[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:00

Als ik 'boos' ben geweest op hem beloon ik hem daarna wel altijd. Als ik dat niet doe blijft hij nukken en zo weet hij ook wat wel de bedoeling was.
Als hij bijvoorbeeld wegloopt haal ik hem weer terug, zet hem op de plaatst waar hij stond en vraag hem daar even te blijven staan. Dan beloon ik hem. Hij heeft dan door dat het goed is als hij daar blijft staan als ik hem dat vraag

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:01

Precies, zo werkt dat

Ik was vandaag trouwens wel trots op mijn paardje, hij bleef heel rustig staan toen ik met die nare spuitbus van de veerust bezig was. Op de een of andere manier vindt hij die veel erger dan andere spuitbussen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:06

Er lagen redelijk wat plassen in het bos en Anouar wil dus overal drinken. Uit die kleine plassen mag hij niet drinken van mij, die zijn altijd zo vies. Dus iedere keer gedoe, hij dook met volle vaart de plassen in en ik m'n best doen om hem erbij vandaan te houden. Uiteindelijk kwamen we toch nog een redelijk schone plas tegen, hij helemaal blij dat hij mocht drinken

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:12

jannico schreef:
hier heeft het eigenlijk de hele middag gegoten. Net was het echt heerlijk though. Maargoed daar heb ik nu weinig meer aan, vanmiddag zeike nat geregend. En dan te bedenken dat mijn paard regen echt letterlijk haat. Ik niks geen aangenome teugel nodig voor dat hele ldr gedoe, een beetje miezer en hij legt z`n kin al op z`n borst, terwijl hij ondertussen de gekste toeren uithaalt met z`n hoofd en de rest van z`n lichaam om zo min mogelijk regen over zich heen te krijgen.

Hahaahaaahaa hoe herkenbaar , Danny háát regen. Gelukkig was het hier heerlijk weer en heb ik super gereden, hele drafbaan voor mij alleen .

Boos worden; ik wordt nooit boos op mijn paarden. Waarom zou ik, ze doen precies wat ik vraag.... komt er iets anders uit dan ik dacht, dan heb ik het dus verkeerd gevraagd

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:13

Morrie maakt regen niets uit, hij stond gisteren in de stromende zeikregen in z'n uppie buiten alle andere watjes stonden al uren op stal..... hem een zorg, ik doe hem op stal, laat de deur open staan en hij rent er even hard weer uit.....

Wij waren vanmiddag toch wel errug pissed op Morrie hoor, waren geen grappige acties van hem

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:16

Walter maakt het ook niks uit of het regent.. hij wilde gisteren niet komen, dus heb ik hem lekker laten staan in de regen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:20

Anouar kan heel zielig kijken als het regent. Misschien vinden ze hem dan wel zo zielig dat hij naar binnen mag en wortels mag eten, daar doet hij het vast voor.

Vanmorgen kreeg ik wilde verhalen te horen van iemand op stal. Anouar was gisteren avond ontsnapt, zij had hem gevangen en hij was helemaal wild.
Optie1: Eigenaresse van de stal heeft hem bij het hek los gelaten zodat hij zelf naar binnen gaat en gaat eten.
Optie2: Hij is uit de wei gesniekt toen ze een ander paard eruit wilde halen. Om snel binnen te gaan eten.
Maar een wilde Anouar, nee

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:25

ik hoor ook wel eens rare verhalen over Morrie:

iemand wil een ruin van de plaat halen en wordt door Morrie aangevlogen..... ik kan me daar niets bij voorstellen, helemaal niets, behalve dat iemand iets totaal verkeerd interpreteerd.....
IMJ zal dat helemaal kunnen bevestigen, we hebben het er geregeld over.......

Om Morries ogen zie je het oogwit (altijd) dat vinden sommige mensen heel angstaanjagend, hij kijkt je ook echt aan, niet zo vaag langs je heen zoals sommige paarden kunnen doen, dat vinden mensen ook eng

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:30

promptertje schreef:
Boos worden; ik wordt nooit boos op mijn paarden. Waarom zou ik, ze doen precies wat ik vraag.... komt er iets anders uit dan ik dacht, dan heb ik het dus verkeerd gevraagd

Ja, precies, dat is 't! Dat heb ik zelf ook mogen leren. Ik werd me destijds stap voor stap bewust van het feit dat mijn vraag, signaal of aanwijzing niet duidelijk was, dat het niet eerlijk was om gefrustreerd of boos te worden.
En ik moet zeggen, het voelt zó heeeeeeerlijk om die harmonie te ervaren, om helemaal frustratie-vrij met mijn paard te zijn!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:34

harmonie, zover ben ik nog lang niet, zo ver zal ik nooit komen ook, niet met Morrie...... we hadden het vanmiddag nog over hoe bepalend bij Norikers de bloedlijnen zijn, bij Wout op stal staat een Noriker van een heel andere lijn, die is zowel w.b. uiterlijk als karakter niet te vergelijken met Morrie

De Paasvuren zijn er weer, ik had nog wat ramen open staan, het is vergeven van de stank in de slaapkamer, helaas.......

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:36

Ik ruik het hier inderdaad ook al... volgens mij zijn ze vanmiddag al begonnen ofzo.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:40

dat wordt een benauwd weekend met veel hoofdpijn, ik kan niet met gesloten ramen slapen, maar anders stik ik de moord, want tegen rook kan ik al helemaal niet......

Vorig jaar dachten we dat het halve dorp was afgefikt, tot het op tv kwam wat het was

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:46

Haha, ze doen hier altijd wedstrijden wie het hoogste paasvuur kan bouwen... meestal ook erg gezellig met een drinkkeetje erbij.

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:07

Wonen in de randstad heeft soms voordelen, niks paasvuren hier .

Smurf, ik heb (vind ik) hele makkelijke, beleefde paarden, zij het dan dat ze af en toe wat druk zijn, maar misschien is harmony wat gemakkelijker te bereiken met een paard dat minder imposant overkomt als Morrie

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:44

ik word zo gefrustreerd van mijn paard dat altijd maar doordramd en het gevecht met mij aangaat. Het is net een klein kind. Ze kent al mijn vragen en weet ook heus wel wat ik bedoel. Maar ze zegt gewoon 'nee, dat beslis jij niet even nu'.
Ze loopt mensen letterlijk omver. Ze wil constant maar harder en harder en harder. Ik heb voor het eerst weer zonder bit een buitenrit gemaakt maar het is levensgevaarlijk. Ze wil alleen maar sneller en sneller en sneller.

Vaak gaat het ook heel goed hoor en hebben we zeker harmony. Maar vandaag was echt dieptepunt. Ik was zo boos op haar, heb dr afgezadeld en land opgegooid. Ga morgen, als ik rustiger ben eens een streng trainingsuurtje commando's van mij herhalen met haar. Jammer dat we geen bak hebben anders had ik zeker een join up met haar gedaan.

Dit is ons enige struikelblok. Voor de rest hebben we nooit ergens onvrede over. Alleen als zij harder wilt en ik niet.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 08:48

Morrie is nu al superbeleefd vergeleken met een jaar geleden, ik heb geen schoenen met stalen neuzen meer aan, heb weer een fragiele bril op m'n neus en loop niet meer met een zweep om hem op afstand te houden, maar zoals men een standaard parelli paard wil zien, is ie nog bij lange na niet en zal hij wellicht ook nooit worden

fase 1 voor Morrie is hetzelfde als die van jullie maar fase 4 voor Morrie zal menig paard naar de maan doen vertrekken...... en dan nog kan hij tergend langzaam reageren. Ik word dan ook geregeld voor dierenbeul uitgemaakt en mensen snappen er niets van omdat NH toch zo soft hoort te zijn in hun beleving

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 08:59

NH soft? Mensen die er al langer mee bezig zijn zouden toch wel beter moeten weten.
Walter is dan wel heel gevoelig, maar ook hij kan doordrammen en signalen negeren. Ik probeer dat dan in eerste instantie op te lossen door rust en opbouwen van druk.
Als mensen je niet meteen zien slaan ben je in hun beleving misschien soft, maar ondertussen zijn er wel heel wat mensen die weten dat een touwhalster wel degelijk scherp kan inwerken bijvoorbeeld...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:01

Citaat:
Mensen die er al langer mee bezig zijn zouden toch wel beter moeten weten

dat soort mensen loopt bij ons op stal niet rond.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:02

smurf schreef:
Citaat:
Mensen die er al langer mee bezig zijn zouden toch wel beter moeten weten

dat soort mensen loopt bij ons op stal niet rond.....

Bij ons ook niet, maar dat zijn wel de mensen waarvan het commentaar misschien wél nuttig zou kunnen zijn

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:08

ja en zie ze maar es te vinden, ik ken ze wel, maar die hebben het echt te druk om bij mij op visite te komen.....

laatst op een Parelli avond zei iemand dat je positieve mensen op moet zoeken en negatieve mensen achter je moet laten, maar ja, die positieve mensen vinden dat ik het prima red met Morrie en vooral door moet gaan.........

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:13

Nou, dan doe je het toch goed?

Paardenvolk vindt het over het algemeen gewoon leuk om commentaar te leveren en denken allemaal dat ze alles weten en dat alles wat anders is fout is. Zegt meer over hen dan over jou.
Jij ziet aan alles dat je het goed doet met morrie, hij toont nu wél respect voor je en die mensen zien ook alleen maar momentopnames.
Ik weet ook wel dat dat het niet anders maakt, maar toch. Ga je morrie eigenlijk nog verhuizen? Daar horen we de laatste tijd weinig meer over

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:15

ik hik tegen de afstand aan als ik Morrie ga verhuizen, dan zal ik er niet meer iedere dag heen kunnen en u ga ik er meestal zelfs 2 of 3 x per dag heen..... ik ben er nog niet uit.

Nu moet Morrie nog aan de Parelli-eisen gaan voldoen..... ik kan natuurlijk met een makkelijker paard de levels gaan halen, maar Eddy zegt dat ik meer savvy ontwikkel als ik het met Morrie doe, dan doe ik er alleen misschien een paar jaar langer over.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:21

Haha, Eddy heeft wel makkelijk praten natuurlijk! Je gaat immers toch wel door met Morrie.
Ik denk dat het er een beetje aan ligt hoeveel belang je hecht aan die examens? Zie je daar een bevestiging in voor jezelf, dat jij het in ieder geval kan? Dan zou ik het met een ander paard doen
Maakt het jou niet veel uit, en gaat het om de band tussen jou en morrie, dan zou ik het met morrie proberen

Persoonlijk hecht ik niet zoveel waarde aan die examens, maar ik kan me voorstellen dat je het belangijk vindt
Ga dus na waarom je zo graag examen wilt doen....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:33

ik hecht veel belang aan de examens......

maar er spelen nu andere dingen mee ivm een eventuele verhuizing: de afdeling waar ik werk, wordt mogelijk gesloten, dat hangt af van de uitkomsten van een externe audit van het KCE in mei.
Mocht dat gunstig uitpakken, dan zal de hoofdvestiging wel weer met een ander argument komen om de tent te sluiten, want ze willen graag van ons af.......

als ik zelf ook zou kunnen verhuizen, zou ik Morrie direct inladen en vertrekken naar een oord met veel minder verkeer en uitsluitend gelijkgestemde zielen.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:39

smurf schreef:
ik hecht veel belang aan de examens......

Dan zou ik het gewoon met een ander paard doen
Die mogelijkheid is er, je licht er niemand mee op, en je savvy opdoen met morrie doe je toch wel.
Ik zie eerlijk gezegd geen reden waarom de eisen voor jou hoger zouden moeten zijn dan voor een ander met een makkelijker paard.