[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:10

Lenneke_ schreef:
De islamitische slachting Misselijk
Dan nog liever een kogel door de kop

slachten op zijn islamitisch is vriendelijker voor een paard hoor!

doordat ze in wezen een slagaderlijke bloeding krijgen, vallen ze op een gegeven moment flauw en sterven zo een zachte dood

de Koran schrijft deze manier voor omdat dit het meest diervriendelijk is

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:13

hetzusjevan schreef:
Beste naturals.
Het natuurlijk bekappen heeft niets met de verwaarlozing te maken in Ulicoten.
Het gaat erom dat de reacties van de bokkers die het allemaal wel mee vinden vallen van jullie komen.
En al zouden jullie een groepje haagse studentenzijn. Dat maakt niet uit wie jullie zijn.
Het toeval wil alleen dat jullie groepje de enige is die het allemaal wel mee vinden vallen.
ik vind het vreemd.
En ga nou niet roepen dat het oog vorige maand er nog wel goed uit zag.
Als mijn paard zijn been breekt in de wei dan maakt het toch ook geen reet uit of hij vorige maand nog wel kon lopen? Als ik hem dan een maand zo in de wei zou houden dan is het toch ook terecht als de DB langskomt.
Het is net zo iets als dat je een bekeuring krijgtvoor te hard rijden.
Je rijdt nooit te hard maar als je toch die ene keer dat je te hard rijdt wordt gesnapt dan ben je er toch ook gloeiend bij.
Ik krijg een beetje het iedee dat jullie je sterk maken voor elkaar en achter elkaar aanlopen.
maar ik vind dat je je sterk moet maken voor het welzijn van het paard.
vriendelijke groet.

Ik heb geen woord gezegt over deze dieren. Maar fijn dat je iedereen in dit topic in een hokje stopt Gestoord

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:14

Ik vind het 'massaal' slachten van dieren voor menselijke consumptie, op welke manier dan ook, niet kunnen. Daarom ben ik vegetarisch

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:29

Ik ben ook vegetarier, de bioindustrie vind ik niet kunnen.
Maar blijkbaar wordt je als vegatarier zijnde ook al in een hokje gestopt Rolleyes

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:31

Lenneke_ schreef:
Zolang iedereen lekker niet biologisch vlees blijft eten blijft de bio-industrie voort bestaan

Ik eet geen biologisch vlees.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:33

en ben schuldig

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:34

marina schreef:
Ik ben ook vegetarier, de bioindustrie vind ik niet kunnen.
Maar blijkbaar wordt je als vegatarier zijnde ook al in een hokje gestopt Rolleyes

Klopt.

Je verandert een situatie niet door er niet aan deel te nemen. Verder draag je waarschijnlijk wel leren schoenen, eet je eieren etc etc. Rara waar die vandaan komen.

Mijn ervaring is verder dat organisaties als lekker dier de situatie nogal overdrijven om in de smaak te vallen.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:36

Ik ben ook schuldig. Maar vind dat als je het massaal slachten zo zielig vind, je daar iets aan moet doen. Geen vlees eten helpt die dieren niet, maar je gaat je er wel minder schuldig door voelen.

Ik vind de massa consumptie maatschappij waar we in leven over het algemeen helemaal verkeerd. Wordt er misselijk van. Zou daarom ook het liefste in een hutje in afrika wonen en eigen eten bij elkaar sprokkelen. Maar misschien vinden sommige mensen jagen ook wel weer zielig..

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:37

Ik draag zo min mogelijk leer, leer is hoe dan ook een rest product, daar wordt een dier niet voor geslacht.
Eieren eet ik idd ook, maar strikt eieren van scharrelkippen en dan de echte scharrelkippen!
Het gaat er niet om dat ik de situatie niet kan vernaderen door er niet aan deel te nemen, het gaat er om dat ik geen vlees door mijn strot kan krijgen van een dier dat een vreselijk leven heeft gehad! En ja ik heb meer dan genoeg dieren op boerderijen gezien, ik weet donders goed hoe het er aan toe gaat.
Wat andere mensen doen dat moeten ze lekker zelf weten!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:38

Tja, als ik van die krijsende mensen bij zo'n bezet-actie zie denk ik ook wel eens: .... tja....
Maar toch hebben ze wel gelijk, het is heel raar dat de bio-industrie nog mag bestaan.

En dat ik leren schoenen draag en eieren eet... dat vind ik net zoiets als tegen een natural zeggen: Paardrijden is niet natuurlijk, dus je bent toch geen natural. Doe er nu maar gauw ijzertjes onder en zet er een flink bit in...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:44

Maar hoe weet je of dat dier een vreselijk leven gehad heeft. De dieren die bij ons op de boerderij staan hebben het allemaal hardstikke goed. Lekker buiten, koeien schapen paarden allemaal in het land.

Je hebt tegenwoordig veel van die open ligbox stallen voor koeien. Die zijn frisser, ruimer en schoner. Boeren in friesland zijn echt goed voor hun vee, althans die ik ken.

Ik ken ook die beelden van schuren vol hokjes gevuld met 10 kippen. Maar in het echt heb ik er nog nooit onderzoek naar gedaan. Ik zie alleen maar beelden van de tv. En als je daar op af moet gaan...

Arabesk

Lenneke_ schreef:

Ik heb geen woord gezegt over deze dieren. Maar fijn dat je iedereen in dit topic in een hokje stopt Gestoord

de poster 'het zusje van' werkt op een supernormal stal nu waar alle paarden in isoleercellen staan met uitzicht op drie blinde muren. de paarden gaan overdag de wei in allemaal een eigen postzegel, met beenbeschermers en dekens om
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 25-08-06 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Nee, als natural doe je er wat aan door je eigen paard zo te behandelen zoals jij denkt dat goed is.
Wat je in plaats van geen vlees eten zou kunnen doen is biologisch vlees eten bijvoorbeeld, om te zorgen dat niet al die boeren die het biologisch proberen, niet failliet gaan. Vraag je eens af waarom er zo weinig biologische boeren zijn? Waarom zijn ze niet geneigd om de situatie te veranderen?

Simpel: degenen die het proberen gaan failliet. Biologische productie staat garant voor een beter dierenleven, maar de mensen die het interesseert onttrekken zich aan het hele verhaal zodat er uiteindelijk dus geen verandering plaatsvindt. De biologische boeren gaan alsnog failliet omdat de mensen niet bereid zijn om een eerlijke prijs te betalen voor goede producten.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:48

Waarom is biologischer duurder dan het andere vlees? Ik kan zelf wel redenen bedenken maar dat is wel wat mensen weerhoudt het te kopen. Ik koop het af en toe, net zoals dat ik af en toe vegetarisch eten koop. Omdat ik vind dat je niet elke dag vlees kunt eten en het dus afwissel.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:49

Oja blame de vegetariers voor het failliet gaan van de biologische boeren Rolleyes
Biologisch eten was hier niet haalbaar, omdat ik nog thuis woon.. Dan is het gewoon veel makkelijker om vegetarier te worden.
Nu heb ik al zolang geen vlees meer op dat ik het ook echt niet meer hoef, maar volgende week gaan we met 3 meiden in 1 huis wonen waarvan 1 niet vegetarier. Zij blijft wel 2 keer in de week vlees eten, maar wel zoveel mogelijk biologisch.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:52

Maar geen vlees eten en wel schoenen dragen is in mijn ogen tenminste nog iets doen. Als je zegt: ach, ik draag toch al schoenen, dus doe dat vlees ook maar. Dan doe je niks. Is iedereens goed recht trouwens.
Ik denk ook echt niet dat ik even de wereld aan het veranderen ben, maar ik ben nu eenmaal vegetarisch, vindt dat zelf beter dan vlees eten en verander het dus niet.

Je kunt niet van mensen verwachten dat ze uit zichzelf opeens biologisch vlees gaan kopen. Eigenlijk zou de overheid eens wat moeten doen.

@Evita: ik doel ook zeer zeker niet op alle boeren. Ik ken ook een paar boeren die echt bijna natural met hun koeien omgaan. En die zeggen ook eerlijk: als je goed voor je dieren zorgt, heb je er meer aan.

Maar ik doel meer op plannen voor mega-flatgebouwen die echte vleesfabrieken worden. Of boeren die hun varkens echt hutjemutje hebben staan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:57

marina schreef:
Oja blame de vegetariers voor het failliet gaan van de biologische boeren Rolleyes
Biologisch eten was hier niet haalbaar, omdat ik nog thuis woon.. Dan is het gewoon veel makkelijker om vegetarier te worden.
Nu heb ik al zolang geen vlees meer op dat ik het ook echt niet meer hoef, maar volgende week gaan we met 3 meiden in 1 huis wonen waarvan 1 niet vegetarier. Zij blijft wel 2 keer in de week vlees eten, maar wel zoveel mogelijk biologisch.

Nou, de vega's zijn natuurlijk wel de ultieme doelgroep voor die boeren, dat is de groep die begaan is met het dierenwelzijn toch?

Trouwens, toen ik nog in het studentenhuis woonde lieten we geen vega's toe, ooit 1 gehad en slechte ervaringen.
Al kan vegetarisch eten best heel erg lekker zijn Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:58

evita_ schreef:
Waarom is biologischer duurder dan het andere vlees? Ik kan zelf wel redenen bedenken maar dat is wel wat mensen weerhoudt het te kopen. Ik koop het af en toe, net zoals dat ik af en toe vegetarisch eten koop. Omdat ik vind dat je niet elke dag vlees kunt eten en het dus afwissel.

Minder opbrengst van het gras, geen groeihormonen voor een snelle opbrengst, de dieren nemen dus langer plek in...

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:01

Arabesk schreef:
Lenneke_ schreef:

de poster 'het zusje van' werkt op een supernormal stal nu waar alle paarden in isoleercellen staan met uitzicht op drie blinde muren. de paarden gaan overdag de wei in allemaal een eigen postzegel, met beenbeschermers en dekens om

Haha! Haha! , dat is grappig Arabesk.
Ken je mij dan?? Ik denk het niet.
Mijn paarden staan lekker buiten in de regen zonder deken op en hebben gezelschap van elkaar.
Een postzegelstal!! Whaa, waar haal je het vandaan.
Nee hoor, De wei is zo groot dat ik eerst 10 minuten moet lopen om er 1 te kunnen pakken.
En ik werk niet op een stal, Ik bezit er zelf één.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:04

@hetzusjevan, ga eens lekker ruzie maken via pb ofzo of in het verwaarloosde paarden topic. Wij hebben hier niks mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:07

Arabesk schreef:
Lenneke_ schreef:
De islamitische slachting Misselijk
Dan nog liever een kogel door de kop

slachten op zijn islamitisch is vriendelijker voor een paard hoor!

doordat ze in wezen een slagaderlijke bloeding krijgen, vallen ze op een gegeven moment flauw en sterven zo een zachte dood

de Koran schrijft deze manier voor omdat dit het meest diervriendelijk is

Op gegeven moment, ja. Maar dat mes erbij zullen ze goed voelen. Het idee is sowieso niet vriendelijk. Weet niet of ze van een kogel id kop meteen op slag dood zijn, zoja, dan zal mijn voorkeur eerder ook uitgaan naar een zo'n dood; maar het is sowieso gruwelijk. Dier heeft geen eens de keuze Nagelbijten / Gniffelen

Ben zelf niet vega. M'n moeder vindt het maar niks met koken, dan zouden we het allemaal moeten doen. Daarbij los je niet veel op, enkel het schudlgevoel waar je mee zit... Vindt het een lastig iets

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:07

ja ik weet precies wie je bent en jouw zus werkt op die stal waar ik het over heb
maar hoepel op uit ons topic wil je

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:19

Ik ga eens aan de slag met de dag...
Doei allemaal

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:26

Arabesk schreef:
ja ik weet precies wie je bent en jouw zus werkt op die stal waar ik het over heb
maar hoepel op uit ons topic wil je

Sorry hoor Arabesk. Maar je hebt de verkeerde voor je.
Dat kun je niet maken tegenover diegene die je denkt dat ik ben.
Ik weet zeker dat je me niet kent,100%

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:26

nee maar jij kent Wanda wel Clown