[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:46

Dat zou ik ook heel graag willen Wendy! helaas hebben wij het niet voor het zeggen. De boer houdt van stevige paarden. (ik van gezonde! )
Wat merk jij aan jouw paard?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:50

Morrie is nu voor zijn doen broodmager, al mijn singels zijn te lang, hij moet echt het gras op, anders wordt ie straks nog voor irish Cob aangezien..... ik vind de weilanden altijd kaal en al opgevreten door de koeien voor ze erop gaan en zou hem het liefst met de koeien mee sturen, maar dat is weer niet goed voor de interactie......
Mijn zadel en singels zijn op de graspens aangeschaft, ik heb dus nu een enorm schuifprobleem met zadel.....

Als ik acceptabele stalling kan vinden waar ie zomer èn winter 24/7 op de wei zou kunnen, zou ik het direct doen. Helaas is het bij ons te nat en bij de enige boer in de buurt die wel zo'n groep heeft, is het niet vertrouwd ......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:51

Als jullie Anouar zien vinden jullie hem vast vel over been

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:52

Het kan/mag wel bij ons, alleen staat hij dan idd vaak met natte voeten/of oksels...

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:53

Goedenavond. Lan was echt heel lief vandaag. Rijden ging super. We hebben trail geoefend en ondanks dat al die hindernissen op pony-maat liggen, tikte ze niets aan. Ik was trots op haar.

Wiz is ook wat te mager. Zo komt hij helaas altijd uit de winter. Hij wordt best bijgevoerd maar stopt alles in de groei. Ik weet niet zo goed wat ik daar nog extra aan moet doen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:53

tja ik hou, net als de boer, van stevige paarden, daarom heb ik ook een Noriker uit de Elmar-lijn, die zijn breed en stevig gebouwd itt tot de andere bloedlijnen

natte voeten èn rotzooi in het land...... er gaan al 2 paarden weg vanwege de rotzooi en nummer 3 heeft voor de 2e keer nageltred

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:55

Ik vind Anouar niet te mager. Hij heeft een beetje een ielig halsje en en klein kontje, maar dat komt omdat hij wat spieren mist. Als ik hem meer eten geef wordt z'n buik alleen maar ronder en elke kilo extra moet hij tijdens het rijden ook maar meesjouwen.

Anouar met z'n nieuw speeltonnetje
http://img487.imageshack.us/img487/1408/tonnetje1xj.jpg

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:56

IMJ schreef:
Dat zou ik ook heel graag willen Wendy! helaas hebben wij het niet voor het zeggen. De boer houdt van stevige paarden. (ik van gezonde! )
Wat merk jij aan jouw paard?

Nu niet zoveel, ik ben juist blij dat ik hem weer wat dikker heb Ik kan nu de ribben tenminste niet meer zien, dat is al heel wat.
Walter is nog jong en hard in de groei, vorig jaar is hij ook niet echt dik geweest, ik houd het gewoon in de gaten

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:57

leuke foto Anouar

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:57

Anouar is vast familie van Arabesk, ze lijken precies op elkaar (alleen poetst Ara minder fanatiek als jij )

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:58

Hij ging het hele terrein over met z'n tonnetje

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:59

Weet jij welke afstamming Arabesk heeft? Misschien zijn ze wel verre familie

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:59

Anouar15 schreef:
Als jullie Anouar zien vinden jullie hem vast vel over been

*checked jouw profiel*
voor zover ik het in je profiel kan zien ziet hij er gewoon gezond uit hoor. Een paard dat te dik is krijgt vroeg of laat last van zijn gewrichten. Te zwaar is gewoon echt niet goed. Kijk naar mensen, hoofdoorzaak van ouderdoms diabetes/insulineresistentie is overgewicht!!! 80% van de mensen met ouderdomssuiker zijn te zwaar!!! Ik weet niet of paarden dit ook kunnen krijgen door overgewicht maar duidelijk is natuurlijk wel dat dik zijn nooit goed is.
Ik heb nog nooit wilde paarden gezien die te dik zijn, het hoort gewoon niet! Wij bootsen de natuur na door ze in het land te zetten met water er naast, er hoeft nergens naar gezocht of voor gevlucht te worden. En als het land op raakt, zetten we ze lekker in een nieuw vol land.. * overweegt wolf te kopen voor extra beweging *

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:00

vandaar dat de gemiddelde leeftijd van zware koudbloeden maar een jaar of 8 is......

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:01

smurf schreef:
vandaar dat de gemiddelde leeftijd van zware koudbloeden maar een jaar of 8 is......

echt waar???
Dat gaat die van jou toch overtreffen hè??

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:02

Vind ik ook hoor. Daarom geef ik Anouar ook niet meer eten. Er zijn mensen op stal die hun paard 4 - 5 scheppen voer geven op een dag. Anouar krijgt 1,5 en hij doet het meest van allemaal.
Ze staan buiten op een lang pad van ongeveer 600 meter ofzo, aan de ene kant is gras en aan de andere kant water. Hij komt gewoon naar voren gelopen om te drinken en dan gaat hij weer terug naar achteren

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:03

Ik heb eens gehoord dat dat bij warmbloeden 6 is, doordat er veel naar de slacht verdwijnen

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:05

Ponto is ook te mager. Maar dat komt door zijn ziekte, ik krijg hem echt niet dikker. Onze Haflinger is een echte speklap, die is nu op dieet en moet sporten 's avonds. Vesje begint ook al wat vadsig te worden dus die moet verplicht mee sporten 's avonds.

Ik heb vanavond een stukje met Ponto buiten gestapt maar hij was eigenlijk niet goed te houden. Dus ben weer terug gegaan en heb hem even met Vesje laten rennen. Tjee wat gaat ie hard. Ves kan het met die lange benen van haar maar net bij houden.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:06

Anouar15 schreef:
Ik heb eens gehoord dat dat bij warmbloeden 6 is, doordat er veel naar de slacht verdwijnen

*denkt na over hoeveelheid vlees een koudbloed heeft*
Misschien is dit de reden smurf...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:07

Cookies schreef:
Onze Haflinger is een echte speklap, die is nu op dieet en moet sporten 's avonds. Vesje begint ook al wat vadsig te worden dus die moet verplicht mee sporten 's avonds.

Kunnen we niet een buikspierenkwartiertje voor de dikkerts beginnen??

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:10

Ik wil Anouar misschien leren dat hij dingen (autobanden ofzo) kan trekken. Dat is goed voor z'n rug

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:12

IMJ schreef:
Cookies schreef:
Onze Haflinger is een echte speklap, die is nu op dieet en moet sporten 's avonds. Vesje begint ook al wat vadsig te worden dus die moet verplicht mee sporten 's avonds.

Kunnen we niet een buikspierenkwartiertje voor de dikkerts beginnen??

De weight watchers voor paarden en anders worden het de weight worstjes.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:16

Jammer dat het zo nat is.

Mijn weitje is helemaal kapot gelopen door de 2 die er heel de winter op hebben gestaan overdag.
Nu hoop ik dat ik er eind mei op kan 24/7 anders moet ze mijn vakantie op stal blijven en zorgt de staleigenaar voor der.
Maar alleen als het niet anders kan

Shy is momenteel net goed wel een rond buikje maar dat komt door haar ronde ribben
Ze krijgt dus een handje bix met een schep muslie verdeeld in 2en over de dag en 2 keer kuil
Dan vreet ze ook nog haar stal als snack leeg

@wendy HMMMM teramisu lekker *likt lippen af en veegt kwijl weg*
Ik moet dat ook maar eens zelf leren maken

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:20

Cookies schreef:
De weight watchers voor paarden en anders worden het de weight worstjes.

Ik voel me zomers een echte worst watcher.
lijkt ie teveel op een worst?? Op dieet!
tja, nu kan ik er nog om lachen... van de zomer als ik om 06.00 uur de wekker gaat om vervolgens m'n "worst" terug te brengen naar het land ben ik minder vrolijk...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:27

in de winter baal ik als een stekker als ik voor m'n werk naar stal moest om te checken of Morrie wel buiten stond cq hem buiten te zetten als de boer het te slecht weer vond of te koud, hard, glad, nat enz.

Op dagen zoals vandaag: aanhoudende regen in de ochtend, rijd ik ook langs om te kijken of ie wel buiten staat, en ik ben niet de enige, kwam nog 2 stalgenoten tegen met dezelfde hersenkronkel als ik......