De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:39

Probleem kan inderdaad in de voeten/benen zitten van het naastliggende been dan (waar het gewicht op komt) of een van de achterbenen (geloof dan de schuin er tegenover staande).
Maar wat je zegt, als ze 1x ontdekt heeft dat dit een leuk spelletje is en aandacht krijgt dan, dan speelt het karakter erg mee of ze ermee door gaan of niet.
Isabella is ook heel sterk in het vinden van dit soort trucjes. Ze is ooit eens kreupel geweest en toen ze daarna moest aandraven gaf ze aan dat dit niet prettig was door naar haar been te wijzen.
Wij afstappen en inderdaad TOEN niet goed, maar nu flikt ze het dus nog altijd voor de kar dat zodra ze iets moet dat wat zij niet wil (bijv. naar links ipv naar rechts of in draf ipv stap), dan gaat ze weer naar een van de voorbenen wijzen, nu zelfs al krabbelen, en staat de boel weer stil. De eigenlijke oorzaak is al weer jaren geleden, maar het gedrag hebben we er nooit meer uitgekregen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:42

O ja over mijn topic over die stank ... je hoeft het niet te lezen hoor; zijn al weer 2 pagina's geworden met veel "gezever" van mij zelf omdat het me nogal hoog zat eigenlijk.

De vorige buren hadden ook een paard die naast onze wei liep en uiteraard hebben zij nooit geklaagd, we roken tenslotte hun paard ook. De andere buren hebben 2 shetlanders. Dus paardjes staan er hier ook, maar ja de mijne heeft de pech dicht naast buren te staan met een gevoelige neus.

Nou mijn moeder is alles rondom aan het volspuiten met een of ander ziekenhuisluchtje, en nu stinkt het pas echt, maar dan anders. Haha niet bij de pony in de buurt hoor, dus ook niet in de buurt van stro oid.

Als het wat minder warm wordt gaan we ook tegels plaatsen voor de stal. Was ik toch al van plan ... goed voor de voetjes tenslotte ivm harde bodem die ze nu niet had om af en toe eens overheen te lopen.

En o ja, water ligt er al voldoende op. Zoveel dat het zelfs helemaal niet meer opdroogde Lachen

Groeten, Ingrid

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:26

Ingrid,
wat een gezeur van die buren zeg. Maar ze kunnen je toch niet gaan verbieden om een pony te houden?? (maar 'k ben ook geen expert).
Toen wij onze stal gingen plaatsen werden onze buren een ietsiepietse boos...(16 meter tussen onze stal en huis van de buren). ze vonden dat wij hun uitzicht belemmerden en dat het aanzicht van de straat achteruit ging en hun huis minder waard zou worden. We kwamen zelfs bij de rechtbank terecht. Uiteraard gewonnen, maar het leukst vond ik dat de rechter zei tegen onze buren: Meneer, wie zegt dat u het recht heeft over de grond van de buren te kijken?? (tegenwoordig negeren ze ons) Bloos

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 17:56

Ben ik weer even vanuit Turkije Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 18:14

Anouar15 schreef:
Ben ik weer even vanuit Turkije Haha!

Ja zeg, wrijf 't er effe in.
Hoewel we voor de temperatuur niks onder doen, vrees ik. Puf puf

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 18:30

Kinke schreef:
de rechter zei tegen onze buren: Meneer, wie zegt dat u het recht heeft over de grond van de buren te kijken?? (tegenwoordig negeren ze ons) Bloos

Geweldig! Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 22:35

wauw mac, wat een mooie intelligente koppies allemaal!! Lovers

isapaardje, stinkende pis? ik gruwel van dit soort buren hè, wie woonden er eigenlijk eerder, jullie of zullie Knipoog

tittel, misschien dat je het zelfs wel zittend kan doen? ik zou het werkelijk niet weten, ik denk dat je al doende wel leert wat het handigste is Lachen

anouar, wij missen niks met onze 30+ temperatuurtjes! Tong uitsteken

ant, ewald gaat mee van anna-jelly hier op bokt. dat zijn maatjes eerste uur, zo leuk die twee!! Zelfs zo erg dat we al meer dan een jaar niet meer fatsoenlijk op buiterit kunnen omdat die twee ons 'vergeten' en teveel gaan ouwehoeren met zijn twee. dat was niet echt veilig meer. Clown

en 1 aug krijgen we de sleutel, we lopen zelf al een maand achter met verbouwen van ons eigen stulpje dus we zullen helaas wel een maandje of 2 dubbele hypotheek hebben.
we hebben 3800m2 weide, waarvan 800m2 rijbak/paddock wordt en de rest blijft weide wat ik in twee stukken opdeel. dan kan ik afwisselen en blijft het gras goed en gam slanker Haha! Haha!
voor de bak is een bestemmingswijziging aangevraagd, vanwege het zand wat eventueel stuift richting buren, ja ja ze willen alles dichttimmeren. van weide naar trainingsveld gaat het nu Rolleyes
ik ga eigen zand om laten graven, en dat zit zo'n 60 cm diep, dus dat valt reuze mee. en dan omheinen met beo-band. en het land is godzijdank vrij droog dankzij de sloten rondom. nu maar hopen dat gam zijn hobbie slootje-lopen niet voortzet. Afbeelding

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 08:21

Orlanda doet ook altijd moeilijk bij het oppakken van 1 hoef. ze staat dan ook onstabiel. Ondertussen ben ik zover dat ik haar been even aanraak, ze stilt hem dan zelf op, gaat een paar keer kinken en blijft dat met haar been omhoog keurig stilstaan. Daar ben ik wel blij mee, want in het begin moest ik haar echt tegen een muur parkeren, zodat ze steun had. Niet altijd even gemakkelijk als je in de wei wilt bekappen Lachen .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 10:40

Klinkt goed Pellie Lachen
Wij hebben ook al een aantal jaren Beoband om de wei en bak, prima spul!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 14:32

Nou vanochtend de "piesplek" uitgegraven en het viel me allerzins mee. Ik had kruiwagen na kruiwagen drek verwacht van 8 jaar plas, maar het was alleen een dunne laag van 5 cm die ongeveer een m2 groot was. Maar stonk wel hoor toen we het open hadden Lachen

Maar inmiddels is die grond weggegooid (heel eind verderop op het hooiveld; regent wel schoon) en nieuw zand erop, en dus tegels erop. En o wee als ze nu nog gaan zeuren; dan spuit ik daar alles onder de citronella. We zullen eens zien wat ze daar van vinden ...

Maar de gemeente hier werkt gelukkig volledig mee. In zeer extreme gevallen kan een gebied verboden worden verklaard voor het houden van een diersoort bij klachten, maar ze hebben het nog nooit aan de hand gehad. Nou het huis waar ze staat staat op bij de gemeente als woonhuis met paardenweide omschreven.

Daarbij hebben de mensen de pony zien lopen toen ze het huis kwamen bekijken; ze vonden het eerst nog leuk ook, zeiden ze.
Echter er staat tevens een bedrijfspand bij. Ik begin het vermoeden te krijgen dat die man vanuit huis werkt en dus regelmatig zakenrelaties ter lunch krijgt ... en die zitten dan in die landelijke lucht Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:48

Ik las laatst in een krant dat de regering de kreet 'landwoning' oid wil gaan introduceren voor huizen in het buitengebied.
Huizen die onder deze kreet verkocht worden hebben geen recht van spreken als er eens een naburig landelijk luchtje of geluidje hun kant op komt.
Dat hadden ze dan dus kunnen weten bij aankoop.

Mooie regeling, kan niet snel genoeg worden ingevoerd Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:20

Dat lijkt er tenminste meer op! Ik ga zo ook maar eens de krant doorspitten, kijken wat het precies inhoudt Lachen

Mijn moeder wilde gisteren haar nieuwe digicam uittesten op mijn paardje in de wei...
Afbeelding

Afbeelding
Voor de duidelijkheid: de bruine is mijn trots Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:28

Lekker weitje zo hoor. Volgens mij moeten de bomen nodig gesnoeid worden Haha!

De paarden zijn overigens gek op die dikkere takken om af te kluiven Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:30

Sugarmiss schreef:
Lekker weitje zo hoor. Volgens mij moeten de bomen nodig gesnoeid worden Haha!

De paarden zijn overigens gek op die dikkere takken om af te kluiven Lachen

Ik zal de stalhouder inderdaad eens een hint geven haha Haha!

Mijn vroegere bijrijdpony verslond takken zo ongeveer en deze eet ongeveer alles Lachen

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:00

Eindelijk is de pony te koop die ik al jaren op het oog heb voor Isabella, mag het niet vanwege die stankoverlast van de buren.

Potverdorie dus.
Ik zit al heel lang te dubben; wel of niet eentje erbij. Is gezelliger voor Isa, maar ze staat al zolang alleen en tot op heden mept ze iedere soortgenoot in elkaar (groot of klein, binnen of buiten haar terrein maakt niet uit). Maar de pony die ik op het oog had was haar halfzus waarmee ze vroeger in de wei stond en maatje was getuige deze foto (Isa is de achterste). Ik baal dus enorm .... Is bovendien nog goede menpony ook (dus 2 span rijden leek me wel heel leuk).

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:03

Ik zou me toch echt niet zo op de kop laten zitten door die buren (sprak ik stoer....) en gewoon voor die pony gaan!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 18:15

Ingrid,

Schijt aan de buren hebben hoor! En je kunt toch proberen of ze op proef kan komen?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:27

Haha ik kan wel schijt aan de buren hebben, maar mijn ouders hebben het voor het zeggen. De grond is niet van mij.
Ik zeur al jaren om een pony erbij voor 2 span rijden, maar steeds hebben ze weer wat, dan weer geen hooiopslag (dus maak ik een groter hok ervoor) dan weer geen goede mesthoop (dus leg ik dat ding aan), nu was ik bijna zover dat ik eigenlijk alle opstakels uit de weg had geruimd, zitten de buren weer "dwars" en hebben ze weer een gegronde reden om NEE te zeggen.

Misschien maar eens op zoek naar wat anders waar ik wel 2 pony's kan zetten. Ik heb al wel vaker rondgekeken, maar dat valt niet mee. Ik sta daar eigenlijk ideaal in alle opzichten (dicht bij huis, weidegang, stal/onderkomen pony/kar, enz. Alleen zal het altijd bij 1 pony blijven dan. Zit nog steeds stevig te balen hoor ... misschien had ik ook niet goed getimed door het vandaag al te vragen, net na het leggen van het stoepje. Ik heb wel eerste keus met de pony en ze gaat ook niet 1-2-3 de deur uit daar, dus ik heb wel de tijd om rustig na te denken en een oplossing te zoeken.

Groeten, Ingrid

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 22:39

Mac schreef:
Hebben jullie al door dat ik een nieuw speeltje heb Clown ??

ja, en ik weet ook wat voor een speeltje Haha! Clown
blijf ze plaatsen.....

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 22:55

Antheman schreef:
Ingrid,

Schijt aan de buren hebben hoor! En je kunt toch proberen of ze op proef kan komen?

of er nou eentje stinkt of twee maakt ook niks uit. lak aan de buren. je doet het toch nooit goed.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 23:02

jackie schreef:
Antheman schreef:
Ingrid,

of er nou eentje stinkt of twee maakt ook niks uit. lak aan de buren. je doet het toch nooit goed.

Maar jackie toch, wat zeg je nu ?? Blij dat ik niet naast jou woon Knipoog Clown Koe

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 23:06

volgens mij staan we dan 4/4 en stinken aardig tegen elkaar op. lijkt me wel gezellig

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 23:13

jackie schreef:
volgens mij staan we dan 4/4 en stinken aardig tegen elkaar op. lijkt me wel gezellig

Kunnen we kwartetten Clown .
Bij de achterburen staan er 30 (op stro) dus daar kunnen wij met ons kwartetje nooit tegenop Haha! !

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 23:19

een remedie: gasmasker kopen of vicks vapo rub in je neusgaten smeren. ruik je jezelf ook meteen niet meer Clown

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 23:25

jackie schreef:
een remedie: gasmasker kopen of vicks vapo rub in je neusgaten smeren. ruik je jezelf ook meteen niet meer Clown

Geniaal Pling !!
Isapaardje: wanneer zijn je buren jarig Clown ?