Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:14

ilovespike schreef:
ik meld me aan als mee lezer
ik ben Chantal
13 jaar en wil graag beginnen met VD.
En heb 2 shetjes, Spike en Lieneke, en 2 friezen, Anna en Demi. En rij wel eens op Demi.

VD is wel iets anders dan NH he ;) Ookal wordt het meestal met elkaar gebruikt
Maar welkom :) (als je mag blijven van de anderen tenminste, omdat je bb geen NH doet?)

Borisje

Re: Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:16

Vrijheidsdressuur is iets heeel anders dan NH, NH is totaal geen kunstjes op commando zetten! :))

Joh als je geen NH doet maar het wel wil leren mag je je toch gewoon aanmelden? :D

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:25

Borisje schreef:
Vrijheidsdressuur is iets heeel anders dan NH, NH is totaal geen kunstjes op commando zetten! :))

Joh als je geen NH doet maar het wel wil leren mag je je toch gewoon aanmelden? :D

Ja dat dacht ik ook al :P
Maar ik wist niet of jullie dat goed vonden he, ik vind het wel goed hoor ;)

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:26

ik ook :D

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:33

Ik had het ook niet tegen jou hoor :)) Wees gerust haha

essteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:47

Fijn dat ik welkom ben :) :) :)
Ik ben Esmee steegstra en ik doe ook een beetje tinker ook Natural Horsemanship doen. Dit beetje gaat nog meer worden. Ik lees mee om te leren! :) :) :) :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:35

Welkom essteeg!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 20:45

Sorry zit een beetje onder een steen druk druk druk!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:55

Ik ga dit hier ook even volgen denk ik :)

Mijn naam:
Lisa
Geboortedatum:
03/04/1992

Naam paard:
Legend of Zelda (Zelda)
Geboortedatum:
23/04/2011

Mijn paard is dus nu 2jaartjes jong en ik zou graag deze zomer met haar aan de slag gaan adhv NH :)
Ik heb me recent een boek aangeschaft: 101 Horsemanship oefeningen. Dit omdat ik me er graag in wil verdiepen en hiermee aan de slag mee wil met mijn paardje. De standaard beleefdheidsoefeningen kan ze al: achteruit, hoofd laag voor halster aan te doen, wachten, voetjes geven,... Ook benader ik mijn paard op holistische wijze, wat in mijn ogen ook wat samengaat met NH :)
Daarom dus dat ik hier meevolg en ik hoop wat meer van jullie te kunnen leren en hier terecht te kunnen met mijn vragen en problemen :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 20:57

Dat boek lees ik ook :D
Welkom!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:58

Welkom! Wat een awesome naam heeft jou paard <3

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:01

Ik vind het best een duidelijk en goed boek :) Ben blij dat ik het gekocht heb ;)
Wel jammer dat het geen kleurenfoto's zijn. Hoewel ik de tekeningen wel erg duidelijk vind :j Toch is het nogal een "grijs" boek, letterlijk dan.
Wat ik wel positief vind is dat er instaat welke problemen zich voordoen en hoe je die problemen aan kan pakken :) Ik ga mijn paardje ook aan de hand van oa dat boek zadelmak maken.

@Maureen: Haha, bedankt :D

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:01

http://kellydegeus.nl/
-> Deze site vind ik zeer nuttig als het aankomt op het begrijpen van je paard. Iets wat ook goed van pas komt bij NH lijkt mij :D

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 21:54

xLIESSSx schreef:
Ik vind het best een duidelijk en goed boek :) Ben blij dat ik het gekocht heb ;)
Wel jammer dat het geen kleurenfoto's zijn. Hoewel ik de tekeningen wel erg duidelijk vind :j Toch is het nogal een "grijs" boek, letterlijk dan.
Wat ik wel positief vind is dat er instaat welke problemen zich voordoen en hoe je die problemen aan kan pakken :) Ik ga mijn paardje ook aan de hand van oa dat boek zadelmak maken.

@Maureen: Haha, bedankt :D

Ja inderdaad jammer van die grijstinten. Maargoed dat maakt het boek niet onduidelijk.

RoanOscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:27

Oei, topic valt een beetje naar beneden..
Zal ik dan maar even nog een reactie plaatsen? *D

Ik ben van plan over een tijdje twee sets touwhalsters met neckrope, clips en teugels te bestellen voor mijn paardjes :)
voor Lany, mijn shetje, een paars met wit/paars met beige (ben ik nog niet helemaal over uit) set van Horse Charms: de 'voordeel set'
En voor Oscar, mijn tinkertje, een Indianenset, ook van HorseCharms.eu
Wil graag turquoise met beige, maar dat vind ik zo weinig indianen-achtig lijken :P
Iemand een leuk idee voor de kleuren? :+

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:04

Wat leuk! Ik heb ook een touwhalsterverslaving _O- Weer eens wat anders dan een dekjes verslaving. Horse Charms heeft inderdaad echt mooie en goede halsters. :j

RoanOscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:56

Borisje schreef:
Wat leuk! Ik heb ook een touwhalsterverslaving _O- Weer eens wat anders dan een dekjes verslaving. Horse Charms heeft inderdaad echt mooie en goede halsters. :j

Hahaha zelfde :D
Inderdaad, ik kon eerst niet eens kiezen :+

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 14:56

Haha ik knoop touwhalsters vaak zelf :D

RoanOscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:16

Fry schreef:

Heb ik ook een aantal keer geprobeerd, maar had geen goed touw tot mijn beschikking en ben er nu niet echt meer mee bezig.. Heb wel een crossrope bridle geknoopt voor ze, die zijn gelukkig in 1 keer goed gevallen qua maat :+
Die touwhalsters bleef ik maar opnieuw knopen

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 18:38

RoanOscar schreef:
Fry schreef:

Heb ik ook een aantal keer geprobeerd, maar had geen goed touw tot mijn beschikking en ben er nu niet echt meer mee bezig.. Heb wel een crossrope bridle geknoopt voor ze, die zijn gelukkig in 1 keer goed gevallen qua maat :+
Die touwhalsters bleef ik maar opnieuw knopen

Haha :)

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:53

Heb enkel "gewone" touwhalsters, maar van zodra het weer even kan denk ik dat ik mee eens laat gaan op Horsebeads of Horsecharms, heb op hun site al veeeeel mooie halsters gezien :)

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:05

Ik heb vandaag met neckrope gereden en zonder zadel :) heb gesprongen en hij deed het zeer goed ! Daarna heb ik nog een beetje VD gedaan en vrijspringen <3

RoanOscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:00

SachemLover schreef:
Ik heb vandaag met neckrope gereden en zonder zadel :) heb gesprongen en hij deed het zeer goed ! Daarna heb ik nog een beetje VD gedaan en vrijspringen <3

Klinkt heel leuk! :j

Ik heb heerlijk even gewandeld met alleen een touwtje om de hals van mn paardjes :)
Dan lopen ze altijd heel netjes mee, maar omdat ze niet veel op gras staan nu willen ze soms wel eens naar het gras.. ik kan dit meestal wel voorkomen en tegengaan, maar heel soms trekken ze echt en dan hou ik ze toch net niet tegen.. Toch jammer..

Heb trouwens laatst ook iets gelezen over Liberty Horsemanship, dat is echt helemaal in vrijheid en allemaal uit vrije wil van het paard.. Bijna hetzelde als NH volgensmij, maar nóg wat vrijer en 'vriendelijker' of natuurlijker.. of hoe je het ook wil noemen :p

Sprak me heel erg aan, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat mijn paardjes me echt OVERAL zouden volgen als er bijv. ook eten zou zijn.. :(
Ze lopen altijd achter me aan en kunnen alles ook in vrijheid, maar ookal lijkt dit me heerlijk, ik kan het me niet voorstellen en daar baal ik best van :(

Achja, iemand misschien ervaring hiermee? Meningen?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:26

Ik ken het niet? Heb je ergens een linkje van of een site?

Ik dacht eerst dat je ons bedoelde _O- lijkt erop! Eliberty Horsemanship :Y)

RoanOscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:03

Hahaha lijkt er inderdaad heel erg op :p
ik heb er nergens ecjt een site over gevonden, maar wel via internet (instagram :+ ) mensen gezien die het volgen..
Alles in complete vrijheid en geen fysieke en mentale dwang, je vraagt je paard iets, en het paard doet wat je vraagt omdat hij het graag wil..
Op sommige andere paardenforums (ook buitenlands) staat er wel het een en ander over.
Bijvoorbeeld over hoe je kan beginnen met 'oefenen' dat je paard zelf naar je toe komt, omdat hij graag bij je wil zijn en zich bij jou veilig voelt. En vanuit daar kun je steeds verder gaan waarna je uiteindelijk alles in totale vrijheid kan doen.
Ook als er eten of wat dan ook is, het paard verkiest jou boven iets anders, en dat mijn paardjes alles met mij doen verkiezen boven eten lijkt mij nou net een beetje te ver gezocht..

Alhoewel ik het echt heerlijk zou vinden :j