Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jackie schreef:@Isapaardje: Briolette, een van mijn twee quarter horses is ook hoefbevangen geweest. een leek zou het niet zien aan haar hoeven maar die zijn nog steeds niet wat ze moeten zijn. ze loopt 24/7 in de wei (4 paarden op ca. 2 hectare). op de wei en op zachte grond loopt ze goed. over het erf met steentjes loopt ze te "eieren".
Tittel schreef:Ik weet best dat jullie mij niet precies kunnen vertellen wat ik moet doen. Ik heb ook wel goed voor mijzelf uitgemaakt wat ik van plan ben, maar diep van binnen
zocht ik gewoon even die bevestiging
dat ik een goeie keuze had gemaakt.
En dat kon dus niet , die bevestiging! We kennen zowel jouw als je shetjes niet![]()
Ik wil jullie er ook niet op aanvallen, maar vond de reacties een beetje jammer. Daarom reageerde ik zo.
Vanavond ga ik de hoeven beginnen bij te werken. Ik kan helaas geen foto´s maken/plaatsen. Dat is wel erg jammer. Maar ik
ga heel voorzichtig te werk en binnenkort komt er iemand om te kijken hoe de vorderingen zijn. Zij kan nu eenmaal niet zomaar langskomen, omdat ze niet zo dichtbij mij woont. Maar als ze in de buurt is gaat ze mijn paarden even bijlangs om te kijken hoe het gaat en geeft me het nodige advies.
Prima toch, beter te weinig dan te veel hoor! En zolang het geen probleem hoefjes zijn ,zal het wel meevallen.
Isapaardje schreef:[
Dat is dus juist het gekke (en maakt mij ook zo onzeker); ze loopt af en toe bij tijd en wijlen juist heel erg goed over grind en zelfs brokken puin. Niets aan de hand. En dan ineens gaat ze op eieren lopen. Kan paar dagen duren en dan is het meestal weer over. Nu gaf ik eerst het natte weer de schuld, maar inmiddels zouden haar hoeven toch weer gewend moeten zijn aan deze wat nattere omstandigheden (en dus zachtere hoeven).
[/quote]
Antheman schreef:Weet je zeker dat haar gewrichten in orde zijn?
Merrit heeft dit ook wel en heeft atrose.
angela88 schreef:
@ wendytjeg: wat leuk dat je de cursus gaat doen, ik neem aan dat je na afloop laat weten hoe het is gegaan??? en plaats je dan ook een paar foto's??
opala schreef:Welkom Toydoll. Op de 1e pagina vindt je de natuurlijk bekappers.
Isapaardje schreef:hier heb ik er ook eentje. Isabella in carnavalspak
Anouar15 schreef:Ik zat me weer eens iets af te vragen. Natuurlijk bekapte paarden kunnen probleemloos over hobbelige/stenige paden lopen. Maar hoe zit dat met bevroren grond? Kan je daar op rijden? Ik heb altijd geleerd dat dat niet mag, maar ik heb ook altijd geleerd dat je niet op harde ondergrond kan galoperen en dat is ook niet waar. Wat denken jullie?
Het is nu niet echt van toepassingMaar ik zat me dat af te vragen.