Apple schreef:Stef, dat klopt volgens mij ook niet altijd. Je hebt paarden die altijd uit hun stekker gaan in de wei, ook al staan ze er dagen achtereen in en paarden die dat nooit doen, ook niet als ze in geen jaren een wei gezien hebben. Ook erg paard afhankelijk.
Ja, zou kunnen. Wat mijn afkeer ervan is, is dat mensen dan maar uitgaan van dat de paarden uit hun stekker gaan DUS het paard bij voorbaat niet buiten zetten.
Ik ben bij stallen geweest waar het er prachtig uitzag, mooie stal, binenbak, kantine, prachtig!!
Maar de wei was 40 x 30 m en geen paard mocht erin "want dan blesseerden ze zich"
(toen ik er stond,kon ik er bij nader inzien ook niet aardenen ben ik verhuisd... dan maar geen binnenbak hoewel dat wel lekker was...)
Een vriendin van mij wilde bij de stal van Jennifer Scharroo (?) gaan staan, maar ze bedacht zich, omdat de accomodatie wel mooi was voor HAAR maar ze mocht haar paard slechts in zijn eentje buiten in het weitje zetten.
Ik vraag me dus weleens af, wat deze mensen bezielt, om op zo'n dure stal te gaan staan waar de paarden nauwelijks een paardwaardig bestaan hebben (in mijn ogen) maar die wel méér wordt gezien als 'de norm' en "oooo wat een mooie professionele stal" terwijl de paarden er naar mijn mening niks aan hebben als alles er mooi uitziet en er een binnenbak en een mooie zadelkamer en kantine is,maar ondertussen in hun eentje staan in hun prachtig aangeveegde stalletje.