[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:05

hihihi ik had je foto's al gezien opt nh forum Lachen
Wat fijn dat esther weer helemaal de oude is!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:38

Mooie foto Timbers! Fijn dat je je paardje nog wat langer bij je kunt houden Ja.

Zeg, is iedereen die zich op de eerste pagina's heeft gemeld met de noorderzon vertrokken ofzo Haha! ?!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:53

@ ariin.. ik heb je artikel gelezen.. ik ken het al.. het denk ik gebaseerd op een belgische website..
Jammer dat er nog nooit een lange termijn onderzoek met percentages is gedaan.. dat zou een hoop mensen overtuigen van je gelijk..
@ timbers.. ik snap dat je blij was met de hoefzweer.. paardje ziet er nog goed uit voor haar leeftijd..

Het is hier enorm stilgevallen.. dat is toch meestal zo met HK topics..

Pablo en ik hebben net weer een kwartiertje grondwerk gedaan.. heel simpel.. wegstappen en stoppen en achter mij blijven.. dat blijft hij moeilijk vinden.. Ook het van me afsturen en terugkomen ging goed vandaag.. ben helemaal trots op mijn ventje
ook het vaststaan nog even geoefend. want pablo staat bijna nooit vast.. bij het poetsen staat hij los.. ik moest echt op zoek naar zijn stalhalster.. vastzetten aan zijn touwhalster zie ik niet zitten..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:56

Dani, nee hoor, ben er nog steeds, maar ik geef eerlijk toe dat ik niet goed ben in HK topics. Knipoog
Ik hou het niet bij, zit soms te weinig achter de laptop (ja, haha, dat kan ook Knipoog ) en ik ben iemand die het liefst wel alles bijhoudt, maar het lukt me gewoon niet (heb nog meer dingen te doen in het leven Haha! ).

Maar hier ben ik effe enne..... Alles goed hier. En met jullie ook??? Lachen

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:01

@Twiggy2008: Dit is mijn eerste ervaring met een HK topic, haha. Maar ik begrijp wat je bedoelt, hoor, in de weekenden ben ik bijvoorbeeld sowieso nooit online, ik schrik me erna altijd helemaal dood wat ik allemaal bij te lezen heb Haha! ! Gelukkig maar dat we nog meer te doen hebben, het zou toch niet goed zijn wanneer ons leven alleen maar uit bokt zou bestaan!!

Hier ook alles goed Ja Haha! !

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:05

Hahaha Haha! , fijn te lezen dat het goed gaat met jullie!!! Lachen Ja

Ja, ik hou het allemaal gewoon niet bij, kan er niets aan doen. Daarbij zit ik vaak nog allerlei andere dingen te doen als ik op bokt zit, de was opvouwen, de droger uitruimen, kindje vraagt aandacht of wil een knuffel of wil dat ik een verhaaltje lees, mijn andere huisdieren verzorgen, even een potje thee zetten, koekje erbij, je kent het wel.... Haha!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:45

Jeetje ik hou het ook niet meer bij hoor!
Wens jullie veel succes verder!
Wil even vertellen dat ik gister lekker heb gereden zonder teugels alleen met benen sturen en dat doet ze super goed hahaha. Was voor het eerst dat ik het probeerde.
Ga het zeker vaker doen.
Nou mensen kom af en toe even langs maar meer zit er niet in voor mij!
Groetjes aan alle doeiiiiiiiiiiiiiii

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:33

En ik houd het ook nog steeds niet bij. Daarbij ging het een tijdje over Parelli en daar kan ik niet over meepraten Knipoog
Ik houd me wel bezig met grondwerk, maar niet op de Parelli-manier (geloof ik, ik weet niet hoe dat werkt)

Timbers, wat een leuke foto van je paard! Fijn dat je toch geen afscheid van haar hoefde te nemen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:39

hey ik kom weer even langswaaien Haha!
Het is best wel rustig geworden hier! Is idd meestal zo met HK topics. Dus wie weet ga ik dit bij houden (ben er ook in het weekend nooit), lijkt me wel erg gezellig. Merk in mijn omgeving toch dat weinig mensen snappen waar ik mee bezig ben... nou ze gaan nog versteld zijn van mij en rocky hoop ik!! En jullie begrijpen het iig Haha!
Kom ik gelijk op het topic van airiin: die tekst is nou juist waardoor ik ineens ben gaan twijfelen aan het "3 jaar = inrijden" idee. Ik zit best wel in het "traditionele" wereldje en daar is dit dus heel normaal. Nu ik er zelf totaal anders over denk, bedenk ik me pas dat het me nooit lekker heeft gezeten. Ik heb meegeholpen aan meerdere paarden, met name het longeerwerk e.d. en sommige ook onder zadel maar ik had er altijd wel wat moeite mee. Gebrek aan kennis sowieso (was altijd onder begeleiding daardoor en heb er wel superveel van geleerd) maar er zat altijd een stemmetje die het er niet mee eens was. Nu weet ik pas dat ik altijd al het gevoel heb gehad dat het te snel en te jong was.... Met name te snel vind ik nu. Hup zadel erop en de volgende dag er zelf op... en wij hebben dan nog altijd wat extra tijd genomen dan "normaal" is. Wat meer naar het paard geluisterd. Nou zo ga ik het met rocky zeker niet doen! Laat mij maar nog 2 jaartjes lekker "doorkl*ten" met hem, bevalt hem en mij veel beter! Laat hem maar lekker mij volledig vertrouwen, verkeersmak zijn, al lekker getraind enzo voordat ik er met mn dikke kont op stap! Gaat nog rare reacties krijgen denk ik.... maar dat kan me niet schelen!
Zitten jullie allemaal hier ook mee of heb ik gewoon pech?

Een touwhalster kan ik trouwens ook niet mee rijden... heb ook een CRB geprobeerd maar dat was ook geen succes. Terwijl ik nu rijd met een harry's horse hoofdstel, zelfde principe als de crb! Maar de release vind ik niet echt soepeltjes dus een nieuwe moet op den duur nog komen. De marylot lijkt mij echt geweldig! Met name de mogelijkheid voor zowel kruislings (wat bij twan echt optimaal werkt) als sidepull! Dan kan ik ze voor beide paardjes gebruiken want ik weet dus nog niet wat Rock bevalt...

@timbers: gave foto! fijn dat het toch een hoefzweer was!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:08

Zwerte schreef:
hey ik kom weer even langswaaien Haha!
Het is best wel rustig geworden hier! Is idd meestal zo met HK topics. Dus wie weet ga ik dit bij houden (ben er ook in het weekend nooit), lijkt me wel erg gezellig. Merk in mijn omgeving toch dat weinig mensen snappen waar ik mee bezig ben... nou ze gaan nog versteld zijn van mij en rocky hoop ik!! En jullie begrijpen het iig Haha!
Kom ik gelijk op het topic van airiin: die tekst is nou juist waardoor ik ineens ben gaan twijfelen aan het "3 jaar = inrijden" idee. Ik zit best wel in het "traditionele" wereldje en daar is dit dus heel normaal. Nu ik er zelf totaal anders over denk, bedenk ik me pas dat het me nooit lekker heeft gezeten. Ik heb meegeholpen aan meerdere paarden, met name het longeerwerk e.d. en sommige ook onder zadel maar ik had er altijd wel wat moeite mee. Gebrek aan kennis sowieso (was altijd onder begeleiding daardoor en heb er wel superveel van geleerd) maar er zat altijd een stemmetje die het er niet mee eens was. Nu weet ik pas dat ik altijd al het gevoel heb gehad dat het te snel en te jong was.... Met name te snel vind ik nu. Hup zadel erop en de volgende dag er zelf op... en wij hebben dan nog altijd wat extra tijd genomen dan "normaal" is. Wat meer naar het paard geluisterd. Nou zo ga ik het met rocky zeker niet doen! Laat mij maar nog 2 jaartjes lekker "doorkl*ten" met hem, bevalt hem en mij veel beter! Laat hem maar lekker mij volledig vertrouwen, verkeersmak zijn, al lekker getraind enzo voordat ik er met mn dikke kont op stap! Gaat nog rare reacties krijgen denk ik.... maar dat kan me niet schelen!
Zitten jullie allemaal hier ook mee of heb ik gewoon pech?

Een touwhalster kan ik trouwens ook niet mee rijden... heb ook een CRB geprobeerd maar dat was ook geen succes. Terwijl ik nu rijd met een harry's horse hoofdstel, zelfde principe als de crb! Maar de release vind ik niet echt soepeltjes dus een nieuwe moet op den duur nog komen. De marylot lijkt mij echt geweldig! Met name de mogelijkheid voor zowel kruislings (wat bij twan echt optimaal werkt) als sidepull! Dan kan ik ze voor beide paardjes gebruiken want ik weet dus nog niet wat Rock bevalt...

@timbers: gave foto! fijn dat het toch een hoefzweer was!

Ik merk dat hier ook hoor... Mijn paard wordt binnenkort 6 jaar en 'k krijg altijd de commentaar: straks is je paard 6 en loopt die nog maar als een 3-jarige.
Maar echt, dat kan me niets schelen... Ze is nu enkel goed verkeersmak. We hebben vooral buiten gereden afgelopen jaar en ik denk dat ik hooguit 2 keer in de piste gereden heb... (nuja heeft ook veel te maken met m'n blessure).
Ik vind het ook niet zo prettig met touwhalster te rijden. Ik rij enkel met touwhalster voor m'n pushing passenger enz te oefenen. Wil ik buiten rijden of in de piste wat dressuurmatig rijden dan gebruik 'k het bit of crosslink systeem van m'n marylot hoofdstel.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:11

@ Timbers: superleuke foto! En gelukkig was het een hoefzweer en niet iets ergers...

@ Zwerte: Ik kwam het artikel tegen op een site ergens, en ik was wel benieuwd wat de '3 jaar is inrijden' afdeling van Bokt daar over te zeuren had. Als ik een jonkie had gehad, was ik lekker op zn 3,5ste begonnen met gymnastiserend grondwerk en allemaal leuke spelletjes. Dat artikel heeft me wel aan het denken gebracht, ook aan mijn eigen paardje. Die is 10 en loopt behoorlijk te modderen met van alles.

Ik kom er net vandaan trouwens, paardje en modder Tong uitsteken ik heb zo'n harde hagelbui op mijn kop gehad op de heenweg dat ik zweer dat er deuken in mijn hoofd zitten Bloos! niet gezellig meer. Toen ik bij paardje kwam was het inmiddels al weer helemaal opgeklaard en zat ik te bibberen met mn zeiknatte kleren Nagelbijten / Gniffelen
Vandaag heb ik eens even wat paardenyoga gedaan, mevrouw blijkt van alles te willen doen voor snoepjes dus ze mocht mooi haar snuf tussen haar benen steken, snuf naar haar bekken buigen enzovoorts. Verder nog opgezadeld (ze bleef gewoon staan grazen Bloos! het boeide haar geen zak meer!) en nog even gestapt en klein stukje gedraafd (en dat ging goed! joehoe!) Ik zou eigenlijk les hebben maar ik was te laat Bloos dus nu heb ik het maar verplaatst naar zaterdag. Ben wel benieuwd wat lesgeefmens mij nog meer kan leren, Roxy begint zich behoorlijk te vervelen tijdens het grondwerken zo langzamerhand.
De yoga vond ze wel leuk trouwens! Ik ga eens even kijken wat ik nog meer voor oefeningen kan doen, ik heb nu dus buigen voor een snoepje gedaan en haar voorbenen opgetild bij haar knieen en naar voor getrokken, wat sommige mensen ook doen na het aansingelen. Weet iemand nog wat meer rek- en strekoefeningen?

Anyway, ik stap nu snel onder de douche voordat de pizzameneer langskomt Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:12

tja ik ben gelukkig niet iemand die zich snel wat aantrekt van commentaar, ben op verschillende gebieden altijd al een buitenbeentje geweest en ach kan dr echt niet mee zitten.
Ben wel erg benieuwd of mensen het nu van mij over gaan nemen, nu ik toch echt meer "natural" begin te worden...

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:31

Laten we hopen van wel, Zwerte Knipoog Gewoon lekker je gang blijven gaan. Laat die andere mensen maar zeuren, je mag toch zeker zelf weten hoe je met je paard omgaat? Ik kreeg ook superveel commentaar op mijn vorige manege, vooral op mijn zadel. Dat moest ik toch echt absoluut niet doen, blablabla. Toen ze zagen hoe het met mijn paardje ging, wilden ze het zadel ineens allemaal testen Nagelbijten / Gniffelen

Ben daar weggegaan omdat ik meer weidegang zocht voor Roxy, maar anders was ik daar mooi gebleven. Paardje had het daar verder goed, afgezien van meer dan 20 uur per dag in de box staan Scheve mond

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:38

vorige week heb ik op stal een discussie gehad met een meisje die beweerde dat haar paard geen weidegang nodig had, omdat ze het niet gewend is..
ben op den duur maar gestopt, want het leek echt wel of ze een bord voor haar kop had.. ze was niet van haar standpunt af te krijgen.. alsof het paard het leuk vind om 23 uur per dag in een box te staan, en een uurtje gereden te worden..
ik vind het zo sneu voor dat paardje..
Later bleek dat ze de 30 euro voor weidegang te duur vond.
echt ongeloofelijk, zulke mensen..

edit: mega typo verwijderd..
Laatst bijgewerkt door Olikea op 16-10-08 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:48

Ik krijg ook altijd commentaar, maar het meest gehoorde commentaar is dat men denkt dat ik niet werk met mijn paarden, omdat ik er niet op rijden kan, of de vraag wanneer ik nu eindelijk een echt paard koop. Mijn standaard antwoord is dan, als ik meer geld heb dan ik uit kan geven, want die echte paarden (die tradiotionals bedoelen) hebben zo vaak klachten, dat ik daar een geldbuidel bij wil krijgen.

Over het latere inrijden/ aanspannen. Mijn ruin is nu 6 jaar en sinds zijn 4e is hij pas zwaarder geworden in zijn bespiering, hij loopt al 3,5 jaar aan de dubbele lijnen, verder hebben we vooral veel gewandeld en getut en dat doen we nog steeds. Sinds een jaar staat hij voor de kar en in totaal heeft hij daar nu 20 keer voor gelopen. Verder lekker rustig aan opbouwen en nu mag hij van mij echt aan de slag, hoewel het grondwerk heel belangrijk blijft.

Mijn merrie is 3,5 en daarmee ben ik nu de basis aan het oefenen, stemcommando's en wijken voor druk.

Mijn veulen oefent al stiekum mee.

Ik heb vandaag een officieele brief gekregen, mijn weide ligt in het voorkeurstraject van de buitenring en ik wordt nog gebeld over de verkoop ervan aan de provincie, bah. Ik wist dat dit ooit zou gaan komen, maar ik baal ervan. Eigendom is ook niks waard als de overheid er plannen mee heeft. Ik had het met mijn verzorgster er nog over dat ik me echt niet terug zie keren naar het pensionstal wereldje, waar ik sinds 6 jaar niets meer mee van doen heb. Dus ik ben benieuwd hoe ik er uit ga komen met de provincie.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:49

@ FitzChivalry: dat soort mensen mogen ze van mij ook in een box stoppen! Kunnen ze zelf eens ervaren hoe het is.. En dan zijn mensen nog kleiner en een stuk luier dan paarden Tong uitsteken

@ Airiin: yoga voor snoepjes daar is mijn paard ook dol op! Hij wordt er alleen zo schooierig van, dus probeer hem nu met behulp van de clicker het commanda 'niet eten' aan te leren, dat valt nog niet mee Tong uitsteken
Andere oefeningen die je kunt doen is de benen naar voren en achteren en dan heel voorzichtig draaiende bewegingen maken, linksom en rechtsom. Of op een hoog krukje gaan staan en je paard dan het snoepje hoog uit je hand laten pakken (als een giraffe zeg maar Knipoog ) Meer oefeningen weet ik ook niet. Ik zou graag nog een cursus paardenmassage oid willen doen. Lijkt me heel leuk Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:51

jeetje das wel heel erg bord voor de kop! Wat weidegang betreft zit "mijn omgeving" wel een beetje in het grijze gebied want zelfs de manege waar ik rijd komen de paarden veel buiten! Maar in de winter dan weer niet, wat ik weer erg jammer vind... het paard wat ik daar eigenlijk elke week rijd is in de winter ook echt minder vrolijk dan in de zomer... Mijn paardjes blijven lekker buiten staan (nu vanwege medische redenen dan niet) en ik blijf zeker lekker mn eigen ding doen! Het is de bedoeling dat Rock oud mag worden bij mij dus we hebben nog een heel leven samen!! En ik heb ook niet de behoefte om erop te stappen trouwens, ik vermaak me al prima met op de grond spelen met hem!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:55

Ik ga binnenkort naar een clinic paardenosteopatie en massage, deze wordt gegeven door de osteopaat van het belgische olympisch team.. weet zijn naam nu even niet zo snel.. pablo mag ook mee, dus kunnen we samen aan de slag..
zowiezo vind ik het een goede ervaring voor hem om eens op vreemd terrein te komen, en in contact te komen met andere mensen en paarden..
Ik zal zeker verslag uitbrengen daarvan..

@ diphranil Ik zal haar morgenavond eens een paar uur in de wc opsluiten.. is wel de goeie verhouding denk ik..

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:59

FitzChivalry schreef:
@ diphranil Ik zal haar morgenavond eens een paar uur in de wc opsluiten.. is wel de goeie verhouding denk ik..

Hahahaha strak plan! En dan wel nadat er een grote boodschap is gedaan en vooraf zorgen dat de wc verstopt is. Beetje ammonia er in Duivel LOL

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:00

Ik ben er ook nog steeds en lees her en der iets bij, maar ook ik ben er vreselijk slecht in, al vind ik het wel erg leuk!
Maar dan is het gewoon nét ff te druk om zo;n topic goed bij te houden... ik doe mn best Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:04

_rosita_ volgens mij doet iedereen gewoon zn best, dus blijf dr lekker bij! Het zal nog wel iets afzakken, gebeurd meestal met die HK's.
Nu heb ik alle tijd voor bokken wegens mn revalidatie (lees: op mn reet zitten voor 6 weken minimaal...zucht...) maar straks hou ik dit ook niet optimaal bij... maar ach af en toe een reactie is toch ook leuk?

opsluiten op de wc is een mooie actie! Dan wel 23 uur he en niet maar een paar uurtjes! krijgt ze 2 keer een droge boterham en een glaasje water erbij.

@FC (mag ik je afkorten tot FC?): klinkt als een erg interessante clinic! Ben erg benieuwd naar het verslag!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:19

sonjim schreef:
Ik heb vandaag een officieele brief gekregen, mijn weide ligt in het voorkeurstraject van de buitenring en ik wordt nog gebeld over de verkoop ervan aan de provincie, bah. Ik wist dat dit ooit zou gaan komen, maar ik baal ervan. Eigendom is ook niks waard als de overheid er plannen mee heeft. Ik had het met mijn verzorgster er nog over dat ik me echt niet terug zie keren naar het pensionstal wereldje, waar ik sinds 6 jaar niets meer mee van doen heb. Dus ik ben benieuwd hoe ik er uit ga komen met de provincie.

Balen zeg Boos!
Wij moeten in 2012 ook weg Verdrietig het moet natuurgebied worden waar onze stal staat en paarden zijn geen natuur......de stal zou kunnen blijven staan maar dan raken we de wei, de bak en de paddock kwijt.....tja dan blijft er weinig over.
Echt zwaar k** want ik zou ook niet meer terugkunnen naar een gewone pensionstal....buiten dat ik mijn paarden niet meer 24/7 op een stal wil hebben staan krijgen we van de boer waar ik sta zoveel vrijheid dat ik kan doen en laten wat ik wil.
Op sommige stallen mag bijv. geen paard los in de bak....hoe zou ik dan liberty werk kunnen oefenen Verward

Nou ja we zien het wel en ergens hopen we dan we toch een strookje wei en de bak kunnen behouden naast de stal, dan hoeven we alleen voor de zomer op zoek naar weidegang waar ze 24/7 kunnen staan een paar maanden en dan in de winter gewoon weer hier terug. Het is een heel fijn plekkie......niet luxe en alles is wat oud maar we staan er gewoon fijn Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:23

dat bericht heb ik helemaal overheen gelezen!
Jeetje wat naar zeg, je hebt idd weinig te zeggen als de overheid er plannen mee heeft... hopen dat je wat anders kan vinden want pensionstalling lijkt mij echt vreselijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:28

Als ik dat allemaal zo lees ben ik des te blijer met de plek waar mijn paard staat. Ik sta gelukkig ook niet op een grote pensionstal, ik heb maar 1 stalgenootje. En alles is daar prima geregeld, ik mag bijna alles zelf bepalen maar de staleigenaresse let wel goed op de paarden en onderhoudt de boel goed.

Verder krijg ik juist vaak leuke/geinteresseerde reacties op het hele 'natural' gebeuren. Soms wel eens rare blikken/reacties van mensen van een dressuurstal in de buurt, maar ik kijk net zo raar naar hen dus dat boeit niet Clown

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:32

als ik dat zo lees ben ik ook héél erg blij met waar ik sta. Ik deel de wei met nog 2 andere vrouwen en hun paarden. En hoewel het bij ons héél erg basic is, vind ik het gewoon héél erg leuk!