[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:42

Heb heerlijk gereden in het bos. Kwamen nog een boswachter tegen, maar ik ben niet meer ilegaal in het bos, dus dat scheeld.

Over die vergunningen voor een schuiliets. In het land van de buren staat ook een grote schuilstal. En ik ga het gewoon aan de boer vragen, die weet wel wat wel en niet kan en mag

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:46

Anouar15 schreef:
Heb heerlijk gereden in het bos. Kwamen nog een boswachter tegen, maar ik ben niet meer ilegaal in het bos, dus dat scheeld.

Over die vergunningen voor een schuiliets. In het land van de buren staat ook een grote schuilstal. En ik ga het gewoon aan de boer vragen, die weet wel wat wel en niet kan en mag

Bij ons in de polder mag het idd ook niet overal. Een melkwagen daarintegen mag er volgens mij weer wel staan en treft nu het toeval dat daar ook paarden in kunnen schuilen!!!
Het ding zal even eng zijn, maar tegen de tijd dat schuilen weer echt noodzakelijk is, hoort het ding al bij de inboedel.
Maar vraag het wel even na, ben niet geheel zeker van mijn zaak.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:57

Het schuil iets moet mobiel zijn. Daar maken ze meestal de regels aan op. Dus maak jij een stal van een paar strobalen en landbouwplastic erover heen dan is er niemand die daar wat van kan zeggen. Een container neerzetten is minder mobiel dus zal in bepaalde gemeentes vragen oproepen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:01

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:19

evitatinkle schreef:
Het schuil iets moet mobiel zijn. Daar maken ze meestal de regels aan op. Dus maak jij een stal van een paar strobalen en landbouwplastic erover heen dan is er niemand die daar wat van kan zeggen. Een container neerzetten is minder mobiel dus zal in bepaalde gemeentes vragen oproepen.

gewoon twee wielen ingraven naast de container

"hij staat op wieltjes"

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:31

Maar al zou het kunnen en mogen, dan ben ik er nog niet, want Anouar kan niet alleen natuurlijk

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:36

ja precies, weten zij veel
Of zeggen dat je paard de container zo weg kan trekken, mobiel zat. Hier in Friesland zou ik gewoon zo'n ding neerzetten, als ze al komen vragen hoe of wat speel je gewoon het naive vrouwtje

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:46

evitatinkle schreef:
ja precies, weten zij veel
Of zeggen dat je paard de container zo weg kan trekken, mobiel zat. Hier in Friesland zou ik gewoon zo'n ding neerzetten, als ze al komen vragen hoe of wat speel je gewoon het naive vrouwtje

Dat doe ik ook altijd bij de garage als er iets is met de auto van mijn vriend

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:53

IMJ schreef:
Voor jou trouwens niet fijn hè smurf???
en nu? toch cursus?

2 dagen cursus, een maand extra winterstalling kost me 150 euro (incl. vlas)

Ik vind juist altijd de weilanden veel te kaal en ben weer bang voor zandkoliek...... de koeien vreten eerst 2 weken al het gras af en dan staan de paarden er nog es een maand in voor ze verkampt worden

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:57

Mag ik weten wat je betaald voor stalling, Smurf?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:00

ik betaal 200 voor winterstalling excl. vlas, dat is nog dik 50 euro erbij en voer, want Morrie eet geen biks (mag geen fastfood) en in de zomer betaal ik 100 euro voor alleen weiland, geen box excl. voer.......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:02

Oke
Ik betaal het hele jaar door 250 euro, all in.

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:08

Je kunt gewoon een afdakje bouwen alleen moeten er wieltjes onder zitten. Het hoeft niet te kunnen rijden!

Wij betalen 105 euro per paard. Daar zit dan het hooi bij in. En een boer die 's morgens voert.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:09

hooi (kuil) zit er bij ons in de zomer ook bij in, 2 x per dag, voor Morrie hoeveelheid cavia, voor kleinere pony's vinden ze het teveel (hè IMJ )

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:14

Eerst kregen ze niet zoveel hooi, toen kregen ze zoveel dat ze het nooit opkregen en het alleen maar een bende werd. Anouar gaat 's ochtends naar buiten, als hij nog veel hooi heeft gooi ik het in het land, maar ze kijken er dan meestal niet naar om, gras is veel lekkerder.
Het lekkere aan deze stal vind ik dat er (in overleg) eigelijk heel veel mogelijk is.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:18

Bij ons in de winter 3 x op een dag en 's zomers 2 x. Tussen de middag voert onze humeurige stalgenoot de paarden hooi onder het afdak (in de trog) En 's avonds doen we het zelf.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:18

bij on sook hoor, maar of het dan ook uitgevoerd wordt....

Morrie staat nu nog als enige op vlas, eigenlijk wil de boer dat niet omdat het teveel rotzooi geeft, maar hij had het een ander toegestaan, dus kon ie het mij niet weigeren, die andere is al een jaar weg, maar Morrie staat nog op vlas.... de boer mest zijn box niet uit, lukt niet met een greep, dus ik mest ook zelf ui.

We hebben dit jaar 3 stroken betonplaat erbij op verzoek, en we houden dat zelf mestvrij, iedere dag scheppen dus, doet ie ook niets aan, hoewel hij er vorige week 4 kruiwagens af heeft gehaald, meuk die ik in een hoekje had geschoven.....

Morrie mag geen biks, maar zelfs als ik erbij sta gooit de boer er per ongeluk wel eens biks in, en gezien de inhoud van mijn voerton, gaat het 's morgens ook wel eens mis, want die ton voer raakt eigenlijk veel te langzaam leeg......

In de zomer doet de boer niets meer aan de paarden, alleen verkampen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:27

Ik betaal 165 in de winter en op de wei 45 reservering en 60 voor de wei.

in de ochtend krijgt Shy handje bix en een halve schep muslie aangevult met wortels of appels of allebei en een krat kuil.
Dan krijgt ze rond 5 uur weer een emmer met het zelfde en de laatste op stal gooit het kratje kuil er weer voor

Herrineren jullie nog dat Shy pas los stondt " uitgebroken " volgens de staleigenaar omdat IK de staldeur niet goed had dichtgedaan.
Met als gevol 6 emmers voer en 3 kratten kuil leeg en een rotzooitje in de gang.

Kom ik gisteren laat op stal en wat denk je wil ik de staldeur open doen is zowel de onder als de bovenklip open
Dus ik bellen, krijg ik als antwoord " oh vergeten na het vegen ".
Tsss en ik dus en de stress elke dag 2 keer de deur controleren is het de stalhouder zelf geweest

Ik kon het me al niet voorstellen dat ik de deur bij de 2de controle open had gelaten (controleer altijd 2 keer de stal als gewoonte)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:30

Anouar z'n stal staat ook regelmatig open. De deur is niet helemaal goed meer dus er moet een touwtje omheen, anders maakt hij hem open.
Na het voeren gaan ze altijd even koffie drinken. Regelmatig gaat Anouar dan vast zelf naar de wei

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:38

zo wereledrecord gebouw ontruimen, binnen 8 minuten stond alles buiten en na 10 minuten alles weer binnen: oefening.....
de brandweer was er al vóór het alarm af ging *duh*.... lekker geloofwaardig

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:39

Bij ons komt vanavond de brandweer op stal. Ze moeten leren met paarden om te gaan, hoe ze bijvoorbeeld een halster om moeten doen enzo. Wel goed dat ze dat doen

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:43

Onze paarden kunnen kiezen of ze binnen of buiten staan. Ze lopen zo vanuit het land hun stal in. Wat wel vervelend is, is als de boer het hekje van de stal openlaat. Dan kunnen ze ook de weg op nl. Gelukkig heeft de bikston ze tegengehouden de afgelopen keer...

We zijn nu veel bezig met dat ze los achter ons aan lopen. Na het rijden vanuit het baklandje naar de stal gaat meestal heel goed. Dat is hun beloning.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:43

*haha* dat hebben ze in Baarle Nassau ook een keer gedaan, de hele tent vol rook gezet... in het brandweermannenlerrboek staat dat ze het paard een zak over de kop moeten trekken en achterwaarts het hok uit moeten duwen... no way dus .... dat ging echt niet lukken

Wij hadden uit voorzorg de dekhengst even op de trailer gezet van tevoren, die brandweermannen wisten niet dat het een oefening was en we waren bang dat ze hem bij de merries in de wei zouden mikken

Wij hadden ook (Lotus)slachtoffers, ze zijn er 1 vergeten..... tjeetje hier op bokt lag aan het eind van de avond nog""bloedend"en "bewusteloos"in een hoekje toen de brandweer al hoog en breed aan het bier zat

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:46

Haha
Ik ga wel even kijken wat ze allemaal gaan doen. Ik wil iig geen zak over Anouar z'n hoofd.
Misschien kunnen ze beter een NH cursus gaan doen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:47

bij ons op stal hadden ze vorig jaar een oefening op de lege deel, de koeien stonden al buiten, en een nep slachtoffer, daar hebben we nog een paar dagen lol mee gehad voor ze hem weer op kwamen halen