[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:05

Normaal gesproken is dat niet schadelijk voor paarden.

Is dat paard van je zus nou nog steeds hengstig? Haha!
Laatst bijgewerkt door Achterom op 26-08-06 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:11

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:21

Bah.. Dinsdag rooster halen, woensdag alweer naar school.
Nog maar 9 boeken kaften Gaaaap .

Ga denk maar eens slapen. Moet ook nog een poging doen, weer in mijn oude 'slaapritme' te komen, dus geen 12 uur naar licht uit, half 9 eruit. Wordt nog wat..

Alvast welterusten iedereen!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:29

Hengsten zijn het leukst, echt waar. Tenminste... Volare wel. Heb vorig jaar ook nog (om ervaring op te doen voordat ik zelf begon) bij een handelaar in Quarter Horses meegelopen. Die had ook geweldige hengsten.

Het zijn gewoon een soort... tja... Opgeklopte Johnny Bravo's af en toe.

Er zit nu een brede strook tussen Volare en twee ruintjes die nieuw zijn op het weiland. Af en toe 'zien' ze elkaar 'opeens'. Dan rent Volare opeens op het draad af en staat te kijken... Laatst stond hij weer te staren... even naar hun... dan naar mij... "Heb je ze wel verteld dat jij hier de grote baas bent?" vroeg ik. Je zag de schok in z'n ogen: "Verrek... dalijk weten ze het niet! Dalijk denken ze ook nog dat ze zomaar naar Vanilla mogen kijken!" En hinniken dat hij deed.... hahaha

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:00

Heb bericht terug van Klaas.
Met heeeeeel veel vragen. Nu vind ik het te laat om te antwoorden (lekker slapen zo), morgen en zondag ben ik in Lunteren, dus dat wordt dan pas maandag.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:34

Miirthe schreef:
Bah.. Dinsdag rooster halen, woensdag alweer naar school.
Nog maar 9 boeken kaften Gaaaap .

Ga denk maar eens slapen. Moet ook nog een poging doen, weer in mijn oude 'slaapritme' te komen, dus geen 12 uur naar licht uit, half 9 eruit. Wordt nog wat..

Alvast welterusten iedereen!

Bah, ik moet ook woensdag weer. Moet ook nog beginnen met kaften Bloos

Shyla, nog gefeliciteerd!!

Jihoe, ik kan eindelijk mijn folderwijk op gaan zeggen, ben aangenomen bij de C1000 hier. Go jij! Go jij!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 00:37

Auky schreef:
Jihoe, ik kan eindelijk mijn folderwijk op gaan zeggen, ben aangenomen bij de C1000 hier. Go jij! Go jij!

Dat is het betere werk Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 07:55

Ik moet dinsdag en woensdag naar school.
Woensdag gaan we naar het Spoorwegmuseum Haha!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:07

Nou ik ga rijden, op goed gelukt Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:30

goedemorgen! als het goed is komen er vandaag mensen bij ons huis kijken... ik ben benieuwd!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:43

spannend angela, alles glanzend opgepoetst ?? Haha!

hier schijnt de zon en de lucht is strakblauw, ik weet niet wat ik zie..... hoop dat het niet tijdelijk is..... maar vrees het ergste

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:15

Ik zat gisteren nog even het late nieuws te kijken en toen hoorde ik dat er mensen waren omgekomen door een blikseminslag... in het dorp waar mijn moeder woont.
Vanmorgen mijn moeder gesproken, het meisje wat meteen dood was is een meisje van 14 wat schuin tegenover haar woont...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:22

goede morgen allemaal!

jeetje das wel ff schrikken wendy!
angela veel succes met die kopers!
bij ons is er gister volgens het nieuws 57 mm regen in 2 uur gevallen Boos!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:23

Gek is dat, hier is niks gevallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:39

Willen jullie mij even wat input geven.
Ik wil een topic plaatsen op 'Eenmaal, andermaal' (volgens mij moet ie daar) en heb de volgende tekst:

Mijn merrie en haar veulen (nu 3½ maand jong) lopen samen met een andere merrie en haar veulen in de wei. Het is een heel leuk kuddetje en ze hebben het heerlijk naar hun zin!

Helaas gaat het veulen van de andere merrie straks (september/oktober) weg. Voor mijn veulen betekent dit, dat ze straks geen vriendinnetje en speelkameraadje meer heeft. Dat vind ik zo ontzettend jammer, omdat ik het erg belangrijk voor haar vind dat ze kan spelen, plagen, groomen en rennen met paardjes die dat net zo leuk vinden en nodig hebben als zij.

Nu ben ik op zoek iemand die voor zijn/haar veulen, jaarling of twenter een mooie plek zoekt om op te groeien. De plek is in Drenthe en biedt continue weidegang. De weides zijn aan twee zijden omringd door een flinke boswal waar ze kunnen schuilen tegen regen, wind en felle zon. De plek ligt aan de rand van het bos en aan een doorgaande weg. Dit biedt dus volop mogelijkheden om met je jonge paardje een vertrouwensband op te bouwen, door bijv. te gaan wandelen, zowel in het bos en over de hei, als over het fietspad, langs de weg, over landweggetjes etc. Ook is er een rijbak en een paddock (buiten), waar je wat (beginnende) grondwerkoefeningen kunt gaan doen.

Wie zoekt een plek (weidegang, samen met twee merries en een veulen) voor z'n veulen, jaarling of twenter? Het is een pensionplek, en wat de kosten zijn voor een jong paard of pony voor weidegang, zal ik vragen wanneer hier serieuze reacties op komen.

Wat vinden jullie hiervan? (niet persé inhoudelijk, maar qua tekst?) Nog toevoegingen/opmerkingen/tips?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:44

en wat de kosten zijn voor een jong paard of pony voor weidegang, zal ik vragen wanneer hier serieuze reacties op komen.

Dat zou ik anders formuleren. 'over de kosten kun je een pb sturen' ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:48

Ja, is ook zo! Bedankt!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:52

Wat jammer trouwens dat die weggaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:01

Praat me d'r niet van....!
Het veulen wordt "opgehokt" zoals hij het zelf noemde. Samen met een paar andere veulens, in een soort van loopruimte (gaan ze nog creëren) en in de paddock. "Is goed voor ze. Kunnen ze lekker spelen (?), drie jaar lang. En als ze drie zijn, worden ze eruit gehaald en moeten ze klaargemaakt worden om wedstrijden te rijden."
Huilen Boos!
Ik had de indruk dat ze ervanuit gingen dat Banouck ook wel mee zou gaan in dat plan. Maar geen haar op m'n hoofd dat erover denkt om Banouck "op te hokken", om haar zonder enige reden bij haar moeder weg te halen, met andere baby's samen te zetten en op te laten groeien (wie voedt wie dan op?!!) etc...
Het was echt even een schok voor me, dit had ik niet verwacht. Ze hèbben de ruimte, de veulens kùnnen in deze situatie samen opgroeien en spelen, zelfs rènnen wat in dat nog te maken plan helemaal niet kan, en worden daarbij nog opgevoed door hun moeders ook. Wat wil je nog meer?! Maar nee, vasthouden aan traditionele gedachten en gewoontes......

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:04

Jovarna wat zijn de kosten van de 'stalling'? Ik weet misschien nog wel iemand.

by the way Inmiddels heeft een ex-werknemer bekend dat ze de DB gebeld heeft om wraak te nemen. In de tijd dat ze er gewerkt heeft heeft ze nooit de DB gebeld. Sinds haar ontslag vorig jaar is ze hier mee bezig. Kennelijk is het haar nú pas gelukt om het voorelkaar te krijgen. Nu pas liepen er door omstandigheden vijf schrijnende gevallen rond. Ze is telkens langgeweest en de weides in gegaan om te zien of er iets rondliep. Nu een jaar later heeft ze eindelijk kunnen 'scoren'

De andere zes die daarbij afgevoerd zijn mankeerden niks en waren ook niet mager.

Ik vind dit wel een ontzettend lage manier om wraak te nemen op je oude werkgever. Ze heeft niet gebeld uit dierenliefde maar uit wráák.

Verder heb ik nog geen pb'tjes binnen van mensen die willen komen kijken. Geeft al maar weer aan dat bokt zich beperkt tot dappere optredens vanachter de computer. Lekker makkelijk oordelen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:13

Ik weet nog niet wat de kosten zijn.
Ik betaal nog steeds voor één paard all in. Dit all in gaat voor mij van begin af aan al niet op, en ik denk dat we straks ook andere (prijs)afspraken moeten gaan maken.

Het zou te gek zijn als je iemand weet! Je zou mij - en vooral Banouck - er erg blij mee maken!

Wat het andere onderwerp betreft: gisteravond heb ik alles zitten lezen. Ik kan wel janken als ik lees - en eraan denk - hoe en waarom die paarden ingeladen zijn. Hoe hartverscheurend dat voor Wanda moet zijn geweest. Bah.....

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:14

Goedemorgen Lachen
Over zussen: ik heb er 3 en met 1tje kan ik goed opschieten, natuurlijk degenen die ook in de paarden zit Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:25

Het Topic lijkt soms de goede kant op te gaan.... maar steeds weer komen er een paar idioten die wat domme dingen in het rond gaan roepen.

Het is echt erg. Een organisatie noemt zichzelf dieren'bescherming' en meteen denkt iedereen: Afgod

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:35

Advertentie lijkt me goed Petra. Ik snap er ook niks van, die veulens en hun mamma's staan er nu helemaal perfect bij, horsieheaven!!
Misschien moet je ze dat eens vragen...hoe gaan die veulens elkaar dan in vredesnaam opvoeden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:39

Verder nog iemand input op mijn stukje??

Wat de DB betreft: jaren geleden was ik vrij actief in de DB. In het regionale bestuur gezeten e.d.. Zoals al door iemand opgemerkt, is het een vrij rijke vereniging. Ze geven geld uit aan zaken die niets met het beschermen van dieren te maken hebben en doen te weinig aan zaken die echt aandacht behoeven. Ik had het destijds ook wel gezien met de DB en ben ook allang geen lid of donateur meer. Gewoon omdat ik weet dat het geld niet altijd op de juiste plek terecht komt en ik me niet kan vinden in hun manier van werken en denken.