[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:59

Prima, tot zo

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:40

evitatinkle schreef:
Trouwens, braakhekke is niet gekomen.

nee die was gisteren jarig en had een feesie, die zal wel een kater hebben

Bij ons heeft Ton zelfs lammetje klaargemaakt

Ik ben dol op mijn leerlingkoks, er zitten zulke leuke kids tussen en ze zorgen zo goed voor me, ze verdiepen zich in SouthBeach en zijn nooit te beroerd om een bordje lekker dingen te fabrieken die ik ook nog mag eten

@Kinke -> geen commentaar......

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:49

Tjee, kunnen jullie niet wat rustiger aan, ik moet nogal niet een stuk bijlezen!

@Smurf: gefeliciteerd met je verjaardag! Taartje erbij?

@wormenkuren: ik ontworm gewoon met de chemische wormmiddelen. En gooi de verpakking daarna gewoon in de vuilnisbak.

@homeopatie: geloof ik niet in, heb er nog resultaat van gezien.

@weer: het hoost hier zo hard, dat de schoteltelevisie stoort.

@kinderen: kan niet meer, ben "geholpen" net als de paarden en de kat
Wil ze dus echt niet.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:32

Citaat:
Taartje erbij

nope, ik heb 4 soorten taart uit staan zoeken om mijn collega;s tevreden te stellen, maar ik heb het kunnen weerstaan..... je bent op dieet of niet hè.....

ik heb allen maar mannelijke (huis)dieren en die zijn allemaal "geholpen"

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:11

Mijn man maakte laatst de foute opmerking over de kat: die was geen man meer want die was "geholpen". Oh dus ik ben geen vrouw meer omdat ik ook geholpen ben???? Toen moest het weekend nog beginnnen. Ik heb hem het hele weekend zitten pesten. Manlief was er helemaal zielig van.

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:25

Anouar15 schreef:
Het is wel lekker rustig in het bos als het regent

Ik was gelukkig net voor de bui terug op stal. Alleen alsnog nat geregend met naar huis fietsen.
Het was echt super rustig in het bos! Vandaag voor het eerst hertjes gezien in dit bos, echt gaaf!

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:29

Ik ontworm ook met gewone middelen.
Op deze stal staan er ook 2 muildieren/ezels, dus nu ben ik extra voorzichtig.

@Homeopathie: Ik kan me bijna niet voorstellen dat het niet werkt, anders zou toch nimand het meer gebruiken (of is dit heel dom?)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:38

Voor heel veel middelen geld: als je er maar in geloofd, dan werkt het. Het zelf herstellende vermogen van het lichaam is heel groot.

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:41

Maar homeopathie bij dieren dan? Die beesten kunnen er zelf niet in geloven lijkt mij..

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:47

smurf schreef:

@Kinke -> geen commentaar......

Dacht ik al Smurf, maar iedereen was zo politiek correct bezig, ik kon het niet laten }>

Weer ontopic...ik ontworm kinke ook met het chemische spul. Een week of 5 geleden heb ik ontwormt en toen kwamen er....horzellarven uit! Ontzettend goor, en dan ontworm ik ook nog regelmatig en in de zomer en najaar pulk ik die gore eitjes ook van d'r benen. Over een week of 2 krijgt ze nog zo'n spuit.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:53

marina schreef:
Maar homeopathie bij dieren dan? Die beesten kunnen er zelf niet in geloven lijkt mij..

Positieve energie van de ruiter?? Het herstellend vermogen van een paard is ook groot. Mijn paard en mijn kat hebben allbei wel eens homeopatische druppels gehad. Werkte echt niet.

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:55

Dat lijkt mij dan weer redelijk ver gezocht..
Ik zou me er best nog weleens verder in willen verdiepen als ik de studie die ik nu doe afgerond heb

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:12

marina schreef:
Ik zou me er best nog weleens verder in willen verdiepen als ik de studie die ik nu doe afgerond heb

Ik weet ook niet waarom het bij sommige dieren schijnt te werken. Ik heb er mijn twijfels over. Dat van die positieve energie van de ruiter was maar een grapje. Alhoewel: als je met een fijn blij gevoel naar je paard toe bent, zo van nu ga je weer helemaal beter worden want ik heb nu zo iets goeds. Volgens mij zijn paarden daar ook gevoelig voor.
De merrie van een vriend van mij was helemaal depri toen ze terug kwam van het hengstenstation. Mijn vriend was een en al medelijden met het paard en zei dat ook tegen haar, ook met knuffelen en aaien enzo. Dat hebben ze anderhalve week volgehouden. Toen was ik het spuugzat, dat zielige gedoe. Ik heb ze allebei geestelijk en lichamelijk een schop onder hun hol gegeven: binnen 2 dagen was het over.

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:14

Dat is ook het rare aan homeopathie, het lijkt ech te werken!
Ik denk ook wel dat je je paard sterk kan beinvloeden met je stemming, maar of je ze ook echt mee kan genezen is de vraag..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:16

Voor mij werken homeopatische middeltjes. Voor mijn paard weet ik niet, nog nooit geprobeert eigelijk. Ik geef hem niet zo gauw iets en hij heeft bijna nooit iets.
Ik doe allemaal dingen die andere mensen onverantwoord vinden, maar gek genoeg heeft Anouar nooit wat en de paarden die alleen in een netjes aangeharkte bak mogen komen hebben altijd wat. Hoe zou dat nou komen...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:18

ik heb toch met homeopatie verbluffende dingen gezien bij Morrie en ook bij 1 van mijn honden vroeger.

Overigens geef ik hem zelf niets, daar hb ik een holisitsch DA voor.

Zelf heb ik er ook veel baat bij: geen opvlieger meer gehad en o wee als ik een pil vergeet, dan word ik er binnen 2 uur aan herinnerd: ik krijg een enorme opvlieger!
Ik schrijf het mezelf wel voor, ik heb geen holisitisch HA

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:19

Cookies schreef:
marina schreef:

Positieve energie van de ruiter?? Het herstellend vermogen van een paard is ook groot. Mijn paard en mijn kat hebben allbei wel eens homeopatische druppels gehad. Werkte echt niet.

Of een toevalstreffer, dier was net aan de beterende hand toen druppels gegeven werden.
Ik geloof er ook niet in. Zie in mijn werk teveel.
Maar voor degenen die er baat bij hebben-> vooral blijven gebruiken!
Geloof wel in werkzame natuurproducten/plantjes maar niet in die zwaar verdunde druppels. Ben ooit eens bij VSM geweest (voor opleiding) vond het echt nergens opslaan, al die schudmachines etc...150x schudden hier, 300x schudden na de volgende verdunning.. nee, gaat er bij mij niet in.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:21

Voor het afrijden heb ik homeopatische pilletjes genomen tegen de zenuwen. Bij de tussentijdse toets had ik die niet en toen was ik zo zenuwachtig dat ik m'n voet nauwelijk goed op de koppeling kon houden (hij sloeg ook honderd keer af) Met afrijden had ik die pilletjes en ik ben geen moment zenuwachtig geweest.
Misschien zat het tussen m'n oren. Maar dat maakt me verder niet uit

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:22

marina schreef:

Misschien kan jij die € 1.000.000,- wel gaan verdienen! (maar omdat ik je die tip heb gegeven wil ik 10% van de prijs hebben .)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:27

Weten jullie niet een Natural die nog een leuke stal zoekt in omgeving Bussum, 's Graveland? Ik wil wat mensen op stal die hetzelfde over bepaalde dingen denken als ik.

Ik had het met m'n moeder erover dat een loopstal me ideaal zou lijken. Toen kwam zij met het idee om te vragen of we een stukje stal mogen afzetten en daar dan een loopstal van te maken, een paar boxen en het stukje gang voor die boxen. Alleen ben ik de enige die dat zou willen, dus schiet het nog niet op.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:29

marina schreef:
Dat is ook het rare aan homeopathie, het lijkt ech te werken!
Ik denk ook wel dat je je paard sterk kan beinvloeden met je stemming, maar of je ze ook echt mee kan genezen is de vraag..

Als je blij bent ben je sneller beter dan als je sip bent. Als je griep hebt en je moeder komt op visite: ach lieverd ben je zo ziek??? En propt kippensoep in je gezicht. Komt medelijdend aan je bed zitten. Nou dan voel je je vaak veel zieker. (mannen vooral )
Maar nu komt je beste vriendin met allerlei gekke verhalen en vrolijke gezelligheid. Dan voel je na het bezoek vaak veel beter. Dat is de positieve energie.

Van negatieve energie, depressies enz, kun je de meest walgelijke kwalen krijgen. Zelfs breuken kunnen minder snel genezen als iemand depressief is.

Het is maar goed dat dit topic een beetje apart staat en dat niemand weet waar ik woon. Anders komen ze morgen met een zelfknuffeljas en mag ik in een mooi kamertje met matrassen aan de muur

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:30

Anouar15 schreef:
Voor het afrijden heb ik homeopatische pilletjes genomen tegen de zenuwen. Bij de tussentijdse toets had ik die niet en toen was ik zo zenuwachtig dat ik m'n voet nauwelijk goed op de koppeling kon houden (hij sloeg ook honderd keer af) Met afrijden had ik die pilletjes en ik ben geen moment zenuwachtig geweest.
Misschien zat het tussen m'n oren. Maar dat maakt me verder niet uit

Precies: als je er maar in geloofd... dan helpt het. En dan is het toch ook goed!!!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:33

Anouar: Gewoon uit interesse want ik hoef helemaal niet weg bij de stal waar Jerry nu staat: Is het jullie stal of huur jij hem van iemand. En als het niet jullie stal is, in hoeverre heb je daar wat over te zeggen?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:33

Citaat:
Weten jullie niet een Natural die nog een leuke stal zoekt in omgeving Bussum, 's Graveland? Ik wil wat mensen op stal die hetzelfde over bepaalde dingen denken als ik.

ik, maar ik wil voor geen prijs staan waar jij staat: hoogspanningsmasten, daar is in Oostenrijk bij de uni van Wenen onderzoek naar gedaan en daar moet je beslist géén paarden en andere dieren in de buurt zetten

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:35

@anouar: er is vast nog wel een plekje bij ons