henny_w schreef:Ik vaccineer bijv. niet meer vanwege alle rotzooi die erin zit. Zoals oa. kwik. Ook heeft geen van beide paarden een chip. Mijn echtgenoot werkte in het bedrijf waar de onderzoeken en tests gedaan zijn voor de chips, voordat ze hier in de paarden moesten. Hier komt dus echt geen chip in welk dier dan ook.
Om bovenstaande redenen ben ik dus gestopt met de wedstrijdsport. Ergens moet je soms keuzes maken.
Ik ben ervan overtuigd dat we door veelvuldig vaccineren de natuurlijke weerstand van het paard op een kunstmatig peil houden terwijl hun eigen weerstand eigenlijk hoger ligt.
Je leest tegenwoordig ook steeds meer over entingen tegen droes. Maar de garantie dat ze dan geen droes kunnen krijgen is er niet.
Nou voor mij geen droesvaccinatie.
Ik doe geen wedstrijdsport. Maar ik wil wel met mijn paarden ergens kunnen komen zonder vals aangekeken te worden, dus ik heb ze dit jaar maar weer gevaccineerd, ook al ben ik niet vóór.
Er is namelijk droes via nieuwe paarden binnengekomen en de stalhouder heeft laten vallen dat ze strenger op willen treden en vaccineren gezamelijk wil gaan doen bijv.
Ik vind het heel, heel erg dat ik door fouten van andere mensen zelf de dupe word op deze manier maarja.
Ik heb zelf nog geen eigen boerderij dus ik moet me aanpassen. Ik heb al zoveel vrijheid op deze stal.
Een chip komt er ook niet in. Ik heb er wel wat moeite voor moeten doen maar nee. In mijn maatje die ik al 18 jaar heb, komt geen chip, alsof het een ding is.
Jannepauli schreef:LEES JE NIET? Ik val je toch niet aan? Doe ff normaal zeg.
Tssk ik schreeuw toch niet. Maar ik zeg net, een deken komt er niet op omdat ie ze sloopt en ik zie het nut er niet van in. En dan bedoel ik zéker geen winterdeken. Of nog erger, 3 winterdekens. Roze
Nee ze staan zo lang mogelijk buiten en ik zie geen nut van een deken, als het tegen de kou moet, dan is het bij mijn paard nutteloos.
Kymalin schreef:@Nicolletje; zie mijn post hierboven...
Ja als de tijd daar is en de dreiging hoog (ik denk aan een zwerm vliegen boven mijn wei), dan valt het weer te proberen misschien. Maar ik zie er nu het nut niet van in. Er zijn bij ons ook geen horzels verder (dat vind ik wel erg namelijk).