Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
opala schreef:Vikki: Zoals je al eerder hebt kunnen lezen, wordt er bij NB uitgegaan van gezonde hoeven. Een gezonde hoef heeft een zelfcorrigerend vermogen. Is de gezondheid van de hoef al verstoord, in jouw geval dat het gevoel is uitgeschakeld, dan houdt mijn kennis op.
opala schreef:Vikki: Zoals je al eerder hebt kunnen lezen, wordt er bij NB uitgegaan van gezonde hoeven.
opala schreef:Heb trouwens jullie nooit meer gehoord over het boek "Een paardenleven lang gezond". Ben ik nou de enige die zo enthousiast was over de inhoud.
nienke07 schreef:Nog meer olie op het NB vuur...
Ik ben het voor een gedeelte met Gijsenkim eens!...Achterlijke toon van Nick en schoolmeester Frans! Hou toch op...Op deze manier helpen zij een methode die ik an sich verschrikkelijk goed vind, eigenhandig om zeep...
Antheman schreef:Nee hoor. Prima boek!
nienke07 schreef:Hoi Ara...voor openlijke boetedoening moet je niet hier zijn...maar in het bewuste topic![]()
smurf schreef:waarom sommige (altijd dezelfde) mensen toch altijd denken dat een natuurlijk bekapt paard altijd met pijn loopt, snap ik niet, erger is dat ze dat overal verkondigen in ieder topic dat over hoeven gaat
Vikki schreef:zij heeft onlangs nl. een ongeluk gehad waarbij in de kootholte van haar voorbeen een zenuw volledig door is gegaan. Deze gaat er voor zorgen dat de hoef en zool ten dele het gevoel verloren hebben en dat hoefgroei hoogst waarschijnlijk niet meer -goed- plaats zal vinden aan dat deel van die hoef.
Citaat:Voor ons betekent dat eventueel kunstmatig bijwerken met hars en ijzers zodat Scaal gewoon een vrolijk rijdpaardje kan blijven (nou ja...worden moet ik zeggen want momenteel is ze mijn wandelpony ).
Citaat:Het betekent ook dat ze het niet aan kan geven als ze een hoefzweer op de getroffen plek in die voet krijgt...doordat de zenuw door is zal ze dat immers niet meer voelen. Dat houdt in dat ze extra gevoelig is voor invloeden van buitenaf op die voet
Sugarmiss schreef:
vikki schreef:Bloedvaten hebben de neiging om 'vervangende kanaaltjes' te gaan zoeken. De kleine vaten krijgen gewoon een andere funktie, meer als hoofdvat. Dit duurt even én er is natuurlijk een goede pompfunktie (=beweging) voor nodig.Overigens besef ik me wel dat ik duidelijk niet gemeld heb dat er niet alleen een zenuw volledig door is maar ook een groot bloedvat.
De doorbloeding is dus ook minder geworden..
smurf schreef:gaan ook per paar, in diverse maten, de
reflecterende stickers heb ik er zelf op geplakt, dat is niet standaard