[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:42

Het verhaal dat je vertelt, klinkt precies hetzelfde als het verhaal van een andere ex-vrijwilliger die ik pas nog gesproken heb.

Was vergeten iets over je advertentie te zeggen: wat mij betreft ziet hij er prima uit. Duidelijk genoeg om die-hard 'normals' te weren Haha! Als ik een jaartje verder was en in Drenthe zou wonen, had ik meteen gereageerd Haha!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:44

Prima advertentie hoor Jovarna Lachen
Ik zoua alleen voor het plaatsen alvast de kosten navragen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:45

jeemig...zit ik in het te koop topic te lezen, wordt een veulen van 3 maanden oud aangeboden en hij mag over een maand bij z'n moeder weg..????? Het wordt ook steeds gekker in de paardenwereld Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:51

Welnee Kinke, 4 maanden is standaard. Extreme duivel
Niet over nadenken, dat hoort zo en is heel normaal..... Huilen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:56

grrr....hou op. ik dacht dat 6 maanden zo'n beetje de standaard was? Of loop ik achter?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:57

Arno: ik ben ook zo'n idioot.

Ik heb mijzelf de vraag gesteld in hoeverre ik iets aanvaardbaar vind wat betreft dit onderwerp. Stel het betreft je eigen paard. Opeens begint je paard ontzettend af te vallen. Naarmate het gewichtsverlies groter wordt, hoe meer je gealarmeerd bent. Wat doe je. Je gaat meer voeren, dat helpt niet. Je gaat ontwormen, dat helpt niet. Je laat onderzoeken doen, want je wilt weten wat de oorzaak is, om daardoor de ongezonde situatie halt toe te roepen. Want dat er iets niet goed is, is duidelijk. In ieder geval laat je de situatie toch niet voortduren.

Ik heb van nabij een Noriker mogen zien en ik vond het een uit uit de kluiten gewassen Haflinger, volgens mij is dat het beeld van een gezonde Noriker (als leek). Wat is er mis met mijn denkbeeld?

Ik vind een erg mager paard niet aanvaardbaar en ik zou niet willen dat paardenvolk dat wel als "normaal" zou beschouwen.

Wanneer het opgevangen door anderen verwaarloosde paarden betreft, moeten de vorige eigenaren ervoor boeten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:01

ik vind ook dat die paarden er veel beter bij kunnen staan. Dat ontstoken oog gaat mij ook veels te ver (maar ik ben geen DA)
Toch lijkt het me in dit geval heel goed mogelijk dat ze met wat hulp die kudde er toch snel weer bovenop kan helpen?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:02

opala schreef:
Arno: ik ben ook zo'n idioot.

Ik heb mijzelf de vraag gesteld in hoeverre ik iets aanvaardbaar vind wat betreft dit onderwerp. Stel het betreft je eigen paard. Opeens begint je paard ontzettend af te vallen. Naarmate het gewichtsverlies groter wordt, hoe meer je gealarmeerd bent. Wat doe je. Je gaat meer voeren, dat helpt niet. Je gaat ontwormen, dat helpt niet. Je laat onderzoeken doen, want je wilt weten wat de oorzaak is, om daardoor de ongezonde situatie halt toe te roepen. Want dat er iets niet goed is, is duidelijk. In ieder geval laat je de situatie toch niet voortduren.

Ik heb van nabij een Noriker mogen zien en ik vond het een uit uit de kluiten gewassen Haflinger, volgens mij is dat het beeld van een gezonde Noriker (als leek). Wat is er mis met mijn denkbeeld?

Ik vind een erg mager paard niet aanvaardbaar en ik zou niet willen dat paardenvolk dat wel als "normaal" zou beschouwen.

Wanneer het opgevangen door anderen verwaarloosde paarden betreft, moeten de vorige eigenaren ervoor boeten.

Nee, jij bent niet zo'n idioot. Ik bedoel idioten die roepen: "Dit is heel erg en ze moeten alle paarden meteen afpakken!"

Terwijl ze niks van de situatie weten.
Ik weet er ook niks van, maar als het verhaal van Wanda waar is, dan zijn ze toch wel heel erg raar te werk gegaan. Je praat toch eerst met zo'n iemand voordat je het erf op komt scheuren en de paarden mee neemt?

Sommige paarden zijn nu eenmaal door een probleem mager. Ik weet niet of dat bij deze paarden ook zo is, maar soms gebeurt dat. Een heeeeele tijd terug stond er in het naturals forum ook een link naar een filmpje over een paardenrusthuis, daar zag je ook graatmagere paarden die ontzettend gelukkig waren.

Ik vind dat je eerst moet weten hoe het zit, voordat je zulke paarden wegneemt.

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:05

Hallo
Ben gister terug gekomen ben bij Marijke de jong en Sonja braafhart geweest
het was in een woord super!
Zoveel geleerd en me pony ook, het is echt een aanrader om daar heen te gaan.
hoe ze ook les geven heel vriendlelijk als iets niets lukt hebben ze alle geduld en doen dan ff iets anders of ff een stapje terug.
Ben heel blij dat ik daar ben geweest Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:27

Citaat:

er zijn 5 bloedlijnen bij Norikers, de Noriker die jij gezien hebt, zal evenals Morrie van 1 van de oude lijnen zijn, die zijn nog authentiek en zwaar. Die vindt je in NL zelden. Ik denk dat Morrie de enige van de Elmar lijn is in NL en zeker de enige bonte Noriker.hier staat het uitgelegd

Als je over een maandje in Oostenrijk naar de Almabtrieb gaat kijken, zal je versteld staan hoe de paarden van de alm af komen: vanaf begin mei is daar geen hoefsmid langs geweest en is er geen borsteltje over gehaald, ze hebben de rangorde uitgevochten en zullen niet allemaal geheel ongeschonden uit de strijd gekomen zijn. Toch grijpt Tierschutz niet in......

Bij ons wordt er niet verkampt, de boer liep grapjes te maken: anders komen ze Morrie in beslag nemen omdat ie te vet is..... de echte reden is dat er dametjes met vakantie zijn en dat ze hun paardjes schraal willen hebben staan, ik baal er geweldig van, ik moet weer aan het werk en heb dan echt geen tijd om Morrie 2 x per dag in een weiland met gras 2 uur bij te laten eten. Ik voer geen krachtvoer bij en kan niets met hem beginnen omdat ie alleen maar honger heeft..... er zijn nog 2 mensen die er precies zo over denken als ik, misschien moeten we maar afspreken dat we alle 3 de paarden een uur per dag laten eten, dat is dan 3 uur..... ze staan toch altijd bij elkaar.
Ik had Morrie anderhalf uur laten grazen, toen kwamen die andere 2 naar het hek: hem ophalen, Morrie liep ook zo naar de poortgrepen en wilde wel weer naar z'n vrienden, het zijn net de 3 Musketiers: Morrie in het midden en 2 grote bruine paarden naast hem, ieder aan 1 kant, het is geen gezicht Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:50

Jovarna schreef:
Verder nog iemand input op mijn stukje??

Wat de DB betreft: jaren geleden was ik vrij actief in de DB. In het regionale bestuur gezeten e.d.. Zoals al door iemand opgemerkt, is het een vrij rijke vereniging. Ze geven geld uit aan zaken die niets met het beschermen van dieren te maken hebben en doen te weinig aan zaken die echt aandacht behoeven. Ik had het destijds ook wel gezien met de DB en ben ook allang geen lid of donateur meer. Gewoon omdat ik weet dat het geld niet altijd op de juiste plek terecht komt en ik me niet kan vinden in hun manier van werken en denken.

Wanda heeft zelf notabene voor de DB gewerkt. En om precies de redenen die jij hierboven noemt is ze ermee gekapt. Er werden snoepreisjes betaalt om in Peru naar een asiel te gaan kijken Gestoord

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:53

opala schreef:
Wat doe je. Je gaat meer voeren, dat helpt niet. Je gaat ontwormen, dat helpt niet. Je laat onderzoeken doen, want je wilt weten wat de oorzaak is, om daardoor de ongezonde situatie halt toe te roepen. Want dat er iets niet goed is, is duidelijk. In ieder geval laat je de situatie toch niet voortduren.

Dat is ook allemaal gebeurd hoor.

Een Noriker is niet per se forser dan een haflinger, ze zijn vooral gróter. Lisa en Khallifa zijn gewoon twee haflingers om te zien, maar dan 20 cm hoger. Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:04

Neem Siisi, die is ook meegenomen, die is zoalng ik me kan herinneren graatmager geweest, wat we daar allemaal niet aan gedaan hebben en geprobeerd hebben, je wilt het niet weten...... het enige dat een beetje hielp was op de wei zetten. Als ik op Oostenrijkse sites naar Norikers kijk, weet ik van de foto's al van welke bloedlijn ze zijn, ze gaan ze steeds luxer fokken, want dat willen mensen zien en dat vind ik zo vreselijk jammer.....maar ook in NL denken ze er zo over, je zal Morrie nooit op een demo of op Pard&Koets zien aantreden, het opperhoofd van de Norikers heeft een hekel aan bont èn aan zware Norikers.... (en Wanda is, vreemd genoeg, niet het opperhoofd)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 13:31

Walter wordt met bit ingereden...
Walter heeft vandaag voor het eerst een bitje in gehad

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:03

Zo dat zieter er stoer uit!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:09

Hij vond zichzelf ook heel stoer Haha!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:31

Foei Wendy Tong uitsteken (nee hoor geintje, ikzelf rijd regelmatig met bit Lachen )
Walter ziet er goed uit Ja Hoe oud is hij nu?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:33

Walter is 3 jaar en 3 maand nu Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:10

Wat een schatje!

Wow het gaat goed hier zeg. Ik krijg net op mijn werkmail een mail binnen dat het met mijn werkgever ook niet goed gaat (dames even niet hardop zeggen waar ik werk, ik weet nu al dat er de komende weken nog 10 meelezers in mijn kielzog hangen).

"Gisteren besteedde *naam krant* opnieuw aandacht aan de problematiek in een artikel op de voorpagina. Dit artikel is bijgevoegd. In dit artikel wordt eveneens vermeld dat op *datum* a.s. een kort geding voor de rechtbank in *plaatsnaam* dient. Dit kort geding maakt onderdeel uit van de juridische procedures die *bedrijf* is gestart na de uitspraak van de kantonrechter. Dit kort geding heeft tot doel te voorkomen dat *bedrijf* tijdens de procedures dwangsommen zou moeten betalen."

Misschien kan ik maar weer beter poep gaan scheppen bij Wanda Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:12

Euh... dat klinkt vaag. Wat gebeurt er nou precies?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:15

nou ja in het ergste geval gaat mijn werkgever failliet Clown en in het minst erge geval hebben we nog jaren bezuinigingen....
Met dank aan het wanbeleid van de vorige directie Boos!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:15

Ik vanuit Lunteren Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:19

Hmmm wat lees ik hier, met dank aan Arno

Citaat:
In zijn weiland, een natte bende zonder enige beschutting voor de dieren, liepen toen vijftig koeien en 39 paarden en pony`s. De boer kreeg een proces-verbaal, het derde in twee jaar. Verder moest hij er binnen een week voor zorgen dat de dieren onderdak kwamen. Bij hercontrole, een week later, liepen nog steeds veel dieren buiten.

belooft niet veel goeds voor ons naturals

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:23

@Ara:
Vroeger geloofde ik dat mega-pech altijd met drie dingen kwam. Eerst gebeurde dit rottige, dan dat rottige en dan nog iets.
Het is natuurlijk bijgeloof, maar het is wel vaak uitgekomen, vaak zat ik na 2 rotdingen dan angstvallig af te wachten op de derde...

Nu heb ik al zo lang geen pech meer gehad dat ik er niet meer in geloof Haha!

Maar in jouw geval zou het nog kunnen kloppen: eerst je huis weg, dan het gedoe met Wanda, en dan problemen met het bedrijf waar je werkt.

Reden om optimistisch te zijn! Voorlopig kan je niks meer gebeuren. Het lot heeft al z'n munitie opgebruikt en moet nu weer heel lang na gaan denken over wat het jou deze keer aan gaat doen. Met een beetje geluk kan het niks meer verzinnen en zoekt het een nieuw slachtoffer...

Haha wat een doemdenkerij Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:23

Nee. Anouar loopt ook in een nat weiland zonder dekens en beschutting.

Maar hij is daar toch echt beter af dan op stal