Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:het pad is zo het hele jaar door begaanbaar, het wordt niet blubberig.
Cookies schreef:Nou als ze hier zonder problemen overheen kunnen lopen heb je een dooie hoef waar geen gevoel meer in zit, denk ik zo.
Cookies schreef:Hallo dames, daar ben ik weer, terug van een weekend Zeewolde. Het was echt een heerlijk weekend. Vrijdag was het wel te warm en zijn we 's avonds pas een blokje om geweest met de paarden. De camping is echt een aanrader. Mooi, schoon, rustig, mooi plekje voor de paarden, en aardige mensen.
De zeebodemtrail is alleen bijna niet te rijden. Vrijdag hebben we dus een stukje van de trail gepakt. We kwamen eerst over een mooi zandpad en dat liep prima. Na een halve kilometer ging het pad over in: een PUINPAD. Ze hebben de paden van de trail verstevigd en opgehoogd met puin, en dan niet van die fijngemalen stukken. Mijn pony sjouwt eigenlijk overal overheen maar dit deed zo vreselijk zeer dan ik bang was dat ze allebei aan het eind van het pad kreupel zouden zijn. Gelukkig was dat niet zo en zijn we aan het eind van het pad terug gereden over de verharde weg. Wel hebben we nog even het pad ingekeken van de rest van de trail maar er ligt dus bijna overal puin. Gek genoeg was er niets aan de hoeven te zien toen we terug waren op de camping. Nog geen rafeltje.
Maar niet getreurt, ik had een militaire kaart bij me en we hebben een alternatieve route uitgezet voor de volgende dag. Er loopt door dat bos een mooi smal fietspas met aan beide kanten een berm. Nou daar kun je prima rijden. Dat hebben we zaterdag gedaan en toen hebben we 3 uur heerlijk gereden. Op een plek vloog er heel laag een kiekendief over ons heen. Wat een enorm beest zeg. Als ik mijn hand uit had gestoken dan had ik hem aan kunnen raken zo laag vloog hij over.
Zondag hebben we een ander stukje van de trail gepakt waar wel zand lag en daarna zijn we weer verder gegaan over het fietspad en een heel stuk door het bos. Toen we bij een open plek kwamen zagen een ree staan, die ons aan stond te loeren. Echt heel mooi.
Ik heb een paar foto's gemaakt en die zal ik er van de week op zetten.
Huertecilla schreef:Sorry dames, over keien kunnen galopperen wil nog niet zeggen gevoelloos.
Die van mij voelen een kleine kiezel liggen, maar gaan ook zomaar 20 of 40 km. met 10-12 km/u gemiddeld over split-caminos bergop en - af, ook in rengalop over vuist- tot kinderkopgrote rotskeien.
Door het gevoel in de zoelen kunnen ze zich perfect aanpassen aan de ondergrond met behoud van evenwicht.
Buitenzinnig heeft helemaal gelijk dat het maar is wat ze gewend zijn. Waarom denk je dat Xenophon al adviseerde om een paar karrenvrachten keien in de wei te kiepen opdat de paarden stevige hoeven en -poten krijgen![]()
Dít zijn twee fotos genomen tijden het rijden; kílometers letterlijk zonder pad of spoor gewoon over een grote steenhoop genaamd berg:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GC7HPYVA
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TZS3HR3C
We zijn tot het boopje gereden...
... en toen weer naar beneden aan de andere kant![]()
Bepaald geen gevoelloze voeten, want dan kan een paard écht het evenwicht niet vinden.
Heb trouwens net een bitloos topic geopend, compleet met blooper