cissie schreef:Inmiddels heb ik een boek besteld nog even wachten totdat ie binnen is.
Als ik enkele reacties zo lees lijkt het alsof het ook voor een groot deel met mindset te maken heeft (?).
Ik heb nadat ik mijn paard gekocht had veel gehad aan een curcus mindfulness....moet eerlijk bekennen in eerste instantie met lichte tegenzin ( leek mij wat zweverig) maar had al snel door dat dit een positieve bijdrage begon te leveren.
Ik heb leren denken in 'beelden' en ' gedachten'...vond dit erg moeilijk omdat ik mij daar in het verleden niet bewust van was en niet mee bezig hield.
Maar voor mijn paard en mij werkt het goed en eenmaal onder de knie kost het geen energie.
Leuk dat je mee komt kletsen toch
!! Welkom! Klinkt handig om in beelden en gedachten te denken! En het idd eeb mindset/denkwijze.
Zelf probeer ik dit ook meer te doen en het helpt echt, maar komt nog niet vanzelf helaas. Al ben ik wel een dromer maar die beelden zijn nog iets te hoog gegrepen

Kan inderdaad zweverig overkomen, maar valt uiteindelijk wel mee. Ik heb ook zelf een mindful coach gehad (werkte wel) en yoga geprobeerd (werkte niet
), en soms moet je stickers zoals 'zweverig' maar gewoon weglaten en het gewoon doen. Heb je een Foto van je paardje
?
Mooie vergelijking met mindfulness inderdaad. Voor mij gaat het vooral om een heel stuk bewustwording en leren vanuit het paard te denken. En dan zijn er nog verkeerd aangeleerde gewoontes die moeten 'slijten'... Daarvoor is handig me bewust te worden van wat, waarom en hoe je dingen doet. Dus voor mij is de theorie en de visie ook erg belangrijk.
hopelijk weten zij dan hoe dit op te lossen? Stel van niet, mag je dan nog steeds geen externe hulp inschakelen?
als mijn dochter een peuterpuber moment heeft en het even niet meer weet en super boos is, dan ga ik op de grond zitten, steek mijn armen uit en dan komt ze heerlijk op schoot kalmeren en is ze binnen no time weer aanspreekbaar 
Maar dat past waarschijnlijk niet in het straatje van de hele denkwijze. Echter is het wel iets waar hij op reageert, waar hij van kalmeert en waardoor ik een stuk fijner met hem kan werken. Vandaag er zelfs op gezeten en ook dat ging goed!
Maar die heeft een excuus ... (al heeft dat op zich helemaal niks met z'n karakter/bang zijn te maken, maar zo kan je het wel makkelijker aan de mensen uitleggen
).