Wie kent deze halve gare??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:11

Ik communiceer level-level als ik er van uitga dat we hier allemaal met volwassenen zijn. Zoals al eerder heb aangegeven kijk ik zelden tot nooit in een profiel voordat ik reacties plaats.

Zullen we deze discussie trouwens in een ander topic voortzetten? Gaat anders veel te veel offtopic hier.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 22-10-12 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:12

:')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:25

cindypony123 schreef:
hy dit is de manier die veel in amerika gebruikt woordt op paarden te breken (inrijden ) als je de flilm de horswhisper gezien hebt weet je waar ik het over heb en deze man helpt paarden van anderen mensen die trauma's hebben en daarom zijn ze misschien wel zo mager
als jullie nou eens op youtube in zouden typen heartland en een paar filmpjes zouden kijken weten jullie pas waar jullie het eigelijk over hebben .

Volgens mij is dit de beste tip in het hele topic! :')

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:45

Jessix schreef:
cindypony123 schreef:
hy dit is de manier die veel in amerika gebruikt woordt op paarden te breken (inrijden )[/als je de flilm de horswhisper gezien hebt weet je waar ik het over heb en deze man helpt paarden van anderen mensen die trauma's hebben en daarom zijn ze misschien wel zo mager
als jullie nou eens op youtube in zouden typen heartland en een paar filmpjes zouden kijken weten jullie pas waar jullie het eigelijk over hebben .

Volgens mij is dit de beste tip in het hele topic! :')

Ja zeker een hele goeie tip! Als je een paard gaat inrijden, moet je hem breken!
Ik ga de film zéker kijken, want ik wil nog wel leren in hoeveel stukken ik hem dan moet breken. ;)

TurdusMerula

Re: Wie kent deze halve gare??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:09

Moderatoropmerking:
Ik open dit topic nog eens, zodat er weer discussie kan plaatsvinden.
Ik wil daarbij opmerken dat het de bedoeling is ontopic te blijven en respectvol met elkaar om te gaan!

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:32

dat was niet mijn punt mijn punt is dat een paard je bestte vriend is behandel hm zo en je kan zeggen wat je wil maar ik ben niet gek

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:01

En ik zou alleen maar willen benadrukken dat er geen gelijk niveau is tussen paard en ruiter. Er is een leider nodig, en als de mens dat niet voor het paard kan zijn, dan gaat het paard het zelf invullen en daar kunnen hele gevaarlijke situaties uit ontstaan. En als je dat in je achterhoofd houdt, dan is eigenlijk alles geoorloofd om die leider te kunnen worden, als je maar zachtjes begint en het gaandeweg versterkt als het dier niet reageert. Zelfs een beetje stress kun je niet vermijden als het op aankomt om de verhoudingen recht te zetten. En voor menig teerbesnaarde ziel kan dat er heel heftig uitzien.

Ik blijf er bij dat we foto's zien zonder dat we het verleden weten van het dier. We weten niet wat er voor die tijd is geprobeerd en kunnen dus niet beoordelen waarom er zo tewerk is gegaan. En als je niet weet waarom, dan is het niet aan jou om een oordeel te vellen.

Stel je voor je loopt in een straat. Er ligt een man op de grond, hij bloed. Naast de man ligt een mes. Jij loopt op de man af om hem te helpen, hij is neergestoken, je krijgt vervolgens bloed op je handen, je raapt het mes op. Op dat moment komt er iemand bij, die jou beschuldigd dat je deze man hebt neergestoken. Je vingerafdrukken zitten op het mes, alle bewijzen zijn tegen je. Zou je dan niet ook fijn vinden als er iemand naar je luistert zonder dat hij meteen de conclusie trekt dat jij die man hebt neergestoken?

Hetzelfde geldt voor de foto's in de OS. Men ziet de foto's en heeft een oordeel klaar zonder te weten wat er voor die tijd is geweest en waarom er zo tewerk is gegaan zoals je dat op de foto's ziet.

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:18

ja dat weet ik ik ri altijd natural horsemanship maar dit heeft niks met natural te maken dit is meer cowboy's en niet heel erg

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:19

en daarbij wt wil je nu berijken ik ben 12 help zwaar mishandelde paarden met trauma's ikweet waar ik ht over heb

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:42

O alsjeblieft, je komt net kijken. En ik geloof zomaar dat de paarden met trauma's die jij in handen krijgt nog meevallen. Soms moet je ook lichamelijk hard inkomen en ik weet zeker dat een kind van 12 daar lichamelijk nog de kracht niet voor heeft. Niet alles is psychologisch op te lossen.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:42

Wat is hier zo vreselijk aan?
ik zie niets vreemds.. :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:59

Niet zo gek dat hij die foto's niet op zijn site zet. Wat daar gebeurd is namelijk gewoon NIET oké.. Halve gare lijkt me hierbij inderdaad op zijn plaats.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:31

@ Fellor. Ik vind het uitermate knap dat je op grond van een paar foto's kunt aflezen wat er voor die tijd is gebeurd en wat de reden is dat er zo wordt opgetreden....echt heel, heel erg knap.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:37

heel sneu..
;c niet erg fijn om als paard zo behandeld te worden..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:44

Het is idd voor het oog niet zo heel erg fijn. Maar vraag jij je nu niet af waarom dit zo gedaan wordt en wat de reden is dat dit zo gedaan wordt? Misschien heeft de trainer daar wel een hele goede reden voor om het zo aan te pakken? Kun jij dat op grond van alleen de foto's beoordelen?

Soms is paarden trainen voor het oog niet fijn om te zien. Omdat je ergens doorheen moet. Dat je dingen recht moet zetten die door het geklooi van anderen verkeerd zijn gegaan. De reden waarom kun je op grond van alleen de foto's niet herleiden. Maar zeggen dat dit per definitie zo niet MAG gaan is ook verkeerd. Want je weet niet wat er aan vooraf is gegaan.

Trainen van paarden is "zo zacht als het kan, en zo hard als het moet." En wat als dit "zo hard als het moet" is geweest? Op grond van alleen foto's kun jij dat niet beoordelen. Dat kan ik ook niet beoordelen. Dat kan niemand beoordelen die het paard niet kent en niet weet wat het voortraject is geweest. Dus kijk uit voordat je een oordeel velt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:03

Cassidy schreef:
Het is idd voor het oog niet zo heel erg fijn. Maar vraag jij je nu niet af waarom dit zo gedaan wordt en wat de reden is dat dit zo gedaan wordt? Misschien heeft de trainer daar wel een hele goede reden voor om het zo aan te pakken? Kun jij dat op grond van alleen de foto's beoordelen?

Soms is paarden trainen voor het oog niet fijn om te zien. Omdat je ergens doorheen moet. Dat je dingen recht moet zetten die door het geklooi van anderen verkeerd zijn gegaan. De reden waarom kun je op grond van alleen de foto's niet herleiden. Maar zeggen dat dit per definitie zo niet MAG gaan is ook verkeerd. Want je weet niet wat er aan vooraf is gegaan.

Trainen van paarden is "zo zacht als het kan, en zo hard als het moet." En wat als dit "zo hard als het moet" is geweest? Op grond van alleen foto's kun jij dat niet beoordelen. Dat kan ik ook niet beoordelen. Dat kan niemand beoordelen die het paard niet kent en niet weet wat het voortraject is geweest. Dus kijk uit voordat je een oordeel velt....

Voor mij straalt duidelijk van de foto's af aan alle kanten dat er respectloos met de paarden wordt omgegaan en ik geloof dat ik het recht heb er MIJN mening op na te houden. Dat eeuwige gezever over momentopnames komt echt mn keel uit..sorry, maar je kan WEL DEGELIJK veel aflezen aan foto's. Houding, oogopslag, situatie, het lezen van zowel paard als mens en er is geen enkele reden om op deze manier aan een paar te gaan lopen trekken, maar dan ook echt GEEN ENKELE. Sommige dingen zijn gewoon NOT DONE!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:05

Ohja, dat eeuwige zo hard als het moet.... echt joh, zo hard als het moet is in dit geval onzin. Als je beter voorbereid en beter leert lezen wat een paard je probeert te vertellen komt het nooit tot deze "zo hard als het moet". het idee is leuk, maar wie bepaald dat hij het recht heeft om dit zo te doen. Het is nog fysiek schadelijk ook als er een aantal keer goed druk op die lijn staat in deze houdingen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:08

Cassidy jij kan ook niet aan de foto's zien of het nodig was om hard op te treden.
Misschien had de trainer ruzie met zijn partner en leeft hij zich even lekker uit op het paard :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:11

Ohja, en wie heeft er ook alweer verzonnen dat een paard in die situatie wordt gebracht???.... Ohja, de MENS :Y)

Nodig is het dus nooit echt dus is het deze situatie waard? nee... voor mij zeker niet. Dan is het wederzijdse idee van omgaan met paarden wel een beetje weg he -O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:23

@ Cam en Fellor:

Mag ik jullie uitnodigen om dit topic even door te lezen?

[VNA] Nothing is written in stone....

Topic is nog steeds open, en er kan nog steeds een mening worden gegeven. Moet er eventueel een paard dood omdat jullie een grens in je hoofd hebt zitten waar je niet bereid bent om overheen te gaan?

En Fellor: er zijn paarden die zelfs de meest ervaren paardenmens aardig om te tuin kunnen leiden met aangeleerde schrikreacties. Omdat er teveel is geprobeerd en het paard heeft kunnen leren dat hij door deze aangeleerde reacties met rust gelaten wordt. Zie maar daar eens doorheen te prikken.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:28

ik heb geen probleem met wat iemand, doet ik zeg alleen dat jij ook aan de foto's niet kan zien of het nodig is dat er hard moet worden opgetreden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:30

Als je begrijpend kunt lezen zou je kunnen zien dat ik dat eerder heb toegegeven.
Your point is?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:40

Dat al die discussies die hier constant over opgestart worden geen nut hebben.
En jouw gepreek tegen die gene die er anders over denken ook gevormd worden door jouw eigen denkwijzen en niet door dat jij daadwerkelijk aanwezig was bij het voorval waar we nu zo nutteloos een discussie over voeren

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:43

De discussies hebben idd geen nut. De tegenstanders zijn tegen en blijven dat ook. De neutrale mensen staan open voor verschillende visies en krijgen dan meteen de stempel dat ze voor zijn.

Om nogmaals Buck Brannaman te quoten: when training horses, nothing is written in stone. Keep trying until you find something that works....

Voorbeeld van een halve gare met mustang (weggevangen uit het wild):

http://www.youtube.com/watch?v=O8LozTmouk0