[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:02

Wat raar Len..
Ik zalde ook gewoon een nat peerd op, nooit last mee gehad. Ik ga dat zometeen ook nog maar ff doen Lachen
Net mijn nieuwe neopreen lange chaps binnen, kan ik ze gelijk uittesten!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:08

tjongejonge wat een toestanden in Ara's topic zeg Knipoog
Wat ik me nog steeds afvraag??? Heeft de DB geen waarschuwing uitgedeeld voordat ze die paarden in beslag hebben genomen?
Vind het heel moeilijk om te oordelen, zie veel schrale paarden, maar wel op een megagrote (net ingezaaide) wei. Heb ook wel 1 gezien die ik te schraal vindt maar aangezien ik de diverse achtergronden niet weet kan ik er verder geen oordeel over vellen. Ik ken iemand die een eczeempaard in een wei naast een fietspad heeft lopen. Die krijgt 's zomers hordes zeurende mensen aan de deur dat dat paard met die deken (eczeemdeken) zo zielig is.....en hij maar uitleggen dat het pas zielig is als het dier geen eczeemdeken draagt...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:09

Misschien komt de DB ook nog es bij mij...paard met eczeemdeken op een klein stukje zonder gras met oud hooi....en ook geen ijzers...arm peerd Knipoog
Misschien toch beter om haar lekker op stal te zetten met een dekentje en een megagrote bult stro en een lekker bak met biks.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:49

Kinke schreef:
Misschien komt de DB ook nog es bij mij...paard met eczeemdeken op een klein stukje zonder gras met oud hooi....en ook geen ijzers...arm peerd Knipoog
Misschien toch beter om haar lekker op stal te zetten met een dekentje en een megagrote bult stro en een lekker bak met biks.

Hoezo?? Dat slaat nergens op.
Dit is heus geen reden voor de DB.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:56

Beste hetzusjevan, met je post van vanmorgen hier in het topic heb je het al verbruid. Hoe durf je 'naturals' (als we dan toch hokjes gaan maken) te verbinden aan vermeende dierenmishandeling? Waar haal je in vredesnaam het idee vandaan om hier mensen te gaan aanspreken en dan ook nog natuurlijk bekappen er bij te halen??? Alleen omdat Arabesk een 'natural' is???
Verder raad ik je aan mij post nog eens te lezen, misschien zie je er nog een knipoog bij staan????

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:58

zusje, je ziet ze vliegen. Ga dr eens lekker achteraan...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:28

ik ben ook weer terug van de paarden... mijn paarden staan in een zwembad ipv in de wei Scheve mond de plank naar de wei kon ik niet meer over (de sloot was te breed geworden) en dus moest ik 15 minuten omlopen Scheve mond maar de paarden waren mooi schoongespoeld

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:32

lekker zwemmen Knipoog
het hoost hier ook alweer een tijdje, de lucht lijkt wel geel......

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:43

hetzusjevan heeft geloof ik een indentiteitscrisis Clown
Wat kom je hier toch rellen???
Ga een ander plagen..
Je snapt er niks van geloof ik,en ik ga het ook niet uitleggen,want je wil het niet eens horen..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:44

ik mocht zowaar een uurtje droog in de wei spelen, nou ja, bijpraten met een stalgenote die op vakantie is geweest en Morrie laten grazen op een stuk wei mét gras....
Als ie morgen gaat verkampen, moet ik nog verder lopen *aaarrgghhh* en dat 2 x per dag....

was ik toch wederom spontaan m;n telefoon "vergeten" mee te nemen, wel lekker rustig hoor...... ben nog nooit zo populair geweest als de afgelopen 2 dagen Scheve mond

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:44

ff een vraagje... het viel mij gister bij de buitenrit op dat Netam heel vaak plas (4X in 2 uur) en tijdens het plassen stopt hij even en gaat dan weer verder... is dat normaal bij ruinen??

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:45

Haha! Hip mens.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:47

dat kan koe, moet je ff checken of ie wel goed uitschacht met plassen. Was ie weidegang gewend bij de vorige eigenaar of stond ie daar op stal?
Als je lang gnoeg friendly doet, hangt ie z'n zakie uit en dan kan je kijken of het schoon is of dat er vellen aan zitten (leuk hè ruinen)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:48

TL, heb vanmorgen geen foto's gemaakt (helemaal niet aan gedacht..)
De behandeling was erg interessant, eerst moest het paard buiten stappen en draven en op de volte. Daarna werd ie verdoofd en is zn hele ruggegraat gecontroleerd. Er waren 2 plekken waar z'n rug vastzat. Dat heeft ze losgemaakt met behulp van 2 grote rubberen hamers en een aantal stevige klappen Knipoog Zn hals was ok. Daarna heeft ze nog acupunctuur toegepast, leuk om te zien zo'n speldenkussen Lachen
Verder heeft ie nog een vitamine/ijzerstoot gehad en hij moet vooral meer spek op z'n lijf krijgen, en ze moet hem iedere dag even 10 minuutjes longeren op een bepaalde manier en dan is er hopelijk al veel verschil te zien over een maand of 3. Kortom, het viel reuze mee en baasje blij en ziet er weer heil in Lachen
Laatst bijgewerkt door Kinke op 25-08-06 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:49

getsiederrie, vellen Knipoog

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:51

hij stond bij de vorige eigenaar alleen op stal... mocht heel af en toe een paar uur de wei op als het mooi weer is... dus ik zit te denken toch misschien kou gevat? zou dat kunnen...
(ik weet wel dat jullie geen DA zijn Knipoog maar hebben meer ervaring met ruinen dan ik Tong uitsteken)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:55

nee geen koud gevat, maar hij krijgt nu véél meer vocht binnen dat toen ie op stal stond. Als Morrie na de winterperiode de wei weer op gaat, plast ie soms wel 5 x in 10 minuten de eerste week, dat trekt wel bij

Ik heb nog nooit gehoord van een ruin met blaasontsteking, maar ja dat zegt niets natuurlijk......

Als ie veel vellen heeft, kan je voor je gaat rijden een beetje babyolie in de koker gieten en dan een flink galopje maken, dan komt het los en valt het eruit. (vinden sommige mensen die hier meelezen ook de grootste onzin maar dat horen we ongetwijfled zometeen wel weer Clown )
Vooral niet aan de vellen gaan peuteren of trekken.....

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:03

bedankt voor de uitleg morrie! het is inderdaad een goede verklaring en dan de spanning van een eerste buitenrit er bij...
alle het punt dat hij halverwegen even stopt en dan weer verder gaat Scheve mond nouja ik hoop dat ik zijn vorige eigenaar volgende week weer op msn spreek dan kan ik ff vragen of hij dat bij haar ook deed.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:10

ik zie wel vaker ruinen die niet in 1 x uitplassen, het stopt even en dan gaan ze weer door, zolang ie helemaal goed uitschacht, lijkt het me geen probleem.
Wees blij dat ie plast onder het rijden/wandelen, als een ruin dat niet kan/wil en het op gaat houden, heb je een ander probleem.....

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:13

ik zie vast inderdaad weer van alles... maar na siets ben ik misschien te voorzichtig geworden Bloos
maarja ik heb nooit een ruin gehad Tong uitsteken dus weet ook niet echt hoe dat allemaal werkt Knipoog gelukkig zijn er genoeg mensen met wel ruinen ervaring Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:23

mijn eerste paard was een merrie, daarna heb ik altijd ruinen gehad en gereden nooit meer merries, ik heb echt niets met merries

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:26

ik wilde vroeger ook altijd een ruin... ik had niets met merries... maar toen kwam ik siets tegen en dat klikte gewoon... maar toen ik zelf bewust ging zoeken naar een paard had een ruin toch meer mijn voorkeur... grappig eigenlijk want ik ben ook meer een vrienden vrouw dan een vriendinnen vrouw Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:30

ik heb tegenwoordig meer vriendinnen dan vrienden, kan ze wel op 1 hand tellen hoor, maar dat zijn dan ook wel hele goeie vriendinnen.......

de laptop wordt weer traag en sloompjes dus als ik straks niets meer post, ben ik toch aan het formatteren, eerst maar weer es reanimeren door opnieuw op te starten......... volgens mij heb ik een Trojan ofzo.....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:40

Ik heb niet echt veel vrienden of vriendinnen.

Qua paarden heb ik altijd al een voorkeur voor ruinen gehad.

En ik ben trots op de mijne Tong uitsteken

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:07

vrienden en vriendinnen heb ik ook al niet echt. Heb mijn paarden en die staan vriendschap met 'normale' mensen in de weg. Ik heb merries, ruinen en merries gehad. Hengstjes heb ik ook wat mee. Ik ben nu helemaal verliefd op een ruin, van 2,5. Ga morgen bellen hoeveel hij moet kosten, hij betovert me elke dag weer Haha!