Parelli

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:41

No names... Maar veel plezier morgen, ik weet niet of stalgenote er heen gaat trouwens. Paardentandarts is geweest voor 4 paarden maar zij deed niet mee en was ook niet op stal dus kon het niet vragen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 08:37

zij zal vast de "natural" tandarts erbij halen, onze eigen jackie..... die benadert haar paard op een voor hem/haar begrijpelijke wijze...

callippo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:38

ik ben er straks wel niet dat iemand dit nog leest, want die zijn vast al onderweg

IloveKelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 08:04

De eigenaresse van mijn vz- shetlander doet ook Parelli met haar fjord. Ze gaan binnenkort level 2 starten. Haar fjord doet het echt heel goed, loopt mee zonder touw en is met halstertouw en op zit te sturen bij haar!(ik heb het ook eens geprobeerd is wel moeilijk zeg!

callippo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:17

He, wat leuk, dan ben jij de verzorgster bij Mellien
Zit je ook al op het nhforum?

zoefie

Re: Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:26

Misschien een simpele vraag...maar zijn de parelli dvd's alleen in het engels te verkrijgen of is er ook een nederlandse versie hierin?
Mijn engels is niet echt super, en het lijkt me dat ik met speciale termen problemen ga krijgen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:29

Ze zijn er alleen in het Engels. Het engels is er niet heel erg moeilijk trouwens, ze leggen alles heel duidelijk uit op de DVD's

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:29

tis echt alleen in het engels... maar het engels is niet echt moeilijk! vooral omdat er ook beeld bij zit

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:34

Nogtans ben ik er heel zeker van dat je ze ook in het Duits hebt kijk maar eens op Google. Maar of je duits beter is dan je engels dat weet ik natuurlijk niet

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:35

Klopt, ze zijn er ook in het duits, das waar ook

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:41

ik kan je uit eigen ervaring melden dat je Engels zienderogen verbetert als je gaat parellien. Ik heb nu geen enkele moeite meer met wat voor dvd of tekst dan ook, zolang ik het maar niet hoef te spreken, want dat krijg ik nog steeds niet uit m'n strot... ik heb vroeger niet voor niets MO- Duits gedaan ipv engels....

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:14

Ik ben erg blij haha! Een vriendin van mij uit Nieuw Zeeland woont hier voor 5 weken ( er is alweer een week voorbij) en zij heeft Level 3 afgerond en heeft een half jaar bij Pat Parelli gewoont in 2001 toen het nog niet zo'n hype was en met Linda en Pat gewerkt. Erg interessant ook om te zien hoe zij met de veulens werkt!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:19

Dat is mooi adriana! Dat is een kans die je niet vaak krijgt, om zulke mensen gewoon aan het werk te zien

Weet iemand trouwens hoe het zit met de verkrijgbaarheid van de pakketten in de VS? Zijn ze daar ook alleen via de website te bestellen?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 11:22

da's inderdaad mazzel hebben Adriana!

Ik heb wel eens het genoegen om iemand die ver in level 3 op weg is aan het spelen te zien en dan zie ik dat ik nog héél veel moet leren..... mijn paard kan het al..... (grondwerk dan, van rondlopen met iemand op z'n rug heeft Morrie geen kaas gegeten en hij vindt het nog es niet leuk ook , ook niet als er iemand op zit die wél kan rijden)

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:26

Geinig trouwens, op parelli.com staat een filmpje van linda over het zadelen en het is de bedoeling dat er elke week een nieuw gratis filmpje komt te staan

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:33

Dat is idd leuk Wendy over dat filmpje. Ik besef ook dat ik veel mazzel heb, ze is hier alleen niet gekomen om mij dat te leren, maar om bloedlijnen te onderzoeken.
Ik heb er maar een draai aangegeven dat ze op deze manier het karakter wel leert kennen en in principe is dat ook zo. Onze nieuwe opdracht is om samen Josiane sterker te laten worden, om haar meer zelfvertrouwen te geven. Ze zegt dat dat mogelijk moet zijn, ik vind het echt super, want ik had altijd al interesse in Parelli.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:37

Adriana dat versterken van zelfvertrouwen is zeker mogelijk. Ik heb dat gemerkt aan Seven. Een zeer onzekere pony. Heel erg vluchtgedrag vertonend, heel erg gevoelig. Maar die ken je nu (een paar jaar later) niet meer terug. Leuk!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:50

Josiane is al een heel stuk opgeknapt in de 6 jaar dat ik haar nu verzorg. Maar zo'n kans laat ik niet glippen. Josiane wordt nog steeds als een gevaarlijk paard gezien. Bij Tina doet ze niks en dan ook helemaal niks. Ze heeft nog nooit de oren plat gehad en gedreigd en dat doet ze bij heel veel mensen wel. Zelfs onze 'nieuwe' veearts is er bang voor. En bij onze oude was ze volledig op haar gemak.

Over 2 weken ontmoet ik haar chirurg/verpleger uit haar tijd dat ze 120 dagen in Utrecht stond, nu 10 jaar later. Ik wil weten hoe ze daar was. Ik denk te weten waar haar stress reacties vandaan komen en extra bevestiging kan geen kwaad. En mij lijkt het ook beter te werken als je enig idee van de oorzaak hebt, dat het dus geen natuurlijk gedrag is, maar aangeleerd gedrag.

willeke_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:57

Ik heb me ook zopas een tweedehandspakket van parelli gekocht. Ben benieuwd naar het pakket Het is wel nog het oude pakket van 2005 maar ik veronderstel dat je dan evengoed kan beginnen met je paard? Heb het voor een prikje kunnen overkopen.
Deze namiddag brengen ze het pakket :d

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:06

@willeke: je kunt er prima mee aan de slag hoor, het is alleen wat minder uitgebreid dan het nieuwe pakket. De principes blijven gewoon hetzelfde

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:36

@adriana. Zeker weten. Als je de oorzaak weet, kun je er ook beter mee werken. Bij Seven mocht je bijvoorbeeld nooit aan haar hoofd zitten. Werd ze helemaal panisch. Logisch toen we erachter kwamen dat iemand haar consequent een mep had verkocht iedere keer als ze uit de stal keek.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:51

Wat een bofkont ben jij, Adriana! Zo'n prive level 3 instructrice kan je een mooi eind op weg helpen

Even een vraagje; via de post kwam er een aanbieding binnen van Parelli.nl, een Harmony pakket versie 2001 voor € 125 i.p.v. € 218. Is dit/wordt dit een collecters item zoals in de brief staat of is het nieuwste level 2 pakket een betere aankoop?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:02

Het nieuwe level 2 pakket schijnt echt veel beter te zijn, maar dat is alleen wat ik heb gehoord. Ik spreek niet uit ervaring.

zoefie

Re: Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:34

Ann schreef:
Even een vraagje; via de post kwam er een aanbieding binnen van Parelli.nl, een Harmony pakket versie 2001 voor € 125 i.p.v. € 218. Is dit/wordt dit een collecters item zoals in de brief staat of is het nieuwste level 2 pakket een betere aankoop?

Ik had die brief ook. Maar dat Harmony pakket is dus level 2 als ik het goed begrijp. Ik ga me eerst maar eens verdiepen of het inderdaad wat voor ons is. En hoe veel me een level 1 pakket gaat kosten....Waarom moeten die dingen zo belachelijk duur zijn?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 13:56

die dingen zijn zo "belachelijk" duur omdat er belachelijk veel zer waardevolle informatie in staat!
ik heb het oude en nieuwe level 1 en 2 pakket en ze zijn iedere cent meer dan waard, reken het maar eens om naar "normal" privé dressuurlessen....