[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:38

wat een vuilnisvaten zeg!!!

Mijn dikbuik geeft nog geen teken van bevallen...
Ik hoop op een paasei met haar en vlekken... *heeft lol*
Voor verklaring,zie onderschrift..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:42

jeetje 15 kilo biks..... Morrie zou doodgaan, hij is al de duivel als de boer hem per ongeluk een handje van die rotzooi geeft.... het is echt vergif voor hem....

jeetje tinkerloos, weet je zeker dat er een veulen in zit en dat ze geen regenton heeft opgegeten???

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:49

Hahaha,dat zou nog kunnen ook...maar nee,er zit echt een veulen in.
Het beweegt,en het schopt,en haar uiers worden nu een soort van melkbar,dus het komt wel binnenkort,maar nu nog niet...
Voorbeeld van de uiers:
Foto 1 is van een week of wat geleden,en foto 2 is van eergisteren:
Afbeelding

Afbeelding

Dus ze is wel drachtig hoor...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:57

Tjee paardentieten!! Kun je die boel niet een beetje sensureren? Er lezen ook kinderen mee Nou mooi uiertje hoor! Spannend hoor. Slaap je in de stal? Heb ik toen wel gedaan toen Vesje geboren werd. Ik sliep in een lege box. Nou ja slapen, je doet geen oog dicht met die knollen. De illusie dat een paard ook lekker de hele nacht slaapt was ik toen snel kwijt

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:04

Ze loopt op de wei..
Ik heb geen stal.
Ze staat bij een koeien boer,en die man kijkt voor hij naar bed gaat (rond 23 uur) nog even in de wei of er wat aan de hand is,en s'morgens vroeg(rond half 6) is ie weer op,en ziet hij meteen of er een veulie loopt...
Over de hele dag verspreid is er kijk op haar,en ik controleer elke dag haar uiers en kijk of de banden al slap zijn.
Nou,uiers heeft ze dus,maar de banden zijn nog mooi hard...
Ze holt ook nog vrolijk door de wei,en eet nog lekker en is vrolijk enzo..
Ik kan mijn tentje wel gaan opzetten,maar je zal zien dat als ik even naar toilet ga of koffie haal ofzo,dat ze dan snel gaat bevallen.
En trouwens,bij negen van de tien bevallingen is er geen hulp nodig,en doen de merries het liever stiekum alleen..
Ik hoop op het goede,en ik zie het wel..

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:21

Cookies schreef:
Ja leuk he, als een pony zo enthousiast is. We hebben in het bos ook een heuvel die vind Ponto ook helemaal geweldig. Heb jij ook zo'n Cook ding?? Ik vind ze erg mooi en het systeem bevalt me. Dus de jonge paarden krijgen er ook 1.

Ponto is trouwens vreselijk aan het verharen, Vooral op zijn hoofd. Gisteren heb ik hem een flink "geraspt" en zijn hoofd geborsteld. Nu is zijn hoofd helemaal wit omdat daar het oude haar helemaal af is en de rest van zijn lijf is nog groezelig. Echt geen gezicht

Cook ding

Ik heb een passoa in momenteel maar die is er gisteren meteen weer afgegaan voor een dubbelgebroken D-trens

Zomers rij ik wel met een CRB maar welk model geen idee, zelf geknoopt

Vandaag zonder zadel in de bak gereden ze was erg sloom maar wel gehoorzaam.
Zelfs beide kanten op de volte kunnen galopperen, ze liep zo veel lekkerder zonder zadel op de rechter kant dan normaal met
Ik hoop dat het met mijn nieuwe zadel beter gaat.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:23

Tinkerloos schreef:
Ze loopt op de wei..
Ik heb geen stal.
Ze staat bij een koeien boer,en die man kijkt voor hij naar bed gaat (rond 23 uur) nog even in de wei of er wat aan de hand is,en s'morgens vroeg(rond half 6) is ie weer op,en ziet hij meteen of er een veulie loopt...
Over de hele dag verspreid is er kijk op haar,en ik controleer elke dag haar uiers en kijk of de banden al slap zijn.
Nou,uiers heeft ze dus,maar de banden zijn nog mooi hard...
Ze holt ook nog vrolijk door de wei,en eet nog lekker en is vrolijk enzo..
Ik kan mijn tentje wel gaan opzetten,maar je zal zien dat als ik even naar toilet ga of koffie haal ofzo,dat ze dan snel gaat bevallen.
En trouwens,bij negen van de tien bevallingen is er geen hulp nodig,en doen de merries het liever stiekum alleen..
Ik hoop op het goede,en ik zie het wel..

Wij hebben een KWPN op stal staan die dus ook drachtig zou zijn.
Dus ze werd steeds dikker en kreeg zelfs uiers, wat denk je leeg

Waarschijnlijk de vrucht verloren maar wel drachtig gebleven qwa hormonen dus schijnzwanger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:02

In mijn omgeving hoor ik van diverse mensen dat er veel paarden zijn die hun uitrekendatum al gepasseerd zijn. Eén paard heeft zelfs 7 weken overgedragen. Komt waarschijnlijk door de kou en regen. Zodra het voorjaar is, krijgen we een veulen-explosie.

Jovarna is over 3 weken uitgerekend, dus voor ons wordt het nu ook echt spannend!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:07

dan heb ik goed nieuws voor jullie: vanmiddag ging er bij ons op de deel een soort luchtalarm af, dat bleek melkmeisje te zijn, die begon enthousiast te gillen toen ze de eerste boerenzwaluw waarnam.... nu wordt het mooi weer, riep ze enthousiast...... tja.... het regent wel pijpenstelen nu, maar morgen wordt het mooi weer

Er is nu een film op tv in een onverstaanbare taal, zooo irritant, moet ik kijken om het te kunnen volgen.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:09

Hier in Drenthe is het al volop voorjaar. Heerlijk!! De terrassen in het centrum zaten vanmiddag al helemaal vol.

Is er nog iets leuks op tv? Ik heb geen gids en vind teletekst maar niks.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:12

als je van spooky geluiden en beelden en een vreemde taal, die ik niet thuis kan brengen, houdt: rtl5 en de ab ligt onder de bank..... dus hij blijft er ook op staan tenzij de kat NU leert apporteren

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:20

oh passion of the christ. Die hebben wij afgezet want we vielen in slaap. Baggerfilm.

Gaan nog maar even de stad in, naar de irish pub.
Morgenvroeg weer even bij die monsters kijken.

Wat leuk dat het veulen straks in de wei geboren wordt Tinkerloos!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:27

wat voor taal is het??? Dat intrigeert me mateloos... een soortement middeleeuws Hebreeuws ofzo?

De stad in *pffff* ik ben gebroken, ik ga m'n bed in

jannico

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:34

@ smurf : 1 zwaluw maakt nog geen zomer . Ik heb der vanmiddag "maarliefst" 4 gezien. En t is net eindelijk weer droog, het kwam echt met bakken uit de hemel. Ik vrees ook het ergste voor de wei morgen o:

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:36

Het heeft hier nog niet geregent.
Het moet voorlopig maar even droog blijven. Als de paarden weer het land in mogen mag Anouar ook 's nachts buiten blijven, het liefst zo snel mogelijk

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:38

Ja hebreeuws is het volgens mij. Zou ik moeten weten, ben joods..

Heb ook eigenlijk niet zo veel zin om de stad in te gaan. Maar mijn hyperactieve zusje wel...
Ik voel me best oud soms hoor, en ik kan het ook niet meer aan. De tijden waarop ze weggaan zijn echt slaapverwekkend. En met zonsopgang weer terug komen..
Trek ik niet meer, ik ga rond uur of 2 naar huis anders val ik in slaap. Irish pub is praatcafe dus iets beter in mijn richting dan kinderdisco's met gabbermuziek die je hier nog hebt..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:51

Citaat:
@ smurf : 1 zwaluw maakt nog geen zomer

dat riepen wij ook in koor tegen melkmeisje, maar dit was een boerenzwaluw en geen huiszwaluw en die komen alleen met mooi weer, hield ze vol...... ook goed hoor, haar dag was weer goed

De boer en ik hadden een nest verlaten eendeneieren gevonden, verrot en wel, we wilden er een geintje mee uithalen: er stond een auto niet op slot met een doosje eieren erin en we wilden ze omruilen *hehehe* maar we werden tegengehouden door de boerin, beetje jammer wel
Nu hebben we de verrotte eieren kapot gegooid op de mesthoop, meuren, niet normaal meer..... wij lol, boerin schelden: stelletje kleuters zijn jullie!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:00

Heb gisteravond tijdens onze wandeling een paar prachtige plaatjes gemaakt (vind ik dan ):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:34

Artistieke fotootjes hoor!

Ik kijk naar Basic instinct deel 2..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:38

sfeervolle plaatjes Jovarna!

het heeft hier de hele nacht geregend, de bak en de plaat zullen weer 1 grote baggerbende zijn om over de weilanden maar te zwijgen, zelfs de boer denkt dat het niet goedkomt dit jaar met weidegang

M'n wekelijkse ritje kan ik ook wel vergeten: nat paard zadel ik niet op..... en morgen zijn er weer trekkers

ik ga maar weer terug naar bed denk ik......

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:55

Vanmiddag wordt het vast wel droog, dan kan je alsnog gaan rijden
Het weerstation hier in huis geeft bewolking met een zonnetje aan, daar hopen we dan maar op he

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:00

helaas ben ik beperkt in tijd, ik moet voór 2 uur rijden en dan na 5 uur terug naar stal om uit te mesten en paarden binnen te zetten, tussen 2 en 5 kan ik door omstandigheden niet terecht.....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:23

@pony25 ik bedoelde zo'n dr Cook hoofdstel. Daar zitten ook van die ringen aan. Maar dat is bitloos dus dat bedoel je niet.

Ja het weer is weer 3 x nix. En de bak was gisteren zo mooi droog bij ons.

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:28

Hier is het nu droog!
Dus bij cookies ook wel denk ik?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:07

*kuch hoest puf*
Ze hebben het Gooi vannacht verplaatst naar het nooren of oosten, ik ruik de paasvuren hier, zette net een raam open en heb het meteen weer dicht gedaan..... buitenritje is een slecht plan vandaag, dan kan ik aan de beademing bij thuiskomst.....