Banjer schreef:Banjer wordt natuurlijk bekapt door Hans Arendse, uit Zoetermeer...
Je kan altijd een keer komen kijken als hij Banjertje weer komt doen...
Hey Vera!
Ik had dat kunnen weten dat jij ook natuurlijk laat bekappen

Gr. Nathalie
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Banjer schreef:Banjer wordt natuurlijk bekapt door Hans Arendse, uit Zoetermeer...
Je kan altijd een keer komen kijken als hij Banjertje weer komt doen...
opala schreef:AM: kom op met die foto's van het mennen![]()
Mac schreef:@TheSam: ik heb in het begin ook Wout bij mijn paarden gehad. Echt super hoe ze daarmee vooruit zijn gegaan! Helaas woon ik voor Wout te ver weg en zit er hier in de buurt niemand die volgens dezelfde methode werkt, dus toen hij ermee ophield ben ik het zelf gaan leren. Ik doe het nu zo dat Wout eens in de zoveel tijd komt om te kijken of het allemaal goed gaat. Dat vond hij gelukkig ok.
Het is in principe nooit mijn bedoeling geweest om zelf te gaan bekappen. Ik vond/vind het soms doodeng (vooral bij "zorgenkindje" Lee en bij ons veulen Grace) maar wil het toch doorzetten omdat ik het ook erg interessant vind. Ik probeer nu zo veel mogelijk te lezen en te leren, zodat de "Woutloze" periodes langer kunnen worden zonder dat ik me zorgen hoef te maken om mijn paardenbeesten. Volgende week de volgende stap in het leerproces: een tweedaagse clinic met Pete Ramey!!
opala schreef:Echt wel leuke foto's. Leuke kar. Plaatje ziet er gelijk héél anders uit dan onder het zadel. Hoefjes zien er prachtig uit. Rechtsachter lijkt langwerpiger van vorm.
Mac schreef:Mooie voeten! De hoefwand aan de voorvoeten is iets hoger dan aan de achtervoeten. Doe je dat expres zo? Even uit nieuwsgierigheid. Ben er nl. nu achter dat ik dat bij Lee moet doen om haar lekkerder te laten lopen.
Stalkat Klaas is een snoepie zeg. Kleurt ook mooi bij Merrit.
Citaat:Volgende week de volgende stap in het leerproces: een tweedaagse clinic met Pete Ramey!!
Isapaardje schreef:De site van Hans Arense LAG eruit ... hij schijnt hem helemaal vernieuwd te hebben en ik kreeg net mail dat hij weer in de lucht is met dus een compleet nieuwe site.
www.paardenservice.nl inderdaad
Citaat:Aha dus holling/bolling kan toch aan het weer liggen ... ja Klaas Feuth schreef ook zoiets op zijn site. Sommige paarden hebben er last van kennelijk.
Citaat:Daarnaast zag ik net tot mijn schrik maar ook wel opluchting dat de nieuw gelegde tegels (ivm die stankoverlast van de buren weten jullie nog wel) uitstaken tov het zand. En aangezien ze daar altijd op wacht staat en ze daar 8 jaar lang geen obstakel heeft gehad en nu ineens van die vlijmscherpe randen, vermoed ik dat ze daar met haar ook al wat zachtere hoeven door de vele regen een fikse misstap of misschien zelfs wel een zoolkneuzing heeft gemaakt.
Laten we hopen dat dat zo is ... en o ja ik zie ook vaker een onregematigheid dan dat ze goed loopt hoor. Mijn man wordt er soms simpel van als we met de wagen aan het rijden zijn
Cookies schreef:@AM, mooie foto's hoor. Zijn hoeven zien er goed uit. Rexje had ook zo'n brede witte lijn maar die begint steeds smaller te worden.
Mischien een Haflingerkwaaltje? Leuk dat je kunt mennen met Merrit, dat willen we met Rex ook gaan doen.
Antheman schreef:Wat gaaf!!!! Had ik ook wel gewild.... jaloers![]()
Waar is de clinic?
opala schreef:Zo Mac jij hebt er echt veel voor over om je kennis te verbreden.
opala schreef:Mac: Even uit nieuwsgierigheid, vragen staat vrij nietwaar. Vlgs mij heb jij eerst cursus gedaan PN en erna die van Wout wanneer ik mij niet vergis. Ben je nu ook dingen anders gaan doen en zo ja: wat???
Mac schreef:Verder word ik heeeeel langzaam door schade en schande wijs. De praktijk is volgens mij toch de beste leerschool en ik ben Jackie heel erg dankbaar dat zij steeds helemaal naar me toe komt gereisd om me vakkundig weer op het juiste pad te schoppen als ik weer eens met de handen in het haar zit!!