Ja leuk, ik wil ook in een hokje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ariebombarie schreef:waarom zijn hokjes verkeerd dan?
manzano schreef:Bij ons zitten entingen/ontwormingen er idd niet bij. Ook moeten de wortels in de winter apart betaald worden.... maar goed, het heeft in mijn ogen weinig zin om een discussie te beginnen "wie betaald het meest". Ik denk niet dat het daarover gaat.
Bij een goede verzorging van je paard moet je naar mijn idee niet bezuinigen(dat doe je maar op luxe/extra spulletjes).
manzano schreef:Ik denk dat als je een hokje maakt "aparte gevallen"...het heel druk wordt in dat hokje Arie![]()
Ariebombarie schreef:manzano schreef:Ik denk dat als je een hokje maakt "aparte gevallen"...het heel druk wordt in dat hokje Arie![]()
wel een heel gezellig hokje dan![]()
![]()
katiavl schreef:Arie kennende word het binnen de tien minuten een gang bang in dat kortje
Kawa inderdaad en dat respecteer ik ook zo hard bij jouleuk om zo iemand naar de z te zien gaan
runningkawa schreef:Ik zie normals niet ineens een topic binnen vliegen en zeggen, ijzers eronder, anders mishandel je je paard
Of kom op, die deken op, zielig dier
dat zie je andersom wel.
runningkawa schreef:Dat aanvallen gebeurd bijna aan de lopende band.
Ariebombarie schreef:neeeeee maar het valt me op dat er hier veel mensen zijn die tegen hokjes zijn. ik niet Lachen hokjes zijn er gewoon voor bedoeld om de wereld wat duidelijker te maken uiteindelijk.
runningkawa schreef:inentingen en ontwormen zit er bij een pensionstal niet bij
manzano schreef:Bij ons wordt het ontwormen wel gedaan door de staleigenarenOp zich niet veel mis mee, want als je er 1 hebt die het niet doet en ze gaan de wei op heb je zo een hele besmetting..... Alleen krijgen we nog wel even de rekening na
Nicolletje schreef:Ik wil hier toch even wat over kwijt...
Een opmerking van een ander mens kan jou namelijk net zoveel raken als jij het toelaat dat het doet.
Als jij je aangevallen voelt door opmerkingen van iemand, komt omdat jij (en niemand anders) het toelaat dat het je raakt.
Zo gaat dat in het hele leven heb ik gemerkt.
katiavl schreef:manzano schreef:Bij ons wordt het ontwormen wel gedaan door de staleigenarenOp zich niet veel mis mee, want als je er 1 hebt die het niet doet en ze gaan de wei op heb je zo een hele besmetting..... Alleen krijgen we nog wel even de rekening na
Is bij ons ook zo, betaalde de staleigenaren nu ook nog de rekening was ik helemaal blij![]()
Nicolletje schreef:Ariebombarie schreef:neeeeee maar het valt me op dat er hier veel mensen zijn die tegen hokjes zijn. ik niethokjes zijn er gewoon voor bedoeld om de wereld wat duidelijker te maken uiteindelijk.
Ja mee eens, maar ik heb er wel een hekel aan als ik door anderen ongevraagd in een hokje wordt geplaatst waar ik het ten eerste niet mee eens ben en ten tweede; ik weet zélf nog nieteens in welk hokje ik hoor
manzano schreef:Maar dat betekent niet dat er geen grenzen zijn aan wat je wel en niet kan zeggen en op welke manier. Zou helemaal mooi zijn.....dat iemand je verrot scheld en jij voelt je er rot over en het zou nog je eigen schuld zijn ook![]()
Snap wel waar je heen wilt met je opmerking, maar denk dat het een beetje kromme redenering is
Ariebombarie schreef:Ik kan je het hokje 'aparte gevallen' aanradenerg gezellig
![]()
![]()
Nicolletje schreef:Ariebombarie schreef:Ik kan je het hokje 'aparte gevallen' aanradenerg gezellig
![]()
![]()
Ik heb zo het vermoeden dat ik daar al jaren in zit
Toch weer een hokje he
Nicolletje schreef:manzano schreef:Maar dat betekent niet dat er geen grenzen zijn aan wat je wel en niet kan zeggen en op welke manier. Zou helemaal mooi zijn.....dat iemand je verrot scheld en jij voelt je er rot over en het zou nog je eigen schuld zijn ook![]()
Snap wel waar je heen wilt met je opmerking, maar denk dat het een beetje kromme redenering is
Sorry maar ik heb hier niemand zien schelden en nee dit is geen kromme redenering, dit is gewoon psychologie
manzano schreef:Lezen!! Dat zeg ik toch niet!!
manzano schreef:Maar jij plaatst het in z'n algemeenheid. "een opmerking van een ander" is nogal een breed begrip. Daar valt schelden ook onder en dat gaf ik dus als voorbeeld om aan te geven dat ik het een kromme redenering vindt.
Sall schreef:dry schreef:
Je moet onderscheidt maken tussen jouw behoeftes en die van het paard.
Het paard staat niet dagelijks in zware training omdat ie dat zelf nodig vindt, maar omdat jij hem daarvoor hebt.
Elk paard of pony heeft in principe dezelfde behoeftes.
maar om op de oorspronkelijke vraag terug te komen...
Zit jij op je paard?
manzano schreef:Het is zeker zo dat als je er zelf niets van aantrekt dat je er dan minder last van hebt. Maar dat is volgens mij logisch.... dat geldt voor alles, maar dat staat los van het feit wat een ander kan zeggen/doen.
dry schreef:Sall schreef:maar om op de oorspronkelijke vraag terug te komen...
Zit jij op je paard?
Nee. Jij wel dan?