Jij bent de barefoot verkopen van België? Je hebt wel aparte dingen zeg, heb je nog meer? Schijnheilig

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 00:30

Ff een tegenvaller wat de London betreft.

Ik had verwacht dat een maat 2 perfect zou zijn voor mij omdat een maat 1 wat aan de krappe kant was.
vandaag het gele monster gezadelt en mijn 45 cm singel is toch wel aan de korte kant..wil er wel eentje van 65 cm hebben. Anders schuren die singelstoten ook zo (haar ertussen enzo).

Toen ik erop ging zitten zat ik gelijk met mijn doos tegen de voorpommel aan. Deze is ook te smal en moet er dus uit.
Tijdens het draven had ik er helemaal last van. Ook heb ik het idee dat de pommel te ver naar achter zit of wijst...ik moet hem naar voren douwen om meer ruimte te krijgen en als ik het zo wil houden moet ik mijn pad ertussen wurmen.

Ik hoop dit probleem te kunnen oplossen door de pommel eruit te halen en het op te vullen met schapen wol (o.i.d)..zo niet dan ben ik toch genoodzaakt een andere baas te zoeken voor de barefoot Huilen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 12:19

geluksvogel schreef:
Ja is het zeker! Jij bent de barefoot verkopen van België? Je hebt wel aparte dingen zeg, heb je nog meer? Schijnheilig

Dit was wel het meest spectaculaire hoor van rare dingen die bij Barefoot lagen , ze weten nu aan wie ze het kwijt kunnen als ze nog eens wat willen proberen , want ik hoef al die rommel niet Tong uitsteken

Bitloos hoofdstelletje-probeersel heeft ze ook nog. Ik heb een idioot dik touw meegenomen , heel zacht , wel grappig ding.

Cowgirl : wat maf !! Heeft de vorige eigenaar soms iets raars gedaan met die pommel...?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:18

Nee...ik kan niet zien dat er bij de vorige eigenaar iets mee gebeurd moet zijn. Ik gooi het dan eerder op een fabrieks fout.
Vandaag niet gereden dus er ook niet naar gekeken.

Ik vind hem zelf beroerder zitten dan de maat 1 die ik eeens geprobeerd heb. Heb ook altijd pech met zadels....in 14 jaar tijd nooit wat goed gehad Boos! en het heeft me behoorlijk wat investeringen gekost iedere keer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:03

Ik heb wel eens een klant gehad die een zadel van iemand anders over had genomen , waar de pommel verkeerd om erin geprakt zat , nog een wonder dat ze het dicht hadden gekregen Knipoog Vandaar.

Heb je dat zadel nog ergens op de foto ?

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 21:45

Nou even een klein verslagje. Ik heb vandaag mijn London bekeken en meegenomen. De vrouw had hem in april 2007 gekocht en er zat een sympanova dekje bij, singel 35, beugelriemen lemetex, stubben beugels of ijslandsebeugels, imperalreiding hoesjes, zelf gemaakte stoffen hoesjes om dat lelijke slijten tegen te gaan en een christ bontje. Voor een super prijs van €500!
Ik dus wezen kijken, ik zie het zadel, nou eigenlijk vrijwel gloednieuw! Helemaal gaaf nog, onderin een klein beetje slijtage door de beugelriemen maar echt minimaal. Dat was het enige. Alles was nog gloednieuw, super netjes. Ik mocht kiezen tussen de 2 beugels en ik kwam er eerst even niet uit, gingen we geld pinnen en we kwamen terug, zegt ze ´´ Ach neem ze maar beide mee, kan je ze goed uittesten´´!! Dus ik had echt alles erbij gekregen voor een prachtige prijs. Ik heb hem dus meegenomen, helemaal blij!

Toen ik thuis was, gelijk naar mijn paardje gelopen. Even snel borstelen en hop erop. Toch maar ff het bontje eronder voor het gevoel en de ijslandse beugels. Mijn paardje voelde lekker aan, lekker ontspannen. Zodra ik een beetje rond had gestapt, ff een drafje gewaagt. Met mijn krappe 50 kg en maatje 36 wist ik wel zeker dat maat 1 goed was voor mij.

Ik voelde gelijk dat de achterkant goed steunde in mijn rug. Dit mistte ik erg bij mijn Cheyenne 2. Zo kreeg ik een extra steuntje in mijn rug. Heerlijk! Tijdens het draven kwam ik toch af en toe tegen de voorpommel. Ik denk dat het deels te maken had met mijn schurende spijkerbroek met vrij grote gulp en mijn jas maar vooral door het bontje. Ik heb zelfs ff snel een galopje gemaakt, ik had al tijden weer niet gereden door ziekzijn dus ze was erg fris en normaal gaat ze echt knoerdhard, nou dit was zo heerlijk. Ik zat in het zadel en kon goed de bewegingen volgen. Ik heb minder dan een heel rondje gedaan maar het zat als een beer. GEWELDIG!

Ik merkte dat ik niet zoveel aan de kniewrongen had, ik heb altijd zonder gedaan maar het voelde af en toe wel lekker. De dikste zaten erop. Ik denk dat ik ze er op laat, of miss de kleine maar ik heb er niet zo veel aan. Maar soms is het toch wel lekker eigenlijk Schijnheilig

Toen ik even op het erf rondstapte, kwamen mijn ouders naar buiten en zeiden dat het toch wel een beetje krap leek. Ik denk dat ik rond de 5 a 6 cm over had. Voor mijn gevoel genoeg. Ik heb toen toch even het bontje eronder uit gehaalt. Toen, het gemopper van mijn paard negerend, nog even erop gegaan en snel een rondje gedraaft en wat bleek?! Ik kwam helemaal niet meer tegen de voorkant aan!! Het bontje was net wat klein waardoor de achterkant hoger kwam te liggen. Nu kwam hij wat lager te liggen en had ik iets meer ruimte. Helemaal toppie!

Ik ben echt helemaal tevreden! Mijn Cheyenne gaat dan maar de verkoop in denk ik maar. Ik heb ook nog de Nevada. Ik ga echt eerst goed testen en dan kijk ik eens goed naar beide zadels maar eigenlijk weet ik het al Haha!

Nog wat opmerkingen: Volgens mij zit er een maat 2 pad onder, hij valt erg ruim, zal morgen eens een foto maken. Dat is wel wat raar. en nog eentje is de singel.. ik heb bij de Nevada en Cheyenne 45 en die vielen vrij groot maar wel goed. De 35 viel harstikke groot uit! Ik had aan beide kanten nog 3 gaatjes over! Ohjee Het gaat nog goed maar ik denk dat ik nog een kleine moet, is die er wel? Tong uitsteken

Nou dit was mijn eerste ervaring met 30 minuutjes rijden. Ik hoop dat jullie er miss iets aan hebben Lachen En het is dus niet klein geworden Tong uitsteken

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 10:33

pmarena schreef:
Ik heb wel eens een klant gehad die een zadel van iemand anders over had genomen , waar de pommel verkeerd om erin geprakt zat , nog een wonder dat ze het dicht hadden gekregen Knipoog Vandaar.

Heb je dat zadel nog ergens op de foto ?

Ik zal het even gaan checken zo...en ik zal een fotootje maken.
*hoopt dat dat ding idd verkeerd en om zit*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:51

Ik heb nog nooit gehad dat er iets niet goed was met de pommel / leren zakje waar de pommel in gaat , volgens mij.... dus het zou wel uniek zijn als er hier iets echt fout zit hoor.

Maarja het blijft mensenwerk natuurlijk en al moet het niet kunnen , je kan nooit 100% zeker zijn dat er toch niet af en toe een eigenlijk niet helemaal goed zadel tussenkomt.... dus ik vermoed dat er niks aan de hand is , maar uitsluiten zou ook weer naïef zijn... ben benieuwd Lachen

Zadel lag ook niet raar vanwege bontjes onder het zadel of tever naar voren of achteren ofzo ?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 00:38

Ik heb gechecked en je had gelijk: de pommel zat gewoon verkeerd en om. Het breedste stuk zat naar voren. Nu heb ik hem omgedraait en toont het al een stuk beter. heb er nog niet op gezeten..misschien morgen even.

foto dus niet gemaakt.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:32

Mooi zadel heb je Cowgirl! Staat Felix goed Lachen

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:15

Wat dom dat hij verkeerdom zat! Hoe krijgen ze dat voor elkaar!

Ik zal vandaag ook eens een foto van mijn zadeltje sturen Haha!

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:07

he bianca! dat is geen troep he! hahah, er zijn mensen die kunst nog altijd mooi vinden!! je weet dat ik er eigenlijk niet vanaf wil he. dusse, die rommel vind ik wel leuk. die grappige halster is wel verkocht (was wel balen voor mij)

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:08

Geluksvogel, ja, ik ben die Belg. die naast Barefoot ook Belebro hoefgel verkoop (RECLAME haha)

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:21

Whaha ja toe maar weer Haha!

Zeg hebben jullie enig idee of je met dat hoofdstel van barefoot ook bitloos kan rijden? En hoe dat dan werkt met bakstukken eraf halen en welke soort (sidepull, touwhalster ed)

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:58

he, er zijn er verschillende die er bitloos mee rijden, ze bevestigen de teugels gewoon aan de ringen, de kleine bakstukjes gewoon met een touwtje of elastiekje vastzetten, zodat het niet klappert, daar de neusriem strak kan, is het een hoofdstel, ze zijn niet gemaakt om er bitloos mee te rijden maar het gaat prima.

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:58

werkt dan meer richting side pull

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:19

Haha , ja kunst , zo kan je het ook noemen Tong uitsteken

Je kunt met het hoofdstel dus eigenlijk alleen net zo rijden als je met een normaal halster doet. Veel mensen vinden dat prims werken , maar er zit een speciale bitloze versie aan te komen die er echt voor bedacht is.

Is nog even afwachten wanneer die precies binnenkomt.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 18:26

OOOH KIJK Haha!

Is die dan ook in nubuck leder en weet je al welke soort? Want ik wilde deze kopen om af en toe bitloos te rijden en af en toe Bv op buitenrit nog soms met bit. Maar als er bitloos aankomt, dan is dan de moeite waard even te wachten en te zien hoe het eruit ziet Haha!