Naturals............hoe natural ben jij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Naturals............hoe natural ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:35

inentingen en ontwormen zit er bij een pensionstal niet bij Lachen

Ja leuk, ik wil ook in een hokje Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:38

Ariebombarie schreef:
waarom zijn hokjes verkeerd dan?

dit zijn niet mijn woorden.... ik vind hokjes niet per definitie verkeerd, maar ik hou er gewoon niet van Haha!
al die hokjes... wat heeft het voor nut, wat is de meerwaarde van een hokje natural of een hokje normal of een tussenmens Tong uitsteken ?
het zal mij een worst wezen in wat voor hokje ik pas in andermans ogen, ik doe het op een manier waarop mijn paard en ik gelukkig zijn, toevallig is dat dan nét wat meer naar het natural geneigd, maar wil me daarmee absoluut geen natural noemen...waarom?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:39

Bij ons zitten entingen/ontwormingen er idd niet bij. Ook moeten de wortels in de winter apart betaald worden.... maar goed, het heeft in mijn ogen weinig zin om een discussie te beginnen "wie betaald het meest". Ik denk niet dat het daarover gaat.
Bij een goede verzorging van je paard moet je naar mijn idee niet bezuinigen (dat doe je maar op luxe/extra spulletjes).

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:40

neeeeee maar het valt me op dat er hier veel mensen zijn die tegen hokjes zijn. ik niet Lachen hokjes zijn er gewoon voor bedoeld om de wereld wat duidelijker te maken uiteindelijk. tenminste, dat is mijn visie Knipoog
in wat voor hokje ik geplaatst wordt zal me ook een worst zijn, al ben ik wel een apart geval Clown Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:42

manzano schreef:
Bij ons zitten entingen/ontwormingen er idd niet bij. Ook moeten de wortels in de winter apart betaald worden.... maar goed, het heeft in mijn ogen weinig zin om een discussie te beginnen "wie betaald het meest". Ik denk niet dat het daarover gaat.
Bij een goede verzorging van je paard moet je naar mijn idee niet bezuinigen (dat doe je maar op luxe/extra spulletjes).

nee die discussie lijkt mijook totaal niet boeiend, maar omdat er her en der geroepen werd dat je paarden natural houden wel lekker goedkoop is en dat een reden zou zijn om m in de wei te donderen, wilde ik daar toch even op reageren.
bij de laatste zin sluit ik me volledig aan.,
mijn knollies hebben weiland nodig en van op stal staan wordt mijn paard verre van gelukkig ( heeft vorig jaar snachts hooguit 6 uurtjes op stal gestaan) dus kies ik ervoor mijn eigen luxe op te geven... al mis ik het soms best dat ik niet even een bakkie koffie kan zetten omdat ik geen stroom heb. Duivel

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:42

Ik denk dat als je een hokje maakt "aparte gevallen"...het heel druk wordt in dat hokje Arie Knipoog *LOL*

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:44

manzano schreef:
Ik denk dat als je een hokje maakt "aparte gevallen"...het heel druk wordt in dat hokje Arie Knipoog *LOL*

wel een heel gezellig hokje dan *LOL* Haha! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:48

Ariebombarie schreef:
manzano schreef:

wel een heel gezellig hokje dan *LOL* Haha! Haha!

Arie kennende word het binnen de tien minuten een gang bang in dat kotje

Kawa inderdaad en dat respecteer ik ook zo hard bij jou Lachen leuk om zo iemand naar de z te zien gaan

Edit typfout Clown
Laatst bijgewerkt door lesilla op 10-03-07 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:49

katiavl schreef:
Arie kennende word het binnen de tien minuten een gang bang in dat kortje

Kawa inderdaad en dat respecteer ik ook zo hard bij jou Lachen leuk om zo iemand naar de z te zien gaan

ROFL ga dat meteen in mn profiel zetten natuurlijk ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:53

Thanks Bloos

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 14:57

runningkawa schreef:
Ik zie normals niet ineens een topic binnen vliegen en zeggen, ijzers eronder, anders mishandel je je paard

Of kom op, die deken op, zielig dier

dat zie je andersom wel.

Nee, maar irl wel Lachen

runningkawa schreef:
Dat aanvallen gebeurd bijna aan de lopende band.

Ik wil hier toch even wat over kwijt...
Een opmerking van een ander mens kan jou namelijk net zoveel raken als jij het toelaat dat het doet.
Als jij je aangevallen voelt door opmerkingen van iemand, komt omdat jij (en niemand anders) het toelaat dat het je raakt.
Zo gaat dat in het hele leven heb ik gemerkt.

Daarbij, er zijn maar weinig mensen die denken:
Goh, laat ik Kawa eens expres gaan zieken vandaag Sigaar en bij degenen die dat eventueel wel zouden denken, zou je eigenlijk kunnen zeggen: dan hap jij lekker Pling

Ik heb namelijk in dit hele topic nog niemand gezien die zegt: kawa is slecht, slecht slecht... En dat is ook niet zo, ik geloof dat jij echt goed bezig bent en nadenkt over wat je doet.
Maar toch voel je je aangevallen op de een of andere manier en roep je hierdoor wel dingen in topics van naturals die als aanvallend beschouwd kunnen worden.
En waar het denk ik veel 'naturals' (ofzo, ik haat die term, net als normals) om gaat, is niet mensen zoals jij aan te spreken op de manier waarop jij met je paarden omgaat, maar de mensen aan te spreken die achter de kudde aan lopen, dekens en ijzers om doen en nog veel meer dingen "omdat het hoort" en zo kan ik uit mijn 15 jaar paardenhobby echt een heleboel mensen aanwijzen die dat doen.
Schrikbarend veel, inclusief ikzelf vroeger.
Er zijn namelijk nog steeds mensen die niet op Bokt/ internet komen, deze hele discussies missen en geen antwoord kunnen geven op veel vragen, zoals "waarom heb jij je paard een deken om"
"Omdat ie anders kou vat" is een antwoord wat ik nog steeds hoor.

Ikzelf heb het gevoel dat sinds ik op bokt zit, dit een verrijking is van mijn kennis, vroeger kwam ik niet verder dan de goedbedoelde maar uiteindelijk helemaal niet zulke goede adviezen van stalgenoten.
Het type stal waar ik stond was ook meteen bepaldend voor mijn visie op dat moment heb ik gemerkt, want tja, wie ben ik eigenlijk om te denken dat 6 kg sportbrok niet goed is voor mijn paard, als deze mensen veel hoger zijn gekomen in de sport dan ik met mijn hobbelpaard.

Ik heb ook veel opgestoken van o.a. naturals topics en topics over opfok.
Ik haal eruit waardoor ik me aangesproken voel en laat liggen wat ik niet interessant of bij mij van toepassing vind.

Ariebombarie schreef:
neeeeee maar het valt me op dat er hier veel mensen zijn die tegen hokjes zijn. ik niet Lachen hokjes zijn er gewoon voor bedoeld om de wereld wat duidelijker te maken uiteindelijk.

Ja mee eens, maar ik heb er wel een hekel aan als ik door anderen ongevraagd in een hokje wordt geplaatst waar ik het ten eerste niet mee eens ben en ten tweede; ik weet zélf nog nieteens in welk hokje ik hoor Knipoog

runningkawa schreef:
inentingen en ontwormen zit er bij een pensionstal niet bij

Bij die "Deurne" stal wel hoor Ja ontwormen wel iig, anders liep het helemaal in de soep dachten zij, en zo konden ze er de controle op houden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:00

Bij ons wordt het ontwormen wel gedaan door de staleigenaren Ja Op zich niet veel mis mee, want als je er 1 hebt die het niet doet en ze gaan de wei op heb je zo een hele besmetting..... Alleen krijgen we nog wel even de rekening na Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:03

manzano schreef:
Bij ons wordt het ontwormen wel gedaan door de staleigenaren Ja Op zich niet veel mis mee, want als je er 1 hebt die het niet doet en ze gaan de wei op heb je zo een hele besmetting..... Alleen krijgen we nog wel even de rekening na Knipoog

Is bij ons ook zo, betaalde de staleigenaren nu ook nog de rekening was ik helemaal blij Tong uitsteken
Maar ze worden zowiezo door de da gedaan, omdat er nog bijkomende dingen zijn omdat ze met ezels staan enzo.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:04

Nicolletje schreef:
Ik wil hier toch even wat over kwijt...
Een opmerking van een ander mens kan jou namelijk net zoveel raken als jij het toelaat dat het doet.
Als jij je aangevallen voelt door opmerkingen van iemand, komt omdat jij (en niemand anders) het toelaat dat het je raakt.
Zo gaat dat in het hele leven heb ik gemerkt.

Maar dat betekent niet dat er geen grenzen zijn aan wat je wel en niet kan zeggen en op welke manier. Zou helemaal mooi zijn.....dat iemand je verrot scheld en jij voelt je er rot over en het zou nog je eigen schuld zijn ook
Snap wel waar je heen wilt met je opmerking, maar denk dat het een beetje kromme redenering is Bloos

Wel heb je gelijk dat er heel veel mensen uit gewoonte handelen (net als paarden overigens Schijnheilig). Soms gaat dat goed, soms niet. Eigenlijk zou iedereen bewust na moeten denken over de keuzes die hij/zij maakt. Maar als iemand dat gedaan heeft vind ik ook wel dat je over het algemeen (er zijn altijd uitzonderingen) zo'n keuze moet respecteren. Er zijn altijd meerdere wegen die naar Rome leiden, maar als iemand die allemaal goed heeft afgewogen dan is dat toch prima?!

manzano

katiavl schreef:
manzano schreef:

Is bij ons ook zo, betaalde de staleigenaren nu ook nog de rekening was ik helemaal blij Tong uitsteken

Doen ze dat niet?? Wat flauw zeg Tong uitsteken

Ariebombarie

Nicolletje schreef:
Ariebombarie schreef:
neeeeee maar het valt me op dat er hier veel mensen zijn die tegen hokjes zijn. ik niet Lachen hokjes zijn er gewoon voor bedoeld om de wereld wat duidelijker te maken uiteindelijk.

Ja mee eens, maar ik heb er wel een hekel aan als ik door anderen ongevraagd in een hokje wordt geplaatst waar ik het ten eerste niet mee eens ben en ten tweede; ik weet zélf nog nieteens in welk hokje ik hoor Knipoog

Ik kan je het hokje 'aparte gevallen' aanraden Haha! erg gezellig Haha! Clown Knipoog
o enneh, mensen plaatsen altijd anderen ongevraagd in hokjes, want iedereen heeft een andere perceptie/wereldbeeld Knipoog

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:06

manzano schreef:
Maar dat betekent niet dat er geen grenzen zijn aan wat je wel en niet kan zeggen en op welke manier. Zou helemaal mooi zijn.....dat iemand je verrot scheld en jij voelt je er rot over en het zou nog je eigen schuld zijn ook
Snap wel waar je heen wilt met je opmerking, maar denk dat het een beetje kromme redenering is Bloos

Sorry maar ik heb hier niemand zien schelden en nee dit is geen kromme redenering, dit is gewoon psychologie Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:07

Ariebombarie schreef:
Ik kan je het hokje 'aparte gevallen' aanraden Haha! erg gezellig Haha! Clown Knipoog

Ik heb zo het vermoeden dat ik daar al jaren in zit Haha!

Toch weer een hokje he Nors opkijken

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:07

Nicolletje schreef:
Ariebombarie schreef:

Ik heb zo het vermoeden dat ik daar al jaren in zit Haha!

Toch weer een hokje he Nors opkijken

ik dacht al waar ken ik je nou toch van Haha! ROFL Knipoog

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:12

Nicolletje schreef:
manzano schreef:

Sorry maar ik heb hier niemand zien schelden en nee dit is geen kromme redenering, dit is gewoon psychologie Lachen

Lezen!! Dat zeg ik toch niet!! Maar jij plaatst het in z'n algemeenheid. "een opmerking van een ander" is nogal een breed begrip. Daar valt schelden ook onder en dat gaf ik dus als voorbeeld om aan te geven dat ik het een kromme redenering vindt. Zoals jij het nu stelt moet je jezelf dus maar afschermen van k*topmerkingen van anderen en als je dat zelf niet doet is het je eigen schuld.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:21

manzano schreef:
Lezen!! Dat zeg ik toch niet!!

Sorry, mag dat wat vriendelijker? Lachen
manzano schreef:
Maar jij plaatst het in z'n algemeenheid. "een opmerking van een ander" is nogal een breed begrip. Daar valt schelden ook onder en dat gaf ik dus als voorbeeld om aan te geven dat ik het een kromme redenering vindt.

Ik plaatste het specifiek in dit topic met de opmerking van RK gequote en jij gaat verder met een opmerking over schelden, dus dan neem ik aan dat jij meent dat er in dit topic is gescholden.

Ten tweede, ja ook tegen schelden is het beter om je af te schermen in zijn algemeenheid.
Natuurlijk is het moeilijk als je ongevraagd uitgescholden wordt en doet dat pijn, maar nog steeds kan het je zoveel kwetsen als jij het toelaat.
Als jij je schouders erover ophaalt en verder gaat met je eigen leven doet het minder zeer dan dat je je jaren afsluit voor andere mensen uit angst nogmaals uitgescholden te worden, heb je alleen jezelf mee.
En ja, ik ben wat afgepest in mijn jeugd, ik zeg dit niet voor niets Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:25

Denk dat als hier iemand verrot gescholden zou zijn (zoals ik het verwoorde) er wel iemand ingegrepen had......
Het is zeker zo dat als je er zelf niets van aantrekt dat je er dan minder last van hebt. Maar dat is volgens mij logisch.... dat geldt voor alles, maar dat staat los van het feit wat een ander kan zeggen/doen. Maar ja....dat denk ik dan weer Knipoog
Nu ga ik echt eens wat nuttigs doen Doei!

dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:26

Sall schreef:
dry schreef:

Je moet onderscheidt maken tussen jouw behoeftes en die van het paard.
Het paard staat niet dagelijks in zware training omdat ie dat zelf nodig vindt, maar omdat jij hem daarvoor hebt.
Elk paard of pony heeft in principe dezelfde behoeftes.

maar om op de oorspronkelijke vraag terug te komen...
Zit jij op je paard?

Nee. Jij wel dan?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:30

manzano schreef:
Het is zeker zo dat als je er zelf niets van aantrekt dat je er dan minder last van hebt. Maar dat is volgens mij logisch.... dat geldt voor alles, maar dat staat los van het feit wat een ander kan zeggen/doen.

Dit is nogal psychologisch gezever, maar het laatste wat ik hierover kwijt wil is:
Wat voor jou logisch is, is dat niet altijd voor een ander.
Mensen zijn nogal geneigd om de schuld bij een ander te leggen "hij (zij) doet me pijn" "hij behandelt me slecht" maar diegene behandelt jou zo, omdat jij het toelaat zo behandeld te worden.

dry schreef:
Sall schreef:
maar om op de oorspronkelijke vraag terug te komen...
Zit jij op je paard?

Nee. Jij wel dan?

Droog ROFL

dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:36

De hele wereld is ingedeeld in hokjes.
Het vervelende is dat bij hokjes meestal ook vooroordelen horen omdat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Je kan imo alleen een beeld van iemand vormen als je je onbevooroordeeld in de persoon verdiept. Weg met de hokjes dus.