[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:52

Ik ken dat hoor! Bah als de wekker gaat denk ik altijd weer: Nee, kan niet waar zijn, u nog niet!!! Aan de andere kant vind ik het, als ik er één keer ben, ook hartstikke gezellig. Zomers als ik Jerry naar het land breng (ben bijna altijd de eerste) wordt ik van alle kanten begroet, alle geiten beginnen te blaten en vervolgens hinnikende paarden. Jerry loopt als een veulen naast de fiets te hupsen (beetje honger natuurlijk) terug naar het land. Één keer in het land galoppeerd hij keihard naar de anderen om te zien of niet iemand op het lekkerste stukje gras loopt waar hij zou willen eten, neemt een hap en kijkt nog 1x om. Dat vind ik zo'n relaxed begin van m'n dag...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:39

het promotie onderzoek van Machteld v.Dierendonck is nu op de radio (Machteld zelf, radio 2)
een collega van me die niets met paarden heeft, had het er gisteren over, het heeft in 1 of andere krant gestaan.
Mijn collega's waren stomverbaasd, iedereen dacht dat een paard een solitair levend dier is, dat alleen in een hok moet dient voor gebruik door de mens..... toen ik zei dat de uitkomsten van dat onderzoek mij niets verbazen en dat ik mijn paard natural probeer te houden, vielen ze helemaal van hun stoelen..... het onderwerp PAARD is een nono bij mij op het werk, maar als er een ander over begint, mag ik ook wel iets zeggen, vind ik

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:41

er stond een vet artikel in de volkskrant van die dame die gepromoveerd is op kuddegedrag van paarden en dat het beter voor ze is om te kunnen knuffelen en dat isoleercellen niet zo best zijn.

Jullie weten wel van dat voorpagina artikel op bokt, dat meteen weer een soort brandstapel werd

Ik heb het aan de boer laten lezen die riep meteen 'zie je wel we hebben gelijk'

*edit*

Smurf typt net iets over de radio

Het gaat goed in NL, we komen er wel!!!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:42

*citroentje* Smurf, ik was ook net aan het typen over dame dierendonck

misschien moet ik mijn aanbidder, meneer-springstal-met-teveel-geld-en-isoleercellen dat maar onder zijn neus duwen heeft de date waar ik ingeluisd ben misschien toch nog zin, niet voor mezelf dan maar voor zijn paarden

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:43

ik ben blij dat ze ermee de media in gaat en dat het niet in een hoekje wordt weggestopt......

ik verwacht niet echt dat er iets gaat veranderen hoor....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:45

Vast niet, maar blijkbaar zorgt het er wel voor dat mensen die niks met paarden hebben hun beeld bijstellen. Dat is toch iets

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:46

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:46

Leken begrijpen vaak sneller dat NB, NH en natural houden van paarden wel werkt. Een leek heb ik in 1 minuut overtuigd, ze zien meteen de logica van NB in....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:49

Een leek heeft er ook niets mee te verliezen....

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:49

Het stond idd in de Volkskrant, mijn vader kwam ermee aanzetten
ER stond idd niets in het artikel wat me verbaasde, mijn vader daarentegen, die niets met paarden heeft vond het een leuk artikel

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:51

de Volkskrant van zaterdag j.l.? Dan ga ik die even vragen op school.... die hebben ze vast nog wel ergens

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:54

smurf schreef:
de Volkskrant van zaterdag j.l.? Dan ga ik die even vragen op school.... die hebben ze vast nog wel ergens

mijn pappie heeft het ook voor me uitgeknipt, hij weet hoe ik erover denk. Regelmatig zit ik te stuiteren tijdens het eten over hoe sommige 'rellen' hier op bokt verlopen en hoe koppig mensen zijn.

"Mijn paard vindt het wel fijn om in een isoleercel te staan, 's middags staat hij al bij het hek en kan niet wachten totdat hij zijn box in mag"

Ja vind je het gek als ie de hele dag geen vreten heeft en zijn box de plek is waar hij gevoerd wordt....

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:56

smurf schreef:

Ja die van zaterdag. Ga er maar aan staan, het is een hele dikke krant

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:57

Raar dat mensen het gewoon niet inzien of in willen zien hè? Je stopt je hond toch ook niet de hele dag in een bench? (althans, ik niet).

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:58

bij ons staan sommigen al het hek eruit te rammen als ze mijn auto horen/zien: zodra de boer gevoerd heeft, haal ik ze binnen tegenwoordig, tenzij een ander me voor is..... maar het maakt niet uit wannneer ik kom, als ik 's morgens kom, doen ze het ook....

ik hoef niet die hele krant, alleen het artikel

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:58

Ik hoopte hiermee ook de boer onder ogen te laten zien dat 2x per dag een plakje hooi wel goed bedoeld is, maar dat ze eigenlijk de hele dag moeten kunnen knabbelen. Nu knabbelen ze de rest van de dag op de schuur, hekken, paaltjes, planken etc....

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:59

smurf=eten

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:01

Arabesk schreef:
Ik hoopte hiermee ook de boer onder ogen te laten zien dat 2x per dag een plakje hooi wel goed bedoeld is, maar dat ze eigenlijk de hele dag moeten kunnen knabbelen. Nu knabbelen ze de rest van de dag op de schuur, hekken, paaltjes, planken etc....

Ja, maar dan wel de hele dag normaal hooi!! Onze boer voert kuil (vinden ze lekker hoor, daar niet van) en ook daar kunnen ze behoorlijk zwaar van worden als ze dit de hele dag kunnen eten!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:04

we kunnen het nog helemaal horen, ze presenteert het vanmiddag:
Citaat:
19-04-2006, 14:30 uur , Academiegebouw, Domplein 29, Utrecht.

Machteld van Dierendonck, Diergeneeskunde
Proefschrift: The importance of social relationships in horses

het is geen kuil , het is vordrooghooi, kuil is veel zuurder en natter. Die ene foute baal van de winter, waar Kenzo en Kelly koliek van hadden, dat was kuil, die zat nog in de persmachine en kwam niet van land van Klaas...... echte kuil stinkt verschikkelijk, hebben we in Baarle wel eens gehad....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:10

die nieuwe mevrouw (van de haf met veulen) voert hooi, haar paarden mogen geen rommel.... we hebben van de week dat hooi eens bekeken en eraan geroken en gevoeld en dat is nog véél eiwitrijker dan wat Klaas voert, het is eerste snee hooi uit het buitenland, ruikt zo lekker dat ik er zelf honger van krijg, maar zooooo link om aan paarden te voeren, daar ben ik vroeger zo vaak mee op m'n bek gegaan... tot ik een leuke cursus ging doen over paardenhouderij die zowat helemaal over hooi,gras en weidebeheer ging, nu weet ik precies wat ik wel en niet kan voeren.....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:11

hooi moet droog en dor zijn, als je zin krijgt om er thee van te zetten moet je het nog een jaartje laten liggen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:14

IMJ schreef:
Ja, maar dan wel de hele dag normaal hooi!! Onze boer voert kuil (vinden ze lekker hoor, daar niet van) en ook daar kunnen ze behoorlijk zwaar van worden als ze dit de hele dag kunnen eten!

Dan kun je ze nog stro bijvoeren, worden ze niet dik van, maar hebben ze wel wat te knabbelen

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:34

Arabesk schreef:
hooi moet droog en dor zijn, als je zin krijgt om er thee van te zetten moet je het nog een jaartje laten liggen

Wendy schreef:

Dan kun je ze nog stro bijvoeren, worden ze niet dik van, maar hebben ze wel wat te knabbelen

en de hele dag wat te rommelen, de lekkere dingetjes er eerst uitzoeken!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:35

Prima toch? Ze moeten toch bezig blijven

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:37

Wendy schreef:
Prima toch? Ze moeten toch bezig blijven

Ik bedoelde ook met dat rommelen dat ze lekker bezig zijn hoor