Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cindypony123 schreef:hy dit is de manier die veel in amerika gebruikt woordt op paarden te breken (inrijden ) als je de flilm de horswhisper gezien hebt weet je waar ik het over heb en deze man helpt paarden van anderen mensen die trauma's hebben en daarom zijn ze misschien wel zo mager
als jullie nou eens op youtube in zouden typen heartland en een paar filmpjes zouden kijken weten jullie pas waar jullie het eigelijk over hebben .
Jessix schreef:cindypony123 schreef:hy dit is de manier die veel in amerika gebruikt woordt op paarden te breken (inrijden )[/als je de flilm de horswhisper gezien hebt weet je waar ik het over heb en deze man helpt paarden van anderen mensen die trauma's hebben en daarom zijn ze misschien wel zo mager
als jullie nou eens op youtube in zouden typen heartland en een paar filmpjes zouden kijken weten jullie pas waar jullie het eigelijk over hebben .
Volgens mij is dit de beste tip in het hele topic!
Cassidy schreef:Het is idd voor het oog niet zo heel erg fijn. Maar vraag jij je nu niet af waarom dit zo gedaan wordt en wat de reden is dat dit zo gedaan wordt? Misschien heeft de trainer daar wel een hele goede reden voor om het zo aan te pakken? Kun jij dat op grond van alleen de foto's beoordelen?
Soms is paarden trainen voor het oog niet fijn om te zien. Omdat je ergens doorheen moet. Dat je dingen recht moet zetten die door het geklooi van anderen verkeerd zijn gegaan. De reden waarom kun je op grond van alleen de foto's niet herleiden. Maar zeggen dat dit per definitie zo niet MAG gaan is ook verkeerd. Want je weet niet wat er aan vooraf is gegaan.
Trainen van paarden is "zo zacht als het kan, en zo hard als het moet." En wat als dit "zo hard als het moet" is geweest? Op grond van alleen foto's kun jij dat niet beoordelen. Dat kan ik ook niet beoordelen. Dat kan niemand beoordelen die het paard niet kent en niet weet wat het voortraject is geweest. Dus kijk uit voordat je een oordeel velt....