Was vergeten iets over je advertentie te zeggen: wat mij betreft ziet hij er prima uit. Duidelijk genoeg om die-hard 'normals' te weren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opala schreef:Arno: ik ben ook zo'n idioot.
Ik heb mijzelf de vraag gesteld in hoeverre ik iets aanvaardbaar vind wat betreft dit onderwerp. Stel het betreft je eigen paard. Opeens begint je paard ontzettend af te vallen. Naarmate het gewichtsverlies groter wordt, hoe meer je gealarmeerd bent. Wat doe je. Je gaat meer voeren, dat helpt niet. Je gaat ontwormen, dat helpt niet. Je laat onderzoeken doen, want je wilt weten wat de oorzaak is, om daardoor de ongezonde situatie halt toe te roepen. Want dat er iets niet goed is, is duidelijk. In ieder geval laat je de situatie toch niet voortduren.
Ik heb van nabij een Noriker mogen zien en ik vond het een uit uit de kluiten gewassen Haflinger, volgens mij is dat het beeld van een gezonde Noriker (als leek). Wat is er mis met mijn denkbeeld?
Ik vind een erg mager paard niet aanvaardbaar en ik zou niet willen dat paardenvolk dat wel als "normaal" zou beschouwen.
Wanneer het opgevangen door anderen verwaarloosde paarden betreft, moeten de vorige eigenaren ervoor boeten.
Citaat:Ik heb van nabij een Noriker mogen zien en ik vond het een uit uit de kluiten gewassen Haflinger, volgens mij is dat het beeld van een gezonde Noriker (als leek). Wat is er mis met mijn denkbeeld?
Jovarna schreef:Verder nog iemand input op mijn stukje??
Wat de DB betreft: jaren geleden was ik vrij actief in de DB. In het regionale bestuur gezeten e.d.. Zoals al door iemand opgemerkt, is het een vrij rijke vereniging. Ze geven geld uit aan zaken die niets met het beschermen van dieren te maken hebben en doen te weinig aan zaken die echt aandacht behoeven. Ik had het destijds ook wel gezien met de DB en ben ook allang geen lid of donateur meer. Gewoon omdat ik weet dat het geld niet altijd op de juiste plek terecht komt en ik me niet kan vinden in hun manier van werken en denken.
opala schreef:Wat doe je. Je gaat meer voeren, dat helpt niet. Je gaat ontwormen, dat helpt niet. Je laat onderzoeken doen, want je wilt weten wat de oorzaak is, om daardoor de ongezonde situatie halt toe te roepen. Want dat er iets niet goed is, is duidelijk. In ieder geval laat je de situatie toch niet voortduren.
Citaat:In zijn weiland, een natte bende zonder enige beschutting voor de dieren, liepen toen vijftig koeien en 39 paarden en pony`s. De boer kreeg een proces-verbaal, het derde in twee jaar. Verder moest hij er binnen een week voor zorgen dat de dieren onderdak kwamen. Bij hercontrole, een week later, liepen nog steeds veel dieren buiten.