[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:23

Heb je ook van die korven op je beugels? Dat lijkt me wel fijn en ook veilig, moet er niet aan denken om in een beugel te blijven haken...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:37

willeke_nijs schreef:
héhé 'k heb biothane beugelriemen Lachen en binnenkort komen er elastostep beugels eraan Lachen
ik rij niet graag met fenders Lachen

Hoe bevallen die biothane beugelriemen? Ik heb nu nog leren, maar al een paar keer zitten kijken naar die van biothane.

Ik kan trouwens ook niet met fenders rijden. Vind het vreselijk! Doe mij maar gewone beugeltjes Tong uitsteken

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:43

RianneH schreef:
Hoe bevallen die biothane beugelriemen? Ik heb nu nog leren, maar al een paar keer zitten kijken naar die van biothane.

Ik kan trouwens ook niet met fenders rijden. Vind het vreselijk! Doe mij maar gewone beugeltjes Tong uitsteken

Ik ben juist helemaal gek op fenders, vind ze heerlijk zitten! Voor dressuur heb ik nog wel mijn leren beugelriemen met nylon er in en gewone beugels + schuine beugelblokjes. Maar voor buiten rondcrossen hang ik de fenders er aan, geweldig!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:44

awel eigenlijk vind ik die héél tof rijden! Het fijne is dat je ze gewoon kan losdoen en in water leggen als ze echt vuil zijn... En het zweet dringt er niet zo in als met leder... Zo is het véél makkelijker te onderhouden en die kleurtjes vind ik nog het leukst van al Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:48

Tja, ik weet niet wat het is met fenders en mij, maar bij alle testzadels die ik gehad heb blijft mn ene voet er niet fijn in zitten, ben constant bezig die goed te draaien, heel vervelend. Hoewel de fenders van het westernzadel van een vriendin van mij wel weer heerlijk zaten, zelfs met korte broek..

Kleurtjes zijn altijd leuk Haha!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:49

Niemand durft trouwens mijn nieuwe topic aan: [RT-D] ARTIKEL: Wanneer is een paard oud genoeg om er op te stappen?
Ben wel benieuwd naar alle traditional-reacties van mensen die al op een paard van 3 klimmen Clown maar die blijven dus uit...

@willeke_nijs: een geheel offtopic vraag, maar is er een trein die vanuit Hasselt naar Eindhoven gaat? Ik wil nl volgend jaar een avondopleiding paardenhouderij en fokkerij gaan doen bij het Syntra in Hasselt, maar ik moet vanuit Nijmegen komen en de internationale treinplanner zegt dat ik over Antwerpen moet Bloos! en dat is een beeeeeeeeeeeeeeeetje om. *kuch*

Ik wil trouwens een biothane hoofdstel, het liefst een marylot crosslink. Kan ik ook in alle rust overstappen op bitloos rijden en kan ik makkelijk verschillende optomingen proberen. Bijkomend voordeel is de kleurtjes en ze hebben die dingen in maat mammoet! Heb goede hoop dat ik die wel om de kaken van Roxy krijg.... een gewone Full kan ik echt wel vergeten Tong uitsteken

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:58

Airiin ik heb me gewaagd aan een reactie in je topic!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:01

goh ik denk niet dat er een rechtstreekse trein is... maar eventueel als je vanuit eindhoven een trein of bus kan nemen tot net over de grens kan je volgens mij wel een bus nemen (en in de toekomst zou er een tram komen) tot in hasselt.

Oh btw, ik heb ook een marylot hoofdstel (een blauwe), heb het crosslink type. ben daar héél tevreden van! En mijn paard heeft bij zowat alles een buitenmaat en zij maken hoofdstellen op maat... Dat vind ik super!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:09

laura1986 schreef:
Airiin ik heb me gewaagd aan een reactie in je topic!

Heb m gelezen Bloos dankje ^^ misschien komen er nu meer mensen.. ik hoor steeds meer verhalen over mensen die al beginnen met inrijden als hun paardjes nog geen 3 zijn Bloos! dat zou ik echt niet doen... zadelmak maken is natuurlijk iets heel anders dan rijden, maar met 3 al echt gaan rijden vind ik iets teveel van het goede...

@willeke: hmm dan moet ik dat maar eens gaan uitzoeken... busdiensten zijn altijd zo lekker ondoorzichtig Clown

Ik zat inderdaad ook te denken aan een Marylot omdat mijn paard qua lengte net ietsjes groter heeft dan een full, en om de kaken echt gigaveel groter dan een full (heb een Kieffer maat koudbloed en die gaat wel goed dicht maar het moet niet veel kleiner worden Tong uitsteken )
Ik rijd momenteel met een Barefoot halsterhoofdstel, maar dat bevalt me helemaal niet... ik gooi die denk ik binnenkort op marktplaats en dan rijd ik wel met mijn Kieffer tot ik genoeg geld heb voor een Marylot Tong uitsteken

Paardlief snapt trouwens de ballen niet van een touwhalster, stalhalster krijg ik haar zelfs nageeflijk op maar met een touwhalster kan ik haar niet eens links- of rechtsaf sturen Huilen van het lachen daarom denk ik dat een sidepull nog wel iets kan worden qua bitloze optoming.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:14

hahaha awel ja, mijn paard zit tussen een full en extra full in. Haar neus heeft een omtrek van maar liefst 84 cm.. zou je niet zeggen van een warmbloedje hé Lachen Haar kinriem moest 105 cm zijn... anders was dat niet te doen, dan hing 'k haar bijna op...

Ja die busdiensten zijn idd héél ondoorzichtbaar. Volgens een vriendin van me zou je een bus moeten nemen tot overpelt of lommel of Hamont -Achel en van daaruit kan je wel een trein of bus nemen naar hasselt. Ze raadde je deze website aan: http://www.9292.nl/

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:18

mijn haf liep op een touwhalster geweldig. Mijn jimmy reageert er met grondwerk super op. Rijden wordt moeilijk. Vandaag met Wieneke (3,5 jarige merrie) gewerkt aan het wijken voor druk. ze gaat nu wel heel snel ineens, ik heb van de week nog geroepen dat ze langzaam leert. Maar een handbeweging is genoeg voor 4 passen achterwaarts, als ik loop loopt ze los mee, als ik blijf zeg blijft ze staan en bij kom, komt ze en haar veulen doet alles mee zonder commando's, gewoon naast mama staan en mama nadoen. Lekker dier is het ook. Ik heb hooguit 10 minuten gespeeld met ze maar wat een voldoening.

Jimmy moet ik gaan ontvaderen denk ik, hij wil niet weg bij zijn merrie en veulen, dus het lange lijnen werk (voorbereiding op het inspannen) ging naar de andere toen heel goed en ervandaan, heel slecht. Morgen lekker buiten oefenen uit de buurt bij de rest.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:19

9292ov.nl had ik al op gekeken.. maar die doet het niet voor belgie -.- maar ik denk dat ik het nu wel kan vinden nu ik de plaatsnamen weet waarvandaan de bus vertrekt naar Hasselt vanaf de grens. Wat een gedoe ook Tong uitsteken bedankt je vriendin iig van me! Via antwerpen leek me wel heeeeeel omslachtig Huilen van het lachen
Het werd helemaal mooi toen ik keek vanaf Eindhoven, vanaf Nijmegen is het 2,5 uur. Dus ik dacht: ga ik eerst met de trein naar Eindhoven en dan is er vast wel een kortere dienst. Maar nee, mag ik eerst naar Zeeland, dan naar Antwerpen en dan naar Hasselt, ben ik 4 uur onderweg Huilen van het lachen

EDIT: die 4 uur, dat is nog zonder de trein van Nijmegen naar Eindhoven! Nagelbijten / Gniffelen

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:25

sonjim schreef:
mijn haf liep op een touwhalster geweldig. Mijn jimmy reageert er met grondwerk super op. Rijden wordt moeilijk. Vandaag met Wieneke (3,5 jarige merrie) gewerkt aan het wijken voor druk. ze gaat nu wel heel snel ineens, ik heb van de week nog geroepen dat ze langzaam leert. Maar een handbeweging is genoeg voor 4 passen achterwaarts, als ik loop loopt ze los mee, als ik blijf zeg blijft ze staan en bij kom, komt ze en haar veulen doet alles mee zonder commando's, gewoon naast mama staan en mama nadoen. Lekker dier is het ook. Ik heb hooguit 10 minuten gespeeld met ze maar wat een voldoening.

Jimmy moet ik gaan ontvaderen denk ik, hij wil niet weg bij zijn merrie en veulen, dus het lange lijnen werk (voorbereiding op het inspannen) ging naar de andere toen heel goed en ervandaan, heel slecht. Morgen lekker buiten oefenen uit de buurt bij de rest.

Ik heb met een touwhalster echt het idee dat ik een kindje van 8 ben op een hobbelpaard. Ik moet der puur en alleen op zit rondsturen, soms rijd ik daarom met touwhalster om dat eens even te oefenen. Maar naar buiten lijkt me geen succes Tong uitsteken

Leuk dat het zo goed gaat met Wieneke! met dat soort dingetjes ben ik nu ook bezig met mijn poown, ze vind het leuk en pakt het goed op. Alleen zodra ik te langzaam ga verliest ze haar aandacht. Ik moet dus heel snel verschillende dingen afwisselen (eerst loopoefeningen, dan meteen daarna loswerken en schoudervoor, dan meteen in de longeerlijn wikkelen en overal om en over haar heen met rare zooi lopen wrijven en doen zonder al te lange tussenpozen.) ben nu trouwens bezig met rustig wachten totdat baasje klaar is met poetsen/de longeerlijn vastklikken en oprollen/dingen wegleggen/opstijgen, blijkt een errug moeilijke oefening te zijn Tong uitsteken

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:28

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:47

Mooi is dat hoe zo'n paardje ontwikkeld. Ik ben pas sinds juli eigenaar van Wieneke en ben dus nog geen 2 maanden met haar bezig, eerst vooral lekker poetsen, band opbouwen, en wandelen, kijken of ze op verkeer reageert en dat soort dingen, nu ga ik het met grondwerk verder uitbreiden, richting lange lijnen en dan na de bevalling in mei, een paar maanden rustig aan en dan in het najaar voor de kar.

Mijn haf had onder het zadel altijd de neiging tegen te werken, jij wilt draven dan ga ik stil staan en als ik wilde stappen gingen we in rengalop, met het touwhalster, liep ze ineens zo netjes dat ik bijna van verbazing (ipv door haar grapjes ) van het paard viel.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:48

Dankje! ga ik zo even lekker aan het puzzelen Tong uitsteken maar nu ga ik denk ik even yoga-en, begin wel last te krijgen van mn nek en rug van de hele dag achter de pc zitten tikken (heb ook een sterk routinematig computerbaantje waar ik vandaag 8 uur heb gewerkt)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:02

Ik heb me ook aan je topic gewaagd Airiin! Goed om zoiets nog eens onder de aandacht te brengen. Inderdaad flauw dat er weinig reacties op komen. Maarjah, mensen zijn namelijk oogklepdragers met struisvogelneigingen (kop in het zand steken Haha!).

WARNING: 9292ov.nl is een PIIEEP site. Die heeft mij laatst midden in de nacht ergens in de middle of nowhere gedropt... Boos! Klopt bijna nooit iets van!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:07

Dani62 schreef:
WARNING: 9292ov.nl is een PIIEEP site. Die heeft mij laatst midden in de nacht ergens in de middle of nowhere gedropt... Boos! Klopt bijna nooit iets van!

oei dat is ook niet echt handig!
Gelukkig kloppen de uurregelingen van de lijn en de nmbs hier in belgië wel best goed Lachen

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:21

Ja, dat was echt vreselijk toen... Ik stond ook nog eens midden op een busbaan, met aan weerskanten een sloot en daarachter bos. Er konden geen auto's komen en er waren geen fietspaden. En pikdonker dat het was. Het was in een dorp waar ik nog maar één keer eerder was geweest, dus ik wist ook totaal niet in welke richting ik zou kunnen lopen.

Ik zou opgepikt worden door een vriendin die daar in de buurt woont, ik belde haar op en toen ik vertelde bij welke halte ik stond zei ze dat ze daar nog nooooooit van had gehoord. Nou, ik ben nog niet eerder zo bang geweest, ik zat me alweer allerlei scenario's in m'n hoofd te halen natuurlijk... Over enge mannen en weet ik veel wat niet meer....
M'n vriendin is toen bij iedereen die ze tegenkwam gaan vragen waar die halte kon zijn en even later belde ze op: "ik heb het gevoel dat ik in de buurt moet zijn anders weet ik het ook niet meer!!"
Toen is ze heel hard gaan toeteren en heeft haar groot licht aangezet. Ik zag haar heel in de verte en moest in het aardedonker een stuk natte polder doorkruisen, maar ik had haar tenminste gevonden! Nog nooit was ik zo blij om mensen te zien Haha! ! En ik bén al geen held 's nachts op straat .

Mensen, ik ga mijn bed opzoeken Doei! Welterusten!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:27

Een week of 4 geleden dacht ik dat ik d'r af moest laten maken omdat ze zo kreupel was dat ze niet eens meer op 4 benen kon staat. Eerst was er geen hoefzweer te vinden maar uiteindelijk bleek het dat toch te zijn (nog nooit zo blij geweest met een hoefzweer) en dan vandaag.......mijn 22 jarige doosje met zware artrose deed weer even of ze 2 was Tong uitsteken
Afbeelding

En dat nadat ze toch ook al een hele dag in de paddock hadden gestaan, ben zo trots op mijn ouwetje Lovers dus ik moest deze foto even laten zien Bloos .

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:30

hey timbers jij ook hier jah je meid is echt lovely

goh wat gaat het snel hier moet hier dus echt regelmatig komen kijken dus

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:36

He gezellie jij ook hier Haha!
Ja Essie is lief he......hoop ook nog minimaal 8 jaar dit soort foto's te kunnen maken Tong uitsteken

Ik heb toch nog steeds knallende koppijn, ik ga zo maar slapen denk ik...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:41

Gekke essie Haha! Ja

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:42

ja rustig aan dan he @ timbers truste

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:42

Hoe ouwer hoe gekker he Clown

Knap trouwens van d'r he.....springen en daarbij een gekke bek trekken Tong uitsteken geniaal paard Haha!

@liberty ik moet inderdaad even rustig aan doen....moet dit weekeind ook nog stappen Tong uitsteken dus dan wil ik geen hoofdpijn