'Natural' paarden zien er in de winter slecht uit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: 'Natural' paarden zien er in de winter slecht uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:45

Santos_ schreef:
Zijn er nu ook mensen die hun paarden in deze storm buiten hebben? Dat zou ik wel erg zielig vinden. Nagelbijten / Gniffelen

Mijn paarden staan in een de loopstal, de deur naar buiten staat open, maar meer als een hoofd is nog niet buiten de deur geweest Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:47

Santos_ schreef:
Zijn er nu ook mensen die hun paarden in deze storm buiten hebben? Dat zou ik wel erg zielig vinden. Nagelbijten / Gniffelen

Die van mij staat standaard van 9 uur s'ochtends tot 7 uur s'avonds buiten, ongeacht het weer. Ze staan met een hele groep, en lijken het totaal niet erg te vinden!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:47

Bij ons staan ze binnen, om de paddocks heen staan overal oude bomen en gebouwtjes - veel te link om ze daar in te hebben staan Scheve mond.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:57

Precies promptertje, als het gevaarlijk is om ze buiten te laten staan moeten ze naar binnen. Ookal; een boom om in de paddock of een boom om op de stal Nagelbijten / Gniffelen wat heb je liever.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:58

Onze paarden staan binnen, het weiland is veranderd in één grote waterpartij. De sloten zijn nu aan het overstromen Nagelbijten / Gniffelen

Heb de paardjes maar wat extra hooi gegeven en ik hoop dat ze zich niet al te erg vervelen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:00

_Martine_ schreef:
Precies promptertje, als het gevaarlijk is om ze buiten te laten staan moeten ze naar binnen. Ookal; een boom om in de paddock of een boom om op de stal Nagelbijten / Gniffelen wat heb je liever.

Naast de stallen staan geen bomen gelukkig, ze zijn binnen echt het veiligst nu Lachen.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:01

Die van ons zijn nu wel een beetje zielig, ze hebben gister ook al de hele dag op stal gestaan. Nagelbijten / Gniffelen Maarja liever binnen dan een tak tegen hun hoofdjes.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:08

Ja, ook bij ons staan ze (denk ik) binnen, het risico is erg groot om ze toch naar buiten te doen... Als ik lees wat een ongelukken er al zijn gebeurt....

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:37

Ik ben er heel gerust op dat ze vanochtend gewoon naar buiten is gezet met de rest van de groep. Ze staan dan gewoon in een zandpaddock. Waarschijnlijk heeft de stalbaas haar wel haar regendeken aangedaan, hij is wel zo lief. (De rest heeft de deken standaard op en twee stuks hebben er geen, hebben het ook niet nodig)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:41

Santos_ schreef:
Die van ons zijn nu wel een beetje zielig, ze hebben gister ook al de hele dag op stal gestaan. Nagelbijten / Gniffelen Maarja liever binnen dan een tak tegen hun hoofdjes.

ik hoop dat je dan in ieder geval wel een eind gaat wandelen, of een uur of 2 gaat rijden??

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:03

Hier staan de buitenpaarden ook gewoon 24/7 buiten, kont in de wind/regen en kop in het gras en vratsen maar.

De kleintjes hebben het nog het meest te verduren, voor mijn gevoel. Die hebben geen bomen of iets dergelijks langs het land, dus krijgen de volle wind, regen, etc, maar kan niet echt merken dat ze er onder lijden. Blijven even vrolijk eigenwijze peuters.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:08

Ik ben net weer bij de paarden geweest, maar ze waren allebei nog droog, alleen Orlanda was iets nat op de hals. Ze zijn de stal dus niet uitgeweest, blijkbaar vinden ze het wel lekker binnen vandaag.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:21

Winston staat normaal gewoon buiten overdag, maar nu heb ik hem binnen laten staan. Als ik de deur van de stal opendoe(verder als een kier) heb ik kans dat het hele dak eraf waait.. Bij een andere schuur van ons is het dak er al gedeeltelijk afgewaait.

Ook doe ik Winston niet binnen vanwege rondvliegende dingen.. Waar we hier nogal veel last van hebben..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:28

de mijne blijft vannacht bij de buren slapen, de buren zelf zitten muurvast in A'dam dus ik ga zo hun paarden weer binnen zetten.

Heb ze rond 2 uur buiten gedaan (met dekens, wat een puzzel zeg al die riemen en lusjes) en die lappen moeten weer af en droge op *pffff*

Ik was de boxen aan het uitmesten en vond dat geen pretje met die storm, ik hoorde takken op het dak vallen en alles piepte en kraakte, was blij dat ze buiten liepen, de takken vallen niet in de wei, zo ver komen ze niet, zelfs bomen die omvallen komen niet zo ver

Amberr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:07

promptertje schreef:
Bij ons staan ze binnen, om de paddocks heen staan overal oude bomen en gebouwtjes - veel te link om ze daar in te hebben staan Scheve mond.

ja dat is bij ons ook zo, dus mijn paardjes hebben ook binnen gestaan vandaag. bij één van de losgooibakken was er al een halve boom omgewaait. echt gevaarlyk weer dit

_angela_ schreef:
ik hoop dat je dan in ieder geval wel een eind gaat wandelen, of een uur of 2 gaat rijden??

zoals het weer vandaag is, vind ik dat best gevaarlyk. rondvliegende dingen Clown
dan heb ik ze toch liever dat ene dagje binnen Ja

(even off-topic) wij moesten door het weer allemaal al rond 1 uur naar huis. dat was wel beter Knipoog kon ik naar mijn paardjes toe.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:21

Hier gaan de sirenes aan 1 stuk door...

De loopstal laat ik open, dan kunnen ze er uit als dat nodig is. Verderop in de straat is volgens mij een boom omgevallen, zie daar zwaailichten en ik hoor een kettingzaag...

De storm is hier nu echt op zijn top.

Ik ben blij dat de rijlessen vanavond niet doorgaan. Hoef ik ook niet te bedenken of ik wel of niet met de auto de weg op ga Lachen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:27

dat leek me sowieso een eenvoudige beslissing Angela, lijkt me niet echt verstandig om nu met een aanhanger de weg op te gaan Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:32

zoiezo niet met de aanhanger. Doe ik met dit weer niet, en Witte mag ook een week niets doen ivm met behandeling gisteren Lachen

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:34

floorsil schreef:
bij ons staan de paarden ook 25/7 buiten en als het regens gaan ze heel vaak in de regen staan ipv onder het afdak ook hebben we een paard met een deken en als die in de bak staat en er is een stuk droog en ook een grote plas gaat ze heel vaak in die plas rollen dus heel die deken zijk nat maarja dat beest kan ook gewoon op het droge rollen dus dat is wel vaag.

waarom zijn jou dagen een uur langer dan mijne Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:39

mijn eigen staat ook 24/7 buiten, nu ook, hij ziet er helemaal niet droevig uit, vind het in de stal juist niet leuk, contstant het hoofdje over de deur, en rondjes lopen, een teken dat ie naar buiten wil...
hij heeft een hoog weiland, wat dus nog droog is (hoe het er morgen uitziet weet ik niet Bloos met heel veel ruimte, en er kunnen geen bomen opwaaien, dus laat hem mooi buiten staan (al vind ik het ook niet echt een fijn idee)

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:49

Hier staan ze nog buiten....
In het bos Haha! maar hebben plek zat en die gaan echt niet staan wachten tot er 1 boom op hun valt.
Als er 1 valt gaan ze er wel als een speer opaf...takjes eten Vork

Hou enkel de omheining goed in de gaten want die ligt al voor een deel om...
En het is wel de bedoeling dat ze in ons bos blijven.
Afbeelding

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:56

De uitloop bij ons is een grote bagger zooi. Dus de paarden staan binnen in de loopstal.

Danno ging vanmiddag wel even buiten staan(betonnen stukje) lekker met zijn kop volop in de wind..vond ie erg lekker en ik kon aan ze zien dat ze graag naar buiten wouden. Maar ze gaan gewoon niet door de prut heen.

Ik hoop dat daar volgend jaar een paddock kan komen.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:01

Bij ons hebben de paarden lekker buiten gestaan vandaag... geen bomen direct in de buurt gevaar konden opleveren als ze omvielen.. Ze konden gewoon hun stal in.. hebben ze denk ik wel 5 minuten in gestaan om even te drinken..
Tis echt hun eigen keus hoor *LOL*

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:04

Ben in de namiddag bij mijn paardje geweest en hij deed het prima buiten, hoor. Samen met de hele kudde stonden ze dicht bij elkaar, kont in de wind, heel cosy om te zien. Ik heb 'm even het land uitgehaald om hem rustig binnen te voeren. Momenteel draagt hij een ongevoerde regendeken (doe ik alleen bij extreem weer) en hij voelde lekker warm aan.
Ik ben ook de stallen ingegaan (moest even met het oude paard van mijn vriendin buiten wandelen, want die kon echt niet naar buiten vandaag met haar 35 jaar) en alle paarden daar stonden daar maar in hun box. Er was helemaal niemand en de meesten paarden kwamen vandaag dus ook niet buiten. Het viel me eigenlijk vooral op dat ze zich aardig verveelden Clown
En rondvliegende dingen heb ik echt niet gezien (bomen en struiken staan helemaal achterin het land, zo'n km verderop). Het waait heel hard, maar het ligt aan je omgeving of het gevaarlijk is of niet, denk ik. Knipoog

Isis_Ywen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:04

Bij mij hebben ze er voor gekozen om in het open weiland te gaan staan, in de bagger. En ik geef ze groot gelijk. Enkele dakplaten waren al van de stal naar beneden gekomen (de wind staat de goede kant op dus alles land in de tuin van de buren, en niet in het land), en het kraakt en piept. Ze staan tegen elkaar aan, met de kont in de wind. Ik heb ze nog toegeroepen, en toen keken ze op...'dag mensje, het eten mag je hier komen brengen vandaag, want wij gaan niet naar binnen'. Dus ik met mijn goede schoenen (dom dom, van mij) het hooi naar ze toe gebracht..en natuurlijk lag de helft meteen aan de andere kant van het draad, maar goed...mijn goede bedoeling zijn duidelijk.

Volgens mij maken ze het prima saampies Lachen

Isis