Wat fijn dat esther weer helemaal de oude is!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
?!
) en ik ben iemand die het liefst wel alles bijhoudt, maar het lukt me gewoon niet (heb nog meer dingen te doen in het leven
).
! Gelukkig maar dat we nog meer te doen hebben, het zou toch niet goed zijn wanneer ons leven alleen maar uit bokt zou bestaan!!
!
, fijn te lezen dat het goed gaat met jullie!!!

Zwerte schreef:hey ik kom weer even langswaaien
Het is best wel rustig geworden hier! Is idd meestal zo met HK topics. Dus wie weet ga ik dit bij houden (ben er ook in het weekend nooit), lijkt me wel erg gezellig. Merk in mijn omgeving toch dat weinig mensen snappen waar ik mee bezig ben... nou ze gaan nog versteld zijn van mij en rocky hoop ik!! En jullie begrijpen het iig![]()
Kom ik gelijk op het topic van airiin: die tekst is nou juist waardoor ik ineens ben gaan twijfelen aan het "3 jaar = inrijden" idee. Ik zit best wel in het "traditionele" wereldje en daar is dit dus heel normaal. Nu ik er zelf totaal anders over denk, bedenk ik me pas dat het me nooit lekker heeft gezeten. Ik heb meegeholpen aan meerdere paarden, met name het longeerwerk e.d. en sommige ook onder zadel maar ik had er altijd wel wat moeite mee. Gebrek aan kennis sowieso (was altijd onder begeleiding daardoor en heb er wel superveel van geleerd) maar er zat altijd een stemmetje die het er niet mee eens was. Nu weet ik pas dat ik altijd al het gevoel heb gehad dat het te snel en te jong was.... Met name te snel vind ik nu. Hup zadel erop en de volgende dag er zelf op... en wij hebben dan nog altijd wat extra tijd genomen dan "normaal" is. Wat meer naar het paard geluisterd. Nou zo ga ik het met rocky zeker niet doen! Laat mij maar nog 2 jaartjes lekker "doorkl*ten" met hem, bevalt hem en mij veel beter! Laat hem maar lekker mij volledig vertrouwen, verkeersmak zijn, al lekker getraind enzo voordat ik er met mn dikke kont op stap! Gaat nog rare reacties krijgen denk ik.... maar dat kan me niet schelen!
Zitten jullie allemaal hier ook mee of heb ik gewoon pech?
Een touwhalster kan ik trouwens ook niet mee rijden... heb ook een CRB geprobeerd maar dat was ook geen succes. Terwijl ik nu rijd met een harry's horse hoofdstel, zelfde principe als de crb! Maar de release vind ik niet echt soepeltjes dus een nieuwe moet op den duur nog komen. De marylot lijkt mij echt geweldig! Met name de mogelijkheid voor zowel kruislings (wat bij twan echt optimaal werkt) als sidepull! Dan kan ik ze voor beide paardjes gebruiken want ik weet dus nog niet wat Rock bevalt...
@timbers: gave foto! fijn dat het toch een hoefzweer was!
ik heb zo'n harde hagelbui op mijn kop gehad op de heenweg dat ik zweer dat er deuken in mijn hoofd zitten
niet gezellig meer. Toen ik bij paardje kwam was het inmiddels al weer helemaal opgeklaard en zat ik te bibberen met mn zeiknatte kleren 
het boeide haar geen zak meer!) en nog even gestapt en klein stukje gedraafd (en dat ging goed! joehoe!) Ik zou eigenlijk les hebben maar ik was te laat
dus nu heb ik het maar verplaatst naar zaterdag. Ben wel benieuwd wat lesgeefmens mij nog meer kan leren, Roxy begint zich behoorlijk te vervelen tijdens het grondwerken zo langzamerhand.
Gewoon lekker je gang blijven gaan. Laat die andere mensen maar zeuren, je mag toch zeker zelf weten hoe je met je paard omgaat? Ik kreeg ook superveel commentaar op mijn vorige manege, vooral op mijn zadel. Dat moest ik toch echt absoluut niet doen, blablabla. Toen ze zagen hoe het met mijn paardje ging, wilden ze het zadel ineens allemaal testen 

) Meer oefeningen weet ik ook niet. Ik zou graag nog een cursus paardenmassage oid willen doen. Lijkt me heel leuk
FitzChivalry schreef:@ diphranil Ik zal haar morgenavond eens een paar uur in de wc opsluiten.. is wel de goeie verhouding denk ik..
LOL
sonjim schreef:Ik heb vandaag een officieele brief gekregen, mijn weide ligt in het voorkeurstraject van de buitenring en ik wordt nog gebeld over de verkoop ervan aan de provincie, bah. Ik wist dat dit ooit zou gaan komen, maar ik baal ervan. Eigendom is ook niks waard als de overheid er plannen mee heeft. Ik had het met mijn verzorgster er nog over dat ik me echt niet terug zie keren naar het pensionstal wereldje, waar ik sinds 6 jaar niets meer mee van doen heb. Dus ik ben benieuwd hoe ik er uit ga komen met de provincie.
het moet natuurgebied worden waar onze stal staat en paarden zijn geen natuur......de stal zou kunnen blijven staan maar dan raken we de wei, de bak en de paddock kwijt.....tja dan blijft er weinig over.