De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 00:59

Hihihi, gezellige conversaties hier!

Eh, stinkbommetjes uitdelen?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 10:07

Nou buren blij want ze klaagden dus ook dat ze door die onhoudbare stank van de pony geen visite meer konden ontvangen. Nou gisteren zat er visite genoeg een na de nodige drank werd er ook onnodig hard gelachen (geluidsoverlast voor ons als je het vraagt). Wat een lol ... vond het jammer dat het bij ons niet meer stonk Clown

Maar ze hadden het wel over paarden en later zag ik het groepje dames al giechelend naar de paarden van de achterburen lopen ... jaja ze vinden ze dus wel leuk kennelijk, maar op afstand en zonder de lucht ervan.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 19:58

Isapaardje: Hypocriete trutten dus

Pellie: goede zaak bij jou!!

Ik heb zalig gereden overigens Een lekkere snelle rit, mijn benen waren drijfnat, ik rij niet met laarzen of chaps ofzo.

En ik heb eindelijk mijn roze cap besteld!!

Gisteren met Deb en Nienke naar een lezing over Strasser geweest, gegeven door Karen Drost.
Helaas waren de toeschouwers `of eigenaar van een probleem paard òf paard stond op ijzers,(oja ik geloof dat deze combinatie het hoogste scoorde )
Ze deed het zeer profi, ondanks dat de beamer het niet deed.

Ik begrijp eindelijk waarom die gradenbogen zoooo belangrijk zijn! En ze heeft op mijn speciaal verzoek laten zien hoe je kunt VOELEN of het hoefbeen parallel loopt met de grond. Stomgenoeg ben ik dus vandaag vergeten te voelen! Nou ja, dat loopt niet weg hoor.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:21

Hoera .... ik heb wat over en weer gepraat met mijn ouders en alle maars weggenomen. Eentje bleef er toch over en dat was dat we toch problemen konden krijgen met 2 pony's op 1 adres. Maar ja aangezien mijn tante aan de andere kant van het huis woont, op een ander huisnummer (al is het hetzelfde huis) en ik in het najaar ook haar stuk moestuin krijg bij de wei, is dat probleem ook opgelost, want komt de andere pony zgn. daar aan huis te staan. Ze delen toevallig samen de wei . En tja tegen deze oplossing was mijn moeder niet opgewassen, dus ik heb vrij spel om Kimba te kopen.

Nu maar hopen dat Kimba nog niet drachtig is, want dan laat ik de koop niet doorgaan (of wacht nog een jaartje langer).

O ja, buren hebben zojuist medegedeeld dat ze totaal niets meer ruiken aan nare luchtjes en hebben ons bedankt voor de snelle oplossing van het stankprobleem. Ja tada, de wind komt nu van de andere kant. Sufferds

Groeten, Ingrid

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 21:12

Zou erg leuk zijn als je Kimba kunt kopen Ingrid!
En blij dat de buren uitgezeken zijn

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 21:31

Meteen vragen of je buren dat even zwart op wit kunnen zetten
En verder maar hopen op de juiste windrichting ...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:06

Hallo allemaal, tijd niet geweest hier, ik had het zo druk met afstuderen dat ik amper meer kon bokken. Bokken had ik gereduceerd tot ssp's en algemeen. Na woensdag heb ik weer tijd hoera hoera, dan ga ik mij weer helemaal storten op natuurlijk bekappen, moet nog steeds die twee boeken doorworstelen en samenvatten. En ik moet hier heeeeeeeeeeeel erg bijlezen geloof ik

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 09:01

Hallo dames, daar ben ik weer, terug van een weekend Zeewolde. Het was echt een heerlijk weekend. Vrijdag was het wel te warm en zijn we 's avonds pas een blokje om geweest met de paarden. De camping is echt een aanrader. Mooi, schoon, rustig, mooi plekje voor de paarden, en aardige mensen.
De zeebodemtrail is alleen bijna niet te rijden. Vrijdag hebben we dus een stukje van de trail gepakt. We kwamen eerst over een mooi zandpad en dat liep prima. Na een halve kilometer ging het pad over in: een PUINPAD. Ze hebben de paden van de trail verstevigd en opgehoogd met puin, en dan niet van die fijngemalen stukken. Mijn pony sjouwt eigenlijk overal overheen maar dit deed zo vreselijk zeer dan ik bang was dat ze allebei aan het eind van het pad kreupel zouden zijn. Gelukkig was dat niet zo en zijn we aan het eind van het pad terug gereden over de verharde weg. Wel hebben we nog even het pad ingekeken van de rest van de trail maar er ligt dus bijna overal puin. Gek genoeg was er niets aan de hoeven te zien toen we terug waren op de camping. Nog geen rafeltje.
Maar niet getreurt, ik had een militaire kaart bij me en we hebben een alternatieve route uitgezet voor de volgende dag. Er loopt door dat bos een mooi smal fietspas met aan beide kanten een berm. Nou daar kun je prima rijden. Dat hebben we zaterdag gedaan en toen hebben we 3 uur heerlijk gereden. Op een plek vloog er heel laag een kiekendief over ons heen. Wat een enorm beest zeg. Als ik mijn hand uit had gestoken dan had ik hem aan kunnen raken zo laag vloog hij over.
Zondag hebben we een ander stukje van de trail gepakt waar wel zand lag en daarna zijn we weer verder gegaan over het fietspad en een heel stuk door het bos. Toen we bij een open plek kwamen zagen een ree staan, die ons aan stond te loeren. Echt heel mooi.
Ik heb een paar foto's gemaakt en die zal ik er van de week op zetten.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 09:28

wat jammer van die puinpaden. ik heb de zeebodem trail een paar maanden geleden gereden met een vriendin en toen was er nog geen puin. het had een tijdje geregend en er was veel blubberzooi. ik zei nog tegen haar, mooie omgeving, maar het moet wel een tijdje opdrogen. had de trail al voorgemerkt voor Moon zijn poezelige voetjes. ideaal voor een eerste langere buitenrit. dat kan ik dus ook met zwarte krijt in de schoorsteen schrijven.

we hebben toen overigens een heel koppel reeën gezien, van redelijk dichtbij. ik vond het heel mooi daar.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 09:41

Ja de omgeving is prachtig. En we hebben heerlijke ritten gemaakt, alleen de stukken zeebodemtrail die in de buurt van de camping lagen was allemaal puinpad. Ik vraag me af of je met hoefijzers daar wel lekker had kunnen rijden. Het gros van de stenen waren zo groot dat ze klem in een hoefijzer zouden gaan zitten of tegen de straal zouden drukken, ook pijnlijk. En draven over zo'n pad doe je dan volgens mij ook niet.
Ik kan me wel voorstellen dat ze voor deze optie gekozen hebben hoor, het pad is zo het hele jaar door begaanbaar, het wordt niet blubberig.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 09:52

wat je begaanbaar noemt, met die keien. lijkt me inderdaad niet lekker lopen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 09:52

Citaat:
het pad is zo het hele jaar door begaanbaar, het wordt niet blubberig.

Klinkt mij in de oren als ONbegaanbaar....maar in andere landen is zo'n keien puinpad heel normaal...die hebben niks anders.

In ons zompige moeras gooien ze ook af en toe heel genereus een nieuw stukje ruiterpad neer....volgens mij doen ze dat met gerecycled zand, want daar zitten nog halve huizen in....*grrrrmbl* Dank zij zo'n "mopje" baksteen ben ik een paard kwijtgeraakt.... sorry jongens...wat een ander doet, moet een ander weten, maar ik pak het fietspad wel.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:42

En dat hebben wij ook gedaan. Jane met haar paard in de berm en ik met Ponto lekker op het fietspad. Pony blij want dat vind ie lekker lopen op het beton.
Laatst bijgewerkt door Cookies op 27-06-05 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:42

Nou ja als je paard blootsvoets over een puinpad kan zonder problemen, heb je wel de ideale hoef bereikt volgens mij

Hier staat een verslagje van mijn bezoek aan BaarleNassau waar ik drie maanden ga wonen

viewtopic.php?f=15&t=430995

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:47

Nou als ze hier zonder problemen overheen kunnen lopen heb je een dooie hoef waar geen gevoel meer in zit, denk ik zo.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:59

Dat denk ik ook

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 11:17

Sorry dames, over keien kunnen galopperen wil nog niet zeggen gevoelloos.
Die van mij voelen een kleine kiezel liggen, maar gaan ook zomaar 20 of 40 km. met 10-12 km/u gemiddeld over split-caminos bergop en - af, ook in rengalop over vuist- tot kinderkopgrote rotskeien.
Door het gevoel in de zoelen kunnen ze zich perfect aanpassen aan de ondergrond met behoud van evenwicht.
Buitenzinnig heeft helemaal gelijk dat het maar is wat ze gewend zijn. Waarom denk je dat Xenophon al adviseerde om een paar karrenvrachten keien in de wei te kiepen opdat de paarden stevige hoeven en -poten krijgen

Dít zijn twee fotos genomen tijden het rijden; kílometers letterlijk zonder pad of spoor gewoon over een grote steenhoop genaamd berg:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GC7HPYVA
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TZS3HR3C
We zijn tot het boopje gereden...
... en toen weer naar beneden aan de andere kant
Bepaald geen gevoelloze voeten, want dan kan een paard écht het evenwicht niet vinden.

Heb trouwens net een bitloos topic geopend, compleet met blooper

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:01

@ huertecilla: dat zijn pas stenen zeg!!!

Daar kunnen die van mij dus echt niet op lopen ben ik bang.....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:17

Oja als een paard opgegroeit is in zo'n omgeving dan zal hij daar zeker geen moeite mee hebben, HC. Maar in Nederland hebben wij over het algemeen niet veel rotsbodem en bij mij in de buurt liggen allemaal keurige zandpaden. Kilometers lang. En asfalt, ook kilometers lang. Ik denk dat het gemiddelde Nederlandse paard niet echt blij zal worden van die stenen. Ze zijn het gewoon niet gewent en het risico van blessures is dan best groot.
Ik heb in de Ardennen gereden met paarden van daar en die renden ook zo over allerlei rotsen en klommen als een soort berggeiten omhoog.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:32

Ik denk idd dat dit soort bodems geen probleem zijn voor een paard dat er aan gewend is (kan me nog een rit in de Dordogne herinneren die ook niet voor de poes was). Maar als je slechts eens in de zoveel tijd zo'n bodem tot je beschikking hebt en je paard de rest van het jaar poezelig staat te wezen in wei en paddock en gereden wordt op glad asfalt en mooie zandpaden, dan kan je dit toch echt wel vergeten ... misschien moesten we onze weilanden en paddocks maar aanpassen ... maar ik denk dat de rotsen dan wegzakken in de blub

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:31

Cookies schreef:
Nou als ze hier zonder problemen overheen kunnen lopen heb je een dooie hoef waar geen gevoel meer in zit, denk ik zo.

Dus dit bedoel je in de zin van paarden die er niet aan gewend zijn? Ok, dan snap ik het, anders is het onzin uiteraard.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:35

Rotsen zijn hier niet in de buurt, maar stom toeval, neergelegd om het rijden over het pad te ontmoedigen misschien , sinds kort is hier een pad opgehoogd met zand met hierin verspreid grove, niet gladde, groter formaat steentjes. Vroeger zou ik zo'n pad omzeild hebben, maar nu maak ik er dankbaar gebruik van.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 16:19

Cookies schreef:
Hallo dames, daar ben ik weer, terug van een weekend Zeewolde. Het was echt een heerlijk weekend. Vrijdag was het wel te warm en zijn we 's avonds pas een blokje om geweest met de paarden. De camping is echt een aanrader. Mooi, schoon, rustig, mooi plekje voor de paarden, en aardige mensen.
De zeebodemtrail is alleen bijna niet te rijden. Vrijdag hebben we dus een stukje van de trail gepakt. We kwamen eerst over een mooi zandpad en dat liep prima. Na een halve kilometer ging het pad over in: een PUINPAD. Ze hebben de paden van de trail verstevigd en opgehoogd met puin, en dan niet van die fijngemalen stukken. Mijn pony sjouwt eigenlijk overal overheen maar dit deed zo vreselijk zeer dan ik bang was dat ze allebei aan het eind van het pad kreupel zouden zijn. Gelukkig was dat niet zo en zijn we aan het eind van het pad terug gereden over de verharde weg. Wel hebben we nog even het pad ingekeken van de rest van de trail maar er ligt dus bijna overal puin. Gek genoeg was er niets aan de hoeven te zien toen we terug waren op de camping. Nog geen rafeltje.
Maar niet getreurt, ik had een militaire kaart bij me en we hebben een alternatieve route uitgezet voor de volgende dag. Er loopt door dat bos een mooi smal fietspas met aan beide kanten een berm. Nou daar kun je prima rijden. Dat hebben we zaterdag gedaan en toen hebben we 3 uur heerlijk gereden. Op een plek vloog er heel laag een kiekendief over ons heen. Wat een enorm beest zeg. Als ik mijn hand uit had gestoken dan had ik hem aan kunnen raken zo laag vloog hij over.
Zondag hebben we een ander stukje van de trail gepakt waar wel zand lag en daarna zijn we weer verder gegaan over het fietspad en een heel stuk door het bos. Toen we bij een open plek kwamen zagen een ree staan, die ons aan stond te loeren. Echt heel mooi.
Ik heb een paar foto's gemaakt en die zal ik er van de week op zetten.

Fijn dat je het zo leuk hebt gehad Cooks! Je had ook mazzel met het weer.
Niet TE warm, tenminste , in vergelijking met vorige week.
En altijd gaaf om een ree te zien! En kiekendieven

Ik moest idd aan Jackie denken, die net op de zeebodem route was geweest! Ik had het nog steeds in mijn achterhoofd om daar naar toe te trekken! Dan laat ik dan maar mooi uit mijn hoofd! Volgend jaar misschien! als de stenen erin gezakt zijn.

Een pad met keien gaat nog, maar een hele route

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 16:21

Huertecilla schreef:
Sorry dames, over keien kunnen galopperen wil nog niet zeggen gevoelloos.
Die van mij voelen een kleine kiezel liggen, maar gaan ook zomaar 20 of 40 km. met 10-12 km/u gemiddeld over split-caminos bergop en - af, ook in rengalop over vuist- tot kinderkopgrote rotskeien.
Door het gevoel in de zoelen kunnen ze zich perfect aanpassen aan de ondergrond met behoud van evenwicht.
Buitenzinnig heeft helemaal gelijk dat het maar is wat ze gewend zijn. Waarom denk je dat Xenophon al adviseerde om een paar karrenvrachten keien in de wei te kiepen opdat de paarden stevige hoeven en -poten krijgen

Dít zijn twee fotos genomen tijden het rijden; kílometers letterlijk zonder pad of spoor gewoon over een grote steenhoop genaamd berg:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GC7HPYVA
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TZS3HR3C
We zijn tot het boopje gereden...
... en toen weer naar beneden aan de andere kant
Bepaald geen gevoelloze voeten, want dan kan een paard écht het evenwicht niet vinden.

Heb trouwens net een bitloos topic geopend, compleet met blooper

Guttegut, HC meldt zich weer?
Ik dacht dat wij te dom voor jou waren en dat de wetten van Bokt altijd verkeerd werden geinterpreteerd door ons?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:39

Ik ben weer thuis. Het was heerlijk, 's middags was het 40 graden... Maar wel anders warm dan hier.