[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:46

Je mag Anouar wel lenen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:50

Citaat:
Dan zou ik het gewoon met een ander paard doen

zijn we over in onderhandeling, maar dan zal ik zo'n paard wel een aantal jaren ter beschikking moeten hebben....

De eisen zijn niet hoger, die zijn gelijk, dat is juist de clou

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:54

smurf schreef:
De eisen zijn niet hoger, die zijn gelijk, dat is juist de clou

Misschien zijn de eisen in absolute zin wel gelijk, maar voor iemand met een makkelijk paard zijn de eisen relatief lager dan voor iemand met een paard zoals het jouwe!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:59

daarom zeggen ze ook dat je de eerste 3 levels savvy moet leren met het makkelijkste paard dat je kan vinden
Tenzij je gezegend bent met aangeboren savvy, zoals enkelen onder ons, maar helaas behoor ik niet tot die categorie

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:45

Ik heb trouwens gisteren een buitenritje gemaakt met Ponto met het nieuwe hoofdstel (Cook look-alike) En Ponto is daar prima mee te rijden. Ik kan hem goed terug nemen na de galop en als hij schrikt dan kan ik hem ook bij me houden. Conclusie: hoofdstel is idiot prove.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:50

Ik heb gisteren ff heerlijk heuvels gecrossed en wel 3 keer een boomstam aan het einde gesprongen

Je kunt echt zien dat Shy het leuk vindt want zo gauw we over het wildrooster (met heel smalle gaatjes) zijn neemt ze een sprint de eerste heuvel op
Dan weer naar beneden en als ik dan bijna beneden ben krijgt ze al kriebel
Ze kan dan niet wachten om weer omhoog te gaan.

Tussen de heuvels door is ze gewoon rustig maar ze weet precies na welke bocht de volgende komt want dan draaft of galoppeerd ze al aan.

Echt geweldig dat gevoel van vrijheid en kracht als je die heuvel over gaat *lacht breed uit van geluk*
En aan het einde heb ik die boomstam gesprongen, doet ze ook altijd bijna zelf.

Ze was zo vrolijk en rustig na die tijd dat ik de teugels naar de grote ring heb gedaan en de kin en sperriem eraf heb gehaald.
Zelfs nog ff staan grazen voor we weer verder gingen

Vandaag ff zonder zadel in de bak en dan grazen buiten.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:59

Ja leuk he, als een pony zo enthousiast is. We hebben in het bos ook een heuvel die vind Ponto ook helemaal geweldig. Heb jij ook zo'n Cook ding?? Ik vind ze erg mooi en het systeem bevalt me. Dus de jonge paarden krijgen er ook 1.

Ponto is trouwens vreselijk aan het verharen, Vooral op zijn hoofd. Gisteren heb ik hem een flink "geraspt" en zijn hoofd geborsteld. Nu is zijn hoofd helemaal wit omdat daar het oude haar helemaal af is en de rest van zijn lijf is nog groezelig. Echt geen gezicht

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:50

mijn pony is dus overenthousiast. Ik heb een cross rope van het Libra model. Heeft Calippo voor me geknoopt.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:57

@evita: heb je ook al eens een ander type bitloos geprobeerd?

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:08

Kinke deed gisteren iets wat ze nog niet eerder heeft gedaan. Ik had haar vastgezet met een touw en was een poging aan het doen om haar te ontdoen van haar wintervacht Loopt ze opeens achteruit, touw trekt strak en mevrouw trekt door.......knap zei de musceton. Ik was zo verbaasd dat ik haar nog net op tijd bij het halster kon grijpen. Daarna heb ik mn leadrope gebruikt, niet vast geknoopt maar alleen door de ring gehangen, flikte ze het weer! Daarna ging het wel goed. Hoop niet dat ze nu een truucje heeft uitgevonden. Moet bekennen dat ik eigenlijk wel boos was....heb me uiteraard niet afgereageerd op haar.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:26

Anouar deed vandaag ook iets wat hij nog nooit eerder heeft gedaan. Op stal dachten ze al dat hij ziek was ofzo.
Hij liet zich niet vangen. Ze staan op een breed pad van ongeveer 600 meter lang. Hij stond halverwege, ik loop naar hem toe, rent hij naar achteren. Dus ik loop achter hem aan. Ben ik achterin, rent hij helemaal naar voren. Daar kon ik hem pakken. Gek beest, dat heeft hij echt nog nooit eerder gedaan. Een paar weken terug weigerde hij nog naar buiten te gaan

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:27

Ze zal het ongetwijfeld vast nog eens proberen...

Walter doet het trouwens heel goed op dat kuilvoer, hij heeft een lekker rond buikje nu. Nog steeds niks te dik, maar wel lekker rond in ieder geval!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:34

Anouar is een keer gaan hangen. Daarna nooit meer. Als hij nu vast staat gaat hij wel vaak zo ver naar achteren dat het touw strak zit en dan legt hij z'n mond op het touw. Hoeft hij z'n hoofd niet te dragen denk ik

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:43

Kinke schreef:
Kinke deed gisteren iets wat ze nog niet eerder heeft gedaan. Ik had haar vastgezet met een touw en was een poging aan het doen om haar te ontdoen van haar wintervacht Loopt ze opeens achteruit, touw trekt strak en mevrouw trekt door.......knap zei de musceton. Ik was zo verbaasd dat ik haar nog net op tijd bij het halster kon grijpen. Daarna heb ik mn leadrope gebruikt, niet vast geknoopt maar alleen door de ring gehangen, flikte ze het weer! Daarna ging het wel goed. Hoop niet dat ze nu een truucje heeft uitgevonden. Moet bekennen dat ik eigenlijk wel boos was....heb me uiteraard niet afgereageerd op haar.

Parelli of Voest of wie dan ook, als ze dit doelbewust flikken bij mij, dan heb ik toch echt wel stemverheffing hoor! Dan zullen ze het weten! Ze moeten gewoon niet over een grens heengaan.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:45

Cookies schreef:
Ja leuk he, als een pony zo enthousiast is. We hebben in het bos ook een heuvel die vind Ponto ook helemaal geweldig. Heb jij ook zo'n Cook ding?? Ik vind ze erg mooi en het systeem bevalt me. Dus de jonge paarden krijgen er ook 1.

Ponto is trouwens vreselijk aan het verharen, Vooral op zijn hoofd. Gisteren heb ik hem een flink "geraspt" en zijn hoofd geborsteld. Nu is zijn hoofd helemaal wit omdat daar het oude haar helemaal af is en de rest van zijn lijf is nog groezelig. Echt geen gezicht

Lekker he!
Mijn penny was natuurlijk weer later klaar met borstelen dan ik. Andor al eeuwen mooi schoon, komen daar inene mega stofwolken van wit en bruin haar zijn fluwelen zwarte tapijt ruïneren

Doe je even een foto maken van je nieuwe hoofdstel?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:47

Anouar is bijna door z'n haar heen. Alleen z'n buik is nog wat wollig

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:05

Antheman schreef:

Parelli of Voest of wie dan ook, als ze dit doelbewust flikken bij mij, dan heb ik toch echt wel stemverheffing hoor! Dan zullen ze het weten! Ze moeten gewoon niet over een grens heengaan.

De tweede keer was er wel sprake van enige stemverheffing
Baalde ook van mezelf dat ik het niet snel genoeg aan zag komen hoor, en zo blijkt maar weer.....altijd blijven opletten. Het kan 100 keer goed gaan en zo opeens een keer niet.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:26

Van je fouten leer je gelukkig weer...

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:30

Inderdaad...nu maar hopen dat zij niet sneller heeft geleerd dan ikzijdegek

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:33

Kinke schreef:
Inderdaad...nu maar hopen dat zij niet sneller heeft geleerd dan ikzijdegek

Daar was ik vanmorgen een beetje bang voor. Ik kwam langs een plek waar meneer de vorige zelf besloten had om plat door de bocht te gaan en in knalharde galop te gaan. De leadrope ws wél mee, maar vastgeknoopt om zijn nek.
Ik werd zenuwachtig toen we bij DE plek aankwamen en heb het touw toch maar losgemaakt. Touw naar Penny meisje gegooid en toen alsnog in volle galop, gebroedelijk naast elkaar. De heren wilden natuurlijk racen, maar dat vond ik een slecht plan.
Zo ben ik toch weer over mijn angst voor die plek heen.
Altijd blijven opletten is mijn motto.

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:42

Goed gedaan Anth!
Ik ben normaal gesproken behoorlijk oplettend, Kinke is ook geen paard waarbij je kunt gaan slapen. Maar we stonden zoooo lekker met onze achterwerken in het zonnetje..uit de wind...zucht...lekker kalm....relaxt...totdat...KNAP! zei de musketon

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:54

Dank Kinke, verder wel lekker getut of gereden?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:56

ik kom vanmiddag de hoek omlopen bij de spuitplaats bij ons op stal, staat er een auto op de spuitplaats, motorkap open, spuit de motor en een hoop rook ........ moet niet gekker worden zeg.....

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:24

onze paarden hebben vannacht ongeveer 15 kilo biks met zn 2en opgegeten..boer had hekje open gelaten. De postbode heeft vanochtend het hek van naar de weg dichtgedaan.
Tis een leuke oude man, maar zo vergeetachtig als wat. Ook niet even bellen ofzo. Ze hebben de hele dag op het land gelopen.
Toen ik ze zag vanmiddag waren ze wat warm en flink energiek. Hun buikgeluid was oorverdovend en Arabel had de hik op een gegeven moment.

Heb de DA gebeld voor wat advies. Heb ze nu in hun loopstal met flink grof hooi. Het zou een paar dagen duren voordat alles weer in balans was dus hou ze goed in de gaten. Wel jammer van dit vrije weekend, we hadden wat leuke ritten gepland.
Als ze dit zonder al te veel problemen overleven dan zijn het echt vuilnisvaten hoor!
En we hadden ze net op dieet...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:31

Oei, dat is niet echt fijn. Je hebt denk ik nog geluk gehad, ze kunnen er goed ziek van worden